wymiana termostatu (benz.) – opis na str.2

Postprzez Maniekvip » 30 kwi 2015, 14:11

newuser napisał(a):termostat sprawny- w garnku sie otwieral


A znasz może temp. otwarcia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez newuser » 30 kwi 2015, 22:24

niestety nie znam i nie ma tam nic wyrytego, wiem ze do mojej mazdy zamienniki w usa maja temp otwarcia 82 stopnie bo mazda tez oficjalnie nie podaje temp otwarcia ori termostatu...co ciekawe do mojego silnika vin wyrzuca inny termostat niz do 2,0, ( z jakiegos powodu moj ori kosztuje 230zl a do silnika 2,0 chyba ponad 300zl)a ze wylatywalem z kraju chcialem zalatwic temat zeby zona nie musiala sie bujac po mechanikach i zalozylem ori a fordowski zostal...
to ten termostat:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termosta ... -FORD/2603
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez thesilent » 2 maja 2015, 17:48

Właśnie przyszedł. W przyszłym tygodniu postaram się zaatakować :P Temp. otwarcia 82*C.
Załączniki
termo1.JPG
termo2.JPG
termo3.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez CLAU » 2 maja 2015, 23:19

W service manualu podaja, ze zaczyna sie otwierać w przedzaile 80-84C, pełne otwarcie nastepuje przy 97C.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Maniekvip » 5 maja 2015, 16:55

thesilent napisał(a):Właśnie przyszedł


Gdzie go kupiłeś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez thesilent » 5 maja 2015, 21:20

[url]ebay.de[/url]

http://www.ebay.de/itm/121629184280?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Dopisano 6 maja 2015, 19:29:

Dzisiaj wymieniłem termostat. Zrobiłem to bez ściągania paska wielorowkowego i odkręcania pompy wspomagania. Da się to spokojnie zrobić tym sposobem i moim zdaniem jest dużo szybciej. Wystarczy mała grzechotka z przedłużkami. Spokojnie odkręciłem termostat, a potem go wysunąłem aby mieć dostęp do metalowych obejm na wężach. Najpierw ściągnąłem mniejszy, potem większy. Od otwarcia maski do zamknięcia 2h bez pośpiechu.

Rezultat zgodny z oczekiwanym. Silnik nagrzewa się do 90*C, a nie do 75. Z nawiewów daje 55*C – w zimę będzie ciepełko :)
Załączniki
wym_thermo1.jpg
Stary termostat wysunięty z bloku silnika
wym_thermo2.jpg
Stary termostat odkręcony od silnika
wym_thermo3.jpg
Patent z izolacją działa :)
wym_thermo4.jpg
Sposób z izolacją, aby śruby nie wypadły z nasadki
wym_thermo5.jpg
Odkręcanie termostatu
wym_thermo6.jpg
Potrzebne narzędzie :)
wym_thermo7.jpg
Stary termostat, widok z góry
wym_thermo8.jpg
Korek spustowy z chłodnicy
wym_thermo9.jpg
wym_thermo10.jpg
Po lewej stary termostat, po prawej nowy.
wym_thermo11.jpg
wym_thermo12.jpg
Mazda oddaje płyn :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez szczepan601 » 3 paź 2015, 18:54

