uszczelka wydechu + sprężyny

Postprzez pelo24 » 2 sty 2014, 23:10

Mi piszczy na rozgrzanym silniku a doszedłem do tego po tym jak wydawało mi się że to rolki napinacza alternatora łożyska fakt faktem były mocno zużyte wymieniłem i dalej piszczało wiec mechanik szukał przy mnie i wyłączył silnik chwycił silnik i zaczął ruszać,szarpać i oto jest piszczy skrzypi hehe potem tylko było kwestią rozpoznania skąd dochodzą owe odgłosy i to było właśnie na łączeniu dolnej części kolektora więc najpierw było wyczyszczenie przesmarowanie smarem ,pasta niby odporną na wysokie temperatury i skręcenie jakieś 3-4 dni była cisza ale gdy smar się wytopił i na nowo zaczęło piszczeć więc następnym krokiem było wymiana tej uszczelki i znowu jakiś czas była cisza i teraz niestety znów PISZCZY !!!! I już nie wiem co mam z tym robić......?
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 14:57
Posty: 10
Skąd: Maidstone Anglia
Auto: Mazda 6 TS GG 2.0 LF 2007 Benzyna – Anglik

Postprzez pelo24 » 5 sty 2014, 18:01

???????
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 14:57
Posty: 10
Skąd: Maidstone Anglia
Auto: Mazda 6 TS GG 2.0 LF 2007 Benzyna – Anglik

Postprzez thing » 18 gru 2014, 11:57

Mały update

Też planuje przeglądnąć wydech i wymienić ta uszczelkę. Znalazłem informację że:

odpowiednikiem
BMW-18117553130

jest
FISCHER 771-965

wymiary ma takie same 65x82x17,5 mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez poflek » 10 lut 2015, 21:00

Zakładał ktoś ten pierścień Fischera?

W katalogu widnieje też jako zamiennik do Mazdy:
L30740581
L31540581
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez DeviS » 5 lut 2016, 20:18

Witam. Też miałem przypadłość piszczenia i ćwierkania na wolnych obrotach które było słychać spod samochodu. Po kilku chwilach znalazłem w inetrnecie że winowajcą jest pierścień uszczelniający który znajduje się pomiędzy kolektorem wydechowym a katalizatorem. Czytałem o różnych zamiennikach tego pierścienia (oryginał ok 300zł) i najlepszą opcją był pierścień z BMW (ok 90zł) lub jak kolega thing znalazł że zamiennikiem pierścienia BMW jest pierścień FISCHERa (15zł) który kupiłem. Z fotorelacji zrezygnowałem bo jest dostępna w dziale GH lub na zaprzyjaźnionym forum ;) Jest tam wszystko ładnie opisane z dużą ilością zdjęć. Od wymiany zrobiłem ok 1000km i narazie cisza. Koledzy z zaprzyjaźnionego forum pisali że podawany tutaj zamiennik BOSALA niestety na dłuższą metę się nie nadaje (jest za mały i nie uszczelnia prawidłowo). Niestety nie mam porównania tego Fischera z oryginałem aby zobaczyć jak bardzo się różni wymiarami (ewentualnie będę miał chwilę to zmierze stary pierścień jakie ma dokładnie wymiary ;) )ale nawet jakbym miał zmienić za kilka miesięcy ponownie to cena jest bardzo zadowalająca. Zużyty pierścień nie wyglądał źle i mechanik powiedział że jakby taki zobaczył to założył by jeszcze raz ale niestety prawda jest taka że już się on nie nadaje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez DeviS » 13 lut 2016, 05:43

Duzy EDIT !! Jesli ktos bedzie musiał wymienić ten pierścień to niech zapomni o zamiennikach ;) zalożyłem ten pierścień FISHERA z myślą że wytrzyma min te 15tys km, zrobiłem do tej pory 2tys km i niestety problem świszczenia powrócił także zdecydowanie za szybko ;) zapewne tym razem założe ten odpowiednik BMW, może problem zniknie na zdecydowanie dłuższy okres ;) oryginał za drogi jak na taką pierdołe ;) aczkolwiek jak ma starczyć tak jak ten co miałem (177tys) to wtedy by się opłacało ;) no ale najpierw sprawdzimy tańszy od BMW.....;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez poflek » 14 lut 2016, 13:43

W biuletynie serwisowym do GG zalecają również dokładne wyczyszczenie kielicha – papierem ściernym o gradacji 600 – 2000. Jeszcze tego nie robiłem, żyję z tym piszczeniem, ale dostęp jest raczej średni do takich operacji. Ponadto, o ile się nie mylę, oryginał na wewnętrznej stronie pierścienia ma warstwę termoutwardzalnego kleju, zamiennik Fishera już nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez DeviS » 21 kwi 2016, 23:59

