wymiana termostatu (benz.) – opis na str.2

Postprzez toobi » 20 mar 2017, 11:20

MariuszTG napisał(a):Co kupiłem:
Termostat Mahle Behr TI 200-82
Płyn chłodniczy Venol -35st różowy (aczkolwiek kolor nie ma żadnego znaczenia) 2x5L


Jak dla mnie Mahle to najlepszy wybór w tym przypadku. Jakość równa jest cenie.
Początkujący
 
Od: 16 sie 2016, 10:43
Posty: 5
Auto: audi

Postprzez pompa6@vp.pl » 28 sie 2017, 22:23

Witam forumowiczów! jestem nowy i chciałbym sie z wami podzielić informacją...chodzi o dobranie prawidłowego termostatu do Mazdy 5 (CR19) 1.8 116km ja mam 2006rok. NIe kupujcie zammiennikow z forda kompletnie odradzam termostat z firmy EPS temperatura otwarcia 90stopni....PRAWIDŁOWA TEMPEREATUR OTWARCIA MA BYC [b][b][b]82STOPNIE!!![/b][/b][/b] 90stopni jest temp za wysoka termostat pozno sie otworzy a temp cieczy w silniku juz bedzie na poziomie 103-104 stopni po wlaczeniu sie wentylatora 104stopnie zejdzie do poziomu 101 stopni ciecz caly czas wrzaca w trakcie jazdy tez 101 stopni, 104 stopnie wentylator włącza sie na pierwszy bieg....zas termostat


Ja kupilem i zamontowałem Termostat Mahle Behr TI 202 82stopnie, cena 95zł....jesli chodzi o prace to tak..... termostat zaczyna sie otwierac w temp 82 stopnie calkowite jego otwarcie to 89-90stopni ciecz dochodzi do 104 stopni i odrazu wlacza sie wentylator po schlodzeniu spada temp cieczy do 96-97 w trakcie jazdy 88-89stopni taka ma byz tep w trakcie pracy silnika:)


moj nr kom jesli chodzi o inne informacje moge podac:)
Początkujący
 
Od: 28 sie 2017, 22:03
Posty: 1
Auto: Mazda 5 (CR19) MPV poj.1.8 ben. 116km

Postprzez karlo8 » 28 lut 2018, 08:13

witam
jaka powinna być prawidłowa temperatura płynu chłodzącego w mazdzie 6 gg 2006 147 KM silnik 2.0 benzyna /lpg

przejechałem dziś 13 km do pracy przy temperaturze od -12 stopni
a temperatura silnika oscylowała w granicach 68-70 stopni i jakoś tak średnio grzeje w środku
Załączniki
Screenshot_20180228-060014.png
Screenshot_20180228-060104.png
Screenshot_20180228-060141.png
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Biniu » 28 lut 2018, 09:14

Przy 82*C powinien się dopiero termostat zacząć otwierać, więc jak po 13km miałeś 68*C to nie działa za najlepiej i raczej jest do wymiany.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez sadi00 » 28 lut 2018, 10:44

Na pewno do wymiany. Przy takich mrozach silnik z uszkodzonym termostatem raczej nigdy nie złapie temperatury pracy. U mnie była wymiana jakieś pół roku temu, a teraz przy -13 stopniach jadę jakieś 3-5 km i już jest 90 stopni.
Ja kupiłem http://allegro.pl/termostat-galaxy-mondeo-mk4-2-3-mazda-6-gh-mahle-i7205332521.html?reco_id=bba66929-1c65-11e8-8110-246e96849ee0&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product i jak narazie bez żadnych problemów.
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 07:49
Posty: 42 (2/0)
Skąd: aktualnie Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 B+G 147 KM '05

Postprzez CLAU » 28 lut 2018, 11:22

A to zależy. Jak włączysz cieply nadmuch na maksa i masz trasę z górki w jedną stone tak jak ja to wcale nie tak łatwo osiągnąć optymalna temperaturę nawet przy sprawnym termostacie. Trzeba zmniejszyć nadmuch aby nagrzewnica nie była chłodzona za szybko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez sadi00 » 28 lut 2018, 11:27

Pełna zgoda, ale dodam że u mnie zawsze ustawiam klime na AUTO i 20 stopni. No i w ciągu 5 min jazdy silnik nawet przy dużych mrozach łapie 90 stopni,
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 07:49
Posty: 42 (2/0)
Skąd: aktualnie Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 B+G 147 KM '05

