[Mazda6 GG L3] Miarka oleju – czy to jest oryginal?

Postprzez daro2504 » 25 lip 2011, 16:47

Witam wszystkich!
Mam pytanie odnośnie bagnetu w mojej m6 Top 2.3 166km. Przedwczoraj zmieniałem olej w silniku w stacji zalali według książki czyli 3.5 litra a na bagnecie nic!!! Olej był wlewany z orginalnej butelki 4 litrowej. Gdyby olej był lany z beczki przez pompe to można by było podejrzewać uszkodzenie pompy ale nie w moim przypadku!
W związku z tym mam pytanie czy mój bagnet napewno jest orginalny??
Podaje wymiary>
Całkowita długość 565 mm
Długość cześci wchodzącej w komore 520 mm
Długość od otworu min do końca bagnetu 28 mm
Długość od otworu max do końca bagnetu 48 mm
Długość skali miedzy otworami max a min 20 mm
Dodatkowo załączam zdjecia mojego bagnetu>
Literka M
Obrazek
Wygląd skali
Obrazek
Napis w połowie długości bagnetu
Obrazek
Wygląd ogólny
Obrazek
Obrazek
Proszę o pomoc w tej kwesti i z góry dziękuje! :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:13
Posty: 15
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.

Postprzez Pawko_6 » 25 lip 2011, 17:04

Sprawdzę później te oznaczenia na swojej miarce.
Generalnie z tą pojemnością oleju to jest różnie, ostatnio wymieniałem u siebie i weszło 3,7 litra i jest max, natomiast w tamtym roku wlałem prawie całą "czwórkę" i dopiero było max.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez daro2504 » 25 lip 2011, 17:39

Pawko_6 napisał(a):Sprawdzę później te oznaczenia na swojej miarce.
Generalnie z tą pojemnością oleju to jest różnie, ostatnio wymieniałem u siebie i weszło 3,7 litra i jest max, natomiast w tamtym roku wlałem prawie całą "czwórkę" i dopiero było max.


Masz rację ze tą ilością jest różnie lecz u mnie po zalaniu 3,5 l i dolaniu 150ml bagnet był dalej suchy!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:13
Posty: 15
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.

Postprzez Grucha » 25 lip 2011, 19:49

Bagnet jest orginalny

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Wojtek » 25 lip 2011, 20:43

daro2504 napisał(a):Masz rację ze tą ilością jest różnie lecz u mnie po zalaniu 3,5 l i dolaniu 150ml bagnet był dalej suchy

wiesz, oleju wejsc powinno 3,5l przy wymianie filtra olejowego... moze gdzies masz wyciek...
lub przepala go... :|
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez daro2504 » 25 lip 2011, 21:28

67igor1 napisał(a):
daro2504 napisał(a):Masz rację ze tą ilością jest różnie lecz u mnie po zalaniu 3,5 l i dolaniu 150ml bagnet był dalej suchy

wiesz, oleju wejsc powinno 3,5l przy wymianie filtra olejowego... moze gdzies masz wyciek...
lub przepala go... :|



Wyciek odpada sprawdzone! A z przepalaniem to dopiero bede wiedział jak pojeżdże bo dopiero zalałem nowy...także te przyczyny "67igor1" dawno wyeliminowane :D

Pawko_6 napisał(a):Sprawdzę później te oznaczenia na swojej miarce.
Generalnie z tą pojemnością oleju to jest różnie, ostatnio wymieniałem u siebie i weszło 3,7 litra i jest max, natomiast w tamtym roku wlałem prawie całą "czwórkę" i dopiero było max.


"Pawko_6" czekam na twoją relację! :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:13
Posty: 15
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.

Postprzez Pawko_6 » 25 lip 2011, 21:31

67igor1 napisał(a):
daro2504 napisał(a):Masz rację ze tą ilością jest różnie lecz u mnie po zalaniu 3,5 l i dolaniu 150ml bagnet był dalej suchy

wiesz, oleju wejsc powinno 3,5l przy wymianie filtra olejowego... moze gdzies masz wyciek...
lub przepala go... :|


Powinno, ale tak jak napisałem u mnie jest z tym różnie, żeby przepalał taką ilość oleju, że po wymianie nie ma nic na bagnecie to byłaby chmura niebieskiego dymu za samochodem w momencie odpalenia :)
Jak wyjmujesz ten bagnet po 5 min od wyłączenia silnika to w ogóle nie ma na nim oleju? pomijając miarkę? Cały bagnet jest suchy?
Rozumiem, że mimo wszystko użytkujesz auto? Kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie od razu po rozruchu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez newuser » 25 lip 2011, 21:33

w 6 wchodzi tylko 3,5 litra z wymiana filtra wedlug instrukcji ?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez daro2504 » 25 lip 2011, 21:37

Pawko_6 napisał(a):
67igor1 napisał(a):
daro2504 napisał(a):Masz rację ze tą ilością jest różnie lecz u mnie po zalaniu 3,5 l i dolaniu 150ml bagnet był dalej suchy

wiesz, oleju wejsc powinno 3,5l przy wymianie filtra olejowego... moze gdzies masz wyciek...
lub przepala go... :|


Powinno, ale tak jak napisałem u mnie jest z tym różnie, żeby przepalał taką ilość oleju, że po wymianie nie ma nic na bagnecie to byłaby chmura niebieskiego dymu za samochodem w momencie odpalenia :)
Jak wyjmujesz ten bagnet po 5 min od wyłączenia silnika to w ogóle nie ma na nim oleju? pomijając miarkę? Cały bagnet jest suchy?
Rozumiem, że mimo wszystko użytkujesz auto? Kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie od razu po rozruchu?


