kilka pytań o silnik 2.0 benzyna 147KM w M6

Witam
Przymierzam się do zakupu Mazdy 6 z rocznika 2006-2007 czyli po liftingu. Wybór padł na silnik benzynowy 2.0 147km. Diesel odpadł ze względu na droższe serwisowanie no i po prostu więcej elementów może się zepsuć (turbo, koło dwumasowe, filtr DPF, wtryskiwacze). Chciałem się od Was więcej dowiedzieć na temat benzyniaka 2.0. Wyczytałem że silniczek po liftingu posiada zmienne fazy rozrządu. Czy to prawda i jak to się sprawuje? Jeśli tak jest to teoretycznie spalanie powinno być mniejsze niż w 2.0 przed FL prawda?
Jeszcze jedna sprawa, czy warto zakładać instalacje LPG? rocznie robię około 25tyś km (70% miasto – 30% trasa). Bo jeśli silnik ma zmienne fazy rozrządu i spalanie w mieście będzie wynosić do 9 litrów przy spokojnie jeździe to wtedy bym nie zakładał LPG:)
Jeśli chodzi o LPG i warto by było to oczywiście założyłbym dobrą instalkę z lubryfikatorem.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Przymierzam się do zakupu Mazdy 6 z rocznika 2006-2007 czyli po liftingu. Wybór padł na silnik benzynowy 2.0 147km. Diesel odpadł ze względu na droższe serwisowanie no i po prostu więcej elementów może się zepsuć (turbo, koło dwumasowe, filtr DPF, wtryskiwacze). Chciałem się od Was więcej dowiedzieć na temat benzyniaka 2.0. Wyczytałem że silniczek po liftingu posiada zmienne fazy rozrządu. Czy to prawda i jak to się sprawuje? Jeśli tak jest to teoretycznie spalanie powinno być mniejsze niż w 2.0 przed FL prawda?
Jeszcze jedna sprawa, czy warto zakładać instalacje LPG? rocznie robię około 25tyś km (70% miasto – 30% trasa). Bo jeśli silnik ma zmienne fazy rozrządu i spalanie w mieście będzie wynosić do 9 litrów przy spokojnie jeździe to wtedy bym nie zakładał LPG:)
Jeśli chodzi o LPG i warto by było to oczywiście założyłbym dobrą instalkę z lubryfikatorem.
Z góry dzięki za odpowiedzi.