Poradnik: rozrząd, pompa wody , dymienie.

Postprzez Admir » 13 sty 2012, 17:50

Witam! z pamięci odtworzyłem procedurę wymiany pompy wodnej w GW 2,0 115 KM. Niestety nie miałem czasu ani warunków żeby zrobić fotorelację, ale mam nadzieje że ten opis pomoże wszystkim forumowiczom.
Na początek części: napinacz, rolka prowadząca pompa wody są identyczne w silnikach FS i FP czyli w 2,0 i 1,8 czyli w mazdach GF/GW ale także GE. Różnica dotyczy pasków rozrządu między 2,0 i 1,8.
Wymieniłem pompę wody na używaną, rolkę napinacza na używaną, prowadzącą na nową, pasek stary (niestety zapomniałem kupić <glupek2> ) + moja robota ok. 300pln w kieszeni
Efekt – pompa wody nie cieknie, silnik zrobił się nie tylko cichy ale dużo elastyczniejszy i zrywniejszy. Ponieważ przed zdjęciem paska rozrząd oglądany tylko od strony pasażera był ustawiony prawidłowo więc zacząłem się zastanawiać skąd różnica? Doszedłem do wniosku, że wałek wydechowy mógł być przestawiony o 1 ząb względem wdechowego lub wału korbowego. Ja zakładałem bowiem pasek 3x zgodnie z procedurą opisaną w pkt. 37 a zwłaszcza modyfikacją 38! <spoko>
Z tego co pamiętam nie poruszano jeszcze kwestii okazjonalnego dymienia na zimnym silniku jako skutku niedokładnego ustawienia wałka wydechowego tak jak i zwiększonego zużycia oleju. Wg mnie minimalnie za szybko otwierające się zawory wydechowe mogą potęgować te dwa zjawiska <klotnia> . Zobaczę jak będzie ze zużyciem paliwa, oleju oraz dymieniem i dam znać.

PORADNIK ROZRZĄD/POMPA WODY MAZDA GF/GW BENZYNA

(w nawiasach wielkość klucza)

