Zalecane obroty dla silnika benzynowego w Mazda6

Postprzez klajgus » 12 sie 2011, 22:15

a ma ktoś możne swój wykres z hamowni dla 2.0 benzyny ale z przedliftu?? wiem ze są fotki krzywej mocy i momentu na forum ale ciekawi mnie czy z wraz z przebiegiem auta wykres się zmienia, widzę ze u kolegi vegasnight9 maks. moc jest przy około 6800 , wiem ze troszkę pozmieniali w tym silniku po lifcie ale czy max/km oryginalnie nie jest przy 6000 tys?
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez skorpionica » 22 sie 2011, 09:55

Cześć,
przeczyściłam przepustnice i teraz mam ptoblrm z obrotami.
Na jałowym – ok 800 ale już po wrzuceniu 1 – 1500 i przy każdej zmanie rośnie.
Czy po czyszczeniu przpustnicy trzeba jachać na komputer abu wyrównali obroty czy można to zrobić samemu? .
Początkujący
 
Od: 28 cze 2011, 20:37
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 z 2007r, 1.8 – benzyna

Postprzez Grucha » 22 sie 2011, 10:27

Przez pare kilometrow moga falowac ale powinny sie uspokoic , nie nie musisz jechac do serwisu

Pozdr
Grucha
 

Postprzez skorpionica » 22 sie 2011, 10:40

zrobiłam przeszło 400 i nic a nawet jest gorzej
Początkujący
 
Od: 28 cze 2011, 20:37
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 z 2007r, 1.8 – benzyna

Postprzez Grucha » 22 sie 2011, 11:25

Celina sie pali?
Grucha
 

Postprzez skorpionica » 22 sie 2011, 20:57

Nie wiem co to jest celina, ale to już mniejszy problem. Samochód trafił na warsztat bo nie działa termostat i jest zjechana chłodnica. Jednak mam pytanie gdzie w mazdzie jest umieszczony termostat? tak pytam tylko dla własnej wiadomości.
Tak mam już dośc tego samochodu, najgorszy jaki miałam.
Początkujący
 
Od: 28 cze 2011, 20:37
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 z 2007r, 1.8 – benzyna

Postprzez Shaarky » 22 lip 2013, 22:02

Mam pytanie odnośnie zalecanych obrotów i zmian biegów w dwóch przypadkach – normalna jazda oraz maksymalne przyspieszenie np. ze świateł.

Pytam ponieważ mam problem z płynną zmianą biegów w obu przypadkach, szarpie mi. Trochę kombinuje z puszczaniem sprzęgła, ale takie info by mi pomogło...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez MazdaGawlo » 25 mar 2014, 02:53

Witam serdecznie,

Też podpinam się pod temat: optymalne obroty silnika benzynowego. Mam Mazdę 2.0 benzyna 141KM (LF 2004r). Do szczęścia brakuje mi wykresu z hamowni tego silnika w wersji seryjnej, bez żadnych przeróbek. Jeśli ktoś wrzuciłby swój wykres lub link do takowego, byłbym wdzięczny. Szukałem takiego wykresu i na forum i ogólnie w necie – bez skutecznie. Najbliższy jaki znalazłem to tu: dla wersji benzyna 147KM – parę postów wcześniej. Czy mój jest podobny?

Na razie staram się jeździć na wyczucie, czyli: unikam jazdy poniżej 1500obr/min., zwykle jeżdżę w zakresie 2-3k obrotów. Przy ok. 3k zmieniam bieg na wyższy. Przy spokojnej jeździe wszystko jest ok. Jednak jeśli chodzi o przyspieszanie to niestety (przynajmniej u mnie), w zakresie 2-3k, efekty dodania gazu nie wbija w fotel , w przenośni i dosłownie. Odnoszę wrażenie, że pomiędzy 2 a 3k przyspieszenie nieco słabnie i dopiero rośnie powyżej 3k. Patrząc na wspomniany wykres dla silnika 147KM, widzę w krzywej momentu właśnie w tym zakresie lekki dołek. To tłumaczyłoby moje spostrzeżenie (przy założeniu,że mój silnik ma podobną charakterystykę).
Jeśli chodzi o przyspieszanie, silnik najlepiej zachowuje się (wg. mnie) od 3,5- 4k wzwyż, ale jest wtedy głośny i dużo pali. dociąganie do takich obrotów, przy zmianie biegów, przy normalnej jeździe trochę mi nie pasuje.
Jeśli chodzi o spalanie to wg mnie najmniejsze jest przy ok. 2- 2,5k.
Szukałem też jakiegoś info na temat tuningu tych silników, z mizernym skutkiem. Czy ktoś się w to bawił? Co da się osiągnąć?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2013, 20:25
Posty: 4
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 6 Sedan GG 2004r.
Silnik benzynowy 2.0 LF 141KM
Skrzynia manualna

