Wskazania poziomu oleju – bagnet olejowy – benz.

Postprzez szymonpsp » 25 lut 2014, 17:47

Kolego olej sprawdzaj kiedy chcesz, chociaż są zwolennicy na ciepłym silniku :D ale gdy wsadzisz z powrotem czysty bagnet to nie czekaj minuty lub dwóch lecz wyciąg po 1sekundzie.
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2012, 21:00
Posty: 49 (0/2)
Skąd: Holandia
Auto: Mazda 6 GH, 2008 rok, 2.0, 147Km, benzyna, sedan, ciemno szary

Postprzez brodaM6 » 26 lut 2014, 10:49

Najlepiej sprawdzać poziom oliwy po nocy ,a u ciebie to susza panuje
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 26 lut 2014, 17:40

też macie taki bagnet? bo u mnie wygląda zupełnie inaczej... jest płaski
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Przemysław » 27 lut 2014, 09:17

Zigulec, chyba masz mało tego oleju. Moim zdaniem nie ma znaczenia czy sprawdza się trzymając go sekundę czy dwie minuty przecież i tak będzie zanurzony w oleju.
matthies napisał(a):też macie taki bagnet? bo u mnie wygląda zupełnie inaczej... jest płaski

Też mam taki jak na zdjęciach.
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez brodaM6 » 27 lut 2014, 11:03

Mam identyczny bagnet jak na foto.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez zigulec » 27 lut 2014, 14:13

jezeli chodzi o wyglad bagnetu to mnie uspokoiliscie.

Natomiast jezeli chodzi o pomiar oleju to jakas masakra juz tyle teorii slyszalem ze nie do konca w to wszystko wierze.

Boje się przelać tego oleju ale w sumie jakby było mało to LEDY nie powinny sygnalizować ?
mam juz prawie od sierpnia nakrecone 10 tys. km więc mógł faktycznie wyparować.

Co plecacie żębym zrobił ?
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 16:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Sedan 2011 r. 2.0 benzyna 155 KM

Postprzez marwol » 27 lut 2014, 14:18

Zmien olej, zalej odpowiednią ilość i sprawdzaj co tysiąc kilometrów jego stan.

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez zigulec » 27 lut 2014, 14:21

właśnie zastanawiam się czy dla świetego spokoju nie zmienić oleju. Do tego silnika wchodzi 4.2 L prawda? 2.0 benzyna 147 KM
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 16:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Sedan 2011 r. 2.0 benzyna 155 KM

Postprzez matthies » 27 lut 2014, 19:05

marwol napisał(a):co tysiąc

przy zwiększonym apetycie sugeruję zwiększyć ten interwał nawet do co 300-400km

aż zrobię foto bagnetu u siebie bo może to ja mam jakiś trefny o.O
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez CLAU » 28 lut 2014, 12:19

4.3 litra
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 1 mar 2014, 11:21

Spróbuj maxlife ja kupiłem 4 L 5w40 i tyle wlalem ,nie chciało mi sie szukać 5 L baniek .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rymko » 2 mar 2014, 11:58

Bo ty masz pojemność 2.3 – wchodzi ci z filtrem 4l i masz git.
Poza tym temat oleju był wałkowany, a ty dalej nic nie kapujesz i zalewasz zły olej
w specyfikacji API SN/CF, ACEA A3/B4
a powinieneś
API SL/CF, ACEA A5/B5
Nie wprowadzaj ludzi w maliny <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez brodaM6 » 3 mar 2014, 01:55

Przestań p... bo wlalem te 4L i do maxa brakowało ze 200ml co do oleju to te 132 osoby zle wybrały, lej se te siki w postaci Dexelia i śmigaj ,a ja zostaje przy swoim i śmiem twierdzić ze moje serce lepiej na maxie pracuje.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez CLAU » 3 mar 2014, 09:48

Do 2.3 wchodzi 3,5 litra oleju wraz z wymiana filtra. Wezcie ludzie zacznijcie czytac service manuala zanim bedziecie twierdzic co innego. Niecala minuta roboty i nie wprowadzacie ludzi w blad.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 3 mar 2014, 10:04

Serwis servisem a zycie życiem ,wlalem 4 L i miałem poniżej maxa
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez SNAKE'83 » 3 mar 2014, 10:24

1) a czy napewno kolega dobrze wklada bagnet :) tam jest taki bolec ktory blokuje zle wlozenie
2) jesli silnik pali olej to po 10tys moze byc pustynia w srodku
tak mialem, do czasu remontu, dolewalem na biezaco po dluzszej jezdzie, wychodzilo 0.9 na 1000km, wiec po juz po 1000km na bagnecie moze nie byc nic przy sprawdzaniu, a na cieplo, po jezdzie olej jest pompowany i pracuje wiec troche moze trafic na bagnet!
3) silnik 2.0 benz, dodam swoja wiedze :) : 3.9l na mokro przy wymianie oleju wchodzilo , 4l na sucho wg mechanikow,
moja weryfikacja, po remoncie, czyli na sucho mechanicy wlali 4L , wg mnie bylo lekko ponad max na bagnecie
Początkujący
 
Od: 24 lut 2013, 04:02
Posty: 22
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147km 2006

Postprzez rymko » 3 mar 2014, 10:26

Post przez brodaM6 » 03 mar 2014 dzisiaj 0:55
Przestań p... bo wlalem te 4L i do maxa brakowało ze 200ml co do oleju to te 132 osoby zle wybrały, lej se te siki w postaci Dexelia i śmigaj ,a ja zostaje przy swoim i śmiem twierdzić ze moje serce lepiej na maxie pracuje.

