Strona 1 z 3
Napinacz paska klinowego wersja przedlift i polift – różnice

Napisane:
4 mar 2009, 17:33
przez Hieronim
Mam pytanie.
Czy napinacz tego paska jest taki sam w 2.0 przedliftowym i poliftowym
mam auto sprzed liftu a do kupienia jest ten napinacz z polifta i nie wiem czy bedzie pasowal.
Jak to mozna sprawdzic ?

Napisane:
5 mar 2009, 23:29
przez Jaksa
Hieronim napisał(a):Czy napinacz tego paska jest taki sam w 2.0 przedliftowym i poliftowym
W dieslu nie ma roznicy.

Napisane:
6 mar 2009, 09:40
przez Hieronim
no czytalem w innym watku ze tam sa takie same, ale tu chodzi o benzyne :/

Napisane:
6 mar 2009, 10:59
przez Blaster7
a moze wystarczy wymienić łożyska jak w dieslu...
Pasek wielorowkowy – benz.

Napisane:
18 kwi 2013, 09:09
przez lukas827
Witam.
Posiadam mazdę 6 z silnikiem 2,0 141KM.
Zgodnie z opisami na forum auto posiada łańcuch rozrządu ( bezobsługowy ) .
Na formum znalazłem że należy wymieniać pasek wielorowkowy z napinaczem który znajduje sie na moje oko w miejscu gdzie w innych autach jest rozrząd.
Pytanie co ile wymienia się taki pasek , za co on odpowiada – dodam że w instrukcji obsługi w-g tabeli serwisowej taka informacja nie wystepuje .
Re: Pasek wielorowkowy

Napisane:
18 kwi 2013, 10:45
przez misiek89
Pasek wymieniasz jak już jest w złym stanie czyli popekany itp albo piszczy i napięcie go bardziej nic nie daje, a odpowiada za napędzanie: alternatora, sprężarki klimy, pompy wody i wspomagania

Napisane:
21 kwi 2013, 20:28
przez Zigi86
Czasami wymiana samego paska nie pomaga, ja jestem na etapie wymiany paska+ rolek, koszt dosyć spory...
Re: Pasek wielorowkowy – benz.

Napisane:
21 kwi 2013, 20:36
przez kulopulos
tak jak kolega pisal na gorze, jak juz widac ze pasek jest zniszczony albo piszczy to trzeba wymienic, ja osobiscie wymienilem tydzien temu napinacz paska wielorowkowego bo mi hałasowal przy dodawaniu gazu wiec musialem wymienic a odrazu wymienilem z paskiem, napinacz 300zl a pasek okolo 60zl no ale ja mam 1.8 120KM wiec nie wiem jak u Ciebie z cena, jesli chodzi o rolki na ktorych jest pasek to wymienialem w wakacje razem z lozyskami (szukalem przyczyny halasu przy dodawaniu gazu) mechanik zaczal od rolek bo koszt jest mniejszy niz z napinaczem no ale okazalo sie ze to napinacz;)
Re: Pasek wielorowkowy – benz.

Napisane:
24 kwi 2013, 15:59
przez Weelkoo
to się przy okazji podłączę bo temat ten sam – wymieniłem ostatnio pasek, poprzedni wykazywał znaki zużycia w postaci pęknięć (nie piszczał itp). Zamontowany został oryginalny pasek Mazdy i po dwóch dniach z okolic paska zaczął dobiegać niejednostajny szum, którego dźwięk nasila się rytmicznie i wydaje się pokrywać to z obrotem paska (tzn. cykl zmiany dźwięku jest równy mniej więcej pełnemu obrotowi paska). Nie brzmi to jak łożysko i wstępnie padło na rolkę zwrotną (prowadzącą) bo widać po niej ślady zużycia i do tego podczas pracy delikatnie chodzi w bok i z powrotem. Czy da się zweryfikować w jakiś sposób czy to ona? Dodam, że w jednym warsztacie usłyszałem, że mam po prostu za nowy pasek i szum pochodzi pewno z tego, że nie jest dotarty. Po 500 km dźwięk jednak nadal jest obecny w tym samym stopniu. Rolkę i tak wymienię ale jeśli to nie ona hałasuje to z wymianą wstrzymałbym się do momentu określenia co za ten dźwięk odpowiada, żeby zrobić całość za jednym zamachem.
Re: Pasek wielorowkowy – benz.