Dziś wymieniłem u mnie, zamówiłem ten sam. Kolega thesilent chyba masz raczki jak dwunastolatek i sile jak Pudzian skoro zajęło Ci to 2h ;) Mnie zajęło chyba z 7 razem z jazda próbną ok 30km po autostradzie. Szczerze to nie polecam nikomu wymiany, drugi raz wolałbym oddać auto do warsztatu i zapłacić te 30-40€. Ale to moje zdanie, nieistotne, mam tylko do Was pytanie. Jako ze nie jeżdżę nigdy z ogrzewaniem na max to dziś podczas jazdy próbnej zauważyłem ze na biegu jałowym np na skrzyżowaniu ogrzewanie ustawione na maksimum grzeje mniej niż przy większych obrotach silnika. Nie wiem czy tak było wcześniej ale pewnie jest coś jeszcze zapowietrzone, czy Wy tez tak macie? Druga sprawa to gdzie wlewacie płyn? Bezpośrednio do chłodnicy czy czy przez zbiorniczek wyrównawczy? Ja nalałem pierw do zbiorniczka napełniając go prawie do pełna i niestety płyn tam stoi i jego poziom się nie zmienia. Potem lałem bezpośrednio do chłodnicy i wlazło jakieś 6,5l może trochę więcej (razem z tym w zbiorniczku). Czy płyn ze zbiorniczka powinienem odciągnąć do poziomu maksimum czy to nie istotne? Czy płyn nie powinien sam spłynąć?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 09:25
Posty: 42
Skąd: Okolice Dortmundu
Auto: Mazda 6 GY 2,3 2005 FL

Postprzez thesilent » 4 paź 2015, 19:52

szczepan601 napisał(a):na biegu jałowym np na skrzyżowaniu ogrzewanie ustawione na maksimum grzeje mniej niż przy większych obrotach silnika.


To normalne, na wyższych obrotach jest szybszy przepływ ciepłego płynu przez nagrzewnicę.

Procedura napełnienia układu płynem jest taka (z manuala Mazda6):
WAŻNE: Jeśli podczas procedury temperatura silnika będzie za wysoka, wyłącz silnik, aby zapobiec jego uszkodzeniu
1) napełnij układ płynem do pozycji FULL na zbiorniczku wyrównawczym,
2) zamknij korek chłodnicy,
3) zapal silnik, niech pracuje na wolnych obrotach aż do załączenia wentylatorów (A/C wyłączona),
4) po nagrzaniu utrzymuj 2500RPM przez 5 minut,
5) następnie 3000RPM przez 5 sekund i wróć do obrotów jałowych (ten krok powtórz kilka razy),
6) pozostaw silnik na obratach jałowych na około minutę,
7) poczekaj, aż silnik kompletnie wystygnie,
8) sprawdź stan plynu w ziorniczku, jeśli plynu jest za mało należy go dolać i powtórzyć kroki 1-3.

Tak u siebie zrobiłem i do dzisiaj spokój w tym temacie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Krzysiek1980 » 4 paź 2015, 20:05

Ale najpierw trzeba chyba zalać na Full w samej chłodnicy, a dopiero później dolać do zbiorniczka wyrównawczego? Czy może przez zbiorniczek samo zasysa do układu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez szczepan601 » 4 paź 2015, 21:22

No dziś po ostygnięciu silnika płyn opadł do poziomu maks czyli chyba OK wszystko. No chyba ze jest gdzieś wyciek i jutro okaże się ze muszę dolać 0,5 litra :D
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 09:25
Posty: 42
Skąd: Okolice Dortmundu
Auto: Mazda 6 GY 2,3 2005 FL

Postprzez Krzysiek1980 » 4 paź 2015, 22:02

Ja kiedyś czytałem że najpierw się uzupełnia chłodnicę na Full i po pełnym nagrzaniu i załączeniu wentylatorów, kiedy już się układ odpowietrzy zakręcamy korek i dolewamy do zbiorniczka wyrównawczego między Min a Max. Całkiem możliwe też że układ sam zasysa potrzebną ilość ze zbiorniczka i się odpowietrza, ale chyba 1 opcja jest szybsza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Biniu » 5 paź 2015, 07:48

Układ na pewno sam się odpowietrza bo od zbiorniczka wyrównawczego idzie rurka gumowa która nie jest zaślepiona i tamtędy odprowadzane jest powietrze.
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez zas3k » 26 paź 2015, 22:11

Szybkie pytanie, przy jakiej temperaturze gruba rura przy termostacie zaczyna Wam się nagrzewać? U mnie jest to przy lekko ponad 90^C – mierzone forscanem czy torque, kilka tygodni temu miałem wymieniany termostat – niby 82^C otwarcia ale czy nie powinno być tak że już od tej temperatury powinien robić się ciepły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 14:08
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY '06 FL Active 147KM 2.0 Pb

