uszczelka wydechu + sprężyny

Postprzez deejay89 » 9 wrz 2013, 13:16

Witam, mam mazdę 6, 2.0L benzyna, 2006 rok, 147km, problem polega na tym, że zaczęła piedzieć. Mechanik stwierdził, że do wymiany jest uszczelka pomiędzy kolektorem a katalizatorem, tam, gdzie zwykle w samochodach jest taka plecionka, i tu zaczyna się problem, mechanik powiedział, żebym na własną rękę poszukał tej części, bo on tego nie dostanie nigdzie. Wiecie może coś na temat tej części, chodzi dokładnie o tą uszczelkę, sprężyny i śruby. Mieszkam w UK i ani na ebay, ani na allegro nie mogę tego znaleźć.. <oczy> byłbym wdzięczny za jakieś linki czy informacje, z góry dzięki.
Mazda 3 Sport, 2.0 150 petrol, 2007
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 17:18
Posty: 195
Skąd: Kraków / Doncaster
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez pelo24 » 28 lis 2013, 17:47

mam podobny problem tylko że mi strasznie piszczy gdy tylko się silnik zagrzeje też mieszkam w uk i już jestem po wymianie tej uszczelki ( pierścienia) kolega mechanik zamówił mi to w mazdzie po wymianie piszczenie ustało na jakiś czas do póki się znowu tam wszystko nie wyrobiło a stary pierścień był cały jak by oszlifowany też nie wiem jak temu zaradzić pomocy!!!! :( i nie wiem czy cały układ wymienić czy co a sprężyny są sciągnięte ile sie da
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 14:57
Posty: 10
Skąd: Maidstone Anglia
Auto: Mazda 6 TS GG 2.0 LF 2007 Benzyna – Anglik

Postprzez rclmati » 30 lis 2013, 09:17

Dziwne, ja pojechałem do tlumikarza i na miejscu mieli taka uszczelke. Razem z wymiana zapłaciłem 50 zl
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez t34567 » 30 lis 2013, 19:12

Mi też piszczy na łączeniu wydechu tuż za kolektorem (wystarczy wrzucić bieg i poruszyć autem – zgrzyt – pisk). Ma ktoś schemat jak to tam wygląda?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Maniekk » 1 gru 2013, 02:04

Mam taki sam problem jak pelo24. Po rozgrzaniu silnika piszczy... Pierścień zamówiłem w ASO, po wymianie był spokój przez ok. 1,5 miesiąca, a potem piski znów powróciły. Po wizycie w ASO powiedzieli, że po wymianie sprężyn + ponowna wymiana pierścienia (2 sprężyny po 75zł + pierścień 260zł + robocizna) piski powinny zniknąć, aczkolwiek nie gwarantują. Dałem sobie z tym spokój, chociaż nie ukrywam, że te piski mnie denerwują :/
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 21:51
Posty: 6
Auto: GY 2.0 147KM '07

Postprzez dobrzyn22 » 1 gru 2013, 13:26

nie wiem dokłądnie o jaki pierścień chodzi ... może ktoś fotke wrzucić??

a tak BTW – nie można tego zakleić lekko/przesmarować silikonem wysokotemperaturowym??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Maniekk » 1 gru 2013, 14:33

Znajduje się ona dokładnie między katalizatorem a kolektorem.
W serwisie powiedzieli, że w M6 nie stosuje się żadnych past, natomiast do M3 jest specjalna pasta w tubie. Występuje to tylko na biegu jałowym, na niskich normalnych obrotach, podczas dodaniu lekko gazu piski znikają.... tak samo jak auto chwilkę postoi, to ten objaw też znika. Nie ma żadnych nieszczelności.
A tak wygląda ten pierścień:
Załączniki
pierscien.jpg
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 21:51
Posty: 6
Auto: GY 2.0 147KM '07

Postprzez t34567 » 2 gru 2013, 10:26

A konkretnie ("katalogowo") jak to się nazywa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Maniekk » 2 gru 2013, 12:58

Ja jak zamawiałem to mówiłem "Pierścień uszczelniający" między kolektorem a katalizatorem i wiedzieli o co chodzi, a numer katalogowy to: L3A1-40-581
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 21:51
Posty: 6
Auto: GY 2.0 147KM '07

Postprzez t34567 » 2 gru 2013, 13:09

Sam pierscien wymieniałeś, czy śruby i sprężyny też?

u ruskich komplet ktoś wymieniał:

Obrazek

no i ruskie piszą że zamiennie pasuje BOSAL 256-781, dam znać jak wymienie u siebie w GG ale jak tak dalej pojdzie to chyba na wiosne bedzie :D
Ostatnio edytowano 2 gru 2013, 13:22 przez t34567, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Maniekk » 2 gru 2013, 13:15

