Problemy po remoncie silnika – benz.
Dzieki za odpowiedź, mam teraż światło jakie koszta są z tym związane i ryzyko.
Osobiście przy silniku sam bym niczego nie robił, bo się po prostu nie znam – wszystkiego samemu niestety nie da się zrobić
Czekamy na dalszy ciąg wydarzeń i życzymy powodzenia.
Osobiście przy silniku sam bym niczego nie robił, bo się po prostu nie znam – wszystkiego samemu niestety nie da się zrobić
Czekamy na dalszy ciąg wydarzeń i życzymy powodzenia.
-
mscorp
Minęło trochę czasu od drugiej rozbiórki silnika i podzielę się efektami.
Co do stukania w silniku okazało się, że jeden z tłoków był przytarty na sworzniu od korbowodu i bardzo ciężko chodził na nim i tłok uderzał w ściankę cylindra. Wymieniłem tylko tłok – 140zł nowy + 25zł przełożenie na korbowód (trzeba zakładać na gorąco) no i uszczelkę pod głowicą – 130zł.
Teraz samochód chodzi bardzo dobrze – praktycznie tak samo jak przed usterką
Wszystkim którzy się tutaj udzielali dziękuję za pomoc.
P.S Mam nadzieję, że już mi się takie coś nie przytrafi
Co do stukania w silniku okazało się, że jeden z tłoków był przytarty na sworzniu od korbowodu i bardzo ciężko chodził na nim i tłok uderzał w ściankę cylindra. Wymieniłem tylko tłok – 140zł nowy + 25zł przełożenie na korbowód (trzeba zakładać na gorąco) no i uszczelkę pod głowicą – 130zł.
Teraz samochód chodzi bardzo dobrze – praktycznie tak samo jak przed usterką
Wszystkim którzy się tutaj udzielali dziękuję za pomoc.
P.S Mam nadzieję, że już mi się takie coś nie przytrafi
- Od: 4 paź 2011, 08:34
- Posty: 10
- Skąd: Toruń/Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 GG 2.3 MZR
pelczus napisał(a):Powiem tak w moim przypadku poszedłem na żywioł bo uznałem, że panewka była tak minimalnie przytarta, że powinno ok, ale we wtorek mam robic kolejne pomiary manometrem. Poza tym gdy stukało ma pierwszym cylindrze to wynik pomiaru na wszystkich cylindrach miałem w okolicach 16 +-0,1.
to nie jest dobry wariant naprawy silnika, bo panewka jak i czopy walu NIDGY się nie wycierają prosto, zawsze jest krzywizna i po zamontowaniu nowych panewek, ma ona styk z prostą powierchnią nowej panewki, co powoduje wzmożnone ścierania się tych powierzchni!
polecam często demontować miskę oleju i sprawdzać czy nie przybywa opiłków metalu...
rafalswiech3 napisał(a):....
1. Przy okazji wymienione zostały pierścienie na wszystkich tłokach i .....
2. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale szklanki zostały włożone w innej kolejności niż przedtem.
....
zawsze nalezy wszystko precyzyjnie pozaznaczać np. farbami lub markerem, do tego opisać detale i może sfotografować co ważniejsze.
i po 1. przy takiej wymianie nalezy zawsze przehonowac powierzchnie cylindrow (absolutnie),
a to po to, aby nie było potem sporego ubytku oleju
2. to zawsze jest istotne!
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam mam pytanie posiadam mazdę 6 1.8 benzyna + gaz
2005r
Jakieś 30tysiecy temu robiłem remont silnika i mechanik zalał olejem 10w40 motul
Czy poleca ktoś zrobić płukankę i zalać 5w40 np valvoline
Bierze teraz około 800 ml na 1000km...czy będzie jeszcze gorzej
2005r
Jakieś 30tysiecy temu robiłem remont silnika i mechanik zalał olejem 10w40 motul
Czy poleca ktoś zrobić płukankę i zalać 5w40 np valvoline
Bierze teraz około 800 ml na 1000km...czy będzie jeszcze gorzej
- Od: 3 paź 2018, 21:01
- Posty: 33
- Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi
to ile brał przed remontem?
