P0126 – Insufficient Coolant Temperature for Stable Operation / Wentylator chodzi cyklicznie

Postprzez carles » 20 lis 2012, 16:13

Witam,
jako, iż dzisiaj otrzymałem kabel do diagnostyki (pytałem o niego w dziale interfejs diagnostyczny) postanowiłem jak najszybciej sprawdzić o co chodzi z kontrolką Check Engine która wyświetliła mi się na trasie podczas szybkiej jednostajnej jazdy na autostradzie [pręd. 145-160km/h] w niskiej temperaturze ok 5-7 C.

Po podpięciu wyskoczył błąd jak w temacie:
P0126 – Insufficient Coolant Temperature for Stable Operation

Po polskiemu: Za niska wartość temperatury płynu chłodzącego uniemożliwiająca pracę

Dodam, iż wentylator załącza się 30 sekund po odpaleniu silnika i chodzi cyklicznie co 3min.
Poziom płynu chłodzącego jest na niskim poziomie. trochę ponad kreskę LOW.
Podobny problem zauważyłem w tym temacie: viewtopic.php?f=60&t=106984&hilit=czujnik+temperatury+p%C5%82ynu

ale odnosi się on do innego silnika benzynowego 3.0.

Jaki płyn mogę dolać do tego który obecnie mam? Od nowości nie dolewałem, ani nie zmieniałem płynu chłodzącego. Aktualny przebieg 76.000mil.

Czy powyższy problem jest spowodowany uszkodzonym czujnikiem temperatury płynu chłodzącego? Znalazłem taki czujnik [nr 11 na schemacie] jest cholernie drogi (302$) http://onlinemazdaparts.com/parts/2006/ ... am=F688040

Może ktoś z użytkowników Mazdy amerykańskiej z silnikiem 2.3i w automacie również spotkał się z takim problemem?
Wykasowałem błąd i kontrolka zgasła. Będę teraz obserwował czy ponownie się zapali podczas jazdy.

Nie wiem czy to ma jakiś wpływ na to ale przed wyjazdem w ubiegłą środę jak wymienialiśmy z kolegą gumy stabilizatorów przednie. Zauważyłem kostkę, która leżała nie podpięta do niczego przy lewej zaślepce od halogenu przeciwmgielnemu. Postanowiłem, że wepnę ją w gniazdo puste od tej zaślepki. Całą sytuację przedstawia poniższy obrazek:
Obrazek


Z prawej strony sytuacja ma się jak na poniższym obrazku. Tutaj już nic nie ruszałem: Widać 3 nie podpięte kostki. Tak ma być?

Obrazek
Czy te rzeczy mają jakiś wpływ na temperaturę płynu i włączanie się cykliczne wentylatora?

Liczę na pomoc. Z góry wielki dziękuje.

Pozdrawiam :(
Ostatnio edytowano 18 lut 2013, 11:26 przez carles, łącznie edytowano 1 raz
http://www.naprawafelg.eu – prostowanie felg aluminiowych Wrocław – sprzedaż opon nowych i używanych

http://www.facebook.com/promar.teczowa

-było A4 B7 2.0TDI jest Renault Laguna III Grandtour 2.0dCI 150km
-Mazda 6 '06 2.3i AUT – USA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2011, 10:23
Posty: 35
Skąd: Wro/Byd/EPWS
Auto: Mazda 6 2.3i 5b AUT r.prod 2006 USA śr. spalanie 10lit/100km

Postprzez Wojtek » 20 lis 2012, 16:42

witaj...
najwazniejsze to znajdz i przeczytaj watek o odpowietrzaniu ukladu chlodzenia... i uzupelnij plyn wg. niego... w Mazdach zawsze plyn ma byc full... (szczegoly wiesz gdzie szukac)...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grucha » 20 lis 2012, 17:12

Sterownik wentylatora powiedział papa

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez Wojtek » 20 lis 2012, 17:21

Grucha napisał(a):Sterownik wentylatora powiedział papa

a nie wiesz moze czy sterownik jest taki sam jak w 3.0 ?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grucha » 20 lis 2012, 19:16

Carles zrób fotkę sterownika to jednoznacznie stwierdzimy czy to taki sam . bo aktualnie nie mam epc usa

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez carles » 20 lis 2012, 19:25

czy to ten czujnik?

Obrazek
http://www.naprawafelg.eu – prostowanie felg aluminiowych Wrocław – sprzedaż opon nowych i używanych

http://www.facebook.com/promar.teczowa

-było A4 B7 2.0TDI jest Renault Laguna III Grandtour 2.0dCI 150km
-Mazda 6 '06 2.3i AUT – USA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2011, 10:23
Posty: 35
Skąd: Wro/Byd/EPWS
Auto: Mazda 6 2.3i 5b AUT r.prod 2006 USA śr. spalanie 10lit/100km

Postprzez Grucha » 20 lis 2012, 19:49

Sterownik wygląda tak jak tu viewtopic.php?f=313&t=118894&p=2435211#p2435211

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez Wojtek » 20 lis 2012, 20:00

czyli mzna go naprawic... ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez carles » 21 lis 2012, 00:05

nie moge znalezc tego steownika. gdzie go szukac? w ktorym miejscu?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
http://www.naprawafelg.eu – prostowanie felg aluminiowych Wrocław – sprzedaż opon nowych i używanych

http://www.facebook.com/promar.teczowa

-było A4 B7 2.0TDI jest Renault Laguna III Grandtour 2.0dCI 150km
-Mazda 6 '06 2.3i AUT – USA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2011, 10:23
Posty: 35
Skąd: Wro/Byd/EPWS
Auto: Mazda 6 2.3i 5b AUT r.prod 2006 USA śr. spalanie 10lit/100km