Sam pierścień...
Cena pierścienia BOSAL jest zadowalająca w porównaniu z oryginałem ;)
Zostanie ci kupienie tylko sprężyn i śrub. Daj znać jak już zrobisz, może się skusze jeżeli u Ciebie to pomoże.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 21:51
Posty: 6
Auto: GY 2.0 147KM '07

Postprzez t34567 » 3 gru 2013, 02:25

Wczytawszy się w ruskie forum, wychodzą ciekawe rozwiązania. Otóż jeden kacapski jegomość stwierdził iż możnaby nieco zmodyfikować układ wydechowy, tak aby nieco odciążyć problematyczny pierścień od drgań. Wstawił takie cuś, wycinając kawałek rury, między katalizatorem a tłumikiem środkowym:

Obrazek

A tutaj lista zamienników owego pierścienia:

O-ring (1 szt.)
MAZDA – L315-40, 581, L398-40-581
MAZDA "zmodernizowany" – L3A1-40-581
BMW – 18117553130
BOSAL – 256781
WALKER – 82563
HJS – 83437868
FA1 771-965

http://www.tlumiki.ipaco.pl/Start.asp?W ... EqTUFaREE=

Niektorzy u ruskich piszą że pierścien BOSAL był za mały.
Ostatnio edytowano 3 gru 2013, 13:52 przez t34567, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez TeGiO » 3 gru 2013, 11:39

a może ktoś z was namierzył do tego pierścienia zestaw sprężyn i śrub montażowych? :) bo bardzo możliwe że stare sobie poradzą, ale szkoda grzebać w rdzy ;)
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez t34567 » 3 gru 2013, 13:42

Ileż to roboty, ruskie namierzyły :)

Śruby L = 75 mm (2 szt.)
MAZDA – B31R-40-584
MAZDA "zmodernizowany" – L3M7-40-584
BOSAL – 258986

Sprężyny L = 38 mm (2 szt.)
MAZDA – YJ15-40-582, YJ15-40-582A
MAZDA "zmodernizowany" – BP47-40-582
BOSAL – 251203
WALKER – 82582
HJS – 83417300

Nakrętki(2 szt.)
MAZDA – 9YB0-41-015
BOSAL – 258047


Jezcze co do pierścienia – ponoć najlepszy bedzie BMW – 18117553130 , o zamienniku BOSAL niektorzy piszą że jest za mały, inni że ok...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Arkadius 73 » 3 gru 2013, 17:59

Arkadius 73
 

Postprzez pelo24 » 28 gru 2013, 22:13

i co naprawił ktoś to w końcu i nie piszczy ????
Ostatnio edytowano 2 sty 2014, 21:31 przez pelo24, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 14:57
Posty: 10
Skąd: Maidstone Anglia
Auto: Mazda 6 TS GG 2.0 LF 2007 Benzyna – Anglik

Postprzez t34567 » 28 gru 2013, 23:53

Ja narazie nie tknąłem :( I do wiosny chyba tego nie rusze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez szymonpsp » 29 gru 2013, 23:16

Witam, kolegów, a te piski macie na każdych obrotach i obciążeniu silnika?? ponieważ mnie też mechanik wysłał na wymianę tego, no i wymieniłem. A co się okazało po wymianie? Takie odgłosy dawał napinacz paska wielorowkowego jego wewnętrzna sprężyna. Więc wymiana tej plecionki była zbędna, ale tego dowiedziałem się po fakcie. U mnie najbardziej było słychać przy ruszaniu i tylko na 1 i 2 biegu.
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2012, 21:00
Posty: 49 (0/2)
Skąd: Holandia
Auto: Mazda 6 GH, 2008 rok, 2.0, 147Km, benzyna, sedan, ciemno szary

Postprzez t34567 » 31 gru 2013, 00:21

U mnie słychać tylko na postoju na wolnych obrotach. Łatwo sprawdzić – stanąć na równym, wrzucić bieg, otworzyć maskę i ruszyć autem przód-tył – jak będzie zgrzyt z okolic kolektora wydechowego to wiadomo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez szymonpsp » 31 gru 2013, 19:12

Kolego ja właśnie też tak miałem,kiedy wrzuciłem bieg i próbowałem ruszyć to był najbardziej słyszący moment.
Ostatnio edytowano 31 gru 2013, 20:14 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2012, 21:00
Posty: 49 (0/2)
Skąd: Holandia
Auto: Mazda 6 GH, 2008 rok, 2.0, 147Km, benzyna, sedan, ciemno szary

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6