Strona 1 z 1

błąd – Wypadający zapłon na 2 cylindrze , M6 2,0 2002 rok.

PostNapisane: 12 sty 2011, 12:38
przez klub3
Kilkakrotnie przez różne osoby był odczytywany i kasowany błąd jak wyżej. Problem pojawia się najczęściej na zimnym silniku po odpaleniu na benzynie. Zapala się check, spada moc silnika i silnik pracuje nierówno. Sporadycznie problem występuje po przełączeniu na gaz na rozgrzanym silniku.
Zrobione – wymiana świec, przewodów WN, cewki zapłonowej. Nie ma zmian.
Czego jeszcze można szukać, jak zlokalizować problem (usterkę).

Re: błąd – Wypadający zapłon na 2 cylindrze , Mazda 6 2,0 2002 rok.

PostNapisane: 12 sty 2011, 15:51
przez Arek_78
A same wtryski sprawdzałeś? Może się któryś zacina. Sprawdź też kable bo może po montażu instalki coś nie łączy we wtyczkach.

Re: błąd – Wypadający zapłon na 2 cylindrze , Mazda 6 2,0 2002 rok.

PostNapisane: 12 sty 2011, 16:02
przez krabdul
A sonda/y ok?

Mi przed wymianą sondy wyskakiwał głównie błąd sondy – logiczne :) – ale wypadnięty zapłon też raz miałem. Po wymianie cisza. W końcu to chyba sonda jest odpowiedzialna za wywęszenie nieprzepalonego paliwa a przy gazie jej żywotność jest krótsza.

Czujnik spalania stukowego (nie wiem czy jest M6, ale pewnie tak) taż by mógł za to odpowiadać.

Re: błąd – Wypadający zapłon na 2 cylindrze , Mazda 6 2,0 2002 rok.

PostNapisane: 26 sty 2011, 01:13
przez zetek
Walnięta świeca lub przewód wysokiego napięcia w najgorszym przypadku Cewka

Re: błąd – Wypadający zapłon na 2 cylindrze , Mazda 6 2,0 2002 rok.

PostNapisane: 26 sty 2011, 05:27
przez Wojtek
klub3 ... a jaki byl kod tego bledu? <co?>

Podsumujmy...
Objawy:
...na zimnym silniku (po odpaleniu) nierowna praca... tak do 8 – 10 minutek?
Czasem spadek mocy i check engine
...lub (po rozgrzaniu auta) normalna bezproblemowa praca...

Czy tak to wyglada? :>

Re: błąd – Wypadający zapłon na 2 cylindrze , Mazda 6 2,0 2002 rok.

PostNapisane: 26 sty 2011, 17:44
przez zetek
No właśnie mój bład jak nie masz odczytanego błedu to może nawet być pęknięta klema na aku

Re: błąd – Wypadający zapłon na 2 cylindrze , Mazda 6 2,0 2002 rok.

PostNapisane: 29 sty 2011, 00:26
przez Wojtek
67igor1 napisał(a):klub3 ... a jaki byl kod tego bledu?


<co?> ... sprawdziles juz? :>

Re: błąd – Wypadający zapłon na 2 cylindrze , Mazda 6 2,0 2002 rok.

PostNapisane: 29 sty 2011, 20:47
przez klub3
Błąd – wypadający zapłon na 2 cylindrze, samego kodu nie pamiętam

Re: błąd – Wypadający zapłon na 2 cylindrze , Mazda 6 2,0 2002 rok.

PostNapisane: 29 sty 2011, 20:58
przez Wojtek
Masz PW.

Edit: 05.02.2011

I jak sie sprawy maja? Masz juz autko sprawne? :>

PostNapisane: 8 maja 2014, 09:07
przez klub3
Witam.

Ten błąd był spowodowany wypalonym gniazdem i zaworem. Słaba kompresja i brak zapłonu.

