[Mazda6 GG L3] Miarka oleju – czy to jest oryginal?
Witam wszystkich!
Mam pytanie odnośnie bagnetu w mojej m6 Top 2.3 166km. Przedwczoraj zmieniałem olej w silniku w stacji zalali według książki czyli 3.5 litra a na bagnecie nic!!! Olej był wlewany z orginalnej butelki 4 litrowej. Gdyby olej był lany z beczki przez pompe to można by było podejrzewać uszkodzenie pompy ale nie w moim przypadku!
W związku z tym mam pytanie czy mój bagnet napewno jest orginalny??
Podaje wymiary>
Całkowita długość 565 mm
Długość cześci wchodzącej w komore 520 mm
Długość od otworu min do końca bagnetu 28 mm
Długość od otworu max do końca bagnetu 48 mm
Długość skali miedzy otworami max a min 20 mm
Dodatkowo załączam zdjecia mojego bagnetu>
Literka M
Wygląd skali
Napis w połowie długości bagnetu
Wygląd ogólny
Proszę o pomoc w tej kwesti i z góry dziękuje!
Mam pytanie odnośnie bagnetu w mojej m6 Top 2.3 166km. Przedwczoraj zmieniałem olej w silniku w stacji zalali według książki czyli 3.5 litra a na bagnecie nic!!! Olej był wlewany z orginalnej butelki 4 litrowej. Gdyby olej był lany z beczki przez pompe to można by było podejrzewać uszkodzenie pompy ale nie w moim przypadku!
W związku z tym mam pytanie czy mój bagnet napewno jest orginalny??
Podaje wymiary>
Całkowita długość 565 mm
Długość cześci wchodzącej w komore 520 mm
Długość od otworu min do końca bagnetu 28 mm
Długość od otworu max do końca bagnetu 48 mm
Długość skali miedzy otworami max a min 20 mm
Dodatkowo załączam zdjecia mojego bagnetu>
Literka M
Wygląd skali
Napis w połowie długości bagnetu
Wygląd ogólny
Proszę o pomoc w tej kwesti i z góry dziękuje!
- Od: 20 lip 2011, 19:13
- Posty: 15
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.
Sprawdzę później te oznaczenia na swojej miarce.
Generalnie z tą pojemnością oleju to jest różnie, ostatnio wymieniałem u siebie i weszło 3,7 litra i jest max, natomiast w tamtym roku wlałem prawie całą "czwórkę" i dopiero było max.
Generalnie z tą pojemnością oleju to jest różnie, ostatnio wymieniałem u siebie i weszło 3,7 litra i jest max, natomiast w tamtym roku wlałem prawie całą "czwórkę" i dopiero było max.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Sprawdzę później te oznaczenia na swojej miarce.
Generalnie z tą pojemnością oleju to jest różnie, ostatnio wymieniałem u siebie i weszło 3,7 litra i jest max, natomiast w tamtym roku wlałem prawie całą "czwórkę" i dopiero było max.
Masz rację ze tą ilością jest różnie lecz u mnie po zalaniu 3,5 l i dolaniu 150ml bagnet był dalej suchy!!
- Od: 20 lip 2011, 19:13
- Posty: 15
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.
daro2504 napisał(a):Masz rację ze tą ilością jest różnie lecz u mnie po zalaniu 3,5 l i dolaniu 150ml bagnet był dalej suchy
wiesz, oleju wejsc powinno 3,5l przy wymianie filtra olejowego... moze gdzies masz wyciek...
lub przepala go...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):daro2504 napisał(a):Masz rację ze tą ilością jest różnie lecz u mnie po zalaniu 3,5 l i dolaniu 150ml bagnet był dalej suchy
wiesz, oleju wejsc powinno 3,5l przy wymianie filtra olejowego... moze gdzies masz wyciek...
lub przepala go...
Wyciek odpada sprawdzone! A z przepalaniem to dopiero bede wiedział jak pojeżdże bo dopiero zalałem nowy...także te przyczyny "67igor1" dawno wyeliminowane
Pawko_6 napisał(a):Sprawdzę później te oznaczenia na swojej miarce.
Generalnie z tą pojemnością oleju to jest różnie, ostatnio wymieniałem u siebie i weszło 3,7 litra i jest max, natomiast w tamtym roku wlałem prawie całą "czwórkę" i dopiero było max.
"Pawko_6" czekam na twoją relację!
- Od: 20 lip 2011, 19:13
- Posty: 15
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.
67igor1 napisał(a):daro2504 napisał(a):Masz rację ze tą ilością jest różnie lecz u mnie po zalaniu 3,5 l i dolaniu 150ml bagnet był dalej suchy
wiesz, oleju wejsc powinno 3,5l przy wymianie filtra olejowego... moze gdzies masz wyciek...
lub przepala go...
Powinno, ale tak jak napisałem u mnie jest z tym różnie, żeby przepalał taką ilość oleju, że po wymianie nie ma nic na bagnecie to byłaby chmura niebieskiego dymu za samochodem w momencie odpalenia
Jak wyjmujesz ten bagnet po 5 min od wyłączenia silnika to w ogóle nie ma na nim oleju? pomijając miarkę? Cały bagnet jest suchy?
Rozumiem, że mimo wszystko użytkujesz auto? Kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie od razu po rozruchu?
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):67igor1 napisał(a):daro2504 napisał(a):Masz rację ze tą ilością jest różnie lecz u mnie po zalaniu 3,5 l i dolaniu 150ml bagnet był dalej suchy
wiesz, oleju wejsc powinno 3,5l przy wymianie filtra olejowego... moze gdzies masz wyciek...
lub przepala go...
