Szum z katalizatora/spadek mocy/głośny wydech

Postprzez Wojtek » 20 cze 2012, 22:27

ale i w miescie by to tez wystepowalo.... nie powiesz mi, ze nie dogrzejesz silnika w jezdzie miejskiej ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez marmar » 21 cze 2012, 00:17

Witam,

Dzięki za zainteresowanie.

Tłumiki sprawdzane przy wymianie katalizatora. Napiszcie proszę jak można sprawdzić zwiększanie się "objętości substancji tłumiącej w tłumiku"?

Jasne, że w mieście dogrzeję silnik, ale jeżdżę głównie w mieście i jeszcze ani razu to nie wystąpiło. To dziwne "buczenie" i spadek mocy pojawia się CZASAMI /jak do tej pory 4-5 razy od lutego tego roku/ na trasie po dobrych 20 km jazdy, bez różnicy, czy autostrada, czy drogach międzymiastowych, etc. Stąd wnioskuję, że chodzi o dobre rozgrzanie się, silnika, czy układu wydechowego, czy właśnie czegoś innego.

Mam jeszcze pytanie, czy ten "basowy odgłos" może się pojawić przy nieprawidłowo działającym silniczku krokowym, bo ostatnio zaczął trochę szaleć i zaczął się wydobywać w jego okolicach piszczący dźwięk, tak jakby włączona była jakaś dmuchawa. Stało się to przy postoju u mechanika :( i jak otworzył filtr powietrza to dźwięk był dużo głośniejszy i już go było słychać wyraźnie z filtra powietrza. Ale była to jednorazowa sytuacja. Jak na razie się nie powtórzyła, a minęły 2 tygodnie. Obroty falują mi tylko przy zmianie akumulatora przez pierwsze 200-300 m a później już jest wszystko ok. Myślicie, że trzeba wymienić też silniczek krokowy?

Dzięki, pozdr
Początkujący
 
Od: 28 maja 2012, 14:04
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0 16V 141KM 2003 r. Pb+LPG Prins

Postprzez Zigi86 » 6 sie 2012, 09:07

Witam, udało się zdiagnozować problem ? sam mam podobnie ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez Cal Lightman » 6 sie 2012, 12:10

Witam! Przepraszam za mój polski, jestem z Ukrainy :) Do wymiany uszczelka miedzy tłumikiem i silnikiem.
Pozdrawiam
Cal Lightman
 

Postprzez marmar » 6 sie 2012, 23:05

Jeszcze nie, pod koniec tygodnia sprawdzę, co z uszczelką, którą Kolega sugerował i dam znać.

Dzięki wielkie
Początkujący
 
Od: 28 maja 2012, 14:04
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0 16V 141KM 2003 r. Pb+LPG Prins

Postprzez Zigi86 » 7 sie 2012, 08:04

Ja też dzisiaj jadę na kanał zobaczyć co i jak, jak znajdę rozwiązanie dam znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez maarec » 7 sie 2012, 10:36

u mnie też efekt był taki – tylko zamiast rozmyślać pojechałem do najbliższego zakładu – od tłumików i zanim jeszcze zwolnił się kanał – przy manewrowaniu na placu – pracownicy stwierdzili, że umarł pierścień uszczelniający za katalizatorem – (to samo miałem w poprzednim aucie – smart) – i tutaj mieli rację.

po rozłożeniu – które wcale w pordzewiałej 6-tce nie jest proste – ukazał się pęknięty pierścień, który wymieniono na nowy, niestety nie identyczny – bo nie było, założono minimalnie inny – efekt ustąpił w 80%. Nakazano mi wyjazd do ASO po oryginalny pierścień i powrót na darmową wymianę :]

aha – u mnie nie było utraty mocy, na 100% bo z tym uszkodzonym pierścieniem mazda spokojnie ciągała prawie 3300kg :]

powodzenia
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez dobrzyn22 » 7 sie 2012, 13:58

łączę z istniejącym wątkiem
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Maniekk » 9 paź 2012, 22:44

Witam wszystkich forumowiczow.
Jestem tutaj nowy na forum.... Po zakupie mazdy zauwazylem, ze u mnie objawy byly takie same i tez posiadam mazde z 2007r. Po przeczytaniu tych postow postanowilem wymienic pierscien miedzy kolektorem a katalizatorem na nowy oryginalny. Po wymianie szum ustal i wszystko bylo OK, lecz po 1,5 miesiaca i przejechanych ok. 2000km szum znow powrocil :/ Juz sam nie wiem co z tym zrobic :/ Jaka moze byc przyczyna ze szum znow powrocil?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 21:51
Posty: 6
Auto: GY 2.0 147KM '07

Postprzez Wojtek » 9 paź 2012, 22:45

Maniekk napisał(a):Jaka moze byc przyczyna ze szum znow powrocil?

niedokrecone mocowanie, zly material uszczelki... nie wiem... nalezy sprawdzic organoleptycznie ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Maniekk » 9 paź 2012, 22:53

Mysle ze material uszczelki jest dobrej jakosci, poniewaz kupilem oryginalna w ASO ;) co do niedokreconego mocowania to bede musial sprawdzic przy najblizszej okazji moze faktycznie sie cos poluzowalo :/
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 21:51
Posty: 6
Auto: GY 2.0 147KM '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6