wymiana termostatu (benz.) – opis na str.2

Postprzez Krzysiek1980 » 30 sty 2016, 19:59

Wiesz jaki to mógl byc mechanik? "Panie, musialem odkręcic to, tamto i jeszcze coś, dlatego cena za robociznę..." :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez MI$ » 9 mar 2016, 12:56

Panowie jaki może być skutek wsadzenia termostatu tego z Mondeo (jak dobrze pamiętam 95st.C)?
Silnik grzeje mi się max do 102 st. C (tak pokazuje ELM327)

Serwis twierdzi że wsadził dobry (82 ST. C)
Ale nie mam jak ich sprawdzić.
A po wymianie Madzia stanowczo mi więcej pali...
Czy to może być przyczyna ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez matthies » 9 mar 2016, 19:09

ja po wymianie termostatu, tylko na ten prawidłowy, zaobserwowałem wręcz odwrotnie, niższe spalanie.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez thesilent » 11 mar 2016, 18:14

Mi się też nagrzewa do max 102-104*C wg interfejsu i wtedy włącza się wentylator.

Co do spalania, to u mnie też spadło, bo w końcu silnik w temperaturze roboczej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez patryk1985 » 29 mar 2016, 22:55

Witam, ostatnio wymieniłem w mojej Mazdzie termostat, powód: nie dogrzewał się silnik i w trasie temp. dużo poniżej wymaganej. Ok wymieniłem, teraz z kolei mam problem z wentylatorem, a mianowicie po rozgrzaniu silnika wentylator się załącza i później już nie wyłącza :/ (problem również występuje w temp. minusowej). Co może być powodem tego że wentylator ciągle pracuje? Czujnik czy może mechanik kupił zły termostat?
patryk1985
 

Postprzez zwier88 » 30 kwi 2016, 14:35

Witam.
Ja po wymianie termostatu mam taki problem jak kolega wyżej. Niestety już po zamontowaniu termostatu zauważyłem, że jego temperatura otwarcia to 90'C. Z tego co wiem, czujnik włącza wentylatory właśnie od 90'. Podejrzewam, że jest to wina zbyt późno otwierającego się termostatu i przymierzam się do zakupu nowego z temp. otw. 82'C firmy BEHR, taki jak koledzy wcześniej polecali. Tylko prosiłbym o potwierdzenie czy dobrze myślę?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 17:03
Posty: 39 (0/1)
Auto: Mazda 6 1.8L, 2003r

Postprzez DeviS » 30 kwi 2016, 16:21

Dobrze myslisz, temperatura otwarcia termostatu ma byc 82°C ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez thesilent » 30 kwi 2016, 20:06

najlepiej sprawdzić za pomocą interfejsu przy jakiej dokładnie temp. załącza się wentylator. U mnie załącza się przy 104*C. Wyłącza się chyba poniżej 100.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez romanszczery@wp.pl » 17 maja 2016, 22:48

Witam szanownych kolegów , mam podobny problem z termostatem , od jakiegoś czasu wskażnik czujnika pokazuje temperaturę właściwą , potem jak jadę szybciej to temp spada , za jakiś czas się znowu podnosi i tak w koło .Po rozmowie z mechanikami kupiłem nowy termostat .W sklepie pan sprawdził w katalogu po VIN iż do mojej madzi powinien być z temp otwarcia ok 90 st .Nie wiem , bo jeszcze nie wyjąłem , jakie parametry ma ten w madzi , ale czytając wypowiedzi wcześniejsze szanownych kolegów zaczynam się martwic na zapas .Mam dylemat czy będzie dobrze wszystko działało. Każdy opisuje inną temp otwarcia , a zalecenia producenta co innego .
Początkujący
 
Od: 2 mar 2016, 17:41
Posty: 18
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski , Blumberg
Auto: Mazda 5 benzyna 1,8 2006 Saab 93 benzyna , 2004 ,Areo 210KM

Postprzez grig » 15 sie 2016, 23:16

Jakby to kogos interesowalo,

z Mazda 6 Workshop Manual wynika, ze wentylatory dzialaja tak:


do 100*C i wylaczonej klimatyzacji: wylaczone oba
od 100*C do 108*C i wylaczonej klimatyzacji: wlaczone oba na pierwszym biegu
powyzej 108*C na wylaczonej klimatyzacji: wlaczone oba na drugim biegu

reszta na zdjeciu:

Obrazek

oraz temostat:

temperatura otwarcia: 80*C – 84*C
pelne otwarcie: 97*C

Obrazek
Początkujący
 
Od: 6 lut 2016, 19:22
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 I GG, 1.8 MZR, 2007

Postprzez 13kamil » 13 mar 2017, 23:49

Forumowicz
 
Od: 22 lut 2017, 17:45
Posty: 31 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GY polift 2005r. 2.0 benzyna + LPG 147KM
Ex Mitsubishi Carisma 1996r. 1834ccm benzyna+LPG 116KM

Postprzez Fred.X » 14 mar 2017, 07:33

Jest sens chińczyka ??
tu masz ori w dobrej cenie:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termosta ... -FORD/2603
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez 13kamil » 14 mar 2017, 08:38

