Wypalony tłok – silnik benzynowy

Witam. Mam pewien kłopot z moją mazdą 6, 1.8 benz.
Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka silnika, silnik zaczął od razu głośniej chodzić, zaczął drgać , ledwo dojechałem do domu i zapaliła się kontrolka od oleju. Następnego dnia samochód oddałem na warsztat, okazało się że nie ma kompresji na jednym cylindrze, strasznie zaczął dymić z rury wydechowej. Trzeba było rozbierać silnik... okazało się ze mam wypalony jeden tłok... pytałem mechanika o przyczynę ale powiedział mi tylko że to przez słabą jakość paliwa mogło się stać albo zmęczenie materiału, wada materiału. Jeszcze wspomniał że może za dużo paliwa było podawane.
Jak myślicie jaka mogła być przyczyna wypalonego tłoka? zależy mi aby znaleźć przyczynę tego bo co mi to da że wymienię tłok jak drugi raz może stać się to samo...
Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka silnika, silnik zaczął od razu głośniej chodzić, zaczął drgać , ledwo dojechałem do domu i zapaliła się kontrolka od oleju. Następnego dnia samochód oddałem na warsztat, okazało się że nie ma kompresji na jednym cylindrze, strasznie zaczął dymić z rury wydechowej. Trzeba było rozbierać silnik... okazało się ze mam wypalony jeden tłok... pytałem mechanika o przyczynę ale powiedział mi tylko że to przez słabą jakość paliwa mogło się stać albo zmęczenie materiału, wada materiału. Jeszcze wspomniał że może za dużo paliwa było podawane.
Jak myślicie jaka mogła być przyczyna wypalonego tłoka? zależy mi aby znaleźć przyczynę tego bo co mi to da że wymienię tłok jak drugi raz może stać się to samo...