Strona 1 z 1

Silnik L3 (2.3l) – momenty dokręcania śrub głowicy.

PostNapisane: 5 cze 2012, 23:38
przez skaziks
Witam! To mój pierwszy post , chciałem na wstępie pozdrowić wszystkich fanów tej sympatycznej marki :)
Wracając do tematu
Mam mazde 6 z silnikiem 2,3 05r (silnik ten występuje w tribut, fordzie escape itd)
Niestety uległ awarii rozleciała mi się panewka na jednym cylindrze wie ktoś może jakie powinny być momenty dokręcania śrub głowicy oraz wału korbowego w tym modelu z tym silnikiem?
Nie chce zaśmiecać forum wiec jeśli ktoś spotkał się z tym silnikiem i jego wadami to było by miło jak by się podzielił , zastanawia mnie dlaczego rozleciała się panewka ? Czy są one kiepskiej jakości czy może śruby nie wytrzymują , jaki jest powód ? Nie chce zrobić jednej i za chwile robić następnych. Z góry dziękuje za odpowiedź , Pozdrawiam :)

Re: Mazda 6 2,3l momenty dokręcania śrub głowicy itd

PostNapisane: 8 cze 2012, 19:09
przez Wojtek
stopnie dokrecania glowicy:
part1 – 5 Nm
part2 – 13-17 Nm
part3 – 44-46 Nm
part4 – 88*-92*
part5 – 88*-92*