kilka pytań o silnik 2.0 benzyna 147KM w M6
1, 2
Witam
Przymierzam się do zakupu Mazdy 6 z rocznika 2006-2007 czyli po liftingu. Wybór padł na silnik benzynowy 2.0 147km. Diesel odpadł ze względu na droższe serwisowanie no i po prostu więcej elementów może się zepsuć (turbo, koło dwumasowe, filtr DPF, wtryskiwacze). Chciałem się od Was więcej dowiedzieć na temat benzyniaka 2.0. Wyczytałem że silniczek po liftingu posiada zmienne fazy rozrządu. Czy to prawda i jak to się sprawuje? Jeśli tak jest to teoretycznie spalanie powinno być mniejsze niż w 2.0 przed FL prawda?
Jeszcze jedna sprawa, czy warto zakładać instalacje LPG? rocznie robię około 25tyś km (70% miasto – 30% trasa). Bo jeśli silnik ma zmienne fazy rozrządu i spalanie w mieście będzie wynosić do 9 litrów przy spokojnie jeździe to wtedy bym nie zakładał LPG:)
Jeśli chodzi o LPG i warto by było to oczywiście założyłbym dobrą instalkę z lubryfikatorem.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Przymierzam się do zakupu Mazdy 6 z rocznika 2006-2007 czyli po liftingu. Wybór padł na silnik benzynowy 2.0 147km. Diesel odpadł ze względu na droższe serwisowanie no i po prostu więcej elementów może się zepsuć (turbo, koło dwumasowe, filtr DPF, wtryskiwacze). Chciałem się od Was więcej dowiedzieć na temat benzyniaka 2.0. Wyczytałem że silniczek po liftingu posiada zmienne fazy rozrządu. Czy to prawda i jak to się sprawuje? Jeśli tak jest to teoretycznie spalanie powinno być mniejsze niż w 2.0 przed FL prawda?
Jeszcze jedna sprawa, czy warto zakładać instalacje LPG? rocznie robię około 25tyś km (70% miasto – 30% trasa). Bo jeśli silnik ma zmienne fazy rozrządu i spalanie w mieście będzie wynosić do 9 litrów przy spokojnie jeździe to wtedy bym nie zakładał LPG:)
Jeśli chodzi o LPG i warto by było to oczywiście założyłbym dobrą instalkę z lubryfikatorem.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
- Od: 24 lip 2006, 19:48
- Posty: 7
- Skąd: Stargard
- Auto: Mazda 323F BG
joksior napisał(a):Bo jeśli silnik ma zmienne fazy rozrządu i spalanie w mieście będzie wynosić do 9 litrów przy spokojnie jeździe to wtedy bym nie zakładał LPG:).
Nie sądzę aby się udało zejść poniżej 10l w mieście....
Gdybym robił 25kkm z czego 70% to miasto to chyba warto by było pomyśleć o dieslu... ale chyba nie Mazdowym akurat...
- Od: 27 paź 2009, 11:38
- Posty: 134
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: M6 2.0 147KM
joksior napisał(a):Przymierzam się do zakupu Mazdy 6 z rocznika 2006-2007 czyli po liftingu. Wybór padł na silnik benzynowy 2.0 147km. Diesel odpadł ze względu na droższe serwisowanie no i po prostu więcej elementów może się zepsuć (turbo, koło dwumasowe, filtr DPF, wtryskiwacze).
dobrze przemyslane.
lukpcn napisał(a):Nie sądzę aby się udało zejść poniżej 10l w mieście....
Gdybym robił 25kkm z czego 70% to miasto to chyba warto by było pomyśleć o dieslu... ale chyba nie Mazdowym akurat...
a tu bardzo dobra opinia z krora sie zgadzam w 100%.
Lepiej sobie wez Honde Accord ale z tej wersji poliftowej. Skrzynia 6tka i motor poprawiony,przed liftem spalal duze ilosci oleju.
Hm jesli tak Ci zalezy na Mazdzie to bierz ale 2.0 najlepsze rozwiazanie. Spalanie w miescie bedzie jakies 11-12l bo to miasto na pocieszenie powiem Ci ze mi MPS palil palil lekko 18l/100 w miescie i jakos da sie z tym zyc
-
Stivi
joksior napisał(a):Bo jeśli silnik ma zmienne fazy rozrządu i spalanie w mieście będzie wynosić do 9 litrów przy spokojnie jeździe to wtedy bym nie zakładał LPG:)
Moja M6 przedliftowa w miescie palila do 10l... w polifcire powinno byc troszke mniej..