1. Podnosimy przód i zdejmujemy Koło od strony rozrządu
2. Odkręcamy od dołu i z boku dolną osłonę silnika
3. Zakładamy klucz (22) na koło pasowe na wale i opieramy od dołu o wahacz (nie o przegub)
4. Zdejmujemy fajki świec i odkładamy
5. Włączamy stacyjkę i 2-3 x na bardzo krótko włączamy rozrusznik – śruba w kole pasowym powinna być zluzowana – odkręcamy <lol>
6. Zdejmujemy (–) z akumulatora
7. Odłączamy wiązkę przewodów – 3 kostki przy pompie wspomagania kierownicy (– kostkę do czujnika położenia wału, – czujnika temp. pokrywy?, i z pompy wspomagania)
8. Odkręcamy przewód wspomagania pompy biegnący na pokrywie rozrządu (2 x 10) od pompy (1 x 22) pamiętając o 2 miedzianych podkładkach i odkładamy na bok
9. Wyciągamy z pokrywy rozrządu zawór odpowietrzenia i gumowy przewód po stronie kierowcy
10. Podnosimy silnik podkładając podnośnik pod miskę olejowa poprzez duży kawałek deski
11. Odkręcamy zdecydowanie ale z czuciem (trzeba użyć rurki na klucz) mocowanie łapy silnika i uziemienie silnika (3 nakrętki 17?), i od wspornika (3 x 14?), wspornik wyjmujemy i uzyskujemy lepszy dostęp do osłony paska rozrządu.
12. W celu zdjęcia zewnętrznego paska odkręcamy długą śrubę (14) pod pompą kontrującą sanki pompy wspomagania kierownicy.
13. Luzujemy zewnętrzny pasek odkręcając śrubę napinającą z przodu pompy (14) i górna ośkę pompy, można też odkręcić 2 śruby wspornika wkręcone z przodu pompy wodnej (14) co przyśpieszy zdjęcie paska.
14. Przytrzymujemy koło pasowe alternatora i luzujemy 4 krótkie śruby (10) na kole pasowym pompy wodnej
15. W celu zdjęcia paska odkręcamy śrubę (12) kontrującą sanki alternatora (12) i odkręcamy długą śrubę napinającą
16. Zdejmujemy pasek pompy wodnej odkręcamy te 4 śruby i zdejmujemy koło pasowe pompy wody.
17. Odkręcamy 11 śrub mocujące pokrywę rozrządu (10) przeciwnie do ruchu wskazówek zegara zaczynając od środkowych ( 2 pierwsze śruby są dłuższe, pamiętajmy o podkładkach i gumowych kapturkach) W GE kolejność odkręcania i dokręcania śrub pokrywy jest wg manuali inna <czytaj> .
18. Delikatnie ruszamy pokrywą na boki, zdejmujemy i odkładamy (jeśli robimy to delikatnie to zachowamy uszczelkę).
19. Odkręcamy górną część obudowy paska (uważając na przewód do czujnika położenia wału poprowadzony w dół wzdłuż przedniej części obudowy) i zdejmujemy, a czujnik z przewodem wyjmujemy i odkładamy.
20. Dolną cześć obudowy odkręcamy analogicznie pamiętając o 1 zupełnie niewidocznej śrubie zaraz pod łapą silnika jednocześnie odkręcamy czujnik położenia wału (2x10).
21. Ostrożnie ściągamy koło pasowe z wału (delikatnie podważamy koło łyżką do opon od dołu opierając ją o rant miski olejowej raz z przodu raz z tyłu) pamiętając żeby nie uszkodzić zębatki położenia wału. Ponieważ koło pasowe wchodzi na wał na głębokość ok. 1 cm nie ma potrzeby opuszczania silnika aby „minąć” podłużnicę <jupi> .
22. Zdejmujemy dolną cześć obudowy paska rozrządu i podkładkę/osłonę paska rozrządu z wału.
23. Zanim zdejmiemy pasek rozrządu sprawdzamy ustawienie znaków: ząb na wale do góry pokrywa się ze nadlewem w kształcie grota na bloku silnika, i jednocześnie na kołach wałków rozrządu nacięcia na wysokości liter I wdechowe i E wydechowe muszą się pokrywać. Jeśli nie wkręcamy śrubę 22 i kręcimy wałem aby wszystkie znaki się pokryły, znaki powinny się pokrywać co 2 obroty wału i co 1 wałków rozrządu. Dla ułatwienia kręcenia i zakładania nowego paska rozrządu można wykręcić świece (ja tego nie robiłem, żeby coś przypadkowo nie wpadło do cylindrów.
24. Zdejmujemy szczypcami sprężynkę i wykręcamy śrubę (14) kontrującą mimośrodowy mechanizm napinający rolki napinającej (w GF tej bliżej pasażera) i oceniamy łożysko. (Zwykle i tak trzeba wyjąc tę rolkę żeby założyć nową sprężynę na zaczep mimośrodu rolki co łatwiej zrobić na zewnątrz chociaż można rolki nie wyciągać).
25. Odkręcamy śrubę (14) rolki prowadzącej (w GF dalej od pasażera), wyjmujemy i oceniamy łożysko rolki
26. Zdejmujemy pasek rozrządu uprzednio zaznaczając mazakiem kierunek obrotów silnika (ja zapomniałem <glupek2> )
27. W celu demontażu pompy wody spuszczamy płyn z układu chłodzenia (ja się nie bawiłem z termostatem więc cześć płynu pozostała w silniku) bańka 5l – kranik na dole chłodnicy po stronie kierowcy– odkręcamy korek od chłodnicy i leci (co 2 lata należy płyn wymienić na nowy)
28. Odkręcamy 5 śrub mocujących pompę wody do bloku silnika i 2 do wspornika pompy wspomagania kierownicy (jeśli wcześniej tego nie zrobiliśmy) razem 7 śrub (12). Jedna śruba jest zlokalizowana ciasno między nadlewami- konieczny jest wąski klucz nasadowy
29. Podstawiamy bańkę pod pompę, delikatnie opukujemy drewnianym młotkiem i ruszamy na boki jeśli nam zależy na uszczelce.
30. Wyjmujemy pompę wody odchylając ku przodowi pompę wspomagania kierownicy
31. Tu teoretycznie jesteśmy w połowie i zaczynamy składać bebechy czyli jedziemy z powrotem do góry ale....
32. Jeśli mamy nowa pompę mamy też uszczelkę – starą usuwamy i zakładamy nową. Jeśli nie mamy uszczelki pozostaje silikon 300st.C (wg manualu zawsze powinna być nowa uszczelka <killer> )
33. Wkładamy pompę (jeśli nie można wkręcić śrub w nowej pompie trzeba obciąć gumowa uszczelkę z góry pompy lub spróbować założyć tą ze starej jeśli jest mniejsza).
34. Przykręcamy rolkę prowadzącą (nową <serduszka> ) i bardzo lekko rolkę napinającą (nową <peace> )
35. Zakładając pasek rozrządu (nowy ;P ;P – fabryczna strzałka zgodnie z kierunkiem obrotów silnika) stary zgodnie z tym co narysowaliśmy wcześniej. Jeśli ktoś ma sklerozę trzeba zbadać ślady na zębach <glupek2> bo używany pasek musi być założony w tą samą stronę co poprzednio <czytaj> .
36. Wycieramy dokładnie do sucha zębatkę na wale korbowym i otoczenie z płynu chłodzącego.
37. Ustawiamy koła zgodnie z pkt. 23 i zakładamy pasek zaczynając od kół na wałkach a kończąc na wale. Nie jest to takie proste bez zablokowania kół ponieważ zakładając pasek koła się przekręcają ale nie nie możliwe.
38. Coś czego nie ma w manualu, a co uważam za kluczowe otóż górne znaki na wałkach rozrządu należy sprawdzać patrząc z bliska od strony pokrywy rozrządu gdzie są tylko nacięcia ale można je odnieść równo do płaszczyzny obudowy rozrządu. Pozwala to na jednoznaczne ustawienie wałków rozrządu względem siebie i wału korbowego!
39. Przy pomocy klucza imbusowego włożonego w napinacz przekręcamy go w prawo i szczypcami zapinamy nową sprężynę rolki napinacza na sztyft w bloku – to ustala nam prawidłowe napięcie paska rozrządu.
40. Wykonujemy 2 obroty wałem i sprawdzamy znaki na kołach jeśli jest ok. dokręcamy śrubę rolki napinacza zwracając uwagę czy napięcie sprężyny nie ulega zmianie w miarę dokręcania jeśli tak należy przytrzymać przed obrotem mimośrodu imbusem i wtedy dokręcić. Jeśli znaki się nie pokrywają wracamy do pkt. 37 i powtarzamy aż do skutku ( mi to zajęło trzy razy <glupek2> )
41. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, należy nałożyć silikon 300st.C pod pokrywę rozrządu przy mocowaniach wałków (patrz manual) oraz nową uszczelkę /silikon), a pokrywę przykręcamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara kończąc na dwóch długich śrubach. (Ja zapomniałem o silikonie, a uszczelka została stara).
42. Moment odpalenia silnika na krótko w celu weryfikacji zależy od indywidualnych preferencji.
43. Uzupełnić płyn chłodniczy i ew. olej silnikowy
44. Ustalenie napięcia pasków ma istotne znaczenie (wg manualu ugięcie obu pasków do ok.1 cm) przy słabej (chińskiej) pompie wody proponuję dolną granicą napięcia paska dla ochrony jej łożysk
45. Na końcu długo myjemy ręce i zasiadamy do upragnonego posiłku <piwo>.

