Strona 1 z 1

Dlugo kreci na cieplym silniku (sprawdz przepływomierz) – Rozwiazanie

PostNapisane: 12 cze 2011, 16:57
przez dexter7d
Witam
Moja mazda 6 – 2.0 141 km benzyna. Rocznik 2002 145 000 km
Wymienione swiece, filtry.
Na zimnym nie problemu.
Na cieplym kreci czasem kilka sekund i nie odpala plynnie tylko z oporem
Moge prosic o sugestie ?
Kamil

Re: Dlugo kreci – na cieplym silniku

PostNapisane: 12 cze 2011, 17:18
przez Agerak
Aparat zapłonowy – czujniki halla pozatym pełno juz tematow o tej dolegliwości :)

Re: Dlugo kreci – na cieplym silniku

PostNapisane: 12 cze 2011, 17:31
przez dexter7d
Nie powiem, bo szukalem troche na forum.
Czy objaw szarpania na zimnym silniku przy ruszaniu moze byc z tym powiazany?
To szarpanie ludzie wiaza albo z poduszka slinika albo ze sprzeglem, ale
jesli dojdzie do tego moj objaw ciezkiego odpalania na cieplym to moze
to razem jest jakos zwiazane . Z drugiej strony szarpie na zimnym na jedynce, a problemy z odpaleniem
sa na cieplym.
Wiazac to jakos ??

jeszcze jedno – kable zaplonowo – wygladaja na mokre- ale nie jestem pewny czy to wilgoc czy specjalna maz , smar – podobno czasem tak musi byc . maja byc suche czy w tycha mazdach nie ? mowie o koncowkach dochodzacych do aparatu nie swiec.

Re: Dlugo kreci – na cieplym silniku

PostNapisane: 12 cze 2011, 22:56
przez Hubix
Czujnik położenia wału ?

Re: Dlugo kreci – na cieplym silniku

PostNapisane: 12 cze 2011, 23:02
przez dexter7d
czyli ten czujnik halla ??
ale wiazac to dlugie krecenie na cieplym (czasem) z szarpaniem na zimnym ?

Re: Dlugo kreci – na cieplym silniku

PostNapisane: 20 cze 2011, 17:23
przez dexter7d
problem chyba tkwil w przeplywomierzu (wymienilem 2 dni temu) bo poki kreci normalnie

Re: Dlugo kreci – na cieplym silniku

PostNapisane: 26 cze 2011, 16:06
przez Vandit
Mam podobną sytuacje w mazdzie na ciepłym silniki raz na kilkadziesiąt odpaleń , kręci dłużej niż zwykle. Przewody i świece nowe,

Re: Dlugo kreci – na cieplym silniku

PostNapisane: 26 cze 2011, 16:11
przez Wojtek
Vandit napisał(a):Mam podobną sytuacje w mazdzie na ciepłym silniki raz na kilkadziesiąt odpaleń , kręci dłużej niż zwykle. Przewody i świece nowe,

koledze post wyzej pomogla wymiana przeplywki...

Re: Dlugo kreci – na cieplym silniku

PostNapisane: 5 lip 2011, 21:00
przez polvadis
dexter7d napisał(a):problem chyba tkwil w przeplywomierzu (wymienilem 2 dni temu) bo poki kreci normalnie


Witam. Mam dokładnie te same objawy; dlugo odpala gdy jest cieply i szarpie.

Powiedz prosze ile kosztowala wymiana tego przeplywomierza i czy mozna to zrobic samemu czy jest to sprawa dla serwisu? Zakladam ze moj silnik 1.8 nie wiele by sie roznil wymiania tej czesci od twojego 2.0...