Teraz mam M5 2.0 ze zmiennymi fazami i pali w miescie do 9,5l
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
A moja przy spokojnej jeździe po mieści spokojnie poniżej 10 l pb paliła, przy normalnej ciężkiej nodze to już niekoniecznie
generalnie teraz śmigam na lpg i średnio wychodzi jakieś 2l więcej gazu w stosunku do pb. Trasa na gazie teraz to max. 10 l więc uważam inwestycję w lpg na razie za udaną. Jeśli lpg to polecam nie oszczędzać na instalacji i udać się do fachowca. A co do samego silnika to jednak trochę KM brakuje
i nie wiem jak u innych ale u mnie delikatnie z bagnetu olej znika, szczególnie jak dokręcam do czerwonego 
- Od: 24 sty 2010, 16:08
- Posty: 52
- Skąd: mazowieckie
- Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM
Witam
Czemu akurat nie Mazdowym? Aż tak nie dopracowane są? Uważam że diesel M6 jest solidniejszy od TDI czy HDI.
Honda Accord po FL ma 5 biegów w motorze 2.0 a 6 biegów ma 2.2 diesel i 2.4. Chyba że mówisz o najnowszej Accordzie to wtedy wszystkie silniki mają 6 biegów, ale taki accord kosztuje od 65tys zł w górę a ja chcę kupić auto do 45tys zł z motorem max 2.0.
Czy taki motor 2,0 w M5 jest identyczny w M6?
Dzięki za info, a mógłbyś napisać jaką dokładnie masz instalację i czy z lubryfikatorem? Robię listę jaką instalację założyć i zbieram dane:)
Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
lukpcn napisał(a):Gdybym robił 25kkm z czego 70% to miasto to chyba warto by było pomyśleć o dieslu... ale chyba nie Mazdowym akurat...
Czemu akurat nie Mazdowym? Aż tak nie dopracowane są? Uważam że diesel M6 jest solidniejszy od TDI czy HDI.
Stivi napisał(a):Lepiej sobie wez Honde Accord ale z tej wersji poliftowej. Skrzynia 6tka i motor poprawiony,przed liftem spalal duze ilosci oleju.
Honda Accord po FL ma 5 biegów w motorze 2.0 a 6 biegów ma 2.2 diesel i 2.4. Chyba że mówisz o najnowszej Accordzie to wtedy wszystkie silniki mają 6 biegów, ale taki accord kosztuje od 65tys zł w górę a ja chcę kupić auto do 45tys zł z motorem max 2.0.
67igor1 napisał(a):Teraz mam M5 2.0 ze zmiennymi fazami i pali w miescie do 9,5l
Czy taki motor 2,0 w M5 jest identyczny w M6?
micagh napisał(a): generalnie teraz śmigam na lpg i średnio wychodzi jakieś 2l więcej gazu w stosunku do pb. Trasa na gazie teraz to max. 10 l więc uważam inwestycję w lpg na razie za udaną. Jeśli lpg to polecam nie oszczędzać na instalacji i udać się do fachowca.
Dzięki za info, a mógłbyś napisać jaką dokładnie masz instalację i czy z lubryfikatorem? Robię listę jaką instalację założyć i zbieram dane:)
Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
- Od: 24 lip 2006, 19:48
- Posty: 7
- Skąd: Stargard
- Auto: Mazda 323F BG
joksior napisał(a):Uważam że diesel M6 jest solidniejszy od TDI czy HDI.
Jezdzilem dlugie trasy 15 letnim TDi z przebiegiem ponad 300tys (pierwsze TDi VAGa) i ja uwazam, ze Ten jest najsolidnieszym silnikiem diesla, od calego elektronicznego badziewia dzis produkowanego (dzisiejszego TDi tez).
Pogadamy za 10 lat jak to HDI, CDTi, Dctdi, bla, bla bla ..... beda jeszcze jezdzily.
Teraz solidne diesle to robia chyba tylko do traktorow

kristoferson1 napisał(a):
Jezdzilem dlugie trasy 15 letnim TDi z przebiegiem ponad 300tys (pierwsze TDi VAGa) i ja uwazam, ze Ten jest najsolidnieszym silnikiem diesla, od calego elektronicznego badziewia dzis produkowanego (dzisiejszego TDi tez).
Pogadamy za 10 lat jak to HDI, CDTi, Dctdi, bla, bla bla ..... beda jeszcze jezdzily.
Teraz solidne diesle to robia chyba tylko do traktorow
no ba. to se ne vrati...
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Przede wszystkim chciałbym wszystkich przywitać, jestem nowym użytkownikiem i przyszłym posiadaczem M6
(mam taką nadzieję).
Mam natomiast kilka pytań odnośnie silnika jaki chciałbym aby się znalazł w mojej przyszłej M6.