Może jest jeszcze na gwarancji po remoncie...
Podaj dane warsztatu albo chociaż adres, żeby uprzedzić kolegów z forum... Może nikt z nas dzięki temu nie będzie naprawiał auta tam gdzie Ty..
Swoją drogą mógł przecież zalać 15w40 – jest GĘŚCIEJSZY i bardziej LEPKOWATY i na pewno lepiej uszczelniłby świeżo wymienione pierścienie..
Kolego, moja rada: podczas zmiany oleju zalej jakąś plukankę do silnika; nie zaszkodzi..
Są na forum informacje w jaki sposób można próbować przrczyścić pierścienie, ale hmm obawiam się, że naprawa została wykonana byle jak i na słabych częściach, więc raczej płukanka pomożesz jak umarłemu kadzidło...
Pretensje do mechanika.
Podaj dane warsztatu albo chociaż adres, żeby uprzedzić kolegów z forum... Może nikt z nas dzięki temu nie będzie naprawiał auta tam gdzie Ty..
Swoją drogą mógł przecież zalać 15w40 – jest GĘŚCIEJSZY i bardziej LEPKOWATY i na pewno lepiej uszczelniłby świeżo wymienione pierścienie..
Kolego, moja rada: podczas zmiany oleju zalej jakąś plukankę do silnika; nie zaszkodzi..
Są na forum informacje w jaki sposób można próbować przrczyścić pierścienie, ale hmm obawiam się, że naprawa została wykonana byle jak i na słabych częściach, więc raczej płukanka pomożesz jak umarłemu kadzidło...
Pretensje do mechanika.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
zadra napisał(a):Swoją drogą mógł przecież zalać 15w40 – jest GĘŚCIEJSZY i bardziej LEPKOWATY i na pewno lepiej uszczelniłby świeżo wymienione pierścienie..
Piszesz poważnie czy to ukryty sarkazm ?
tadziol napisał(a):zadra napisał(a):Swoją drogą mógł przecież zalać 15w40 – jest GĘŚCIEJSZY i bardziej LEPKOWATY i na pewno lepiej uszczelniłby świeżo wymienione pierścienie..
Piszesz poważnie czy to ukryty sarkazm ?
Sarkazm niekryty... myślałem,że dość wyraźnie nakreślony..
Przykra sprawa z takimi remontami
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Co konkretnie było przyczyną pobierania oleju i co było naprawiane?
szolcuss napisał(a):To że coś spier... To doskonale wiem unika mnie jak ognia gwarancję i ma niby gdybym zastał mechanika na warsztacie... Czyli zostać przy 10w40 ?
To ma czy nie ma gwarancji? To, że Ciebie unika nie powoduje, że przestanie być odpowiedzialny za bubel, którego dokonał Walcz o zwrot kosztów "naprawy".
-
Aśka
- Od: 15 wrz 2011, 11:04
- Posty: 5496 (435/228)
- Skąd: Poznań
- Auto: Grey Fūjin
A co do oleju zostać przy 10w40
Dopisano 23 kwi 2019, 10:20:
Gadałem z chu... I powiedział że blok musi być rozchartowany czy coś w tym stylu i że do bloku się nie da wejść i gdyby miałby sprawdzić blok koszt by nie był 5 tysięcy a o wiele większy
Dopisano 23 kwi 2019, 10:20:
Gadałem z chu... I powiedział że blok musi być rozchartowany czy coś w tym stylu i że do bloku się nie da wejść i gdyby miałby sprawdzić blok koszt by nie był 5 tysięcy a o wiele większy
- Od: 3 paź 2018, 21:01
- Posty: 33
- Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6