Problemy po remoncie silnika – benz.

Postprzez mscorp » 30 mar 2012, 19:26

Dzieki za odpowiedź, mam teraż światło jakie koszta są z tym związane i ryzyko.
Osobiście przy silniku sam bym niczego nie robił, bo się po prostu nie znam – wszystkiego samemu niestety nie da się zrobić :)
Czekamy na dalszy ciąg wydarzeń i życzymy powodzenia.
mscorp
 

Postprzez rafalswiech3 » 27 kwi 2012, 12:18

Minęło trochę czasu od drugiej rozbiórki silnika i podzielę się efektami.

Co do stukania w silniku okazało się, że jeden z tłoków był przytarty na sworzniu od korbowodu i bardzo ciężko chodził na nim i tłok uderzał w ściankę cylindra. Wymieniłem tylko tłok – 140zł nowy + 25zł przełożenie na korbowód (trzeba zakładać na gorąco) no i uszczelkę pod głowicą – 130zł.

Teraz samochód chodzi bardzo dobrze – praktycznie tak samo jak przed usterką

Wszystkim którzy się tutaj udzielali dziękuję za pomoc.

P.S Mam nadzieję, że już mi się takie coś nie przytrafi :]
Początkujący
 
Od: 4 paź 2011, 08:34
Posty: 10
Skąd: Toruń/Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 GG 2.3 MZR

Postprzez Enduro » 28 kwi 2012, 12:30

pelczus napisał(a):Powiem tak w moim przypadku poszedłem na żywioł bo uznałem, że panewka była tak minimalnie przytarta, że powinno ok, ale we wtorek mam robic kolejne pomiary manometrem. Poza tym gdy stukało ma pierwszym cylindrze to wynik pomiaru na wszystkich cylindrach miałem w okolicach 16 +-0,1.

to nie jest dobry wariant naprawy silnika, bo panewka jak i czopy walu NIDGY się nie wycierają prosto, zawsze jest krzywizna i po zamontowaniu nowych panewek, ma ona styk z prostą powierchnią nowej panewki, co powoduje wzmożnone ścierania się tych powierzchni!
polecam często demontować miskę oleju i sprawdzać czy nie przybywa opiłków metalu... <glupek2>
rafalswiech3 napisał(a):....
1. Przy okazji wymienione zostały pierścienie na wszystkich tłokach i .....

2. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale szklanki zostały włożone w innej kolejności niż przedtem.
....

zawsze nalezy wszystko precyzyjnie pozaznaczać np. farbami lub markerem, do tego opisać detale i może sfotografować co ważniejsze.
i po 1. przy takiej wymianie nalezy zawsze przehonowac powierzchnie cylindrow (absolutnie),
a to po to, aby nie było potem sporego ubytku oleju
2. to zawsze jest istotne!
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez szolcuss » 17 kwi 2019, 15:10

Witam mam pytanie posiadam mazdę 6 1.8 benzyna + gaz
2005r
Jakieś 30tysiecy temu robiłem remont silnika i mechanik zalał olejem 10w40 motul
Czy poleca ktoś zrobić płukankę i zalać 5w40 np valvoline
Bierze teraz około 800 ml na 1000km...czy będzie jeszcze gorzej
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2018, 21:01
Posty: 33
Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi

Postprzez pawwroc » 17 kwi 2019, 17:19

Na bank.
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2016, 19:17
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 1.8 pb 2006 r. L8

Postprzez tadziol » 17 kwi 2019, 20:28

szolcuss napisał(a):30tysiecy temu robiłem remont silnika
szolcuss napisał(a):Bierze teraz około 800 ml na 1000km

To chyba żart.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 17 kwi 2019, 22:57

to ile brał przed remontem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez szolcuss » 18 kwi 2019, 01:05

Przed remontem brał 3 litry ...

Dopisano 18 kwi 2019, 00:07:

Niestety to nie żart...i próbuje się coś wymyśleć
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2018, 21:01
Posty: 33
Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi

Postprzez zadra » 18 kwi 2019, 02:05

Może jest jeszcze na gwarancji po remoncie...
Podaj dane warsztatu albo chociaż adres, żeby uprzedzić kolegów z forum... Może nikt z nas dzięki temu nie będzie naprawiał auta tam gdzie Ty..