Głównie chodzi mi o jego dynamiczność i elastyczność. Niedawno szukając tego typu informacji trafiłem na dość świeży wątek na tutejszym forum gdzie kolega pytał jaka będzie różnica w jeździe przy omawianym motorze, a silnikiem 1.6 16V 113 KM bodajże, z Renault Megane II. Wielkim zaskoczeniem była dla mnie odpowiedź, że.... prawie nie zauważalna.. Wiem, że te 1.6 w Meganach mają bardzo nisko moment obrotowy a 2.0 M6 to wysoko obrotówki, ale wzbudziło to we mnie trochę obaw czy decydować się na taką pojemność (koszty) nie otrzymując przy tym tego co bym chciał.
Nie oczekuje też cudów bo od tego są inne samochody
ale jednak aby była radość z jazdy i brak męczenia się.
Obecnie przemieszczam się Fiatem Brava 1.6 16V 103 KM. Silnik jest również wysokoobrotowy – takie lubię i czasem mnie mile zaskakuje ale generalnie jest mułowaty, przede wszystkim przy jeździe z większą liczbą pasażerów.
Bardzo proszę użytkowników tej jednostki o kilka słów na jej temat
I jeszcze jedno pytanie. Czy ten silnik ma zmienne fazy rozrządu ? Nigdzie nie mogę znaleźć pewnego info o tym. W pewnej recenzji pisali, że przed FL miały je tylko pojemności 2.3 natomiast po FL wprowadzono także do 2.0 147 KM. Z kolei gdzieś w komentarzach ludzie pisali, że tylko w 2.3.
Będę wdzięczny za pewną informację
Miałem jeszcze kilka pytań przed zakupowych ale to później może. Najważniejsze to te powyżej.
Z góry dzięki i pozdrawiam
Mam natomiast kilka pytań odnośnie silnika jaki chciałbym aby się znalazł w mojej przyszłej M6.
Głównie chodzi mi o jego dynamiczność i elastyczność. Niedawno szukając tego typu informacji trafiłem na dość świeży wątek na tutejszym forum gdzie kolega pytał jaka będzie różnica w jeździe przy omawianym motorze, a silnikiem 1.6 16V 113 KM bodajże, z Renault Megane II. Wielkim zaskoczeniem była dla mnie odpowiedź, że.... prawie nie zauważalna.. Wiem, że te 1.6 w Meganach mają bardzo nisko moment obrotowy a 2.0 M6 to wysoko obrotówki, ale wzbudziło to we mnie trochę obaw czy decydować się na taką pojemność (koszty) nie otrzymując przy tym tego co bym chciał.
Nie oczekuje też cudów bo od tego są inne samochody
Obecnie przemieszczam się Fiatem Brava 1.6 16V 103 KM. Silnik jest również wysokoobrotowy – takie lubię i czasem mnie mile zaskakuje ale generalnie jest mułowaty, przede wszystkim przy jeździe z większą liczbą pasażerów.
Bardzo proszę użytkowników tej jednostki o kilka słów na jej temat
I jeszcze jedno pytanie. Czy ten silnik ma zmienne fazy rozrządu ? Nigdzie nie mogę znaleźć pewnego info o tym. W pewnej recenzji pisali, że przed FL miały je tylko pojemności 2.3 natomiast po FL wprowadzono także do 2.0 147 KM. Z kolei gdzieś w komentarzach ludzie pisali, że tylko w 2.3.
Będę wdzięczny za pewną informację
Miałem jeszcze kilka pytań przed zakupowych ale to później może. Najważniejsze to te powyżej.
Z góry dzięki i pozdrawiam
- Od: 4 lip 2013, 15:22
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 BK Top Sport 2.0 Sedan
2004 r
Po pierwsze 2.0 147 ma zmienne fazy rozrządu
Po drugie, co osoba to opinia, moja jest taka, że Mazda z tym silnikiem jest autem umiarkowanie dynamicznym, na pewno nie mułowatym, poprzednio miałem Skodę Octavie 1.9 TDI 90 KM i mazda jest na bank bardziej dynamiczna
z tym, że trzeba ją wkręcać na wyższe obroty, w mojej dynamika budzi się około 3000 obrotów. I drugi przykład, ostatnio jechałem za moim teściem, który ma Passata 2.0 TDI 140 KM, na początku spory ruch, a więc częste przyhamowania i krótkie szybkie wyprzedzania, potem kawałek w miarę pustej drogi i prędkości w granicach 150-160 km/h. Wiem jak jeździ mój teść i raczej stara się wyciskać z auta tyle ile się da, ja jechałem za nim i nie miałem żadnych problemów, żeby przyspieszać podobnie jak passat czy rozwijać wyższe prędkości w tym samym czasie.
