uszczelka wydechu + sprężyny
1, 2
Witam, mam mazdę 6, 2.0L benzyna, 2006 rok, 147km, problem polega na tym, że zaczęła piedzieć. Mechanik stwierdził, że do wymiany jest uszczelka pomiędzy kolektorem a katalizatorem, tam, gdzie zwykle w samochodach jest taka plecionka, i tu zaczyna się problem, mechanik powiedział, żebym na własną rękę poszukał tej części, bo on tego nie dostanie nigdzie. Wiecie może coś na temat tej części, chodzi dokładnie o tą uszczelkę, sprężyny i śruby. Mieszkam w UK i ani na ebay, ani na allegro nie mogę tego znaleźć.. byłbym wdzięczny za jakieś linki czy informacje, z góry dzięki.
Mazda 3 Sport, 2.0 150 petrol, 2007
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
mam podobny problem tylko że mi strasznie piszczy gdy tylko się silnik zagrzeje też mieszkam w uk i już jestem po wymianie tej uszczelki ( pierścienia) kolega mechanik zamówił mi to w mazdzie po wymianie piszczenie ustało na jakiś czas do póki się znowu tam wszystko nie wyrobiło a stary pierścień był cały jak by oszlifowany też nie wiem jak temu zaradzić pomocy!!!! i nie wiem czy cały układ wymienić czy co a sprężyny są sciągnięte ile sie da
- Od: 11 sie 2011, 14:57
- Posty: 10
- Skąd: Maidstone Anglia
- Auto: Mazda 6 TS GG 2.0 LF 2007 Benzyna – Anglik
Mi też piszczy na łączeniu wydechu tuż za kolektorem (wystarczy wrzucić bieg i poruszyć autem – zgrzyt – pisk). Ma ktoś schemat jak to tam wygląda?
Mam taki sam problem jak pelo24. Po rozgrzaniu silnika piszczy... Pierścień zamówiłem w ASO, po wymianie był spokój przez ok. 1,5 miesiąca, a potem piski znów powróciły. Po wizycie w ASO powiedzieli, że po wymianie sprężyn + ponowna wymiana pierścienia (2 sprężyny po 75zł + pierścień 260zł + robocizna) piski powinny zniknąć, aczkolwiek nie gwarantują. Dałem sobie z tym spokój, chociaż nie ukrywam, że te piski mnie denerwują :/
- Od: 9 paź 2012, 21:51
- Posty: 6
- Auto: GY 2.0 147KM '07
nie wiem dokłądnie o jaki pierścień chodzi ... może ktoś fotke wrzucić??
a tak BTW – nie można tego zakleić lekko/przesmarować silikonem wysokotemperaturowym??
a tak BTW – nie można tego zakleić lekko/przesmarować silikonem wysokotemperaturowym??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Znajduje się ona dokładnie między katalizatorem a kolektorem.
W serwisie powiedzieli, że w M6 nie stosuje się żadnych past, natomiast do M3 jest specjalna pasta w tubie. Występuje to tylko na biegu jałowym, na niskich normalnych obrotach, podczas dodaniu lekko gazu piski znikają.... tak samo jak auto chwilkę postoi, to ten objaw też znika. Nie ma żadnych nieszczelności.
A tak wygląda ten pierścień:
W serwisie powiedzieli, że w M6 nie stosuje się żadnych past, natomiast do M3 jest specjalna pasta w tubie. Występuje to tylko na biegu jałowym, na niskich normalnych obrotach, podczas dodaniu lekko gazu piski znikają.... tak samo jak auto chwilkę postoi, to ten objaw też znika. Nie ma żadnych nieszczelności.
