Słabe przyspieszenie – benz.

Postprzez dexter7d » 30 cze 2011, 20:47

Witam.
Wlasnie przyjechalem autem do Polski z Anglii.
Jest jeden problem.
Auto na niskich obrotach (2000-2800) jest bardzo mulowate.
Jadac na 5 80km/h po wcisnieciu gazu baaardzo wolno przyspiesza. Na nizszych biegach
przy wolnych obrotach jest to samo. Kolejny objaw to-czasem (nie czesto) trzeba odjac gazu I dodac
znowu zeby przyspieszal tak jakby nie mogl przepalic . Zalamka nie wiem co to.Dodam ze powyzej 3200 jest zwawe.
Wymienione swiece, przewody, filtr powietrza, przeplywomierz. Przepustnica przeczyszczona.
Ja rozumiem ze to auto lubi wysokie obroty, ale masakra jest na niskich .
Dodam jeszcze ze w zakresie 3200-3800 obrotow buczy. Podejrzenia ze to katalixator moze buczec lub srodkpwy tlumik. Czytalem ze uszkodzony kat moglby dawac objawy mulowatosci. Problem w tym ze jest drogi a wlasnie kupilem komplet opon i zalamka jakby trzeba bylo go wymienic.
Czy cos jeszcze mozna sprawdzic. Moze to nie katalizator.
Pomyslalem o filtrze paliwa ale podobno jest w zbiorniku paliwa I sie go nie wymienia.
Prosze o pomoc I sugestie.


Wlasnie przed chwila pomyslalem o kopulce aparatu zaplonowego. Co sadzicie o tym ???
A moze EGR ? jak go wyczyscic gdzie on jest ? znalazlem tylko opis do diesla. Nie wiem czy w benzynie jest tak samo.
Ostatnio edytowano 1 lip 2011, 16:46 przez dexter7d, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 4 cze 2011, 22:02
Posty: 24
Skąd: UK Peterborough
Auto: Mazda 6 TS 2.0 141 km, 2002
145 000 km

Postprzez mawa » 1 lip 2011, 10:31

Na 5. biegu przy 80km/h to normalne, że nie chce sensownie przyspieszać.
Hamulec przypadkiem nie jest przyblokowany? Sprawdź czy koła się nie grzeją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 19:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez dexter7d » 1 lip 2011, 14:44

nic nie jest przyblokowane

kurcze myslalem ze 141km troche sie inaczej zbiera przy 80 na 5
przez 3 lata jezdzilem HDI 90 km i powiem szczerze ze przy tej predkosci i na tym biegu
roznicy nie ma.

a co z tym objawem odjecia gazu czasem ?
Początkujący
 
Od: 4 cze 2011, 22:02
Posty: 24
Skąd: UK Peterborough
Auto: Mazda 6 TS 2.0 141 km, 2002
145 000 km

Postprzez adamb » 1 lip 2011, 15:42

a nie lapie gdzies lewego powietrza? obudowa filtra nie zamknieta lub waz nie dokrecony/pekniety ogladales?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez matys0644 » 1 lip 2011, 20:06

dexter7d napisał(a):nic nie jest przyblokowane

kurcze myslalem ze 141km troche sie inaczej zbiera przy 80 na 5
przez 3 lata jezdzilem HDI 90 km i powiem szczerze ze przy tej predkosci i na tym biegu
roznicy nie ma.

a co z tym objawem odjecia gazu czasem ?


diesel ma zupełnie inny moment obrotowy i nie można go porównać z benzyną w tym przypadku
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 17:16
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat

PostTen post został usunięty przez Gość 5 lip 2011, 12:51.
Powód: porzadki

Postprzez dexter7d » 2 lip 2011, 10:37

sprawdzilem to co moglem
obudowa filtra powietrza zamknieta
nie widze na oko zeby cos tam bylo nie tak z powietrzem

jak to jest z tym filtrem paliwa w tych autach ?
niewymienialny ? nie ma co sie przejmowac ?

jade za chwile 160 km do innego miasta – dam znac czy cos sie poprawia czy nadal to samo (nie to zebym myslal ze wszyscy sledza co jest nie tak z moim autem :) ale moze ktos cos mi pomoze ...
Początkujący
 
Od: 4 cze 2011, 22:02
Posty: 24
Skąd: UK Peterborough
Auto: Mazda 6 TS 2.0 141 km, 2002
145 000 km

Postprzez naian » 2 lip 2011, 11:46

Ja też zaraz po zakupie M6 miałem wrażenie, że przy 80km/h słabo zbiera się na 5 biegu. Nawet mój ojciec to potwierdził. Teraz jak już nią trochę pojeździłem wiem, że najlepiej na 4 biegu pociągnąć do ok 90km/h i dopiero wtedy 5-tka. Może z moim egzemplarzem też jest coś nie tak- tego nie wiem nie jeździłem inną M6, czekam na jakiś zlot w okolicach Kołobrzegu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez dobrzyn22 » 2 lip 2011, 15:32

zrób sobie test przyspieszania 80-120km/h.Powinno być ok.10-11sek.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez naian » 2 lip 2011, 15:38

dobrzyn22 napisał(a):zrób sobie test przyspieszania 80-120km/h.Powinno być ok.10-11sek.