Zdaję sobie sprawę, że moje argumenty nie trafią do każdego, ale oparte są na życiowym teście porównawczym a dla mnie osobiście takie są istotne przy wyborze auta, pozdrawiam.
Po drugie, co osoba to opinia, moja jest taka, że Mazda z tym silnikiem jest autem umiarkowanie dynamicznym, na pewno nie mułowatym, poprzednio miałem Skodę Octavie 1.9 TDI 90 KM i mazda jest na bank bardziej dynamiczna
Zdaję sobie sprawę, że moje argumenty nie trafią do każdego, ale oparte są na życiowym teście porównawczym a dla mnie osobiście takie są istotne przy wyborze auta, pozdrawiam.
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
Przenoszę do GG/GY, tam proszę zadawać pytania odnośnie danego modelu auta i ich silników.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Samochody o zbliżonej mocy i masie będą przy pałowaniu jechać podobnie. W przypadku porównania M6 w benzynie vs Passat w dieslu szala przechyla się troszkę w stronę M6 (współczynnik masa vs moc). Nie zmienia to faktu, że samochody zazwyczaj eksploatuje się w pierwszej połowie obrotomierza i na co dzień ten Passat będzie sprawiał wrażenie żwawszego kosztem częstszego machania lewarkiem skrzyni biegów.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Samochody o zbliżonej mocy i masie będą przy pałowaniu jechać podobnie. W przypadku porównania M6 w benzynie vs Passat w dieslu szala przechyla się troszkę w stronę M6 (współczynnik masa vs moc). Nie zmienia to faktu, że samochody zazwyczaj eksploatuje się w pierwszej połowie obrotomierza i na co dzień ten Passat będzie sprawiał wrażenie żwawszego kosztem częstszego machania lewarkiem skrzyni biegów.
True story
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
Ja bym powiedział że jedzie dopiero powyżej 4k/rpm :–) choć staram sie tego nie robić nagminnie bo niestety te zapiekajace sie pierścienie trochę mnie wstrzymują :-P ale na obecna chwilę nic nie ubywa oleju
Wysłane z mojego HTC Desire X za pomocą Tapatalk 2
Wysłane z mojego HTC Desire X za pomocą Tapatalk 2
dzięki panowie za odpowiedzi. Takie uroki wysoko obrotowych silników, tak jak wspomniałem obecnie jeżdżę bravą 1.6 która zaczyna jechać właśnie w granicach 3.5k – 4k rpm. Wcześniej jest strasznie mułowato, szczególnie z obciążeniem. Na trasie to piękna sprawa bo takie 1.6 nawet potrafi ładnie tempo trzymać. Dla porównania kumpla 1.6 w meganie I ma bardzo niski moment i tam wciska ledwo po ruszeniu, ale za to przy wyższych obrotach totalne zero wrażeń z jazdy bo wydaje się, że idzie jednym tempem...
Reasumując taki silniczek bardzo mi odpowiada. Tak jak mówiliście liczy się moc względem masy więc mam nadzieję, że nie będzie takiej samej jazdy jak tym co obecnie mam.... że będzie dynamiczniej i nie męcząco....bravka waży zaledwie 1090 kg.... na 103 KM a M6 w hatchbacku 1275 kg na 147 KM wychodzi 45 KM na ok 180 KG różnicy w masie
Co o tym sądzicie???
W zasadzie najlepiej byłoby się przejechać taką M6 jaką chce. Więc pytanie do Was:
Kto jest z Krakowa lub bliskich okolic, posiada M6 po FL z silnikiem 2.0 147 KM skrzynia manualna i nie miał by nic przeciwko aby przejechać się testowo jego autkiem ? W zamian za dobre słowo i piwko

pozdrawiam
Reasumując taki silniczek bardzo mi odpowiada. Tak jak mówiliście liczy się moc względem masy więc mam nadzieję, że nie będzie takiej samej jazdy jak tym co obecnie mam.... że będzie dynamiczniej i nie męcząco....bravka waży zaledwie 1090 kg.... na 103 KM a M6 w hatchbacku 1275 kg na 147 KM wychodzi 45 KM na ok 180 KG różnicy w masie
W zasadzie najlepiej byłoby się przejechać taką M6 jaką chce. Więc pytanie do Was:
Kto jest z Krakowa lub bliskich okolic, posiada M6 po FL z silnikiem 2.0 147 KM skrzynia manualna i nie miał by nic przeciwko aby przejechać się testowo jego autkiem ? W zamian za dobre słowo i piwko
pozdrawiam
- Od: 4 lip 2013, 15:22
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 BK Top Sport 2.0 Sedan
2004 r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6