Silnik ciężko odpala – Pb

Postprzez PolkownikAdam » 11 lis 2012, 15:54

Przebiegu mam 167 tys. to bede musiał rozebrac i zobaczyc a jak nie dam rady to do mechanika. Stwierdzam ze to jest temat rozciagly co moze byc powodem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lis 2012, 23:29
Posty: 14
Skąd: Środa Wlkp.
Auto: Mazda 6 , benzyna 2.3 , 122kW , 2003 rok , kombi. (brak instalacji gazowej)

Postprzez Grucha » 11 lis 2012, 16:26

Temat jest bardzo prosty – konkretne przejrzenie komory silnikowej i podłaczenie pod kompa 20 minut roboty

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez PolkownikAdam » 14 lis 2012, 23:44

Witam. Problem odnaleziony, mianowicie problem tkwił w rozruszniku bo bendiks jest do wymiany. Sprawa sie w końcu wyjasniła. Pozdrawiam :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lis 2012, 23:29
Posty: 14
Skąd: Środa Wlkp.
Auto: Mazda 6 , benzyna 2.3 , 122kW , 2003 rok , kombi. (brak instalacji gazowej)

Postprzez Jacek G » 25 lis 2012, 18:32

Witam wszystkich.

Od lutego jestem posiadaczem mazdy 6 2.0 141km .
Od jakiegoś czasu mam dziwny problem.
Rano jak odpalam silnik zimny zaskakuje od razu i elegancko chodzi. Jeśli go odpalam po krótkim postoju to musi parę razy zakręcić i do tego jak załapie to tak jak by się powoli rozkręcał, nie wskakuje od razu na odpowiednie obroty tylko jest tak jak by coś go przyduszało.
Czy to może być pompa paliwa?
Ostatnio wymieniłem na nowe: świece, przewody, i cewka zapłonowa. Paliwo tylko v-pover lub BP Ultimate 98.
Troszkę lepiej odpala jak po przekręceniu kluczyka odczekam jakiś czas np. do momentu jak zgasną kontrolki pasów tak koło 45 sekund. Wygląda to tak jak by paliwo nie dochodziło.
Ogólnie wydaję mi się że to auto jest jakieś zmulone, tak jak by było mniej tej mocy.
No i jeszcze na zimny silniku nie przyspiesza płynnie tylko delikatnie szarpie tak jak by coś go przyblokowało i nagle puszcza i wtedy na chwile wciska w fotel.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 10:40
Posty: 6
Auto: Mazda6
Sport Wagon GY
2.0 141KM
2003 r.

Postprzez matthies » 25 lis 2012, 22:18

poszukaj sobie dokladnie w tym dziale, chyba jeszcze na pierwszej stronie podobny temat.
przepustnica – hasło do szukania.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 25 lis 2012, 22:19

a filtr paliwa wymieniany??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez maarec » 25 lis 2012, 22:33

a czy w benzynie to filtr paliwa w ogóle występuje ?

ja miałem taki problem, ale ja mam gaz – padł reduktor, po wymianie na nowy jest super – ale to tylko przy odpalaniu silnik był zalany gazem...

A u Ciebie powodów może być dużo – od pompy paliwa, po wtryski, albo brak kompresji lub uszkodzoną głowicę, pewnie jeszcze czujnik położenia wału albo kiepski olej :]

Proponuję sprawdzić kompresję – to wiele powie.
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez Zigi86 » 25 lis 2012, 22:47

w benzynie nie ma filtra paliwa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez Jacek G » 25 lis 2012, 22:59

Witam
Filtr paliwa podobno jest w baku nie wymienienia się.
Olej wymieniony 3tys km temu na elf sxr 5w30 nie ma ubytków. Nie ma wycieków
Filtr powietrza też wymieniony na K&N .
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 10:40
Posty: 6
Auto: Mazda6
Sport Wagon GY
2.0 141KM
2003 r.

