wymiana silnika – benzyna
Witam.
Mam silnik 1.8 2006r. poliftowy.
Muszę zmienić silnik bo aktualny pali dużo za dużo oleju, czyli ostatnie pomiary wykazały ok. 4.0 l / 1000 km.
Chciałem spytać was koledzy czy:
1. Szukać silnika 1.8 polift czy podejdzie również bez problemu przedlift, na zdjęciach na Allegro wygląda troszkę inaczej.
2. Można zmienić na 2.0 przedlift/polift? Czy jest to możliwe i bezproblemowe? I co się z tym wiąże? Sądze że trzeba będzie wymienić komputer sterujący, ale czy coś jeszcze?
Ceny 1.8 i 2.0 są takie same, więc myślę że można by sobie dołożyć trochę mocy.
Mam silnik 1.8 2006r. poliftowy.
Muszę zmienić silnik bo aktualny pali dużo za dużo oleju, czyli ostatnie pomiary wykazały ok. 4.0 l / 1000 km.
Chciałem spytać was koledzy czy:
1. Szukać silnika 1.8 polift czy podejdzie również bez problemu przedlift, na zdjęciach na Allegro wygląda troszkę inaczej.
2. Można zmienić na 2.0 przedlift/polift? Czy jest to możliwe i bezproblemowe? I co się z tym wiąże? Sądze że trzeba będzie wymienić komputer sterujący, ale czy coś jeszcze?
Ceny 1.8 i 2.0 są takie same, więc myślę że można by sobie dołożyć trochę mocy.
Ostatnio edytowano 20 gru 2011, 21:20 przez jan-os, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 31 paź 2008, 12:09
- Posty: 29
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r
co do zmiany z 1.8 na 2.0 ci nie podpowiem , ale co do przedlift/polift to się troszkę silniki różnią, np. poliftowe maja inna przepustnice (już nie ma linki ) i maja 4 cewki zapłonowe (nie masz już przewodów zapłonowych) ponadto w 2.0 po lifcie masz już zmienne fazy rozrządu chyba.
jan-os napisał(a):Mam silnik 1.8 2006r. poliftowy.
a dlaczego nie naprawisz go?
ps. prosze zmienic temat na taki, ktory bedzie bardziej precyzyjny..
masz na to 24h... inaczej bedzie kosz...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Nie kombinuj z 2.0 bo okaze sie ze polowe sprzetu bedziesz musial jeszcze wymieniac. A skrzynia biegow? Jesli juz zdecydowany jestes na wymiane silnika, a nie na jego naprawe (bo wtedy bedziesz mial gwarance tego co masz), to wymieniaj na taki jaki byl -1.8
Wojtek napisał(a):jan-os napisał(a):Mam silnik 1.8 2006r. poliftowy.
a dlaczego nie naprawisz go?
Naprawa przyniosła właśnie to co mam teraz, bo mechanik dupa.
klajgus napisał(a):co do zmiany z 1.8 na 2.0 ci nie podpowiem , ale co do przedlift/polift to się troszkę silniki różnią, np. poliftowe maja inna przepustnice (już nie ma linki ) i maja 4 cewki zapłonowe (nie masz już przewodów zapłonowych) ponadto w 2.0 po lifcie masz już zmienne fazy rozrządu chyba.
przepustnica zostanie aktualna przecież, kable/cewki – jak dla mnie oba systemy trzymają się na świecach, więc i tak 4 kable idą do silnika a czy cewka jest 1 centralna czy 1 na 1 świecy to dla mnie żadna różnica, zmienne fazy rozrządu – nie znam się, niech się wypowie ktoś kto się zna
kristoferson1 napisał(a):Nie kombinuj z 2.0 bo okaze sie ze polowe sprzetu bedziesz musial jeszcze wymieniac. A skrzynia biegow?
Dlatego się pytam najpierw.
Oczywiście ja się nie znam na mechanice/elektryce samochodowej i wszystkie moje opinie mogą być błędne, ale dlatego pytam tutaj gdzie sie znacie na rzeczy, bo na pewno niejeden już musiał zmienić silnik taki jak mój na nowy (używany).
Poza tym to co widzę na Allegro to są silniki tylko przedlift a pisze na nich rocznik 02-08.
ps. Czy taka zmiana tematu czy o co innego chodzi?
- Od: 31 paź 2008, 12:09
- Posty: 29
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r
jan-os napisał(a):bo na pewno niejeden już musiał zmienić silnik taki jak mój na nowy (używany).
Trochę karkołomne założenie
Grzyby napisał(a):jan-os napisał(a):bo na pewno niejeden już musiał zmienić silnik taki jak mój na nowy (używany).
Trochę karkołomne założenie
no i zmiana na silnik z zerowym przebiegoiem i gwarancja?
troche ironizuje... ale jaka masz pewnosc, ze trafisz na dobra sztuke?
co do remontu...
bedziesz mial pewnosc co masz pod maska...
czy porownywales cenowo remont z wymiana?
ps. co do nazwania tematu...
regulamin:
Tytuł wątku powinien zawierać niezbędne do identyfikacji symbole. Należy również zawrzeć krótką, konkretną informację o usterce lub pytanie. Niedopuszczalne są tytuły nieprecyzyjne, „mam problem, pomocy” , etc.