A tak wygląda ten pierścień:
- Załączniki
-
- Od: 9 paź 2012, 21:51
- Posty: 6
- Auto: GY 2.0 147KM '07
Sam pierscien wymieniałeś, czy śruby i sprężyny też?
u ruskich komplet ktoś wymieniał:
no i ruskie piszą że zamiennie pasuje BOSAL 256-781, dam znać jak wymienie u siebie w GG ale jak tak dalej pojdzie to chyba na wiosne bedzie
u ruskich komplet ktoś wymieniał:
no i ruskie piszą że zamiennie pasuje BOSAL 256-781, dam znać jak wymienie u siebie w GG ale jak tak dalej pojdzie to chyba na wiosne bedzie
Ostatnio edytowano 2 gru 2013, 13:22 przez t34567, łącznie edytowano 1 raz
Wczytawszy się w ruskie forum, wychodzą ciekawe rozwiązania. Otóż jeden kacapski jegomość stwierdził iż możnaby nieco zmodyfikować układ wydechowy, tak aby nieco odciążyć problematyczny pierścień od drgań. Wstawił takie cuś, wycinając kawałek rury, między katalizatorem a tłumikiem środkowym:
A tutaj lista zamienników owego pierścienia:
O-ring (1 szt.)
MAZDA – L315-40, 581, L398-40-581
MAZDA "zmodernizowany" – L3A1-40-581
BMW – 18117553130
BOSAL – 256781
WALKER – 82563
HJS – 83437868
FA1 771-965
http://www.tlumiki.ipaco.pl/Start.asp?W ... EqTUFaREE=
Niektorzy u ruskich piszą że pierścien BOSAL był za mały.
A tutaj lista zamienników owego pierścienia:
O-ring (1 szt.)
MAZDA – L315-40, 581, L398-40-581
MAZDA "zmodernizowany" – L3A1-40-581
BMW – 18117553130
BOSAL – 256781
WALKER – 82563
HJS – 83437868
FA1 771-965
http://www.tlumiki.ipaco.pl/Start.asp?W ... EqTUFaREE=
Niektorzy u ruskich piszą że pierścien BOSAL był za mały.
Ostatnio edytowano 3 gru 2013, 13:52 przez t34567, łącznie edytowano 1 raz
Ileż to roboty, ruskie namierzyły
Śruby L = 75 mm (2 szt.)
MAZDA – B31R-40-584
MAZDA "zmodernizowany" – L3M7-40-584
BOSAL – 258986
Sprężyny L = 38 mm (2 szt.)
MAZDA – YJ15-40-582, YJ15-40-582A
MAZDA "zmodernizowany" – BP47-40-582
BOSAL – 251203
WALKER – 82582
HJS – 83417300
Nakrętki(2 szt.)
MAZDA – 9YB0-41-015
BOSAL – 258047
Jezcze co do pierścienia – ponoć najlepszy bedzie BMW – 18117553130 , o zamienniku BOSAL niektorzy piszą że jest za mały, inni że ok...
Śruby L = 75 mm (2 szt.)
MAZDA – B31R-40-584
MAZDA "zmodernizowany" – L3M7-40-584
BOSAL – 258986
Sprężyny L = 38 mm (2 szt.)
MAZDA – YJ15-40-582, YJ15-40-582A
MAZDA "zmodernizowany" – BP47-40-582
BOSAL – 251203
WALKER – 82582
HJS – 83417300
Nakrętki(2 szt.)
MAZDA – 9YB0-41-015
BOSAL – 258047
Jezcze co do pierścienia – ponoć najlepszy bedzie BMW – 18117553130 , o zamienniku BOSAL niektorzy piszą że jest za mały, inni że ok...
Witam, kolegów, a te piski macie na każdych obrotach i obciążeniu silnika?? ponieważ mnie też mechanik wysłał na wymianę tego, no i wymieniłem. A co się okazało po wymianie? Takie odgłosy dawał napinacz paska wielorowkowego jego wewnętrzna sprężyna. Więc wymiana tej plecionki była zbędna, ale tego dowiedziałem się po fakcie. U mnie najbardziej było słychać przy ruszaniu i tylko na 1 i 2 biegu.
U mnie słychać tylko na postoju na wolnych obrotach. Łatwo sprawdzić – stanąć na równym, wrzucić bieg, otworzyć maskę i ruszyć autem przód-tył – jak będzie zgrzyt z okolic kolektora wydechowego to wiadomo
Kolego ja właśnie też tak miałem,kiedy wrzuciłem bieg i próbowałem ruszyć to był najbardziej słyszący moment.
Ostatnio edytowano 31 gru 2013, 20:14 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6