Kolektor dolotowy w silniku L3 – klapki VIS – problem

Postprzez PLaster » 4 cze 2013, 12:11

Wątek zakłada w związku z problemem jaki mnie dopadł w mojej GG z L3 2.3l – na forum są szczątkowe informacje a pasowałoby je zebrać do jednego wątku.
Problem występuje z kolektorem i klapkami VIS (zmiana długości kanału dolotowego) w momencie nagrzania się silnika to temperatury roboczej, a objawia się klekotaniem tych klapek.
Problem był poruszony w wątkach
Stuki w górnej części silnika benz.
Kolektor ssący różnice Mazda 3/6
Sprawcą tego problemu są klapki VIS wbudowane wewnątrz kolektora, a by to zdiagnozować można odpiąć lewą wtyczkę na kolektorze od podciśnienia i jak się ucisza to to jest to.

I teraz pytanie, czy ktoś na forum miał ten problem i jakoś sobie z nim poradził?
Oczywiście wymiana kolektora nie wchodzi w grę, bo nowy kosztuje krocie, a używany też może mieć już ten problem lub za chwilę będzie go miał.
Na forum forda ludzie mają podobne problemy, ale tam one tycza się innych klapek które wymontowują, niestety VISy sa wewnątrz kolektora i bez rozklejania chyba się nie obejdzie.
Kolejne pytanie czy ktoś może rozbierał taki kolektor i ma jakieś foty jak to wygląda, albo wie co dokładnie ulega uszkodzeniu i jak można to naprawić?
Jakie są skutki jeżdżenia z klekoczącym kolektorem? – poza słyszeniem diesla pod maską ;)
Uciszenie pomaga odpięcie kabla od solenoidu, ale takie rozwiązanie niesie za sobą pewne skutki, jakie?
W jakiej pozycji ustawią się te klapki?

Jak by ktoś miał jakąś wiedzę na ten temat, bądź pomysły to zapraszam do dyskusji.
ps. na amerykańskich forach po prostu to odłączają i blokują te klapki w jednej pozycji...?
ps2. może ktoś ma taki kolektor na zbyciu – np. uszkodzony na którym można by było poeksperymentować?
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Arkadius 73 » 4 cze 2013, 17:40

http://forum.mazda6club.com/index.php?s ... 113831&hl=

ee tam kolektor cosworth zmodowany widziałem za 600 bucksów
Arkadius 73
 

Postprzez PLaster » 4 cze 2013, 20:10

@ Arkadius 73 ten link co podałeś to jest o VTCS, a to już jest coś innego niż VIS
VCTS – to są klapki przy wyjściu z kolektora, a VIS – to klapki wewnątrz które zmieniają długość kanałów
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Arkadius 73 » 4 cze 2013, 20:17

Arkadius 73
 

Postprzez PLaster » 4 cze 2013, 20:24

ten post już czytałem i dlatego założyłem wątek na naszym forum by ten temat wyjaśnić w naszych warunkach:)

też się zastanawiałem nad tym modem, ale wcześniej chciałem zlokalizować problem i jego powód wystąpienia
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Arkadius 73 » 4 cze 2013, 20:31

PLaster napisał(a):ten post już czytałem i dlatego założyłem wątek na naszym forum by ten temat wyjaśnić w naszych warunkach:)


he he raczej nikt tego w pl nie robił bo tu albo traktory albo siedzą w temacie ile to pali .....
Arkadius 73
 

Postprzez PLaster » 4 cze 2013, 20:43

Arkadius 73 napisał(a):he he raczej nikt tego w pl nie robił bo tu albo traktory albo siedzą w temacie ile to pali .....

he, dobrze napisane
z tego wynika, że sam będę musiał się tym zajść i poeksperymentować z tym VISem
jak znajdę wolną chwilę to przetestuję te zaślepienie podciśnienia
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Arkadius 73 » 4 cze 2013, 20:45

Jakby co to mam wolne popołudnia i mógłbym pomóc
Arkadius 73
 

Postprzez PLaster » 4 cze 2013, 21:04

Arkadius 73 napisał(a):Jakby co to mam wolne popołudnia i mógłbym pomóc

kusząca propozycja, jak będę miał jakieś wolne chwilę to się przypomnę ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6