Napisane:
24 kwi 2013, 17:50
przez cichy3a
Witam
Miałem ten sam objaw po wymianie samego paska najgorzej było słychać na zimnym silniku po zimnej nocy wymieniałem po kolei rolkę dalej to samo napinacz bez zmiany zdjąłem pasek odpaliłem silnik i była cisza sprawdzałem alternator klime i wszystko wyglądało ok po pewnym czasie wszystko samo wróciło do normy

Napisane:
15 lip 2013, 23:50
przez matrix5
kulopulos napisał(a):tak jak kolega pisal na gorze, jak juz widac ze pasek jest zniszczony albo piszczy to trzeba wymienic, ja osobiscie wymienilem tydzien temu napinacz paska wielorowkowego bo mi hałasowal przy dodawaniu gazu wiec musialem wymienic a odrazu wymienilem z paskiem, napinacz 300zl a pasek okolo 60zl no ale ja mam 1.8 120KM wiec nie wiem jak u Ciebie z cena, jesli chodzi o rolki na ktorych jest pasek to wymienialem w wakacje razem z lozyskami (szukalem przyczyny halasu przy dodawaniu gazu) mechanik zaczal od rolek bo koszt jest mniejszy niz z napinaczem no ale okazalo sie ze to napinacz;)
Gdzie kupiłeś ten napinacz i pasek , czy pasek to oryginał mazda? i jak sie spisuje ten napinacz? możesz podać bezpośredniego linka do tego napinacza.


Napisane:
16 lip 2013, 07:37
przez Zigi86
kulopulos napisał(a):tak jak kolega pisal na gorze, jak juz widac ze pasek jest zniszczony albo piszczy to trzeba wymienic, ja osobiscie wymienilem tydzien temu napinacz paska wielorowkowego bo mi hałasowal przy dodawaniu gazu wiec musialem wymienic a odrazu wymienilem z paskiem, napinacz 300zl a pasek okolo 60zl no ale ja mam 1.8 120KM wiec nie wiem jak u Ciebie z cena, jesli chodzi o rolki na ktorych jest pasek to wymienialem w wakacje razem z lozyskami (szukalem przyczyny halasu przy dodawaniu gazu) mechanik zaczal od rolek bo koszt jest mniejszy niz z napinaczem no ale okazalo sie ze to napinacz;)
U mnie podoba historia, wymieniłem rolki, ale w trakcie dodawania gazu dalej coś hałasuje, pewnie też czeka mnie wymiana napinacza. Podłączam się pod prośbę kolegi powyżej daj znać gdzie kupiłeś napinacz i czy jest ori.
Re: Pasek wielorowkowy – benz.

Napisane:
28 paź 2013, 13:00
przez mazdamaniac
Mój pasek jest też już na wykonczeniu i chcem go wymienić. Czy profilaktycznie wymienić również rolke i napinacz czy niekoniecznie? U mnie nic nie piszczy itd.brak hałasu ze strony paska ale definitywnie jedt zużyty.Dzieki za odpowiedz.
Re: Pasek wielorowkowy – benz.

Napisane:
28 paź 2013, 14:06
przez misiek89
Jak nie ma objawów zużycia to zostawiasz, wymiana tego to chwila jest
Re: Pasek wielorowkowy – benz.

Napisane:
29 paź 2013, 07:59
przez mazdamaniac
Dziękuję misiek89 za odpowiedz. Ma ktoś z was jakiś opis jak to zrobić?
Dopisano 29 paź 2013, 09:20:
Przepraszam za zamieszanie znalazlem wlasnie fotorelacje.dzieki pozdrawiam

Napisane:
11 kwi 2014, 21:17
przez ZeroCool_m1
Chciałem odgrzać nieco temat.
Otóż przy poszukiwaniach napinacza paska wielorowkowego natknąłem się na dwie wersje:
1. średnica 68 mm, szerokość 45,5 mm (cena około 700 zl)
2. średnica 73 mm, szerokość 29 mm (cena około 300 zl)
Na allegro wszyscy proponują wersję nr 2., natomiast w intercarsie występuje już ten podział i przy wersji nr 1 piszą, że jest to wersja dla aut z klimatyzacją – ale przecież wszystkie 6 mają klimatyzację?? Skąd ta różnica, może chodzić o wersję przed/poliftową?
Ktoś pomoże?
[Usunięte]

Napisane:
11 kwi 2014, 21:45
przez ZeroCool_m1

Ten post został usunięty
przez
dobrzyn22 12 kwi 2014, 06:10.
Powód: podbijanie

Napisane:
11 kwi 2014, 22:00
przez Paweł
Nie wszystkie szóstki maja klimatyzację.
Re: Pasek wielorowkowy – benz.

Napisane:
10 maja 2014, 02:19
przez dzialos
Panowie czy ten napinacz bedzie dobry do mojej M^?
http://allegro.pl/show_item.php?item=42 ... d00be2ff62Generalnie to w intercarsie są różne do wyboru:(
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=ODo tego wymiana łożysk w rolkach i teraz czy to będą 6203 2RS C3 czy 6303 do mojej m6 2,0l ?

Napisane:
14 maja 2014, 19:14
przez Łukasz Poznań
Witam,jestem świeżakiem w tematach mazdy,posiadam od miesiąca,ostatnio wymieniłem pasek wielorowkowy w mojej 2.0 benzynie w kombi z 2003 roku,po wymianie okazało się ze rolka napinacza trochę już hałasuję wiec postanowiłem ja również wymienić,ale po drodze napotkałem taki temat
viewtopic.php?f=410&t=143977&hilit=wymiana+paska+wielorowkowego i zastanawiam się czy moja mazda również posiada taka rolke prowadzącą i czy nie należało by tego wymienić za jednym zamachem,pozdrawiam