Życzę siły i zadowolenia z owocnej pracy




.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez rumunn95 » 15 sty 2012, 00:03

Admir napisał(a):
Wymieniłem pompę wody na używaną, rolkę napinacza na używaną, prowadzącą na nową, pasek stary (niestety zapomniałem kupić <glupek2> )
.


Powodzenia :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez noxes » 15 sty 2012, 00:12

rumunn95 napisał(a):
Admir napisał(a):
Wymieniłem pompę wody na używaną, rolkę napinacza na używaną, prowadzącą na nową, pasek stary (niestety zapomniałem kupić <glupek2> )
.


Powodzenia :)

Ja pier*** <lol>
Admir napisał(a):5. Włączamy stacyjkę i 2-3 x na bardzo krótko włączamy rozrusznik – śruba w kole pasowym powinna być zluzowana – odkręcamy

Brak słów
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Siw-y » 15 sty 2012, 13:59

noxes napisał(a):
Admir napisał(a):5. Włączamy stacyjkę i 2-3 x na bardzo krótko włączamy rozrusznik – śruba w kole pasowym powinna być zluzowana – odkręcamy

Brak słów

Jak niema czym zblokować wału to ten sposób jest OK i bardzo często stosowany :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez maxim_wawa » 15 sty 2012, 14:33

Siw-y napisał(a):
noxes napisał(a):
Admir napisał(a):5. Włączamy stacyjkę i 2-3 x na bardzo krótko włączamy rozrusznik – śruba w kole pasowym powinna być zluzowana – odkręcamy