Postprzez Zigi86 » 26 lis 2012, 09:18

W baku jest tylko sitko, którego jak słusznie zauważyłeś, się nie wymienia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez dobrzyn22 » 26 lis 2012, 10:48

zasugerowałem się silnikiem 2.0., a nie zauważyłem, że to benzyna sorry ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 26 lis 2012, 18:14

Jacek G napisał(a):No i jeszcze na zimny silniku nie przyspiesza płynnie tylko delikatnie szarpie tak jak by coś go przyblokowało i nagle puszcza i wtedy na chwile wciska w fotel.

to jak? juz wyczyszczona przepustnica?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Jacek G » 26 lis 2012, 19:17

Witam
Dziś wyczyściłem przepustnice, jest lepiej na razie troszkę obroty falują ale to ponoć normalne przez jakiś czas.
Odpala dużo lepiej i dużo mniej szarpie. Pedał przyspieszenia lepiej reaguje.
Według mnie poprawa na jakieś 90% . Ale jakieś zło jeszcze tam tkwi.
Chyba że to całkiem minie jak się wyczyszczona przepustnica zaadoptuje.

Tak czy tak jest duużo lepiej.

Serdeczne dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 10:40
Posty: 6
Auto: Mazda6
Sport Wagon GY
2.0 141KM
2003 r.

Postprzez Wojtek » 26 lis 2012, 19:20

cieszymy sie, ze jest poprawa :D

a temat chyba do polaczrnia... ;)

Tapatalk2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 26 lis 2012, 23:21

i połączony <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DeviS » 3 paź 2013, 11:11

Witam.
Mnie niestety także dotyczy problem z odpalaniem Madzi. Przeczytałem cały wątek i jednoznacznej przyczyny na ten temat nie ma. W moim przypadku nie ma znaczenia czy silnik jest zimny lub ciepły, również nie mają wpływu na to temperatury panujące na dworze. Ogólnie odpalanie jej to huśtawka nastrojów, nie potrafie stwierdzić kiedy odpala dobrze a kiedy będę musiał dłużej kręcić. Po odpaleniu silnik pracuje równo i cichutko. Wykluczam pompkę paliwa ponieważ z tego co słyszałem na wysokich obrotach przy nie odpowiednim ciśnieniu pompki silnik nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa a u mnie przy wysokich prędkościach i obrotach (160km/h, 4-5tyś obrotów) nic się nie dzieje a samochód bez problemów przyśpiesza. Może ktoś mi podpowie co jeszcze powinienem zrobić ? Silnik ma przebieg 104kkm, BEZ instalacji LPG.

Sprawdzić luz na zaworach ? Każdy mechanik mówił że powinny się same regulować, choć znalazłem temat dotyczący tego że się to wykonuje w tych silnikach.
Czy przy sprawdzaniu luzów konieczna jest wymiana uszczelki ?

Ewentualnie co jeszcze mogę sprawdzić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez klajgus » 3 paź 2013, 13:08

ja jak już pisałem gdzieś w tym wątku , za jednym zamachem wyregulowałem luzy na zaworach i wyczyściłem przepustnice, i któraś z tych "napraw" pomogła, bo od tamtego czasu ani razu nie miałem problemu z odpaleniem mazdy. Co do uszczelki to u mnie już 3 razy był ściągany dekiel od zaworów i za każdym razem zakładałem ponownie stara uszczelkę i jest szczelnie. Ale jak będzie u ciebie to ci nie powiem, według ASO powinno się ja wymieniać za każdym razem.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez siemek55 » 3 paź 2013, 14:53

w tym silniku NIE MA kompensacji luzów zaworowych. na początek czyszczenie przepustnicy, słabe akku tez potrafi narozrabiać. Warto pomyśleć o czyszczeniu wtryskiwaczy i sprawdzeniu luzów (tylko nie u tych magików którzy twierdza że luzy same się kompensują)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez matthies » 3 paź 2013, 16:43

ja bym zaczął od wyczyszczenia przepustnicy. U mnie pomogło.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez DeviS » 3 paź 2013, 22:56

Przepustnica była czyszczona i nie było w niej dużego syfu także to na pewno odpada. Akumulator był niedawno wymieniany, świece również. Wtryskiwacze czyściłem poprzez zastosowanie środka STP do czyszczenia wtryskiwaczy (czarna butelka) i niestety to samo. Zostaje mi sprawdzenie luzów....

Ktoś się orientuje jaki jest mniej więcej koszt całej tej operacji ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6