Re: Dlugo kreci – na cieplym silniku

PostNapisane: 5 lip 2011, 21:05
przez Wojtek
polvadis napisał(a):Powiedz prosze ile kosztowala wymiana tego przeplywomierza i czy mozna to zrobic samemu czy jest to sprawa dla serwisu?

ludzie... piszecie o czesci przykreconej dwoma wkretami... i jednej wtyczce... :|
...ale mozesz oddac do serwisu :P

Re: Dlugo kreci – na cieplym silniku

PostNapisane: 5 lip 2011, 21:11
przez polvadis
67igor1 napisał(a):
polvadis napisał(a):Powiedz prosze ile kosztowala wymiana tego przeplywomierza i czy mozna to zrobic samemu czy jest to sprawa dla serwisu?

ludzie... piszecie o czesci przykreconej dwoma wkretami... i jednej wtyczce... :|
...ale mozesz oddac do serwisu :P


Zgadzam sie, z tym tylko ze tego nie wiedzialem i na chwile obecna nie wiem nawet jak to wyglada i gdzie pod maska tego szukac.

EDIT:
Chwile później wiem juz ze chodzi przeplywomierz powietrza i widze juz gdzie siedzi. Wiem tez po ile chodza na Allegro i tylko zastanawiam sie jak cos co reguluje powietrze powodowaloby szarpanie i dlugie odpalanie na cieplym silniku

Re: Dlugo kreci – na cieplym silniku

PostNapisane: 5 lip 2011, 21:19
przez Wojtek
polvadis napisał(a):Zgadzam sie, z tym tylko ze tego nie wiedzialem i na chwile obecna nie wiem nawet jak to wyglada i gdzie pod maska tego szukac.


w naszym poradniku dzialu masz watek...

lub wyszukiwarka: – przepływomierz ... i masz ;)

tam masz symbol, a jak masz go, to w necie reszte znajdziesz... (nawet u nas)

viewtopic.php?f=60&t=115696&p=1995213&hilit=przep%C5%82ywomierz#p1995213

Re: Dlugo kreci na cieplym silniku (sprawdz przepływomierz) – Rozwiazanie

PostNapisane: 7 lip 2011, 12:28
przez Agerak
polvadis napisał(a):
67igor1 napisał(a):
polvadis napisał(a):Powiedz prosze ile kosztowala wymiana tego przeplywomierza i czy mozna to zrobic samemu czy jest to sprawa dla serwisu?

ludzie... piszecie o czesci przykreconej dwoma wkretami... i jednej wtyczce... :|
...ale mozesz oddac do serwisu :P


Zgadzam sie, z tym tylko ze tego nie wiedzialem i na chwile obecna nie wiem nawet jak to wyglada i gdzie pod maska tego szukac.

EDIT:
Chwile później wiem juz ze chodzi przeplywomierz powietrza i widze juz gdzie siedzi. Wiem tez po ile chodza na Allegro i tylko zastanawiam sie jak cos co reguluje powietrze powodowaloby szarpanie i dlugie odpalanie na cieplym silniku

Za szarpanie to moze odpowiadac, ale moze tez odpowiada TPS (w moim przypadku tak bylo) – zwlaszcza przy dodawania i puszczaniu gazu.
A z tym dlugim odpalaniem to tez nie wiem, ale mam podobnie. U mnie dodatkowym objawem jest ze na zimnym silniku autko lepiej sie zbiera i jak nacisniesz gaz na maxa to w miare jedzie. Natomiast na cieplym jak wciskam gaz na maxa to jedzie gorzej niz na pol gazie :(
Uzywke kupilem ,podmienie i zobacze czy to cos da, jaknic to bede mial na sprzedaz przeplywke do Xedosa CA 1.6 :)

Re: Dlugo kreci na cieplym silniku (sprawdz przepływomierz) – Rozwiazanie

PostNapisane: 7 lip 2011, 20:56
przez Vandit
a co to jest TPS?

Re: Dlugo kreci na cieplym silniku (sprawdz przepływomierz) – Rozwiazanie

PostNapisane: 7 lip 2011, 21:07
przez Arkadius 73
Czujnik położenia przepustnicy