Postprzez Grucha » 21 lis 2012, 17:19

Dokładnie w tym samym miejscu co w tej MPV http://www.youtube.com/watch?v=yoA4DdQc0XM

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez carles » 21 lis 2012, 23:50

U mnie to tak nie wygląda jak w tej Maździe MPV.... Tego sterownika tam nie ma przy wentylatorach....
Poniżej zdjęcia jak to wygląda u Mnie

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
http://www.naprawafelg.eu – prostowanie felg aluminiowych Wrocław – sprzedaż opon nowych i używanych

http://www.facebook.com/promar.teczowa

-było A4 B7 2.0TDI jest Renault Laguna III Grandtour 2.0dCI 150km
-Mazda 6 '06 2.3i AUT – USA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2011, 10:23
Posty: 35
Skąd: Wro/Byd/EPWS
Auto: Mazda 6 2.3i 5b AUT r.prod 2006 USA śr. spalanie 10lit/100km

Postprzez Arkadius 73 » 22 lis 2012, 07:32

Arkadius 73
 

Postprzez carles » 17 lut 2013, 21:29

Witam,

wczoraj podczas powrotu z góry z nów pojawił się ten sam błąd:
P0126 – Insufficient Coolant Temperature for Stable Operation

Dodam że nic nie robiłem od tamtej pory w celu ustalenia dokładnie przyczyny jak i usunięcia potencjalnej usterki. Przejachełm 7000km i znów ten sam problem.

Co radzicie?

Pozdrawiam
http://www.naprawafelg.eu – prostowanie felg aluminiowych Wrocław – sprzedaż opon nowych i używanych

http://www.facebook.com/promar.teczowa

-było A4 B7 2.0TDI jest Renault Laguna III Grandtour 2.0dCI 150km
-Mazda 6 '06 2.3i AUT – USA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2011, 10:23
Posty: 35
Skąd: Wro/Byd/EPWS
Auto: Mazda 6 2.3i 5b AUT r.prod 2006 USA śr. spalanie 10lit/100km

Postprzez brodaM6 » 17 lut 2013, 21:44

U mnie wentylatory startują jak auto postoi teraz przy -2 godzine, ide odpalam włanczam nawiew i startują wentyle ,i jedno wiem napewno nie mam tego czujnika FCM tak jak w MPV Obrazek
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez carles » 17 lut 2013, 23:19

a nie jest to wina może nie sprawnego termostatu?
http://www.naprawafelg.eu – prostowanie felg aluminiowych Wrocław – sprzedaż opon nowych i używanych

http://www.facebook.com/promar.teczowa

-było A4 B7 2.0TDI jest Renault Laguna III Grandtour 2.0dCI 150km
-Mazda 6 '06 2.3i AUT – USA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2011, 10:23
Posty: 35
Skąd: Wro/Byd/EPWS
Auto: Mazda 6 2.3i 5b AUT r.prod 2006 USA śr. spalanie 10lit/100km

Postprzez Grucha » 18 lut 2013, 10:24

Witam
Trochę pogrzebałem w sieci i tak jak pisze Carles wina jest albo termostatu lub czujnika temp cieczy chłodzącej . Wg mnie moduł wentylatorów w 2.3 nie występuje

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez brodaM6 » 18 lut 2013, 11:02

Powiem ci że i myśle że w 2.3 nie ma FCM,choć dziś byłem u elektryka na kompie 2 sonda do wymiany.Zagadnełem na ten temat to coś wspominał że powinien byc na chłodnicy ewentualnie gdzieś w nadkol,a najlepiej to żebym pogadał z kimś kto ma full autodate i po schematach dojść
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Grucha » 18 lut 2013, 11:06

Może dzisiaj zainstaluję EPC USA i będzie jasność raz na zawsze w tym temacie

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez carles » 18 lut 2013, 11:11

Jestem w kontakcie z użytkownikiem wojtek_s on ma identyczny problem i auto jak ja. Podobnie wyświetlił mu się błąd jak mi.

Kurde nie wiem czy spróbować wymienić termostat czy szukać przyczyny gdzie indziej?

Koszt samego termostatu oryginalnego to 350zł okres oczekiwania 3dni

pozdrawiam
http://www.naprawafelg.eu – prostowanie felg aluminiowych Wrocław – sprzedaż opon nowych i używanych

http://www.facebook.com/promar.teczowa

-było A4 B7 2.0TDI jest Renault Laguna III Grandtour 2.0dCI 150km
-Mazda 6 '06 2.3i AUT – USA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2011, 10:23
Posty: 35
Skąd: Wro/Byd/EPWS
Auto: Mazda 6 2.3i 5b AUT r.prod 2006 USA śr. spalanie 10lit/100km

Postprzez Grucha » 18 lut 2013, 12:29

Sprawdz najpierw czujnik temp plynu imo
Grucha
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6