Postprzez brodaM6 » 25 mar 2014, 09:41

Worek PLN i da sie wszystko ,zagladałeś do działu tuning <co?>
W pierwszym wątku masz wykresy a czy jest pb 2.0 szukaj viewforum.php?f=102
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 25 mar 2014, 12:30

o ile mnie pamięc nie myli, maksymalny moment jest w okolicy 3,5-4 tyś rpm więc nie dziw się, że poniżej w fotel nie wciska. To nie diesel, benzyniaki trzeba kręcić wysoko żeby się żwawo zbierało.
Reszta via broda.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez MazdaGawlo » 9 kwi 2014, 13:58

brodaM6 napisał(a):Worek PLN i da sie wszystko ,zagladałeś do działu tuning <co?>
W pierwszym wątku masz wykresy a czy jest pb 2.0 szukaj viewforum.php?f=102


Przeglądałem ten wątek. Niestety nie znalazłem. Szukam dokładnie tego samego silnika.
Silnik od 4k zaczyna wyraźnie ciągnąć niestety jest wg. mnie dość głośny no i pali swoje.
Co do tuningu chciałem zapoznać się z rezultatami czyichś zmagań. Po za tym chodzi też o budżet... Tuning tanim kosztem. Np. chodzi mi o zmianę mapy wtrysku. Poprzednio miałem almerę N16 2.2Di. Wywaliłem kata, zmieniłem filtr powietrza, zmieniłem mapę wtrysku podniosłem ciśnienie doładowania i wsio. Trochę go to odmuliło. Nie są to jakieś wielkie przeróbki i można je rozłożyć w czasie.
Przeglądałem strony firm chiptuningowych które chwalą się przeróbkami. Takiej mazdy nie znalazłem. Wygląda wiec na to że się nie opłaca. Może silnik jest na tyle dobry że nie da się nic już w nim przerabiać :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2013, 20:25
Posty: 4
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 6 Sedan GG 2004r.
Silnik benzynowy 2.0 LF 141KM
Skrzynia manualna

Postprzez siemek55 » 9 kwi 2014, 15:48

bo w odróżnieniu do twojego wcześniejszego auta silnik mazdy to "ssak" i takim pozostanie. Możemy tu mówić o wzroście mocy rzędu 5-8% (kąt zapłonu, trochę inny dolot, inna mapa, bardziej podlana). Ale to kosztuje wór pieniędzy w porównaniu do korzyści. Jak chcesz wrażeń kup sobie MPS'a
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez brodaM6 » 9 kwi 2014, 16:01

Je wiem jak bardzo różni sie 2.0 w M3 150hp od 2.0 M6 147 hp . Czytałem jak jeden z kolegów w M3 wydane 3000 tys. uzyskane 166 hp.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 9 kwi 2014, 17:08

3 tysie za 16 hp? no thanks
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Arkadius 73 » 9 kwi 2014, 19:38

A co chcesz osiągnąć ? tanim kosztem hm.. mody n/a to wyzwanie i nie zawsze się opłacają względem oczekiwań po wsadzeniu mnóstwa hajsu więc na innych forach masz przecież wątki o booscie i tyle w temacie , 2.0 to szału nie robi nawet po zrobieniu pau rzeczy czyli im coswort wtryski, pompa, porting wszystkiego w dolocie co zwiększy przekrój , ostrzejsze wałki , porting głowicy , lepsiejszy – acz policzony dobrze wydech i dolot , odseparowanie odmy i pcv od dolotu , porting i modyfikacja przepustnicy , zmiana przepływomierza od wersji 3,7 itp. itd
ps tu masz kuciznę jakbyś kiedyś coś tam...
http://www.importperformanceparts.net/i ... mazda.html
no i masz możliwość zestrojenia wszystkiego u Miśka bo on używa Mazdaedit
http://www.6crew.com/forum/showthread.p ... ook-Inside)&p=667682&viewfull=1#post667682

event

http://www.epifansoft.com/mazdaEdit-ver ... rices.html
Arkadius 73
 

Postprzez dobrzyn22 » 9 kwi 2014, 20:30

proszę trzymać się tematu wątku a zainteresowanych zapraszam do działu tuning <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brodaM6 » 9 kwi 2014, 21:11

kupić rozbitego mps i swap :D silnik i układ jezdnych nie będzie taniej ,bo gratów nie przełożymy ...do naszego durateca :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6