Takie były skutki eksploatacji silnika na LPG bez LUBRYFIKATORA. Przestrzegam przed gazownikami, którzy nie montuja lubryfikatora lub podpowiadają, żeby nie zalewac tego płynu.

Skończyło sie na remoncie głowicy. Koszt 700 PLN. <płacze>

Re: błąd – Wypadający zapłon na 2 cylindrze , M6 2,0 2002 rok.

PostNapisane: 9 maja 2014, 21:42
przez t34567
Albo raczej skutki jazdy na zbyt ubogiej mieszance :|

Re: błąd – Wypadający zapłon na 2 cylindrze , M6 2,0 2002 rok.

PostNapisane: 10 maja 2014, 09:23
przez brodaM6
klub3 napisał(a):Witam.

Ten błąd był spowodowany wypalonym gniazdem i zaworem. Słaba kompresja i brak zapłonu.

Takie były skutki eksploatacji silnika na LPG bez LUBRYFIKATORA. Przestrzegam przed gazownikami, którzy nie montuja lubryfikatora lub podpowiadają, żeby nie zalewac tego płynu.

Skończyło sie na remoncie głowicy. Koszt 700 PLN. <płacze>

A ile na tym gazie poplątałaś ze takie żeczy piszesz i straszyszntych tych którzy nie założyli lubry, ja do swojej nie zakładałem lubry. bo jest zbyteczne tak wyczytałem tu na forum i żądko kto montuje lubre.

Re: błąd – Wypadający zapłon na 2 cylindrze , M6 2,0 2002 rok.

PostNapisane: 10 maja 2014, 14:30
przez misiek89
A luzy to kolega sprawdzał?

PostNapisane: 11 maja 2014, 21:02
przez klub3
Luzów nie było, instalacja sekwencyjna i wypalone gniazdo, ponieważ auto w Niemczech jeździło bez płynu w lubryfikatorze.

Niedowiarkom i cierpliwym polecam sprawdzić, ile wasze mazdy polatają bez lubryfikatora. Powodzenia i tyle w temacie.

A doradzaja tak gazownicy, którzy nie maja pojęcia o gniazdach w maździe lub nie chce im sie ruszyć tyłka i kupić specjalnie do mazdy lubryfikator.

Ja w Omedze nie mam lubryfikatora (Stag 300 ) i nawet nie zamierzam instalować. A mazda teraz już zawsze jeździ z lubryfikacją.

PostNapisane: 11 maja 2014, 21:11
przez dobrzyn22
klub3 napisał(a):Dobre mazdy skończyły się na 626 gd dlatego mazdom już dziękujemy.


ogólnie "dobre" auta "skończyły się" na tym mniej więcej etapie...i to niezależnie od marki... :> Producenci zaczęli zauważać, że bardziej im się opłaca robić mniej trwałe auta i podzespoły...

Sorry za OT ;)

[Usunięte]

PostNapisane: 11 maja 2014, 21:45
przez klub3
PostTen post został usunięty przez klub3 11 maja 2014, 21:50.
Powód: nic nie wnosi

Re: błąd – Wypadający zapłon na 2 cylindrze , M6 2,0 2002 rok.

PostNapisane: 17 cze 2014, 09:31
przez pingrox
chciałbym tylko potwierdzić te symptomy :)

po zrobieniu 100kkm na podtlenku LPG:
wyskakiwanie zapłonów
check na zimnym o gubieniu zapłonu na 1 cylindrze
wymiany kabli cewki świec itp
kompresja 8 na 1 garze
zdjęcie głowicy – wypalone gniazdo :|

przyczyna- lejący wtrysk lpg –>zubożanie reszty garów
o lubrykatorach nie będę się wypowiadać (OT)

PostNapisane: 17 cze 2014, 18:35
przez klub3
No w moim przypadku nie było potrzeby naprawiania lub ustawiania instalacji. Po naprawieniu głowicy wszystko OK.