Wskazania poziomu oleju – bagnet olejowy – benz.
Kolego olej sprawdzaj kiedy chcesz, chociaż są zwolennicy na ciepłym silniku
ale gdy wsadzisz z powrotem czysty bagnet to nie czekaj minuty lub dwóch lecz wyciąg po 1sekundzie.
Zigulec, chyba masz mało tego oleju. Moim zdaniem nie ma znaczenia czy sprawdza się trzymając go sekundę czy dwie minuty przecież i tak będzie zanurzony w oleju.
Też mam taki jak na zdjęciach.
matthies napisał(a):też macie taki bagnet? bo u mnie wygląda zupełnie inaczej... jest płaski
Też mam taki jak na zdjęciach.
Yo, mr. White!
- Od: 8 kwi 2012, 13:05
- Posty: 994 (0/10)
- Skąd: okolice Świdnika
- Auto: M6 GG LF-DE '06
jezeli chodzi o wyglad bagnetu to mnie uspokoiliscie.
Natomiast jezeli chodzi o pomiar oleju to jakas masakra juz tyle teorii slyszalem ze nie do konca w to wszystko wierze.
Boje się przelać tego oleju ale w sumie jakby było mało to LEDY nie powinny sygnalizować ?
mam juz prawie od sierpnia nakrecone 10 tys. km więc mógł faktycznie wyparować.
Co plecacie żębym zrobił ?
Natomiast jezeli chodzi o pomiar oleju to jakas masakra juz tyle teorii slyszalem ze nie do konca w to wszystko wierze.
Boje się przelać tego oleju ale w sumie jakby było mało to LEDY nie powinny sygnalizować ?
mam juz prawie od sierpnia nakrecone 10 tys. km więc mógł faktycznie wyparować.
Co plecacie żębym zrobił ?
- Od: 8 paź 2012, 16:05
- Posty: 49
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 Sedan 2011 r. 2.0 benzyna 155 KM
Bo ty masz pojemność 2.3 – wchodzi ci z filtrem 4l i masz git.
Poza tym temat oleju był wałkowany, a ty dalej nic nie kapujesz i zalewasz zły olej
w specyfikacji API SN/CF, ACEA A3/B4
a powinieneś
API SL/CF, ACEA A5/B5
Nie wprowadzaj ludzi w maliny
Poza tym temat oleju był wałkowany, a ty dalej nic nie kapujesz i zalewasz zły olej
w specyfikacji API SN/CF, ACEA A3/B4
a powinieneś
API SL/CF, ACEA A5/B5
Nie wprowadzaj ludzi w maliny

Przestań p... bo wlalem te 4L i do maxa brakowało ze 200ml co do oleju to te 132 osoby zle wybrały, lej se te siki w postaci Dexelia i śmigaj ,a ja zostaje przy swoim i śmiem twierdzić ze moje serce lepiej na maxie pracuje.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Do 2.3 wchodzi 3,5 litra oleju wraz z wymiana filtra. Wezcie ludzie zacznijcie czytac service manuala zanim bedziecie twierdzic co innego. Niecala minuta roboty i nie wprowadzacie ludzi w blad.
1) a czy napewno kolega dobrze wklada bagnet
tam jest taki bolec ktory blokuje zle wlozenie
2) jesli silnik pali olej to po 10tys moze byc pustynia w srodku
tak mialem, do czasu remontu, dolewalem na biezaco po dluzszej jezdzie, wychodzilo 0.9 na 1000km, wiec po juz po 1000km na bagnecie moze nie byc nic przy sprawdzaniu, a na cieplo, po jezdzie olej jest pompowany i pracuje wiec troche moze trafic na bagnet!
3) silnik 2.0 benz, dodam swoja wiedze
: 3.9l na mokro przy wymianie oleju wchodzilo , 4l na sucho wg mechanikow,
moja weryfikacja, po remoncie, czyli na sucho mechanicy wlali 4L , wg mnie bylo lekko ponad max na bagnecie
2) jesli silnik pali olej to po 10tys moze byc pustynia w srodku
tak mialem, do czasu remontu, dolewalem na biezaco po dluzszej jezdzie, wychodzilo 0.9 na 1000km, wiec po juz po 1000km na bagnecie moze nie byc nic przy sprawdzaniu, a na cieplo, po jezdzie olej jest pompowany i pracuje wiec troche moze trafic na bagnet!
3) silnik 2.0 benz, dodam swoja wiedze
moja weryfikacja, po remoncie, czyli na sucho mechanicy wlali 4L , wg mnie bylo lekko ponad max na bagnecie
- Od: 24 lut 2013, 04:02
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 147km 2006
Post przez brodaM6 » 03 mar 2014 dzisiaj 0:55
Przestań p... bo wlalem te 4L i do maxa brakowało ze 200ml co do oleju to te 132 osoby zle wybrały, lej se te siki w postaci Dexelia i śmigaj ,a ja zostaje przy swoim i śmiem twierdzić ze moje serce lepiej na maxie pracuje.
No stary idziesz po bandzie, chamstwo wychodzi ci ze spodni