Na 5-biegu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez dobrzyn22 » 2 lip 2011, 15:43

dokładnie tak
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 2 lip 2011, 23:31

sam z ciekawości jutro sprawdzę.

Wydaje mi się, że moja M6 naprawdę dobrze idzie. Porównywałem z BMW E46 2003 2.0D 150 koni w automacie i Mazda jest zdecydowanie szybsza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez agnostyk » 3 lip 2011, 02:16

naian napisał(a):Ja też zaraz po zakupie M6 miałem wrażenie, że przy 80km/h słabo zbiera się na 5 biegu.


Nigdy, ale to przenigdy klekotem na 5 biegu nie schodzę poniżej 90 km/h – szkoda sprzęgła, a szczególnie 2masy! Przecież wtedy, przy 80 km/h na 5 biegu jest już blisko 1500 rpm! Nie ma znaczenia czy przyspieszamy, czy zwalniamy... Zabójstwo dla 2masy, do tego przyspieszając od 70-80 km/h na 5 biegu włącza się "śmigło" w zbiorniku. Panowie, to, że klekot ma inny moment i teoretycznie powinien zbierać się z dołu nie oznacza, że to lubi ;P
Generalnie staram sie nie mieć mniejszych obrotów w czasie jazdy poniżej 1800 rpm.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez dexter7d » 3 lip 2011, 10:55

witam
jestem zalamany :)

nawet na 4 przy 80 – 90 km/h nie ma mocy . Przyspiesza ale slabizna jest. moc porownywalna ze
wszsytkimiautami wokol
co ciekawe powyzej 4 tys obrotow jest dobrze – czuc ta moc
cos musi byc u mnie nie tak ....

tylko co ???
Początkujący
 
Od: 4 cze 2011, 22:02
Posty: 24
Skąd: UK Peterborough
Auto: Mazda 6 TS 2.0 141 km, 2002
145 000 km

Postprzez adamb » 3 lip 2011, 12:04

Panowie, dexter7d ma bezyne a wy tu mu z dieslami wyjezdzacie. ;)
jak byly zmieniane to dobre wkrecili?
jak wyglada spalanie?
przed wymiana wszystkiego co napisales w pierwszym poscie chodzil dobrze?
bo jak tak to wiesz gdzie szukac :D i c moglo zostac zbabrane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez agnostyk » 3 lip 2011, 15:49

adamb napisał(a):Panowie, dexter7d ma bezyne a wy tu mu z dieslami wyjezdzacie.


Wiemy, wiemy... też to zauważyłem :P
Ja osobiście odpowiadałem naian`owi , a że nazwa tematu nie określa, czy mowa o benzynie, czy klekocie, to i użytkownicy ropy coś dla siebie znajdą <diabełek>
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez adamb » 3 lip 2011, 18:19

agnostyk napisał(a):
adamb napisał(a):Panowie, dexter7d ma bezyne a wy tu mu z dieslami wyjezdzacie.


Wiemy, wiemy... też to zauważyłem :P
Ja osobiście odpowiadałem naian`owi , a że nazwa tematu nie określa, czy mowa o benzynie, czy klekocie, to i użytkownicy ropy coś dla siebie znajdą <diabełek>

ale przez to nic nie w niesliscie co by pomoglo osobie ktora zaczela watek i zadala pytanie ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez agnostyk » 3 lip 2011, 22:30

Wątek jest ogólny tzn Mulowaty, pomogliśmy innym... nie samą benzyną świat stoi <faja>
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Hubix » 4 lip 2011, 00:46

Wykonałem test dzisiaj.

Okoliczności:

-Obwodnica Krakowa czyli droga idealnie równa
-Gumy 205/50 R17 czyli opór toczenia ten sam co standardowe gumy 205/55 R16. Moje są wyższe o 4mm czyli teoretycznie przyspieszenie powinno być minimalnie słabsze (duży nacisk na teoretycznie)
-Olej 5W30, auto rozgrzane więc opory znikome
-Niedawno robione klocki z tyłu, ale zaciski odpowiednio oczyszczone i nasmarowane, więc tarcie minimalne
-Było dość mokro i spore opady
-Mam hatchbacka z exclusive czyli wyposażenie troszkę jest co stanowi większą masę pojazdu
-Regenerowane Turbo przy 153 tys. Obecnie 169500.
-Jechałem sam, czyli gdzieś 80kg.

Wynik: 11s od 80-120 na 5 biegu

:)

Na początku auto idzie słabiutko od okołu 100km/h dostaje skrzydeł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dexter7d » 4 lip 2011, 12:07

ja dzis poszedlem do warsztatu spytac o czyszczenie EGR
odpowiedziano mi ze :

1. Skoro nie ma bledu na komputerze (byl podlaczany przed wyjazdem z Polski) to znaczy ze EGR jest ok
2. To nie diesel i EGR sie tak nie zasyfia w benzynie
3. ten typ tak ma – dopiero powyzej 4000 obrotow dostaje skrzydel (ja mam wrazenie jakby sie turbina wlaczala) – jego znajomy tez ma M6 i ma podobne objawy.
4.wniosek – chyba wszystko jest ok (tzn trzeba sie z tym pogodzic :)))
Początkujący
 
Od: 4 cze 2011, 22:02
Posty: 24
Skąd: UK Peterborough
Auto: Mazda 6 TS 2.0 141 km, 2002
145 000 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6