Postprzez karlo8 » 28 lut 2018, 12:02

niby zgoda z poprzednikiem ale jak twierdzisz (opisujesz swój przykład) to wydaje się ze jednak faktycznie termo nie trzyma jak powinien

Dopisano 28 lut 2018, 17:12:

wracając z pracy
wyłączone ogrzewanie
temp zewnatrz -6

jak mogę to jeszcze sprawdzić ?
Załączniki
Screenshot_20180228-143437.png
Screenshot_20180228-143714.png
Screenshot_20180228-144151.png
Ostatnio edytowano 28 lut 2018, 12:59 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta -nie ma takiej potrzeby
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez karlo8 » 2 mar 2018, 13:07

kolejne pytanko jakim płynem zalać chłodnice po wymianie termostatu
oraz czy należy przepłukać układ jakąś chemią
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez t34567 » 2 mar 2018, 15:06

sadi00 napisał(a):Pełna zgoda, ale dodam że u mnie zawsze ustawiam klime na AUTO i 20 stopni. No i w ciągu 5 min jazdy silnik nawet przy dużych mrozach łapie 90 stopni,


Tzn sprawdzałeś temperaturę przez OBD czy sugerujesz się wskaźnikiem? Wskaźnik na połowie miarki zatrzymuje się u mnie przy temperaturze cieczy chłodzącej wynąszącej ok 60-65C.

Dzisiaj postanowiłem sprawdzić temp. cieczy chłodzącej, bo też mi się wydawało że auto wolno się nagrzewa. Chyba jest to wina temperatury (-23 C) rano. DO jakichś 50 stopni nagrzewa się w miarę szybko, powyżej leci już powoli. (mam lpg)

Po przejechaniu ok 12km temperatura cieczy wahała się w okolicach 70-74 C.
Po dojechaniu na parking otworzyłem maskę i dotknąłem ręką chłodnicy – zimna jak lód, czyli wygląda na to że termostat działa poprawnie.

Wychodzi na to że ogrzewanie (nawiew) + reduktor od lpg pobierają na tyle ciepła, że auto nie jest w stanie się dogrzać na takim odcinku.

Nadchodzi odwilż, będę monitorowal i dam znać co i jak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez CLAU » 2 mar 2018, 15:17

Jest tak jak piszesz. Sprawdzałem to ostatnio u siebie i wskaźnik był w optymalnej pozycji już przy 64C wg OBD. 90 stopni to już jest przy całkowicie otwartym termostacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez t34567 » 3 mar 2018, 13:11

W sumie mnie to zastanawia. Kilka stron wcześniej kolega thesilent pisze:
Dzisiaj wymieniłem termostat. Zrobiłem to bez ściągania paska wielorowkowego i odkręcania pompy wspomagania. Da się to spokojnie zrobić tym sposobem i moim zdaniem jest dużo szybciej. Wystarczy mała grzechotka z przedłużkami. Spokojnie odkręciłem termostat, a potem go wysunąłem aby mieć dostęp do metalowych obejm na wężach. Najpierw ściągnąłem mniejszy, potem większy. Od otwarcia maski do zamknięcia 2h bez pośpiechu.

Rezultat zgodny z oczekiwanym. Silnik nagrzewa się do 90*C, a nie do 75. Z nawiewów daje 55*C – w zimę będzie ciepełko :)

Załączniki


Wczoraj wieczorem zrobiłem "trasę" 23km. Cały czas monitorowałem temperaturę płynu, max co było to 78 C, przy nadmuchu wewnątrz na 1 kreskę. Na zewnątrz -6 C. Po zatrzymaniu sprawdziłem chłodnicę – zimna.
Wskazówka temperatury nie opada podczas jazdy, utrzymuje się w miejscu, jednak mam wrażenie że kiedyś auto grzało lepiej. Czy to jest ok? Czy możliwe że termostat otwiera się cześciowo za wcześnie? Czy ktoś ze 100% sprawnym układem może to sprawdzić u siebie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez karlo8 » 4 mar 2018, 08:03

Dopisano 4 mar 2018, 08:36:

haidi napisał(a):Wuyek zapewne mówił o termostacie fabrycznym L32715170A , który wygląda tak:
Obrazek

