Strona 1 z 7

Problem z osiągnięciem temperatury roboczej silnika – termostat

PostNapisane: 4 sty 2010, 21:20
przez taif
Witam .
Może mogę liczyć na jakąś podpowiedź w swojej sprawie ,a mianowicie .
Odstawiłem auto do mechanika w celu wymiany termostatu i płynu chłodniczego . Byłem przekonany , że wystarczy wymienić samą wkładkę termostatu , za jakieś 50 zł . Zdziwiłem się , gdy otrzymałem telefon z wiadomością ,że w aucie jest zamontowany termostat z późniejszego rocznika (2007) i że on jest plastikowy i że wkładka za 50 zł to do niego nie będzie pasować i że trzeba zamówić nowy cały termostat , taki jak powinien być w tym modelu , czyli jak domniemam nie plastikowy i taki w którym później da się wymienić samą wkładkę .Dodam , ze w ASO taki termostat kosztuje ok.200 zł , bo nigdzie indziej nie ma .
Jest to możliwe , to co mówi ten mechanik ? Te nowsze termostaty faktycznie mogły pasować do rocznika 2003 i nie daje się w nich wymienić samej wkładki ??
Auto to Mazda 6 2.0 benzyna sedan 2003 z Niemiec 141KM.

PostNapisane: 6 sty 2010, 22:50
przez Globy
Może ktoś z "otoczenia ASO" potwierdzić, że termostaty w GG przedlifcie i polifcie różnią się?

PostNapisane: 7 sty 2010, 21:38
przez taif
Do ASO też mam zamiar podjechać , podpytać się . Na dzień dzisiejszy auta jeszcze nie mam , termostat wciąż idzie , czhyba z Japoni go ściąga :| Na moje natarczywe pytania , mechanik wyraźnie już zezłoszczony odpowiada , że ta Mazda ma takie rozwiązania techniczne , że pasuje do niej tylko ten nowszy termostat . Ciekawe o jakie rozwiązania mu chodzi i skąd wzieły się one w aucie z 2003 roku ?

PostNapisane: 8 sty 2010, 11:21
przez Maciej Loret
W Focie termostat Verneta kosztuje 82PLN, dostępny od ręki.
Chyba jest inaczej w poliftach, przynajmniej w katalogach Intercars i Fota tak to wygląda.

PostNapisane: 12 sty 2010, 18:07
przez taif
Witam byłego alfaholika :) !!!
Maćku piszesz pewnie o samej wkładce termostatu , ta faktycznie jest dostępna za 82 zł.
Powracająć do mojej sprawy , auto już jest zrobione , ufff....
Moim zdaniem mechanior coś kręcił , nie wiem tylko dlaczego ?
Przy odbiorze powiedział , że założył cały termostat taki jak powinien być po numerze nadwozia i jest on z wymienną wkładką, jakby coś na przyszłość miało się dziać .
Wyjęty z auta termostat dostałem, jest on niby od nowszego modelu i w nim wkładki się nie wymienia .
Za termostat zapłaciłem 250 zł.

PostNapisane: 12 sty 2010, 18:20
przez Maciej Loret
taif napisał(a):Witam byłego alfaholika :) !!!


Z kimś mnie pomyliłeś... ;)

taif napisał(a):Maćku piszesz pewnie o samej wkładce termostatu , ta faktycznie jest dostępna za 82 zł.


Nie wiem,nie znam się, nawet tu nie sprzątam...
Na stronach IC jest rysunek, możesz zobaczyć...

Problem z osiągnięciem temperatury roboczej silnika

PostNapisane: 3 gru 2012, 20:27
przez lulek35
Witam, mam problem w mojej Madzi...od kiedy zaczela sie zima i temp ponizej 5 stopni moj silnik bardzo wolno sie rozgrzewa..
Wskazowka drgnie dopiero po 3km, po kolejnych 10km nawet nie jest w polowie... z nawiewow w kabinie tez dlugo czekam az zacznie ciepelko leciec:(

im wiecej stoje w korkach tym jest lepiej, najgorzej jak jade bez postojow to wtedy wskazowka jest w max 1/8 ....
Dzis zauwazylem ze jak skrece ogrzewanie to wskazowka idzie do gory, ale do polowy dochodzi bardzo rzadko...

Ps: dzis robilem odpowietrzenie, ale tak na prawde to nie mialem zapowietrzonego ukladu bo juz po odkreceniu chlodnicy mialem plyn pod korek, pozniej tez nic takiego sie nie dzialo.. Dolalem moze z 100ml...