Twoja mądrość na forum wynika o dziwo z twojej głupoty

Ile brakuje do max. nawet mnie nie interesuje, może 200 ml, a może 500 ml. Skoro uważasz, że ma być max. to dolewaj .
Zawsze twierdzę, że przeciętny Polak jest mądrzejszy od przeciętnego Niemca, Anglika, Japończyka tylko
tak ogólnie to wychodzi z tej mądrości niezły syf, bo wszystko jest "zmodyfikowane" na polską modłę.
132 osoby źle wybrały, ale pozostałe parę tysięcy dobrze i śmigają na oleju w specyfikacji ACEA A5/B5.
Post przez CLAU » 15 minut temu
Do 2.3 wchodzi 3,5 litra oleju wraz z wymiana filtra. Wezcie ludzie zacznijcie czytac service manuala zanim bedziecie twierdzic co innego. Niecala minuta roboty i nie wprowadzacie ludzi w blad.
Kolego, od kiedy masz M6 i czy chociaż raz wymieniałeś olej ?
W mojej książce serwisowej z 2007 roku którą dostałem wraz z samochodem stoi jak byk 4.3l z filtrem, 3.9l bez filtra. Nie wiem ile zostaje oleju w silniku po jego zlaniu ja przy 4 l mam poziom ok. w środku wskaźnika.
Drogi kolego rymko, tak, zmieniałem olej już dwa razy i wchodzi tak jak jest napisane 4.3 itra, zgodnie z service manualem. Po nocy stania w garazu, na bagnecie jest rowne max.
Dodatkowo wprowadzasz ludzi w błąd, bo do M6 nie leje się oleju wg ACEA A5, tylko standardowo ACEA3. A5 jest nowszą klasą, więc można lać taki olej oczywiście.
Dodatkowo, API SN jest klasą lepszą, wyższą niż API SJ. Im dalsza litera alfabetu po "S" tym lepsza/wyższą klasa oleju. Tak więc broda leje olej w nowszych i odrobinę lepszych klasach niż wymagane w standardzie.
I czy w koncu przeczytasz moj post, ALE DOKLADNIE (to jest najwazniejsze) ?
Pisałem o silniku 2.3 L3.
I tu małą poprawka, bo w biurze mam nowszego service manuala po aktualizacji, to info dla Brody akurat w ramach ciekawostki:
W silniki 2.3 L3 występowały dwa różne bagnety, i silnik ten miał dwie różne pojemności oleju, podaję ilości wlewane wraz z wymianą filtra: 3,5 litra albo 4,4 litra. Poniżej screen ze zaktualizowanego service manuala:

Grubymi, przerywanymi kreskami są zaznaczone informację, które zostały zmienione/zaktualizowane w stosunku do starszego service manuala.
Dodatkowo wprowadzasz ludzi w błąd, bo do M6 nie leje się oleju wg ACEA A5, tylko standardowo ACEA3. A5 jest nowszą klasą, więc można lać taki olej oczywiście.
Dodatkowo, API SN jest klasą lepszą, wyższą niż API SJ. Im dalsza litera alfabetu po "S" tym lepsza/wyższą klasa oleju. Tak więc broda leje olej w nowszych i odrobinę lepszych klasach niż wymagane w standardzie.
I czy w koncu przeczytasz moj post, ALE DOKLADNIE (to jest najwazniejsze) ?
Pisałem o silniku 2.3 L3.
I tu małą poprawka, bo w biurze mam nowszego service manuala po aktualizacji, to info dla Brody akurat w ramach ciekawostki:
W silniki 2.3 L3 występowały dwa różne bagnety, i silnik ten miał dwie różne pojemności oleju, podaję ilości wlewane wraz z wymianą filtra: 3,5 litra albo 4,4 litra. Poniżej screen ze zaktualizowanego service manuala:

Grubymi, przerywanymi kreskami są zaznaczone informację, które zostały zmienione/zaktualizowane w stosunku do starszego service manuala.
Pisałeś
więc to zakwestionowałem.
Teraz piszesz
Skoro różnica w ilości oleju jest tak duża to występują w takim razie dwa różne silniki, o czym swojego czasu próbowałem napisać. ale nikt jakoś nie podjął tematu
viewtopic.php?f=411&t=149170&view=unread#unread
bo wg. tego – mam silnik L4.
Mogę wrzucić zdjęcie z mojej książki serwisowej jeżeli sobie tego życzysz.
Post przez CLAU » 03 mar 2014 dzisiaj 8:48
Do 2.3 wchodzi 3,5 litra oleju wraz z wymiana filtra. Wezcie ludzie zacznijcie czytac service manuala zanim bedziecie twierdzic co innego. Niecala minuta roboty i nie wprowadzacie ludzi w blad.
więc to zakwestionowałem.
Teraz piszesz
W silniki 2.3 L3 występowały dwa różne bagnety, i silnik ten miał dwie różne pojemności oleju, podaję ilości wlewane wraz z wymianą filtra: 3,5 litra albo 4,4 litra. Poniżej screen ze zaktualizowanego service manuala:
Skoro różnica w ilości oleju jest tak duża to występują w takim razie dwa różne silniki, o czym swojego czasu próbowałem napisać. ale nikt jakoś nie podjął tematu
viewtopic.php?f=411&t=149170&view=unread#unread
bo wg. tego – mam silnik L4.
Mogę wrzucić zdjęcie z mojej książki serwisowej jeżeli sobie tego życzysz.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6