No stary idziesz po bandzie, chamstwo wychodzi ci ze spodni hahaha
Twoja mądrość na forum wynika o dziwo z twojej głupoty <glupek2> – nie czytasz ze zrozumieniem, twierdzę po raz kolejny. Mam taki silnik jak ty , zalewam 4l i mam olej w połowie wskaźnika – czyli git.
Ile brakuje do max. nawet mnie nie interesuje, może 200 ml, a może 500 ml. Skoro uważasz, że ma być max. to dolewaj .
Zawsze twierdzę, że przeciętny Polak jest mądrzejszy od przeciętnego Niemca, Anglika, Japończyka tylko
tak ogólnie to wychodzi z tej mądrości niezły syf, bo wszystko jest "zmodyfikowane" na polską modłę.
132 osoby źle wybrały, ale pozostałe parę tysięcy dobrze i śmigają na oleju w specyfikacji ACEA A5/B5.
Post przez CLAU » 15 minut temu
Do 2.3 wchodzi 3,5 litra oleju wraz z wymiana filtra. Wezcie ludzie zacznijcie czytac service manuala zanim bedziecie twierdzic co innego. Niecala minuta roboty i nie wprowadzacie ludzi w blad.

Kolego, od kiedy masz M6 i czy chociaż raz wymieniałeś olej ?
W mojej książce serwisowej z 2007 roku którą dostałem wraz z samochodem stoi jak byk 4.3l z filtrem, 3.9l bez filtra. Nie wiem ile zostaje oleju w silniku po jego zlaniu ja przy 4 l mam poziom ok. w środku wskaźnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez CLAU » 3 mar 2014, 12:33

Drogi kolego rymko, tak, zmieniałem olej już dwa razy i wchodzi tak jak jest napisane 4.3 itra, zgodnie z service manualem. Po nocy stania w garazu, na bagnecie jest rowne max.
Dodatkowo wprowadzasz ludzi w błąd, bo do M6 nie leje się oleju wg ACEA A5, tylko standardowo ACEA3. A5 jest nowszą klasą, więc można lać taki olej oczywiście.
Dodatkowo, API SN jest klasą lepszą, wyższą niż API SJ. Im dalsza litera alfabetu po "S" tym lepsza/wyższą klasa oleju. Tak więc broda leje olej w nowszych i odrobinę lepszych klasach niż wymagane w standardzie.

I czy w koncu przeczytasz moj post, ALE DOKLADNIE (to jest najwazniejsze) ?
Pisałem o silniku 2.3 L3.
I tu małą poprawka, bo w biurze mam nowszego service manuala po aktualizacji, to info dla Brody akurat w ramach ciekawostki:

W silniki 2.3 L3 występowały dwa różne bagnety, i silnik ten miał dwie różne pojemności oleju, podaję ilości wlewane wraz z wymianą filtra: 3,5 litra albo 4,4 litra. Poniżej screen ze zaktualizowanego service manuala:

Obrazek


Grubymi, przerywanymi kreskami są zaznaczone informację, które zostały zmienione/zaktualizowane w stosunku do starszego service manuala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 3 mar 2014, 18:42

clau, nie wrzuciłbys całego tego manuala?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez rymko » 3 mar 2014, 19:35

Pisałeś
Post przez CLAU » 03 mar 2014 dzisiaj 8:48
Do 2.3 wchodzi 3,5 litra oleju wraz z wymiana filtra. Wezcie ludzie zacznijcie czytac service manuala zanim bedziecie twierdzic co innego. Niecala minuta roboty i nie wprowadzacie ludzi w blad.

więc to zakwestionowałem.
Teraz piszesz
W silniki 2.3 L3 występowały dwa różne bagnety, i silnik ten miał dwie różne pojemności oleju, podaję ilości wlewane wraz z wymianą filtra: 3,5 litra albo 4,4 litra. Poniżej screen ze zaktualizowanego service manuala:

Skoro różnica w ilości oleju jest tak duża to występują w takim razie dwa różne silniki, o czym swojego czasu próbowałem napisać. ale nikt jakoś nie podjął tematu
viewtopic.php?f=411&t=149170&view=unread#unread
bo wg. tego – mam silnik L4.
Mogę wrzucić zdjęcie z mojej książki serwisowej jeżeli sobie tego życzysz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6