Witam

Bardziej mi chodziło czy ktoś miał już do czynienia z tym Chińczykiem. Czy jest sens ryzykować jego zakup. A powiedzcie mi czy rzeczywiście temperatura otwierania termostatu od forda jest wyższa i czy to może być powodem wcześniej opisanych problemów z nie wyłączającym się wentylatorem? Jeżeli tak to chyba wolałbym rzeczywiście kupić​ w IC Behr za około 150 PLN.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2017, 17:45
Posty: 31 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GY polift 2005r. 2.0 benzyna + LPG 147KM
Ex Mitsubishi Carisma 1996r. 1834ccm benzyna+LPG 116KM

Postprzez TeGiO » 14 mar 2017, 18:03

Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez 13kamil » 14 mar 2017, 21:05

TeGiO,
Tylko, że na liście pasujących modeli nie widzę mojego samochodu. Chyba,że silnik 2.0 w Maździe GH to ten sam co u mnie w GY po liftingu...
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2017, 17:45
Posty: 31 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GY polift 2005r. 2.0 benzyna + LPG 147KM
Ex Mitsubishi Carisma 1996r. 1834ccm benzyna+LPG 116KM

Postprzez MariuszTG » 14 mar 2017, 21:18

Jest na liście: MAZDA 6 Hatchback (GG) 2.0 LF17, LF18 104 (141) 1999 2002.08 – 2007.08
i tak jak piszesz te same silniki były montowane w GH.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez 13kamil » 14 mar 2017, 23:07

Jest na liście: MAZDA 6 Hatchback (GG) 2.0 LF17, LF18 104 (141) 1999 2002.08 – 2007.08

U mnie jest silnik 147KM stąd moje poprzednie pytanie.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2017, 17:45
Posty: 31 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GY polift 2005r. 2.0 benzyna + LPG 147KM
Ex Mitsubishi Carisma 1996r. 1834ccm benzyna+LPG 116KM

Postprzez MariuszTG » 15 mar 2017, 00:04

to miałem skopiować bo to ten sam silnik
MAZDA 6 (GH) 2.0 MZR LF17 108 (147) 1999 2007.08 – .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez MariuszTG » 16 mar 2017, 23:23

Jestem po wymianie termostatu wraz z wymianą płynu chłodniczego.
Objawy uszkodzonego termostatu jak u większości, niedogrzany silnik i falująca i opadająca wskazówka temperatury cieczy chłodzącej przy zwiększeniu prędkości, do tego rura wychodząca z termostatu powoli nagrzewała się wraz z silnikiem co oznacza otwarty duży obieg.

Termostat wymieniłem bez ściągania paska osprzętu i pompy wspomagania. Mając w miarę przyzwoity zestaw kluczy nasadowych z grzechotką odkręcenie trzech śrub (klucz 8) termostatu to banał. Śruby właściwie tylko poluzowałem grzechotką, a potem można było wykręcać ręką, to samo z wkręceniem – najpierw łapą potem dokręcić kluczem, uniknie się przynajmniej przypadkowego zgubienia śrub w czeluściach komory silnika :) Najgorzej było ściągnąć węże z termostatu ale i to jest do opanowania.

Stary płyn zlałem odkręcając korek na chłodnicy (klucz 12) od spodu oraz ściągając korki ze zbiorniczka wyrównawczego i chłodnicy, dopiero wtedy płyn ścieka szybko.

Niemiła niespodzianka spotkała mnie przy zakręcaniu śruby pełniącej rolę korka chłodnicy od spodu – jest plastikowa i niestety za mocno dociągnąłem i połamałem, znalazłem inną pasującą śrubę, przełożyłem uszczelkę i śmiga – na przyszłość tą śrubkę dokręcać ręką i to będzie wystarczające, nie będzie ciekło.

Płyn lałem bezpośrednio do chłodnicy, weszło nieco ponad 5l, uzupełniłem płyn w zbiorniczku wyrównawczym i odpaliłem auto. Nie zakręcałem korka wlewu do chłodnicy, żeby bomble powietrza miały ujście. Nie wiem czy to konieczne ale ogrzewanie odkręciłem na max. Po około pół godziny silnik złapał już temp, ale z nawiewów chłód – oznaka, że układ nadal zapowietrzony. Wentylator chłodnicy włączył się w okolicach 100st. Zgasiłem auto dolałem kolejny litr płynu bezpośrednio do chłodnicy. Po 15 minutach z nawiewów leciało już bardzo gorące powietrze. Całość kontrolowałem ELM'em z Forscanem. Co jakiś czas zwiększałem obroty silnika na 2000-3000rpm.

Po 20km jazdy próbnej temperatura cieczy na poziomie 89-90st, z nawiewów gorące powietrze więc operacja zakończona sukcesem.

Co kupiłem:
Termostat Mahle Behr TI 200-82
Płyn chłodniczy Venol -35st różowy (aczkolwiek kolor nie ma żadnego znaczenia) 2x5L

Czas 2h + 45min na odpowietrzenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez 13kamil » 17 mar 2017, 16:50

MariuszTG Też zamówiłem ten termostat i szykuję się do wymiany wraz z płynem.

Powiedzcie mi Panowie czy mogę Madzie zalać Borygo? Czy lepiej czymś innnym?
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2017, 17:45
Posty: 31 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GY polift 2005r. 2.0 benzyna + LPG 147KM
Ex Mitsubishi Carisma 1996r. 1834ccm benzyna+LPG 116KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6