Calutki bagnet suchy, zero wycieków, kontrolka odrazu gaśnie, nic nie kopci nawet przy wysokich obrotach. A co do jazdy to narazie sie wstrzymałem do wyjaśnienia tematu! M6 kupiłem tydzień temu i narazie jeżdże swoim niezawodnym Miśkiem :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:13
Posty: 15
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.

Postprzez maselek » 25 lip 2011, 21:38

@newuser

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez newuser » 25 lip 2011, 21:44

myslalem ze silniki 2,3 w 6 i 3 to blizniacze konstrukcje , u mnie w instrukcji jest 4,3L
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez daro2504 » 25 lip 2011, 21:46

maselek napisał(a):@newuser

Obrazek


Wszystko się zgadza! mam zalane 3,65 ml oleju i bagnet calutki suchy ... dalej kwestia orginalnego bagnetu pozostaje! Fajnie jakby ktoś sprawdził u siebie...jak wyglada :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:13
Posty: 15
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.

Postprzez mscorp » 25 lip 2011, 21:58

Kolego daro2504
bagnet wygląda na oryginalny – mój jest identyczny.
Fakt, że po tegorocznej wymianie oleju też się jakoś nie mogłem doczekać żadnych znaków jego obecności na bagnecie. Wymieniałem razem z filtrem (a dokładnie wkładem filtrującym). Po zalaniu ok 3,6l odczekałem kilka minut, odpaliłem silnik, chwilę pochodził byle filtr się zapełnił i wyłączyłem.
Odczekałem jescze z 15 minut i bagnet był już w oleju na połowie wskazania. Nastepnego dnia sprawdziłem ponownie poziom oleju i było ciut wiecej niż połowa. Tak powinno być i u Ciebie.

za 30 min moge Ci odpowiedzieć czy długość bagnetu jest ok


pozdrawiam
ms
mscorp
 

Postprzez daro2504 » 25 lip 2011, 22:14

mscorp napisał(a):Kolego daro2504
bagnet wygląda na oryginalny – mój jest identyczny.
Fakt, że po tegorocznej wymianie oleju też się jakoś nie mogłem doczekać żadnych znaków jego obecności na bagnecie. Wymieniałem razem z filtrem (a dokładnie wkładem filtrującym). Po zalaniu ok 3,6l odczekałem kilka minut, odpaliłem silnik, chwilę pochodził byle filtr się zapełnił i wyłączyłem.
Odczekałem jescze z 15 minut i bagnet był już w oleju na połowie wskazania. Nastepnego dnia sprawdziłem ponownie poziom oleju i było ciut wiecej niż połowa. Tak powinno być i u Ciebie.

za 30 min moge Ci odpowiedzieć czy długość bagnetu jest ok ms


Super by było jakbyś sprawdził tą długość
Całkowita długość 565 mm
Długość cześci wchodzącej w komore 520 mm
Długość od otworu min do końca bagnetu 28 mm
Długość od otworu max do końca bagnetu 48 mm
Długość skali miedzy otworami max a min 20 mm
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:13
Posty: 15
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.

Postprzez mscorp » 25 lip 2011, 22:28

"Długość cześci wchodzącej w komore 520 mm" – dokładnie tyle
wybity numer L325 10 450 bez liter na końcu
mscorp
 

Postprzez Wojtek » 25 lip 2011, 23:00

mscorp napisał(a):"Długość cześci wchodzącej w komore 520 mm" – dokładnie tyle
wybity numer L325 10 450 bez liter na końcu

czyli oryginal... (samo L3 na miarce juz wskazuje na to)...
wiec... albo nie masz wlane 3.5l oleju, albo juz gdzies on uciekl... no cudow nie ma tutaj...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez daro2504 » 25 lip 2011, 23:17

mscorp napisał(a):"Długość cześci wchodzącej w komore 520 mm" – dokładnie tyle
wybity numer L325 10 450 bez liter na końcu

67igor1 napisał(a):
mscorp napisał(a):"Długość cześci wchodzącej w komore 520 mm" – dokładnie tyle
wybity numer L325 10 450 bez liter na końcu

czyli oryginal... (samo L3 na miarce juz wskazuje na to)...
wiec... albo nie masz wlane 3.5l oleju, albo juz gdzies on uciekl... no cudow nie ma tutaj...


Dokładnie tak jak piszecie ! Jutro jade do aso zobaczymy co jest 5!!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:13
Posty: 15
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.

Postprzez bieski » 25 lip 2011, 23:19

67igor1 napisał(a): albo juz gdzies on uciekl.


Podobno w tym silniku to możliwe. Już kiedyś radzi89 pisał ze zna przypadek ze zezarło cały olej na odcinku 200 km.

viewtopic.php?f=114&t=121380&start=0&hilit=2.3
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez daro2504 » 25 lip 2011, 23:27

Podobno w tym silniku to możliwe. Już kiedyś radzi89 pisał ze zna przypadek ze zezarło cały olej na odcinku 100 km.


Ja po wymianie przejachałem tylko 5 km! Już w samej stacji gośc stwierdził ze na bagnecie niema śładu oleju!!! :| Chyba że przy odpalaniu zeżarł cały <lol> Jutro bedę wiedział co jest grane z tym olejem...aso
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:13
Posty: 15
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.

Postprzez bieski » 25 lip 2011, 23:33

daro2504 napisał(a):Już w samej stacji gośc stwierdził ze na bagnecie niema śładu oleju!!!


Może ci wlali zamiast płynu do spryskiwaczy :)

W ASO Fialkowski wymieniałeś ten olej?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6