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):co do remontu...
bedziesz mial pewnosc co masz pod maska...
czy porownywales cenowo remont z wymiana?
chodzi o to że już miałem 2 razy zrobiony remont, pierwszy raz ja zapłaciłem, drugi raz – koszty całkowite (z oryginalnymi pierścieniami z ASO) oprócz oleju pokrył mechanik, a po 4000 km pali 4L/1000km, więc argument o wiedzeniu co mam pod maską jest żaden, bo teraz nic nie wiem.
Jasne że nowy silnik też może nie być idealny, ale jak będzie palił ok. 0,2L/1000km to przeżyję, przed naprawą pierwszą tak miałem.
Po zasięgnięciu informacji tu na forum, ktoś mi wskazał że na pewno cylindry nie trzymają norm i trzeba szlifować a najlepiej tulejować. Więc jeśli mechanik się nie wyprze, to powiedzmy zapłacę za tulejowanie a za reszte on, ale jak się wyprze to znowu zapłacę za rozbieranie, wymianę pierścieni i też tulejowanie.
Więc albo ok. 1000 zł tulejowanie, albo 3000 zł naprawa cała z tulejowaniem, albo 2000-2400 silnik i już wtedy wymiana silnika będzie u mechanika gratis, to już sobie załatwię.
Wojtek napisał(a):ps. co do nazwania tematu...
Tytuł wątku powinien zawierać niezbędne do identyfikacji symbole. Należy również zawrzeć krótką, konkretną informację o usterce lub pytanie. Niedopuszczalne są tytuły nieprecyzyjne, „mam problem, pomocy” , etc.
jak dla mnie warunek spełniony.
- Od: 31 paź 2008, 12:09
- Posty: 29
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r
jan-os napisał(a):jak dla mnie warunek spełniony.
jak dla mnie, to temat mowi, ze wlasnie montujesz silnik dokonujac rozne modyfikacje....
a w watku tylko opisujesz krok po kroku swoje dzialania...
ps. mechanik powinien zrobic to gratis jeszcze raz... w koncu dal ciala...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Hubix napisał(a):Na początek zmieniłbym mechanika a nie silnik...
Zmieniłbym, tylko że u tego już zostawiłem 1500 złotych chyba, więc jak bym poszedł gdzieś indziej teraz to zapłacę 1500 + dodatkowe, czyli około 3000, a jak wiadomo pieniądze u ludzi to towar deficytowy.
- Od: 31 paź 2008, 12:09
- Posty: 29
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r
widzisz, ja też stoję przed takim wyborem.
powiem Ci tylko, że zrobiłeś błąd – 0,2 l/ 1000km – norma dopuszcza chyba 0,8l, nie mówię, że 0,8 to jest dobrze, ale 0,2 – moim zdaniem jest ok. Nawet jak się zapomnisz – to po 3000km itak olej w silniku jest.
moja pali w silniku 2.0 – ok 0,7l/1000km – teraz nawet już nie liczę.... – dolewam co kilka tygodni – mało jeżdżę – po jakieś 0,3 – 0,5 litra oleju – żeby było idealnie.
ja zdecydowałem się na remont – auto idzie na warsztat 02.01.2012 – do znanego mi dobrego mechanika – a kogo on weźmie do robienia szlifów itd to już jego problem. Zastanowię się tylko co robić z silnikiem – jak też okaże się cylindry nie trzymają wymiarów – mój mechanik mówi, że to już nie jest tania zabawa, żeby je tulejować. – ale pewnie itak się zdecyduję – przekładka 600zł + silnik ok 2000zł – pewnie wyjdzie na to samo – ale efekt nie znany – gościa od silnika już nie znajdziesz – Polskie realia – i będziesz miał dwa do remontu.
poza tym – skąd wiesz, czy ten kto sprzedaje go na internecie – sam nie miał problemów i nie odrabia kasy Twoim kosztem.
powodzenia
powiem Ci tylko, że zrobiłeś błąd – 0,2 l/ 1000km – norma dopuszcza chyba 0,8l, nie mówię, że 0,8 to jest dobrze, ale 0,2 – moim zdaniem jest ok. Nawet jak się zapomnisz – to po 3000km itak olej w silniku jest.
moja pali w silniku 2.0 – ok 0,7l/1000km – teraz nawet już nie liczę.... – dolewam co kilka tygodni – mało jeżdżę – po jakieś 0,3 – 0,5 litra oleju – żeby było idealnie.
ja zdecydowałem się na remont – auto idzie na warsztat 02.01.2012 – do znanego mi dobrego mechanika – a kogo on weźmie do robienia szlifów itd to już jego problem. Zastanowię się tylko co robić z silnikiem – jak też okaże się cylindry nie trzymają wymiarów – mój mechanik mówi, że to już nie jest tania zabawa, żeby je tulejować. – ale pewnie itak się zdecyduję – przekładka 600zł + silnik ok 2000zł – pewnie wyjdzie na to samo – ale efekt nie znany – gościa od silnika już nie znajdziesz – Polskie realia – i będziesz miał dwa do remontu.
poza tym – skąd wiesz, czy ten kto sprzedaje go na internecie – sam nie miał problemów i nie odrabia kasy Twoim kosztem.
powodzenia
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
Że zrobiłem błąd to teraz widzę, w nastepnym samochodzie przy takim spalaniu nawet palcem nie kiwne.
