MariuszTG napisał(a):Co kupiłem:
Termostat Mahle Behr TI 200-82
Płyn chłodniczy Venol -35st różowy (aczkolwiek kolor nie ma żadnego znaczenia) 2x5L
Jak dla mnie Mahle to najlepszy wybór w tym przypadku. Jakość równa jest cenie.
www.mazdaspeed.pl
sadi00 napisał(a):Pełna zgoda, ale dodam że u mnie zawsze ustawiam klime na AUTO i 20 stopni. No i w ciągu 5 min jazdy silnik nawet przy dużych mrozach łapie 90 stopni,
Dzisiaj wymieniłem termostat. Zrobiłem to bez ściągania paska wielorowkowego i odkręcania pompy wspomagania. Da się to spokojnie zrobić tym sposobem i moim zdaniem jest dużo szybciej. Wystarczy mała grzechotka z przedłużkami. Spokojnie odkręciłem termostat, a potem go wysunąłem aby mieć dostęp do metalowych obejm na wężach. Najpierw ściągnąłem mniejszy, potem większy. Od otwarcia maski do zamknięcia 2h bez pośpiechu.
Rezultat zgodny z oczekiwanym. Silnik nagrzewa się do 90*C, a nie do 75. Z nawiewów daje 55*C – w zimę będzie ciepełko
Załączniki
haidi napisał(a):Wuyek zapewne mówił o termostacie fabrycznym L32715170A , który wygląda tak:
I on jes rozkładalny, ale jeszcze nikt nie opublikował pasującego wkładu.
Do pewnych modeli (do sprawdzenia po vin) montowany był taki sam, ale wkład już zintegrowany z obudową.
pompa wody kręci się szybciej... a wydajność chłodzenia widać większa niż grzaniakarlo8 napisał(a): wciskam pedał go 5 tys obr i co z 70 stopni na 62 stopnie
co jest ?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6