Strona 1 z 2

Silnik L3 i L4 różnice

PostNapisane: 2 mar 2013, 19:17
przez rymko
Witam
Czy może ktoś krótko przedstawić różnice między silnikami L3 i L4 stosowanymi w M6 ?
W mojej M6 2.3 I Sport 122 kW mam właśnie L4. W książce serwisowej piszą o regulacji luzów zaworowych co 120 tys. km, a skoro wg. tego forum są tam hydrauliczne popychacze nie bardzo rozumiem o co chodzi. <glupek2>

PostNapisane: 2 mar 2013, 20:17
przez nynuch76
rymko napisał(a): wg. tego forum są tam hydrauliczne popychacze nie bardzo rozumiem o co chodzi. <glupek2>


A gdzie na tym forum znalazłeś takie informacje <co?>

rymko napisał(a):różnice między silnikami L3 i L4 stosowanymi w M6 ?


co to za silnik L4 ?

Re: Silnik L3 i L4

PostNapisane: 3 mar 2013, 17:41
przez rymko
No właśnie to chciałbym wiedzieć co to za to silnik.
Występuje także w M3 i M5
Obrazek
Co hydraulicznych popychaczy
viewtopic.php?f=107&t=120632&p=2519648&hilit=szklanki#p2519648

PostNapisane: 3 mar 2013, 17:54
przez matthies
i ty masz wpisane ze masz L4 ? dziwne, w instrukcjach nei widzialem zmianki o takim motorze w M6 ???

Odp: Silnik L3 i L4

PostNapisane: 3 mar 2013, 17:58
przez nynuch76
Z tego co wiem to mazda produkuje tylko silniki "L3" 2.3 litra i takie ma oznaczenie bez względu czy to wolnossak czy doładowany i "L5" czyli 2.5 litra (L4 to chyba oznaczenie czterocylindrowego silnika rzędowego ale mogę się mylić ;–))

galaxy s3-tapatalk®

Re: Silnik L3 i L4

PostNapisane: 3 mar 2013, 18:25
przez rymko
Post przez matthies » 10 minut temu
i ty masz wpisane ze masz L4 ? dziwne, w instrukcjach nei widzialem zmianki o takim motorze w M6 ???

W papierach ze stanów miałem Mazda 6I Sport 2.3 L4.
Może jednak nynuch76 masz racje i L4 dotyczy w tym wypadku opisu silnika rzędowego czterocylindrowego, ale tez nie jestem tego pewny. W wielu opisach podzespołów do silnika 2.3 spotkałem się z terminologią L4 a nie L3.

Odp: Silnik L3 i L4

PostNapisane: 3 mar 2013, 18:37
przez nynuch76
Może dla tego że mazdowskie 2.3 były 6 a obecnie są 4 cylindrowe i podobnie 2.5 ja w epc nigdy nie spotkałem L4 http://en.m.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine

galaxy s3-tapatalk®

Re: Silnik L3 i L4

PostNapisane: 10 mar 2013, 21:03
przez evo
W odpowiedzi na twoje drugie pytanie:

W silniku 2.3 nie masz hydraulicznej kasacji luzów zaworowych. Luzy kasuje się dobierając odpowiednią grubość płytek znajdujących się na popychaczach.

Re: Silnik L3 i L4

PostNapisane: 11 mar 2013, 17:30
przez rymko
evo dzięki.
Możesz jeszcze podać wartości luzów dla tego silnika – 2.3 , bo nie mogę się dokopać

Re: Silnik L3 i L4

PostNapisane: 12 mar 2013, 10:02
przez brodaM6
Słabo szukasz :D w workshop manual 6 jest na bank ,a tu ta książka : viewtopic.php?f=60&t=41306&start=20 tylko w j.Eng.