Swoją drogą mógł przecież zalać 15w40 – jest GĘŚCIEJSZY i bardziej LEPKOWATY i na pewno lepiej uszczelniłby świeżo wymienione pierścienie..

Kolego, moja rada: podczas zmiany oleju zalej jakąś plukankę do silnika; nie zaszkodzi..
Są na forum informacje w jaki sposób można próbować przrczyścić pierścienie, ale hmm obawiam się, że naprawa została wykonana byle jak i na słabych częściach, więc raczej płukanka pomożesz jak umarłemu kadzidło...

Pretensje do mechanika.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez tadziol » 18 kwi 2019, 08:51

zadra napisał(a):Swoją drogą mógł przecież zalać 15w40 – jest GĘŚCIEJSZY i bardziej LEPKOWATY i na pewno lepiej uszczelniłby świeżo wymienione pierścienie..

Piszesz poważnie czy to ukryty sarkazm ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez szolcuss » 18 kwi 2019, 10:01

To że coś spier... To doskonale wiem unika mnie jak ognia gwarancję i ma niby gdybym zastał mechanika na warsztacie... Czyli zostać przy 10w40 ?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2018, 21:01
Posty: 33
Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi

Postprzez pawwroc » 18 kwi 2019, 10:53

To czy zostaniesz przy 10W40 czy nie ,nic nie zmieni jeżeli pali ci tyle oleju ,silnik do remontu albo na złom.8 litrów na 10 000 km ,masakra ,mój na taki dystans wciąga 1,5 litra i jak dla mnie to dużo.
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2016, 19:17
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 1.8 pb 2006 r. L8

Postprzez zadra » 18 kwi 2019, 16:33

tadziol napisał(a):
zadra napisał(a):Swoją drogą mógł przecież zalać 15w40 – jest GĘŚCIEJSZY i bardziej LEPKOWATY i na pewno lepiej uszczelniłby świeżo wymienione pierścienie..

Piszesz poważnie czy to ukryty sarkazm ?


Sarkazm niekryty... myślałem,że dość wyraźnie nakreślony..

Przykra sprawa z takimi remontami :(
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez tadziol » 19 kwi 2019, 18:24

Ale subtelny. Nie odczytałem do <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 19 kwi 2019, 19:27

Co konkretnie było przyczyną pobierania oleju i co było naprawiane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Koci@k » 19 kwi 2019, 19:27

szolcuss napisał(a):To że coś spier... To doskonale wiem unika mnie jak ognia gwarancję i ma niby gdybym zastał mechanika na warsztacie... Czyli zostać przy 10w40 ?


To ma czy nie ma gwarancji? To, że Ciebie unika nie powoduje, że przestanie być odpowiedzialny za bubel, którego dokonał <oczy> Walcz o zwrot kosztów "naprawy".
Aśka
Avatar użytkownika
Koordynator ds. Klubowiczów
 
Od: 15 wrz 2011, 11:04
Posty: 5496 (435/228)
Skąd: Poznań
Auto: Grey Fūjin

Postprzez tadziol » 19 kwi 2019, 20:11

To nie takie proste. Te sprawy reguluje Kodeks Cywilny i ustawa o prawach konsumenta.
Zwrot kosztów jest ostatnią rzeczą jakiej można żądać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez szolcuss » 23 kwi 2019, 10:31

Niestety tylko dostałem kartkę co wymienił z jego pieczątka i podpisem i nic więcej ...
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2018, 21:01
Posty: 33
Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi

Postprzez t34567 » 23 kwi 2019, 10:42

FV/paragonu nie dostałeś? No to strasz chłopa skarbówką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez szolcuss » 23 kwi 2019, 11:12

A co do oleju zostać przy 10w40

Dopisano 23 kwi 2019, 10:20:

Gadałem z chu... I powiedział że blok musi być rozchartowany czy coś w tym stylu i że do bloku się nie da wejść i gdyby miałby sprawdzić blok koszt by nie był 5 tysięcy a o wiele większy
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2018, 21:01
Posty: 33
Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6