Powinno, ale tak jak napisałem u mnie jest z tym różnie, żeby przepalał taką ilość oleju, że po wymianie nie ma nic na bagnecie to byłaby chmura niebieskiego dymu za samochodem w momencie odpalenia
Jak wyjmujesz ten bagnet po 5 min od wyłączenia silnika to w ogóle nie ma na nim oleju? pomijając miarkę? Cały bagnet jest suchy?
Rozumiem, że mimo wszystko użytkujesz auto? Kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie od razu po rozruchu?
Calutki bagnet suchy, zero wycieków, kontrolka odrazu gaśnie, nic nie kopci nawet przy wysokich obrotach. A co do jazdy to narazie sie wstrzymałem do wyjaśnienia tematu! M6 kupiłem tydzień temu i narazie jeżdże swoim niezawodnym Miśkiem
- Od: 20 lip 2011, 19:13
- Posty: 15
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.
- Od: 20 lip 2011, 19:13
- Posty: 15
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.
Kolego daro2504
bagnet wygląda na oryginalny – mój jest identyczny.
Fakt, że po tegorocznej wymianie oleju też się jakoś nie mogłem doczekać żadnych znaków jego obecności na bagnecie. Wymieniałem razem z filtrem (a dokładnie wkładem filtrującym). Po zalaniu ok 3,6l odczekałem kilka minut, odpaliłem silnik, chwilę pochodził byle filtr się zapełnił i wyłączyłem.
Odczekałem jescze z 15 minut i bagnet był już w oleju na połowie wskazania. Nastepnego dnia sprawdziłem ponownie poziom oleju i było ciut wiecej niż połowa. Tak powinno być i u Ciebie.
za 30 min moge Ci odpowiedzieć czy długość bagnetu jest ok
pozdrawiam
ms
bagnet wygląda na oryginalny – mój jest identyczny.
Fakt, że po tegorocznej wymianie oleju też się jakoś nie mogłem doczekać żadnych znaków jego obecności na bagnecie. Wymieniałem razem z filtrem (a dokładnie wkładem filtrującym). Po zalaniu ok 3,6l odczekałem kilka minut, odpaliłem silnik, chwilę pochodził byle filtr się zapełnił i wyłączyłem.
Odczekałem jescze z 15 minut i bagnet był już w oleju na połowie wskazania. Nastepnego dnia sprawdziłem ponownie poziom oleju i było ciut wiecej niż połowa. Tak powinno być i u Ciebie.
za 30 min moge Ci odpowiedzieć czy długość bagnetu jest ok
pozdrawiam
ms
-
mscorp
mscorp napisał(a):Kolego daro2504
bagnet wygląda na oryginalny – mój jest identyczny.
Fakt, że po tegorocznej wymianie oleju też się jakoś nie mogłem doczekać żadnych znaków jego obecności na bagnecie. Wymieniałem razem z filtrem (a dokładnie wkładem filtrującym). Po zalaniu ok 3,6l odczekałem kilka minut, odpaliłem silnik, chwilę pochodził byle filtr się zapełnił i wyłączyłem.
Odczekałem jescze z 15 minut i bagnet był już w oleju na połowie wskazania. Nastepnego dnia sprawdziłem ponownie poziom oleju i było ciut wiecej niż połowa. Tak powinno być i u Ciebie.
za 30 min moge Ci odpowiedzieć czy długość bagnetu jest ok ms
Super by było jakbyś sprawdził tą długość
Całkowita długość 565 mm
Długość cześci wchodzącej w komore 520 mm
Długość od otworu min do końca bagnetu 28 mm
Długość od otworu max do końca bagnetu 48 mm
Długość skali miedzy otworami max a min 20 mm
- Od: 20 lip 2011, 19:13
- Posty: 15
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.
"Długość cześci wchodzącej w komore 520 mm" – dokładnie tyle
wybity numer L325 10 450 bez liter na końcu
wybity numer L325 10 450 bez liter na końcu
-
mscorp
mscorp napisał(a):"Długość cześci wchodzącej w komore 520 mm" – dokładnie tyle
wybity numer L325 10 450 bez liter na końcu
czyli oryginal... (samo L3 na miarce juz wskazuje na to)...
wiec... albo nie masz wlane 3.5l oleju, albo juz gdzies on uciekl... no cudow nie ma tutaj...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
mscorp napisał(a):"Długość cześci wchodzącej w komore 520 mm" – dokładnie tyle
wybity numer L325 10 450 bez liter na końcu
67igor1 napisał(a):mscorp napisał(a):"Długość cześci wchodzącej w komore 520 mm" – dokładnie tyle
wybity numer L325 10 450 bez liter na końcu
czyli oryginal... (samo L3 na miarce juz wskazuje na to)...
wiec... albo nie masz wlane 3.5l oleju, albo juz gdzies on uciekl... no cudow nie ma tutaj...
Dokładnie tak jak piszecie ! Jutro jade do aso zobaczymy co jest 5!!!
- Od: 20 lip 2011, 19:13
- Posty: 15
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.
67igor1 napisał(a): albo juz gdzies on uciekl.
Podobno w tym silniku to możliwe. Już kiedyś radzi89 pisał ze zna przypadek ze zezarło cały olej na odcinku 200 km.
viewtopic.php?f=114&t=121380&start=0&hilit=2.3
Podobno w tym silniku to możliwe. Już kiedyś radzi89 pisał ze zna przypadek ze zezarło cały olej na odcinku 100 km.
Ja po wymianie przejachałem tylko 5 km! Już w samej stacji gośc stwierdził ze na bagnecie niema śładu oleju!!! Chyba że przy odpalaniu zeżarł cały Jutro bedę wiedział co jest grane z tym olejem...aso
- Od: 20 lip 2011, 19:13
- Posty: 15
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6