Regulacja zaworów w silniku
Może i źle zrozumiałem, nie chce z nikim tutaj polemizować na tematy techniczne bo nie znam sie na tym, chcę tylko pomóc tym którzy mają jakiś problem w mojej okolicy ze swoją mazdą a nie wiedzą do kogo sie zgłosić, jeszcze raz polecam, a jak kto zrobi to już jego sprawa, napisałem te dwa posty tylko i wyłącznie żeby pomóc i tyle, pozdrawiam
- Od: 7 sty 2008, 00:10
- Posty: 6
- Skąd: Lublin
- Auto: M6 GY 2.0i 16V 141ps 2003r+LPG
jesteś pewien
z moich informacji wynika,że Mazda 6 nigdy nie miała montowanego żadnego silnika Forda... 
EDIT: cytat z poradnika:
Wbrew obiegowym opiniom Mazda 6 nie ma prawie nic wspólnego z Fordem Mondeo – inna karoseria, płyta podłogowa, zawieszenie i pozostałe układy. Podobną budowę do fordowskich Durateców mają silniki benzynowe, Diesle to własna konstrukcja Mazdy bazująca na sprawdzonej technologii z lat 90. (silnik RF/DiTD) – nie mają nic wspólnego z TDCi. Wyjątkiem jest dostępny w Stanach silnik 3.0i V6 (również Ford/Jaguar/Mercury), który ma sporo wspólnego z silnikiem montowanym w Mondeo ST220 (różni się zmiennymi fazami rozrządu).

EDIT: cytat z poradnika:
Wbrew obiegowym opiniom Mazda 6 nie ma prawie nic wspólnego z Fordem Mondeo – inna karoseria, płyta podłogowa, zawieszenie i pozostałe układy. Podobną budowę do fordowskich Durateców mają silniki benzynowe, Diesle to własna konstrukcja Mazdy bazująca na sprawdzonej technologii z lat 90. (silnik RF/DiTD) – nie mają nic wspólnego z TDCi. Wyjątkiem jest dostępny w Stanach silnik 3.0i V6 (również Ford/Jaguar/Mercury), który ma sporo wspólnego z silnikiem montowanym w Mondeo ST220 (różni się zmiennymi fazami rozrządu).
Tylko, że jak wejdziesz w katalog części i chcesz np. pierścienie tłokowe lub zawory itp. to wszystko jest identyczne w opisach jak do Forda Mondeo
!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pewnie jakiś błąd w katalogu KAŻDYM
!!!!
Z reszta twój cycat sam to pisze o silnikach benzynowych


Z reszta twój cycat sam to pisze o silnikach benzynowych
Ostatnio edytowano 24 sty 2012, 19:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: post pod postem
Powód: post pod postem
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Podobną budowę
to nie oznacza,że taką samą
i choć wiele części jest podobnych,to z pewnością nie możesz pisać ,że
W madzi silnik 2.0 104KW to silnik Forda
Witam!
Podpinam się pod temat.
Kiedy kupiłem moją M6 2.0 141hp miała zrobione 172 000km i gaz założyłem przy 177 000km.
Luzy zaworów nie sprawdzałem i nie wiem czy to robić dla spokoju czy nie.Auto sprowadzone było z Danii i nie wiem czy tam robili taka regulacje czy tez nie?
Jak rozpoznać czy te luzy trzeba sprawdzić czy robione to jest przy określonych przebiegach?
Proszę o fachową poradę
Z góry dzięki
Podpinam się pod temat.
Kiedy kupiłem moją M6 2.0 141hp miała zrobione 172 000km i gaz założyłem przy 177 000km.
Luzy zaworów nie sprawdzałem i nie wiem czy to robić dla spokoju czy nie.Auto sprowadzone było z Danii i nie wiem czy tam robili taka regulacje czy tez nie?
Jak rozpoznać czy te luzy trzeba sprawdzić czy robione to jest przy określonych przebiegach?
Proszę o fachową poradę
Z góry dzięki
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
- Od: 6 lut 2007, 15:37
- Posty: 51
- Skąd: Ostrowiec Św./Okół
- Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
pablo604 napisał(a):Proszę o fachową poradę
czytales poprzednia strone?
ps. pewnie dlatego nikt Tobie nie odpisywal...

Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):pablo604 napisał(a):Proszę o fachową poradę
czytales poprzednia strone?![]()
ps. pewnie dlatego nikt Tobie nie odpisywal...
Mimo wszystko ktoś odpisał:–)
Czytałem ale głównie miałem nadzieje, że ktoś jeszcze może podzieli się dodatkowym doświadczeniem w tym temacie.
Raczej bez zdjęcia dekla i pomiaru luzów się nie obejdzie
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
- Od: 6 lut 2007, 15:37
- Posty: 51
- Skąd: Ostrowiec Św./Okół
- Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
pablo604 napisał(a):Raczej bez zdjęcia dekla i pomiaru luzów się nie obejdzieoczywiście dla świętego spokoju.
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Mam pytanie o istotę regulacji luzu – czy w benzynowych silnikach M6 są całe tzw. szklanki do wymiany (tak jak w Mondeo), czy robi się to za pomocą płytek?
tak reguluje się szklankami, nie ma niestety podkładek , co ciekawe szklanki pasują nawet od mondeo i są sporo tańsze niż w aso mazdy, poczytaj tu viewtopic.php?f=107&t=133909 tam jest sporo o regulacji
Bardzo dziękuję 
Czy w 2,3 przed lift też są szklanki ?
Co ile powinno sie sprawdzac/regulować luz?
Co ile powinno sie sprawdzac/regulować luz?
- Od: 19 lip 2012, 20:48
- Posty: 45
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6, 2002r, silnik 2,3
marcinosMZKS napisał(a):Co ile powinno sie sprawdzac/regulować luz?
aż tak długi ten wątek nie jest, żeby nie móc poczytać...ale łatwiej zadać pytanie...

Przeczytałem zanim napisałem więc jeśli możesz to zacytuj mi wypowiedź odnąszącą się konkretnie do silnika 2.3 bo ja widze wypowiedzi o 2,3, o dislu, o gazie i czesciach od forda. A przeciez silnik 2,3 sie od 2 litrowego rozni
- Od: 19 lip 2012, 20:48
- Posty: 45
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6, 2002r, silnik 2,3
jest napisane ogólnie o silniku benzynowym
A tu coś, co Cię może zainteresować:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=127265&p=2136710&hilit=regulacja+zawor%C3%B3w+2.3#p2136710
A tu coś, co Cię może zainteresować:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=127265&p=2136710&hilit=regulacja+zawor%C3%B3w+2.3#p2136710
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6