Strona 1 z 1

Adaptacja zaworu EGR po wymianie na nowy

PostNapisane: 10 lut 2013, 20:30
przez vegasnight9
Witam wszystkich forumowiczów

Obrazek
Obrazek

Mam pytanie, czy po wymianie EGR na nowy trzeba jechać do ASO podłączyć samochód pod komputer celem adaptacji zaworu?



I jeszcze jedno pytanko, pod który pin podłączyć napięcie +12V z akumulatora żeby sprawdzić czy trzpień zaworu się porusza?

Obrazek

Obrazek

Wtyczka podłączana pod EGR wygląda tak:
Obrazek

dziękuje z góry za wszelką pomoc

PostNapisane: 12 lut 2013, 10:04
przez Grucha
Do aso nie musisz jechać

Pozdrawiam

Re: Adaptacja zaworu EGR po wymianie na nowy

PostNapisane: 12 lut 2013, 19:27
przez vegasnight9
Grucha dziękuje za pomoc. Pytałem jeszcze o to jak sprawdzić czy zawór działa bo podłączyłem wtyczkę z auta do kupionego EGR'a i pomimo zwiększania obrotów trzpień się nie poruszał... zastanawia mnie to teraz.

PostNapisane: 12 lut 2013, 20:31
przez Grucha
Moze jest zacięty?
Rozbierz go o chyba ze jest nowy ?

Pozdrawiam

Re: Adaptacja zaworu EGR po wymianie na nowy

PostNapisane: 12 lut 2013, 21:23
przez vegasnight9
No właśnie jest nowy... i to mnie zastanawia bo nie chciałbym wymienić starego EGR'a na nowego niedziałającego :| Nie wiem jak go sprawdzić <co?>

PostNapisane: 12 lut 2013, 21:51
przez Grucha
Zakładaj , jeśli jest niesprawny wywali checka

Re: Adaptacja zaworu EGR po wymianie na nowy

PostNapisane: 13 lut 2013, 17:17
przez vegasnight9
I tak zrobię, przy okazji wymienię płyn w układzie chłodzenia bo i tak muszę go spuścić – EGR jest chłodzony cieczą. Dzięki za pomoc.

PostNapisane: 13 lut 2013, 17:46
przez Grucha
Powodzenia
Daj znać jak sie sytuacja zakończyła


Pozdrawiam

Re: Adaptacja zaworu EGR po wymianie na nowy

PostNapisane: 14 paź 2013, 11:47
przez adam1212
Witam.

Rozebrałem EGR (auto trochę muli – nie ma żadnych błędów) – generalnie nie był strasznie usyfiony – dokładnie go wyczyściłem (grzybek zamykający przepływ chodzi jak powinien) i odkręciłem plastykową kopułkę – elektromagnes. Dolną część przykręciłem, a kopułkę podłączoną do wtyczki pozostawiłem obok akumulatora, tak że nie powinna się nagrzewać.
Następnie pojeździłem z 30 min. Może zbierał się trochę lepiej (cały czas zamknięty dopływ spalin), ale trudno powiedzieć. Jak stanąłem okazało się że kopułka z elektromagnesem była taka gorąca, że trudno ją było dotknąć – mimo tego, że nie miała prawa od niczego się nagrzać (przez cewkę płynie prąd, ale czy aż tak powinna się nagrzewać).
Następnie sprawdziłem, czy na wolnych obrotach i przy dodawaniu gazu bolec z kopułki zmieniał swoje położenie (powinien przecież poruszać sprężynę w dolnej części EGR) – nie reagował w żaden sposób, nie można go było również poruszyć w dół lub w górę.

Czy powyższe świadczy, iż elektromagnes jest zawieszony – zepsuty i nie działa właściwie sterowanie EGR oraz, czy ta kopułka przekazuje jakieś dane do kompa – dochodzi do niej aż 5 przewodów – do sterowania elektromagnesem wystarczyły by 2.
Czy bolec w kopułce powinien się poruszać "na sucho" przy nacisku ?.

Adam1212

Re: Adaptacja zaworu EGR po wymianie na nowy

PostNapisane: 19 paź 2013, 21:10
przez adam1212
Dzisiaj odkręciłem sterownik egr i popsikałem do środka wd40. Po chwili się rozruszał i mogłem poprzesuwać bolec, który steruje egr. Niestety po rozgrzaniu silnika okazało się,że bolec cofa się (wyłącznie po zapaleniu) ale nie chodzi przy dodawaniu gazu (egr cały czas zamknięty). Przed wczoraj podłączałem do wtyczki 2 używane egr i żaden nie chodził. Reagowały jak mój – po przekręceniu silnika drżały, a później zero reakcji przy gazowaniu.
Ostatnio wyczytałem, że egr w benzynie działa inaczej niż w dieslu – na wolnych jest zamknięty, a przy średnich obrotach powinien działać, przy wyższych znowu się zamykać.

Czy, ktoś mógłby potwierdzić, że faktycznie brak reakcji na pedał gazu oznacza koniec mojego egr ? Czy to ustrojstwo (sterownik) można regenerować lub naprawiać ?

Re: Adaptacja zaworu EGR po wymianie na nowy

PostNapisane: 14 sie 2014, 20:13
przez antichoice
Czy ktoś zaślepiał EGR?
Czym najlepiej go zaślepić?