I on jes rozkładalny, ale jeszcze nikt nie opublikował pasującego wkładu.
Do pewnych modeli (do sprawdzenia po vin) montowany był taki sam, ale wkład już zintegrowany z obudową.




tez tak myślałem
podpiąłem nawet pod złącze diagnostyczne i robi mi raport co kilka setnych sekundy
i co: cały czas 68-72 stopnie
tez myślałem ze to termostat
wróciłem z trasy, dotykam wąż przy termostacie i jest lodowaty (ten cienki natomiast jest gorący (2 węże odchodzą od termostatu nie wiem czemu),
na postoju przegazowalem silnik temperatura podskoczyla na 82-84 i termostat się otworzył, w środku chwilowe ciepełko i wąż gruby zaczyna się robić cieplutki
można jakoś zamknąć przepuszczanie ciepłego płynu tym cienkim wężykiem odchodzącym od termo ? na okres zimowy ?
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Biniu » 4 mar 2018, 10:28

Sprawny termostat według manuala ma temperaturę otwarcia 80-84°C, a 100% otwarcia to 97°C. Także minimalna temperatura rozgrzanego silnika to powinno byc 80-84°C.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez karlo8 » 4 mar 2018, 10:40

ale wczoraj po trasie termostat był zamknięty i temperatura silnika 70 stopni
zamknięty bo wąż zimny za termostatem.

witam ponownie, dzisiejsze testy i spostrzeżenia :
jechałem na wieś 60 km autostrada a1ok 120km/h
cala drogę temperatura wynosiła 65 stopni
postanowiłem przycisnąć do 160 km/h i zobaczyć reakcje i co temperatura spadła do 60 stopni
temperatura na zewnątrz -5
dojechałem na wieś , złapałem za grupy wąż przy termostacie i był zimny, cienki natomiast gorący
kiedy odkręciłem korek na chłodnicy, woda była ciepła tak ok 60 stopni

wracając do Łodzi tez A1 temperatura na zewnątrz była na 0
temperatura przez cala drogę wynosiła 65 stopni

coś mi tu nie gra termostat zamknięty a temperatura fatalna
ten cienki wąż coś mi nie pasuje

...

kolejna aktualizacja

dziś
temp +6
jadę do pracy 15 km – temp do 68 stopni
mówię przycisnę – przycisnąłem gaz – temperatura 62 stopnie
wróciłem do normalnej jazdy – temp 68-70 stopni
stanąłem w korku , mówię tu go zagrzeje , wciskam pedał go 5 tys obr i co z 70 stopni na 62 stopnie
co jest ?

dziś postanowiłem go odpowietrzyć
odpaliłem i obserwuje komputer
przy temperaturze ok 70-73 stopni – co ciekawe chodnica już jest ciepła, płyn pod korkiem na chłodnicy tez ciepły -- a waz przy termostacie zimny --
natomiast wąż z drugiej strony chłodnicy na górze gorący termostat otworzył się jak temperatura podskoczyła do ok 78 stopni
wentylator się załączył
co chwile musiałem sporo pogazować zęby temp podskoczyła
po każdym prze gazowaniu odkręcałem korek na chłodnicy i przez chwilę wydobywały się bąbelki powietrza, kilka sekund później płyn był spokojniutki

zaskoczyło mnie ze chłodnica była już ciepła a wąż przy termostacie zimny
a może z drugiej strony silnika tez jest jakiś termostat ?
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez kristoferson1 » 18 lis 2018, 19:47

Ciekawe, czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie korka, oprócz kupna nowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez KrzyzakMitsu » 19 lis 2018, 22:37

karlo8 napisał(a): wciskam pedał go 5 tys obr i co z 70 stopni na 62 stopnie
co jest ?
pompa wody kręci się szybciej... a wydajność chłodzenia widać większa niż grzania
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez t34567 » 20 lis 2018, 10:45

Wymieniłem termostat przy okazji remontu, temperatura cieczy po przejechaniu ok 50km, auto rano faktycznie szybciej się rozgrzewa, jak dawniej:
Screenshot_2018-11-19-18-21-59-635_org.prowl.torque.png



Ktoś tu pytał o korek: (2.0 benzyna 147KM)
IMG_20181119_182247.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6