Re: Silnik L3 i L4

PostNapisane: 13 mar 2013, 16:08
przez rymko
No tak słabo nie szukałem.
Chodzi o to czy podane wartości
IN: 022-0.28 mm 0.25 +/-0.03
EX: 0.27-0.33 mm 0.30 +/-0.03
dotyczą wszystkich silników, różnych pojemności – mnie interesował 2.3.
Takiej konkretnej informacji nie znalazłem ani na forum ani workshop manual.

Re: Silnik L3 i L4

PostNapisane: 1 gru 2013, 20:10
przez rymko
Wracając do wątku po wklepaniu vinu:

Anti-brake system: 4-Wheel ABS
Body style: SEDAN 4-DR
Brake – front: Disc
Brake – rear: Disc
Brake system: Hydraulic
Cargo volume: 15.20 cu. ft. / 430.4 liter
Consumption in the city: 24 miles/gallon / 9.8 liters/100 km
Consumption on the highway: 31 miles/gallon / 7.6 liters/100 km
Curb weight: 3091 lbs / 1405.0 kg
Driveline: FWD
Engine capacity: L4, 2.3L
Engine series: 4-Cyl. 2.3L
Engine type: 2.3L L4 DOHC 16V

Fuel tank: 18.00 gallon / 68.1 liter
Fuel type: Gasoline
Ground clearance: 5.10 in / 13.0 cm
Overall height: 56.70 in / 144.0 cm
Overall length: 186.80 in / 474.5 cm
Overall width: 70.10 in / 178.1 cm
Safety restraints: Active Belts, Driver/Pass Air, Side Air
Series: Base
Standard seating: 5
Steering Type: R&P
Tires: 205/60R16
Transmission: 5-Speed Automatic Overdrive, 5-Speed Manual Overdrive
Trim level: i Sports Sedan Sport
Turning Diameter: 38.70 in / 98.3 cm
Warranty distance: 36 000 mile / 57 000 km
Warranty duration: 36 month
Wheelbase: 105.30 in / 267.5 cm

W żadnym miejscu opisu silnika nie pojawia się L3 więc chyba jednak typ L4 istnieje.

PostNapisane: 1 gru 2013, 22:27
przez matthies
gdzie to wklepywałeś? pokaż porównam ze swoim

Re: Silnik L3 i L4

PostNapisane: 2 gru 2013, 17:40
przez rymko

PostNapisane: 2 gru 2013, 17:42
przez matthies
mi wywaliło error więc nie pomogę.
Warning: VIN has invalid check digit. Make sure it is spelled correctly! (check digit = X, found = 2)

Re: Silnik L3 i L4

PostNapisane: 26 sty 2014, 16:18
przez brodaM6
Zauważyłem jedna rzecz ze te podwójne walki to strasznie sie tłuką chodzi o halas jak jest zimno i im zimniej tym głośniej ,przy powiedzmy +10 słychać je tak 1100rpm i to trwa chwile ,a jak wasze spostrzeżenia .

PostNapisane: 26 sty 2014, 16:52
przez Wojtek
raczej maly blad sie wkradl... lub niesprecyzowanie...
pewnie chodzilo o :
Engine capacity: (silnik rzedowy) L (line) 4, 2.3L
Engine series: 4-Cyl. 2.3L (czterocylindrowy)
Engine type: 2.3L (pojemnosc) L4 (w linii 4 – cylindrowy)) DOHC (dwa walki w glowicy) 16V (zaworowy) – a kod tego silnika to L3

Obecnie silniki z cylindrami w lini okresla sie litera R

Re: Silnik L3 i L4 różnice

PostNapisane: 23 sie 2014, 20:35
przez dobrzyn22
posty dot. modyfikacji dolotu zostały wydzielone i przeniesione do działu tuning:
viewtopic.php?f=102&t=173946

[Usunięte]

PostNapisane: 29 wrz 2014, 21:36
przez brodaM6
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 30 wrz 2014, 20:21.
Powód: OT

[Usunięte]

PostNapisane: 29 wrz 2014, 21:48
przez dobrzyn22
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 30 wrz 2014, 20:21.
Powód: OT