Postprzez kazio75 » 23 lis 2015, 17:01

Ostatnio zrobiło się chłodniej i później przełącza na LPG – normalne, no ale jak raz musiałem czekać ok 5 km, to myślę, że coś nie tak. Dzisiaj 15:00 powrót z pracy 7,5 km parę świateł temp +2, patrzę na torque i jak jadę COOLANT max 74, podwójny postój na światłach jest 77, ruszam i od razu 74. Zobaczyłem, że na ciepłym silniku jest 1cm powyżej min płynu, doleję i zobaczę czy to pomoże. Jeszcze jedna rzecz, szwagier ma Mazde 5 też 1.8 i jemu pali 10l LPG po mieście, mi 11-12. Termostat do wymiany? Jakie macie temperatury coolant w torque/forscan.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2015, 12:48
Posty: 15
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 (GG) 1.8 benzyna/LPG/120KM, 2007r, hatchback

Postprzez bartusstw » 2 gru 2015, 20:51

Witam,

I ja panowie będę się porywał za wymianę termostatu bez ściągania pompy – dziś zakupiłem szczypce/kombinerki które zdecydowanie ułatwią mi sprawę. Robiłem dziś przymiarkę i mam pytanie do bardziej doświadczonych.

Jestem bez problemu w stanie zlokalizować 2 śruby – 3 również, ale ze schematu. Przy aucie nie mogę jej dojrzeć – czy to równoznaczne z tym, że muszę pościągać przewody od termostatu, żeby się do niej dorwać ? Czy udało wam się znaleźć i odkręcić ją razem z przewodami ? Jak to zwykle bywa rozebrać będzie łatwiej niż zmontować przez te zaciski – co myślicie o ich zamianie ? Byłoby zdecydowanie łatwiej je dokręcić niż przeciągać szczypcami oryginały. Posiada on regulację – o ile się nie mylę zakres to 6 mm – silnik wytwarza wibracje – chyba nie wystąpi zjawisko samoodkręcenia ? :>


Ile wołali wasi mechanicy za wymianę termostatu ? Mi powiedział, że nie możliwa jest wymiana bez zdjemowania pompy i to kupa roboty – werdykt –> 120-150 zł – nie mówiąc już o wymianie płynu i odpowietrzeniu.

[youtube][/youtube]
Załączniki
20151202_170746.jpg
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 22:46
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan

Postprzez Krzysiek1980 » 2 gru 2015, 21:25

Za sam termostat płaciłem ok. 250zl, ale nie pamiętam ile mech wziął, bo robił mi kilka rzeczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez matthies » 23 sty 2016, 13:06

wstawiłem auto do mecha na wymianę termostatu.
Myślałem, że w godzinkę – dwie się upora, a on do mnie dzwoni, że nie ma dojścia i musi zwalać kolektor ssący (konieczna wymiana uszczelki).
To normalne w L3?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 23 sty 2016, 14:10

Filmik widziałeś ,pompę wspomagania mozna zdjąć ,ale kolektor hahaha ,będzie pan zadowolony <nie powiem>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez brodaM6 » 24 sty 2016, 17:44

Zobacz fotki wyżej ,czym one sie różnią od L3 matthies,no chyba ze masz nie szczelność na kolektorze
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez thesilent » 30 sty 2016, 19:48

matthies napisał(a): musi zwalać kolektor ssący (konieczna wymiana uszczelki).
To normalne w L3?


Jak to jest możliwe, że ja, amator, dysponując zestawem nasadek z TOPEX z castoramy za 50 PLN wymieniłem w garażu termostat w 2h? Piszę od otwarcia maski do zamknięcia.

A meHanik ma warsztat, narzędzia, doświadczenie (a przynajmniej powinien) i musi kolektor zwalić? Kot, normalnie kot na robocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6