Niestety wynikało to z mojego małego doświadczenia z samochodami, miałem Lanosa i zona ma teraz Kie Picanto, oba silniki miały idealne, więc i tutaj chciałem mieć, takie życie.
Z trafieniem na uczciwego sprzedawcę, zwłaszcza handlarza, to ja wiem – trudniej niż spotkać czarownicę, ale narazie się zastanawiam i chcę mieć po prostu informację teraz, czy się da lub nie.
Niestety wynikało to z mojego małego doświadczenia z samochodami, miałem Lanosa i zona ma teraz Kie Picanto, oba silniki miały idealne, więc i tutaj chciałem mieć, takie życie.
Z trafieniem na uczciwego sprzedawcę, zwłaszcza handlarza, to ja wiem – trudniej niż spotkać czarownicę, ale narazie się zastanawiam i chcę mieć po prostu informację teraz, czy się da lub nie.
- Od: 31 paź 2008, 12:09
- Posty: 29
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r
Witam. Niestety czeka mnie wymiana silnika. Ciezko znalezc a jak juz jest to w cenach ok 5tys. Zastanowily mnie natomiast ceny silnikow do mazd produkowanych po 2008 z oznaczeniem LF20,LF11. Sa relatywnie tansze.
Prosze spojrzec np tu.
nowy?
http://allegro.pl/mazda-6-nowy-kompletn ... 22409.html
2010-2012
http://allegro.pl/mazda-6-5-3-silnik-2- ... 53193.html
beda pasowac?
EDIT(moderator) – połączyłem z odpowiednim wątkiem
Prosze spojrzec np tu.
nowy?
http://allegro.pl/mazda-6-nowy-kompletn ... 22409.html
2010-2012
http://allegro.pl/mazda-6-5-3-silnik-2- ... 53193.html
beda pasowac?
EDIT(moderator) – połączyłem z odpowiednim wątkiem
- Od: 15 gru 2011, 23:35
- Posty: 17
- Skąd: okreg W-wa
- Auto: Mazda 6 2.0 liftback 147km 2005, Grey
Co do pierwszego linku facet ma 90% nowych części do aut,co prawda cena trochę podejrzana,trzeba by było pojechać i sprawdzić.Jezeli chodzi o drugi silnik to na zdjęciu widać że mocowanie silnika chyba spawane ,to już wyklucza ten silnik.Pewnie będą pasować ale nie obedzie się bez wymiany osprzętu silnika.
SKIBA
- Od: 17 lip 2012, 17:20
- Posty: 58
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Audi A6 2,5TDI,QUATTRO 2001r.
chodzilo mi bardziej o to czy silnik z modelu mazda 6 2009 bedzie pasowal do mojej z 2005 po FL.
Nowy faktycznie podejrzanie tani. Aczkolwiek daje gwarancje.
Nowy faktycznie podejrzanie tani. Aczkolwiek daje gwarancje.
- Od: 15 gru 2011, 23:35
- Posty: 17
- Skąd: okreg W-wa
- Auto: Mazda 6 2.0 liftback 147km 2005, Grey
w sumie dziwi mnie fakt, ze: wg opisu ten mechanik nie sprawdzil lub nie poprosil kogos kto to potrafi, czy silnik ma wartosci w normie.
bo takie spalanie swiedzy o sporych luzach na cylindrach ..choc ja bym w pierwszej kolejnosci ponownie przyjzal sie glowicy..po kontroli cisnienia w cylindrach..
ubolewam na takim hisoriami, bo nie tylko pochlaniaja koszta ale tez stresuja wlasciciela i jego rodzine do zenitu wytrzymalosci
pozdr.
Enduro
bo takie spalanie swiedzy o sporych luzach na cylindrach ..choc ja bym w pierwszej kolejnosci ponownie przyjzal sie glowicy..po kontroli cisnienia w cylindrach..
ubolewam na takim hisoriami, bo nie tylko pochlaniaja koszta ale tez stresuja wlasciciela i jego rodzine do zenitu wytrzymalosci
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
chcialem zapytac czy silnik od CX7 2,3 turbo bez problemow podejdzie do ramy czy szukac tylko 2,3 od 6 ? z gory dziekuje za odp
chcialem zapytac czy silnik od CX7 2,3 turbo bez problemow podejdzie do ramy czy szukac tylko 2,3 od 6 ? z gory dziekuje za odp
-
piotrasKTM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6