Brak słów

Jak niema czym zblokować wału to ten sposób jest OK i bardzo często stosowany :P


jak nie ma innego punktu zaczepienia to ta metoda sprawdza sie bardzo skutecznie
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez noxes » 15 sty 2012, 15:09

maxim_wawa napisał(a):jak nie ma innego punktu zaczepienia to ta metoda sprawdza sie bardzo skutecznie

w FS i FP jest bardzo łatwo odkręcić tę śrubę bez tej "metody" :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez maxim_wawa » 15 sty 2012, 15:37

noxes napisał(a):
maxim_wawa napisał(a):jak nie ma innego punktu zaczepienia to ta metoda sprawdza sie bardzo skutecznie

w FS i FP jest bardzo łatwo odkręcić tę śrubę bez tej "metody" :)


wiesz moze kolega bazuje na doswiadczeniach z innych aut i nie probuje innych rozwiązan
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez noxes » 15 sty 2012, 16:33

maxim_wawa napisał(a):wiesz moze kolega bazuje na doswiadczeniach z innych aut i nie probuje innych rozwiązan

Spoko ja nic do tego nie mam. Każdy sobie radzi jak potrafi. ja osobiście użyłbym tej metody w naprawdę już ostateczności.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez maxim_wawa » 15 sty 2012, 16:41

noxes napisał(a):
maxim_wawa napisał(a):wiesz moze kolega bazuje na doswiadczeniach z innych aut i nie probuje innych rozwiązan

Spoko ja nic do tego nie mam. Każdy sobie radzi jak potrafi. ja osobiście użyłbym tej metody w naprawdę już ostateczności.


bo jest to dosc ostateczne i ryzykowne rozwiązanie szczegolnie w calkowicie kolizyjnych silnikach – na upartego mozna sobie przy okazji zafundowac "przytulanke" jak ząbki skocza przy odrobinie pecha
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Siw-y » 15 sty 2012, 16:49

Żadnego ryzyka nie ma, nawet przy kolizyjnych silnikach, ponieważ cały rozrząd jest napędzany z wału korbowego a on w tym przypadku napędzany (a w zasadzie bujnięty) jest rozrusznikiem.
Kręcisz po to aby tylko poluzować śrubę na wale a póki jest pasek to można kręcić ile wlezie.
Żeby pasek się zsunął to trzeba by z 10mm wykręcić a to jest kilkanaście obrotów.

Robiłem tak w nubirze gdzie silnik 16V jest bardzo kolizyjny.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez maxim_wawa » 15 sty 2012, 16:59

Siw-y napisał(a):Żadnego ryzyka nie ma, nawet przy kolizyjnych silnikach, ponieważ cały rozrząd jest napędzany z wału korbowego a on w tym przypadku napędzany (a w zasadzie bujnięty) jest rozrusznikiem.
Kręcisz po to aby tylko poluzować śrubę na wale a póki jest pasek to można kręcić ile wlezie.
Żeby pasek się zsunął to trzeba by z 10mm wykręcić a to jest kilkanaście obrotów.

Robiłem tak w nubirze gdzie silnik 16V jest bardzo kolizyjny.


chodzi mi wlasnie to te kilkanascie zakrecen :)

sam tak robie :)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Admir » 15 sty 2012, 20:42

Dziękuję za konstruktywne uwagi dotyczące odkręcania koła pasowego na wale. Oczywiście można robić to inaczej my wciskamy pedał hamulca, a kolega odkręca wtedy śrubę. Tą metodą można także dokręcić śrubę na kole pasowym. Samemu można zrobić to na biegu, podkładając blokady pod koła lub specjalnym przyrządem SST (coś tam coś tam). Jeśli ktoś lubi ćwiczyć bicepsy to dlaczego nie?
ORY silnik FS jest bezkolizyjny (czego podobno mazda nigdy nie potwierdziła) ale pamiętajmy, że nigdy nie wiadomo ile razy wcześniej była zdejmowana/ planowana głowica silnika – może się okazać że silnik już się zrobił kolizyjny) <dupa>

EDIT
Gwoli ścisłości w FS nawet w przypadku całkowitego wykręcenia się śruby kola pasowego trzyma się ono mocno na wale. Nawet jeśli ono spadnie, pasek rozrządu pozostaje na zębatce, która jest głębiej. Nie ma też zagrożenia przeskoczeniem paska rozrządu póki nie poluzujemy napinacza ale wtedy już mamy odłączony akumulator. <faja> Pozdrawiam
Noxes też brak mi słów <serduszka>
Ostatnio edytowano 15 sty 2012, 23:24 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: post pod postem(proszę używać opcji "edytuj post")
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 15 sty 2012, 23:24.
Powód: post pod postem

Postprzez zbymus » 15 sty 2012, 21:36

A ile trzeba wydać kasiorki żeby zrobić cały rozrząd łącznie z pompą.
Czy robiąc rozrząd też jest zalecana wymiana pompy wodnej (jak w innych samochodach)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 01:14
Posty: 35
Skąd: Sochaczew
Auto: 626 2.0i GF/GW 2000 r
accord CC7

