szczepan601 napisał(a):na biegu jałowym np na skrzyżowaniu ogrzewanie ustawione na maksimum grzeje mniej niż przy większych obrotach silnika.
To normalne, na wyższych obrotach jest szybszy przepływ ciepłego płynu przez nagrzewnicę.
Procedura napełnienia układu płynem jest taka (z manuala Mazda6):
WAŻNE: Jeśli podczas procedury temperatura silnika będzie za wysoka, wyłącz silnik, aby zapobiec jego uszkodzeniu1) napełnij układ płynem do pozycji FULL na zbiorniczku wyrównawczym,
2) zamknij korek chłodnicy,
3) zapal silnik, niech pracuje na wolnych obrotach aż do załączenia wentylatorów (A/C wyłączona),
4) po nagrzaniu utrzymuj 2500RPM przez 5 minut,
5) następnie 3000RPM przez 5 sekund i wróć do obrotów jałowych (ten krok powtórz kilka razy),
6) pozostaw silnik na obratach jałowych na około minutę,
7) poczekaj, aż silnik kompletnie wystygnie,
8) sprawdź stan plynu w ziorniczku, jeśli plynu jest za mało należy go dolać i powtórzyć kroki 1-3.
Tak u siebie zrobiłem i do dzisiaj spokój w tym temacie