Strona 1 z 1

Wypalony tłok – silnik benzynowy

PostNapisane: 7 paź 2012, 11:14
przez kulopulos
Witam. Mam pewien kłopot z moją mazdą 6, 1.8 benz.
Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka silnika, silnik zaczął od razu głośniej chodzić, zaczął drgać , ledwo dojechałem do domu i zapaliła się kontrolka od oleju. Następnego dnia samochód oddałem na warsztat, okazało się że nie ma kompresji na jednym cylindrze, strasznie zaczął dymić z rury wydechowej. Trzeba było rozbierać silnik... okazało się ze mam wypalony jeden tłok... pytałem mechanika o przyczynę ale powiedział mi tylko że to przez słabą jakość paliwa mogło się stać albo zmęczenie materiału, wada materiału. Jeszcze wspomniał że może za dużo paliwa było podawane.
Jak myślicie jaka mogła być przyczyna wypalonego tłoka? zależy mi aby znaleźć przyczynę tego bo co mi to da że wymienię tłok jak drugi raz może stać się to samo...

Re: Wypalony tłok. Jaka przyczyna?

PostNapisane: 7 paź 2012, 11:49
przez Hubix
W Dieslu lejący wtrysk może to spowodować, w benzynie nie jestem pewny.

Re: Wypalony tłok. Jaka przyczyna?

PostNapisane: 7 paź 2012, 11:54
przez kulopulos
wiem własnie czytałem o lejących wtryskiwaczach w dieslu ale o benzynie nic nie znalazlem

Re: Wypalony tłok. Jaka przyczyna?

PostNapisane: 7 paź 2012, 12:40
przez dobrzyn22
pytałem mechanika o przyczynę ale powiedział mi tylko że to przez słabą jakość paliwa mogło się stać albo zmęczenie materiału, wada materiału. Jeszcze wspomniał że może za dużo paliwa było podawane.

w sumie nie kłamał ;)

to może wspomogę się wycinkiem artykułu ze strony http://www.autoexpert.pl :

PRZYCZYNY
Takie uszkodzenia można odnieść do usterek w procesie spalania. Może być wiele przyczyn tego stanu rzeczy:
Spalanie odbywa się przy ubogiej mieszance paliwowo-powietrznej, czego powody mogą być następujące:
– zasysane jest obce powietrze,
– istnieje problem w zarządzaniu pracą silnika, np. co do ilości dostarczanego paliwa,
– nastawa w gaźniku jest wadliwa,
– został uszkodzony czujnik (miernik ilości powietrza, sonda Lambda, przetwornik OT (górne położenie zwrotne itd.).

Zastosowano niewłaściwe paliwo (zbyt niskooktanowe, olej napędowy zamiast benzyny).
Świeca zapłonowa ma zbyt niską wartość cieplną.
Źle ustawiono czas zapłonu.
Ciśnienie ładowania jest zbyt wysokie (na przykład przez tuning silnika).
Pojedyncze elementy albo cały silnik są przegrzane.

Wywołują to na przykład: dysza chłodzenia olejem jest wygięta, zerwana albo nie została zamontowana (wada montażowa).

Termin wymiany oleju został przekroczony
W tym przypadku szczególnie dla biopaliw, takich jak rzepak i soja, istnieje zagrożenie polimeryzacji oleju silnikowego, co może powodować zapychanie się dysz chłodzenia olejem.
Ciała obce, np. jak resztki uszczelek, między innymi utrudniają cyrkulację w układzie olejowym.
ZAPOBIEGANIE
Silnik benzynowy:
· Można stosować tylko paliwo o wyznaczonej liczbie oktanowej.
· Układ wtryskowy, gaźnik i zapłon muszą być właściwie ustawione.
· Można stosować tylko świece zgodne z informacją podaną przez producenta.
· System zasysania należy sprawdzić pod kątem szczelności.

Re: Wypalony tłok – silnik benzynowy

PostNapisane: 28 lut 2013, 21:32
przez mazda6656
W silnikach benzynowych przyczyna wypalenia tloka jest prosta- anomalie w trakcie spalania , tz wypadajace zaplony mylle że za nim doszlo do uszkodzenia silnika olales migajaca lampke uszkodzenia silnika ktora sygnalizowala ci wypadanie zaplonów a potem świeciła na stałe. Nie napisales jeszcze czy posiadasz instalacje gazowa jeżeli posiadasz napisz co mechanicy zrobili i ew. jak masz instalek to jaką

PostNapisane: 21 kwi 2013, 08:43
przez kulopulos
nie posiadam instalacji gazowej a swiecacej kontrolki nie olalem , jak tylko sie zapalila to dojechalem kawalek do domu i do mechanika dalem auto.