Postprzez lucas83 » 15 sty 2012, 21:58

A ile trzeba wydać kasiorki żeby zrobić cały rozrząd łącznie z pompą.
Czy robiąc rozrząd też jest zalecana wymiana pompy wodnej (jak w innych samochodach)


Myślę, że na te pytania odpowie Ci wyszukiwarka forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Admir » 15 sty 2012, 22:21

Ok 500 pln zobacz ceny w carspeed cały pakiet jak na allegro + pompa 146.
Tam też luzem: Pasek OE MAZDA 129zł, Sprężyna OE MAZDA 29zł, Napinacz OEM NSK japoński 320zł
Rolka OEM NTN japońska 95zl, pompa GMB/AISIN 146zl.
Niektóre rzeczy można w OE dostać taniej niektóre drożej.
Pompa wytrzymuje ok 150t.km, napinacz i rolkę też powinno się wtedy wymienić, pasek co 90t.km sprężynka zawsze nowa (dł .36,6 mm). Unikaj chińszczyzny.
Jeśli nie znasz przebiegu lub terminu wymiany pozostaje wymiana wszystkiego na nowe lub subiektywna ocena. Jak rozbierzesz rozrząd zobaczysz co się jeszcze nadaje, a co nie i wtedy teoretycznie możesz zaoszczędzić. Jeśli łożyska obu rolek są w idealnym stanie, a mimośród napinacza nie ma luzów można zostawić (części zamontowane od nowości mają zwykle dłuższą żywotność niż OE zamienne). . Najtrudniej ocenić stan łożyska pompy i jej uszczelniacza – nigdy nie wiadomo ile pochodzi- zmień na japońską niezależnie od stanu chyba że chcesz dłubać jeszcze raz.
Jeśli płacisz za wymianę i lubisz kręcić do czerwonego – wszystko nowe.
A tak na marginesie zawsze zadawałem sobie pytanie jaką mam pewność, że wszystkie nowe części, które zakupiłem znalazły się w moim samochodzie?.....Albo trzeba stać nad głową (bardzo męczące) <klotnia> albo robić samemu (zasadniczo mniej męczy) <nauka> . Dlatego napisałem poradnik.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez zbymus » 15 sty 2012, 23:58

lucas83 napisał(a):
A ile trzeba wydać kasiorki żeby zrobić cały rozrząd łącznie z pompą.
Czy robiąc rozrząd też jest zalecana wymiana pompy wodnej (jak w innych samochodach)


Myślę, że na te pytania odpowie Ci wyszukiwarka forum ;)


W wyszukiwarce też znalazłem, ale dobrze że czuwasz ( przybyło Ci posta) <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 01:14
Posty: 35
Skąd: Sochaczew
Auto: 626 2.0i GF/GW 2000 r
accord CC7

Postprzez Riki » 17 sty 2012, 14:52

Rozrząd kpl w OE/OEM MAZDA (czyli oryginał na 100.000km/5lat) to jakieś 459PLN.... warto zakładac cześci używane?

ale spoko ostatnio klient chciał u nas kupić napinacz do DiTD uzywany gdzie motor przeciez kolizja :D kup później takie auto....

Ale każdy robi jak uważa :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Admir » 17 sty 2012, 21:41

Mazda GF z 1998r. – 14 lat cena auta ok 6000pln – roczny przebieg 10.000 km
po 100 tys. km czyli 10 latach auto będzie miało 24lata (jeśli się wcześniej nie rozleci)
Nowy rozrząd 490 + 150 pompa wody = 650 pln = 1/10 ceny auta wyłączając robociznę
W tym wypadku rachunek ekonomiczny nie jest korzystny.
Chociaż biorąc pod uwagę obecne ceny benzyny <killer> to ok 110l paliwa czyli tylko ok 1500km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez lucas83 » 18 sty 2012, 09:21

Mazda GF z 1998r. – 14 lat cena auta ok 6000pln – roczny przebieg 10.000 km
po 100 tys. km czyli 10 latach auto będzie miało 24lata (jeśli się wcześniej nie rozleci)
Nowy rozrząd 490 + 150 pompa wody = 650 pln = 1/10 ceny auta wyłączając robociznę
W tym wypadku rachunek ekonomiczny nie jest korzystny.


Nie bardzo rozumiem, tzn. że mam nie wymieniać rozrządu w aucie, bo ekonomicznie się nie opłaca? Poza tym pomijam fakt, że w tej cenie (ok. 6000 PLN) to raczej nie dostaniesz auta w dobrym stanie. No chyba, że jakiś golas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6