Zalane olejem świece w M6 2.0 benzyna 147KM
Strona 1 z 1
W związku z planowaną na poniedziałek instalacją gazu w samochodzie, byłem dzisiaj u mechanika wymienić świece w samochodzie. Patrząc z przodu silnika, na pierwszej i drugiej świecy od lewej strony, widoczny był olej. Pierwsza była bardziej, druga nieco mniej zaolejona. Świece nr 3 i 4 były suche. Olej wymieniony zgodnie z radami na forum 2 dni temu z jakiegoś półsyntetyka, na AMSOIL 5W30. Miałem robić płukankę którą część radziła robić, jednak część osób z forum, a także mój mechanik odradzili mi, dlatego też wymieniliśmy tylko olej i filtr. Silnik ma 135tys km, potwierdzony książką serwisową oraz rachunkami z serwisów (samochód sprowadzony), na poprzednim oleju nie widać było żadnego ubytku, sadze w wydechu suche, silnik nie kopci ani z wydechu, ani z korka wlewu oleju czy otworu na bagnet. Płyn chłodniczy czysty, również bez ubytków. Mechanik stwierdził, że może to być wina uszczelki pod pokrywą zaworów, póki co zalecił jeździć i obserwować, czy olej będzie ubywał. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy?
A kto ci doradził żeby z półsyntetyka na syntetyk przejść? Ja pierwszy raz to słyszę.Odwrotnie to i owszem.
Olej syntetyczny jest rzadszy , inny rodzaj lepkości itp(jeżeli twój syntetyk był tej samej klasy co poprzedni półsyntetyczny to pół biedy). jeżeli były jakieś nagary , nieczystości to chyba właśnie zostały wypłukane.Oby tylko nie okazało się , że po tej całej operacji zmiany oleju silnik nie zaczął wskazywać nadmiernego apetytu na olej.
Olej syntetyczny jest rzadszy , inny rodzaj lepkości itp(jeżeli twój syntetyk był tej samej klasy co poprzedni półsyntetyczny to pół biedy). jeżeli były jakieś nagary , nieczystości to chyba właśnie zostały wypłukane.Oby tylko nie okazało się , że po tej całej operacji zmiany oleju silnik nie zaczął wskazywać nadmiernego apetytu na olej.
Szukasz dobrego i sprawdzonego samochodu? Dobrze trafiłeś!
http://www.carpasja.com +48 662 04 96 98 andrzej@carpasja.com
http://www.carpasja.com +48 662 04 96 98 andrzej@carpasja.com
Tak mi doradzono na forum oraz telefonicznie w serwisie u Jaksy. Olej ktory zalalem ma bardzo dobre opinie. A zalane swiece, wygladaly jakby juz wczesniej mialy kontakt z olejem. Najwyzej znowu zaleje jakims dobrym polsyntetykiem, no chyba ze oleju nie bedzie ubywac. w kazdym razie bede obserwowal sytuacje.
Hej,
Mam chyba podobny problem. Wymieniałem właśnie świece i gwint każdej z nich był umorusany olejem. Elektrody są suche, gniazda świec, patrząc z góry suche. Żadnych wycieków. Oleju mi ubyło, na 3 tys kilometrów jakiś 1 litr, ale jeżdżę głównie autostradą, a ostatnio trochę pognałem. Ludzie mówią że nowe silniki lubią się napić oleju jak się je wyżej pokręci. Z wlewu oleju mi spaliny nie lecą, płyn chłodniczy też ok.
Daj znać jak już coś będzie u ciebie z tym wiadomo.
Pozdrawiam
Mam chyba podobny problem. Wymieniałem właśnie świece i gwint każdej z nich był umorusany olejem. Elektrody są suche, gniazda świec, patrząc z góry suche. Żadnych wycieków. Oleju mi ubyło, na 3 tys kilometrów jakiś 1 litr, ale jeżdżę głównie autostradą, a ostatnio trochę pognałem. Ludzie mówią że nowe silniki lubią się napić oleju jak się je wyżej pokręci. Z wlewu oleju mi spaliny nie lecą, płyn chłodniczy też ok.
Daj znać jak już coś będzie u ciebie z tym wiadomo.
Pozdrawiam
- Od: 30 mar 2013, 20:51
- Posty: 39
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 '05r. 147KM 2.0
Benzyna + LPG
Stag 300 ISA 2
Ja sobie odpuściłem temat, gdyż nie widziałem sensu żeby przy tym grzebać, skoro samochód jeździł (i nadal jeździ) bez zarzutu. U mnie podobnie – elektrody suche, z rury nie kopci, płyn ok, moc w normie ogólnie wszystko śmiga jak ta lala. Teraz nawet ostatnio jak sprawdzałem świece, to były suche. Opcje w moim przypadku na tą sytuację są 2: albo przepuszczało na uszczelce pokrywy zaworów (teoria mechanika), albo było to spowodowane szlamem w silniku po starym oleju 10W40, który był zalany jak kupiłem samochód (teoria Croom'a – użytkownika forum będącego specem w kwestii olejów
). Od momentu, jak zmieniłem olej z użyciem płukanki, świece mam suche, a wykręcałem je w celu sprawdzenia bodajże 2 razy w tym czasie.
Ale oleju ubyło Ci dość sporo (mi ubywa jakieś 50ml/1000km jeżdżąc na LPG), chyba że jeździłeś bardzo szybko przez długi czas
. Możesz sprawdzić kompresję z próbą olejową, bo może pierścienie są zużyte/zapieczone. Możesz też spróbować płukanki która wypłucze szlam, bo u mnie zmniejszyła ona trochę zużycie oleju. Teraz za drugim razem jak zmieniałem olej z płukanką, był on zdecydowanie jaśniejszy niż jak użyłem płukanki pierwszy raz (wtedy wypłynął czarny jak smoła).
Ale oleju ubyło Ci dość sporo (mi ubywa jakieś 50ml/1000km jeżdżąc na LPG), chyba że jeździłeś bardzo szybko przez długi czas
też jeżdżę na LPG od momentu, od którego zmieniłem olej. Jazda to 200 kilometrów dziennie, z prędkością ok 140 km/h. Ostatnio trochę dawałem po garach, do 160- 180 km/h, no ale faktycznie też wydaje mi się dużo. Zobaczę jak temat będzie się rozwijał. Auto mam od Kwietnia, sprowadzone z Niemiec przez Carpasje i sprawdzane przez Jakse, więc cicho liczę że żadne kapitalki mnie nie czekają...
- Od: 30 mar 2013, 20:51
- Posty: 39
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 '05r. 147KM 2.0
Benzyna + LPG
Stag 300 ISA 2
Na początek ja bym spróbował płukanka przed wymianą oleju ( poluzowanie zapieczonych pierścieni), dodatek na uszczelniacze zaworowe ( celem ich zmiękczenia – zwiększenia objętości). U mnie było ok 1l/1000km. Zabiegi te były u mnie jak pudrowanie pryszcza. Teraz zmieniłem pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe, dotarłem zawory i docieram je powoli. po 400 km olej stoi na bagnecie więc zobaczymy
a u mnie świece były w oleju bo zalewało je z nieszczelnej uszczelki pokrywy zaworów
wymieniłem uszczelkę i po sprawie 
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6