Ostatnio miale okazje i w koncu zalozylem pierscien uszczelniajacy BMW ;) zrobione narazie 1500km i cisza :P no i moje spostrzezenia co do tego pierscienia: po wyjeciu zamiennika FISCHERA faktycznie pierscien ten odpowiadal wymiarom pierscienia BMW (bylem pewny ze jest mniejszy dlatego bardzo sie zdziwilem :P ) roznica tylko taka jak kolega wyrzej pisał – pierscien Mazdy oryginal oraz BMW oryginal pokryty jest termoutwardzalna pasta, natomiast zamiennik Fischera juz nie ;) Gdybym wiedzial to wczesniej sprobowal bym najpierw DOBRZE nasmarowac zamiennik jakas pasta uszczelniajaca (np BOSAL do tlumikow) i dopiero go zalozyc ;D na 99% wytrzymal by on duzooo dluzej niz u mnie bez smarowania a cena zdecydowanie nizsza ;) No ale to informacja dla tych ktorych ten problem bedzie dotyczyl bo u mnie narazie cisza i mam nadzieje ze jednak tym razem nie skonczy sie tak szybko jak ostatnio :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez grig » 2 sie 2016, 20:03

Auto swiszczalo i gwizdalo az wstyd na postoju :)

Stary pierscien po przebiegu 95 tys:

Obrazek

Obrazek

Nowy zalozony od BMW:

http://www.super-bmw.pl/18117553130-pie ... cy-pl.html

Obrazek

W koncu cisza :D
Początkujący
 
Od: 6 lut 2016, 19:22
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 I GG, 1.8 MZR, 2007

Postprzez DeviS » 5 sie 2016, 11:17

95tys ???? Cos krotko wytrzymal ;) Ja wymienilem przy 175tys ;) Przebieg napewno autentyczny ??? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez grig » 6 sie 2016, 16:06

Tak, 1 wlasciciel od nowosci i regularnie w ASO na przegladach..
Ostatnio edytowano 21 lis 2016, 11:45 przez grig, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 6 lut 2016, 19:22
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 I GG, 1.8 MZR, 2007

Postprzez DeviS » 6 sie 2016, 16:56

Na temat autentycznosci mojego przebiegu nie bede dyskutowal bo auto akurat sam osobiscie sprowadzalem i sprawdzelm jakies 100tys km temu ;) A pytanie nie bylo zlosliwe bo nie pamietam poprostu aby ktos w M6 wymienial ta czesc przy tym przebiegu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez spider666 » 20 lip 2017, 16:23

u mnie w m6 GY po FL był inny rozmiar pierścienia niż wynika z podanych tu numerów w wątku.
mianowicie: średnica wew. 54,5mm, średnica zew. 68mm.
Dobrałem bez problem jakiś inny w sklepie. Dlatego warto sprawdzić przynajmniej średnicę rury w tym miejscu żeby oszacować, lub rozkręcić i pomierzyć, co też proste i w kilka minut na kanale można zrobić.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2015, 09:20
Posty: 6
Auto: M6 2.3 AT AWD

Postprzez syczka133 » 13 gru 2017, 17:07

I stało się uszczelka po 277777 odmówiła dalszej współpracy miedzy kolektorem a katalizatorem. Założyłem zamiennik BOSAL (uszczelka +szpilki+spreżyny) ale coś mi się wydaje że jest troszkę za luźny i przy 4500 obr/min słychać lekkie syczenie :] . Koszt wymiany niewielki . Koledzy czy znajdę bardziej dopasowany ten uszczelniacz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez kocur90 » 1 lis 2018, 21:52

Do 1,8 też będzie pasował ten pierścień z BMW oraz uszczelka w kolektorze wydechowym z 2,0?
Początkujący
 
Od: 26 sty 2015, 15:11
Posty: 27
Skąd: Mińsk Mazowiecki nr rej. WM
Auto: Mazda 5 1,8 16v 2006r lpg brc sq24

Postprzez rybkins » 1 lis 2018, 23:47

Ja polecam pierścień z Fischera, ja zamawiałem na ucando, jest taki sam jak oryginal
https://www.ucando.pl/p/pierscien-uszcz ... B47CC5-204
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2017, 16:43
Posty: 44 (2/3)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2007r.

Postprzez Danmazda » 6 lis 2018, 00:53

Lepiej założyć ten z BMW, gwarancja że będzie cisza przez wiele kilometrów. Słyszałem wiele opinii o zamiennikach, nie sprawdzają się, Wizualnie jest duża różnica wykonania.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6