Re: Problem z osiągnieciem temperatury roboczej silnika

PostNapisane: 3 gru 2012, 21:38
przez lukasz_mazowsze
Nie wiem jak w Maździe (dopiero się jej uczę) ale w BMW miałem dwa termostaty. Podobne objawy do Twoich rozwiązane zostały wymianą jednego z tych termostatów. Powodzenia!

PostNapisane: 3 gru 2012, 22:00
przez matthies
potwierdzam akcje z termostatem, mialem bardzo podobnie w corolli. obejrzyj albo pogadaj z kim trzeba niech ci sprawdza termostat – powinno pomóc.

Re: Problem z osiągnieciem temperatury roboczej silnika

PostNapisane: 3 gru 2012, 22:39
przez maarec
wygląda to na termostat – który zawiesił się pozycji otwartej i cały czas masz pełny duży obieg. Do mazdy wchodzi coś ok 8 litrów płynu chłodzącego i ciężko Ci go będzie zagrzać.

Re: Problem z osiągnieciem temperatury roboczej silnika

PostNapisane: 3 gru 2012, 23:26
przez lulek35
A orientuje sie ktos gdzie sie on znajduje w mojej wersji? Jest to silnik benzynowy 1.8 chyba l8?
Ps: rozumiem ze przed zdemontowaniem trzeba zlac caly plyn gdzies?

PostNapisane: 4 gru 2012, 00:07
przez badas
Hmm, cóż, nie znam się na samochodach i przez to mam pytanie jak w takim razie powinno przebiegać prawidłowe rozgrzewanie się silnika?

U mnie to jest tak, że wskazówka jest na środku gdzieś tak po 2-5km przy czym przez większą część podanego dystansu jest na samym dole a jak już się odbije od dna to dość szybko dochodzi na środek gdzie zostaje. Mam się czym martwić czy wszystko jak najbardziej w porządku?

Re: Problem z osiągnieciem temperatury roboczej silnika

PostNapisane: 4 gru 2012, 00:47
przez Mandey
Jest ok :)

[Usunięte]

PostNapisane: 4 gru 2012, 09:38
przez dobrzyn22
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 13 gru 2015, 13:50.

Re: Problem z osiągnieciem temperatury roboczej silnika

PostNapisane: 4 gru 2012, 13:28
przez lulek35
Sluchajcie mam dylemat bo nie wiem jaki termostat kupic:/

Z obudowa czy sam wklad?

W serwisie powiedzieli ze z obudowa (320zl!!!!). W nippon auto ze sam wklad.....(ok 60zl)

[Usunięte]

PostNapisane: 4 gru 2012, 14:20
przez dobrzyn22
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 13 gru 2015, 13:51.

PostNapisane: 4 gru 2012, 18:29
przez lulek35
Dobrzyn z tego tematu za wiele nie wynika...jedynie tyle ze ktos mial podobny dylemat i w konuc wymienil na oryginal z obudowa...

W mazdzie podali mi numer katologowy L33615170
Ale na zdjeciu nie widsc czy jest wyjmowany grzybek...

roznica w cenie jest znaczna.. Jak podejme ryzyko z samym grzybkiem i okaze sie ze to nie to, to mam w plecy 300zl i 3 dni bez auta (tyle sie czeka na zamowienie...)

HELP

[Usunięte]

PostNapisane: 4 gru 2012, 19:27
przez dobrzyn22
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 13 gru 2015, 13:51.

Re: Problem z osiągnieciem temperatury roboczej silnika

PostNapisane: 6 gru 2012, 14:43
przez lulek35
Ok problem rozwiazany...

Zaryzykowalem i kupilem w intercars jakis zamiennik, ktory mial pasowac do mojej madzi.....NIE PASOWAL....
Na szczescie ze moj termostat nie byl uszkodzony...pekl oring na takim bolcu z ktorego wychodzi silownik po zagrzaniu i pechowo jego reszta wpadla pomiedzy termostat a obudowe....i jak mozna sie domyslec nie zamykal sie... Dobralismy oring przetestowalismy w goracej wodzie zlozylismy i dziala....

Ciekawe jest to ze termostat bez problemu wychodzi z obudowy....i zeby zadna firma nie zrobila zamiennika??!!....

Re: Problem z osiągnieciem temperatury roboczej silnika

PostNapisane: 7 gru 2012, 20:47
przez celnikp
Są dwa rodzaje termostatów. Jedne da rade zdemontować z obudowy drugi nie. Bez demontażu nie zobaczy się różnicy. Mi pękła obudowa i wymieniałem na używany. W starym termostat można było wyjąć z obudowy i miał większy grzybek. A nowy (chyba od polifta lub nawet GH) ma mniejszy grzybek ale też pasuje. Obudowy i uszczelki są takie same.