Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez bula6595 » 14 lut 2014, 21:25

wiesz ryzyk fizyk z twojej strony. poza tym musiał byś pojeździć trochę dłużej niż godzinę .

a ja mam mały problem
CAPI oleje w kabinie. brak wycieków nie zmienia się stan oleju a capi bo nie śmierdzi tylko capi!.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez Paweł » 14 lut 2014, 21:30

bula6595 napisał(a):a ja mam mały problem
CAPI oleje w kabinie. brak wycieków nie zmienia się stan oleju a capi bo nie śmierdzi tylko capi!.

Sprawdź szczelność połączeń odmy i przewietrzania skrzyni korbowej... i nie rób OT :–].
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez dobrzyn22 » 14 lut 2014, 23:00

Paweł napisał(a):i nie rób OT :–].

<spoko> <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5225 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tejot27 » 28 lut 2014, 18:31

Podobny problem nie wiem czy tak powinno być ale po przejechaniu 2000 tys km muszę dolać pół litra oleju, faktem jest że na autostradzie w dwadziescia pare godzin czy to jest normalne ???
Początkujący
 
Od: 12 paź 2012, 23:00
Posty: 28
Auto: Mazda 6, 2.3, 2002

Postprzez matthies » 1 mar 2014, 10:37

zależy, jeżeli bardzo mocno pałowałeś silnik pod czerwone i z nogą w podłodze to jest to osiągalne nawet przy zdrowym silniku
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez tejot27 » 2 mar 2014, 00:28

raczej spokojnie tak max do 140 km tylko max załadowany
Początkujący
 
Od: 12 paź 2012, 23:00
Posty: 28
Auto: Mazda 6, 2.3, 2002

Postprzez matthies » 20 mar 2014, 12:29

dolałem 1L oleju, mam teraz w 1/2 na miarce, a mineło ok 4kkm od wymiany. Zamawiam nowy zawór PCV.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez rymko » 20 mar 2014, 15:02

Można wiedzieć gdzie zamawiasz – tak z ciekawości pytam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez matthies » 20 mar 2014, 16:07

jak namierzę tanio to na pewno dam znać gdzie i za ile <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 20 mar 2014, 19:41

Kolega pyta bo sam ostatnio zamawiał , zapomniałem dodać ze filtry :P
Ostatnio edytowano 20 mar 2014, 19:58 przez brodaM6, łącznie edytowano 1 raz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 20 mar 2014, 19:46

ja chyba wezmę od foxa, 65 zł
http://www.fox.rzeszow.pl/ZAWOR-PCV-VAL ... 01%29.aspx

a gdzie i za ile kolega kupił?

PS. duża jest szansa że wymiana pomoże?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Paweł » 20 mar 2014, 20:18

matthies napisał(a):ja chyba wezmę od foxa, 65 zł
http://www.fox.rzeszow.pl/ZAWOR-PCV-VAL ... 01%29.aspx

Raczej go sobie nie zamontujesz, bo to zawór do silnika AJ... :)

Musisz szukać LF25-13-890A. W klubowym sklepie 65 złotych.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez marcin255 » 20 mar 2014, 20:49

rymko napisał(a):jak namierzę tanio

Aso kilkadziesiąt zł
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez matthies » 20 mar 2014, 22:11

Paweł napisał(a):W klubowym sklepie 65 złotych

i o to chodziło! szkoda ze nie wpadłem na to przed wysyłką ok 1-2 mies temu ...
pogadam z mechaniorem i sie odezwę via sklep.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bary75 » 18 kwi 2014, 09:21

Witam.
Od kilku dni posiadam Mazdę 5 1,8 PB z 2005r. Gdy kupowałem auto, niestety nie zerknąłem na bagnet poziomu oleju. Przejechałem około 600km, zajrzałem na bagnet, a tutaj susza. Dolałem około 0,7 ltr 10w40 Orlen Platinum (tylko taki miałem pod ręką), przejechałem jakieś 80km, i na miarce zrobiło się MIN.
Autko odpala normalnie, bez żadnego problemu, obroty nie falują – wszystko jest ideał.
Kilka dni temu wymieniałem termostat, wlałem płyn chłodzący do zbiorniczka, i żeby szybciej nagrzać silnik (i aby płyn chłodniczy dostał się tam gdzie trzeba) wcisnąłem go troszkę na obroty – od 3000-4000. Ku mojemu zdziwieniu za autem robiło się biało. Przestało dymić po kilku minutach. W zbiorniczku z płynem jest czyściutko – brak oleju, nie bulgocze.
Analiza spalin na stacji diagnostycznej na biegu jałowym wykazała OK, nieco gorsze wyniki, były po podniesieniu obrotów do 3500 – jednak diagnosta stwierdził, że jest OK.
Czy macie jakieś pomysły? Czy zacząć od wymiany uszczelek pod zaworami? (przeczytałem już całe forum – 36 stron i aż włos mi się jeży na głowie, a wiele ich nie mam).
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez brodaM6 » 18 kwi 2014, 10:17

Ja po kupnie swojej M śmigalem pół roku na oleju od sprzedawcy żeby zobaczyć czy mi bierze olej ,a ty przy kupnie tego nie sprawdziłes :| teraz skutki i <płacze> , przede wszystkim wlej odpowiedni olej i badaj stan ,kompresja może dużo wyjaśnić tak dumam .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 18 kwi 2014, 12:16

broda dobrze prawi, proponuję zalać odpowiedni olej (jaki masz przebieg i kondycję silnika?), pokusiłbym się nawet o wykonanie płukanki i dopiero wtedy zaczął bym obserwować jak się sprawy mają.
A na koniec, to zapraszam do działu modelowego CR bo trafiłeś kolego do Mazdy 6 ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bary75 » 18 kwi 2014, 18:13

Pod koniec miesiąca Madzia idzie na stół. Będę wymieniał:
– uszczelniacze zaworów – komplet 148zł
– pierścienie niemieckiej firmy Mele (chyba) – komplet za 320zł
– uszczelka pod głowicą- około 100zł
– klej
– olej
_ robocizna

Mam nadzieję, że to jej pomoże.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez brodaM6 » 18 kwi 2014, 21:09

Gratuluje zakupu samochód pare dni <nie>,ja pare dni po zakupie to zmieniłem opony :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez misiek89 » 18 kwi 2014, 23:18

pierścienie to kup sobie ori był tu przypadek że jakieś niemieckie szybko padły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6