Strona 4 z 7

Re: Błąd P 2187

PostNapisane: 17 kwi 2015, 09:51
przez brodaM6
Ja tak ,a turbo to raczej mnie nie dotyczy ,choć jakbym miał to i tam bym poszukał nieszczelność

Re: Błąd P 2187

PostNapisane: 17 kwi 2015, 11:11
przez tadziol
tadziol napisał(a):@brodaM6
czy coś rozumiesz z tego co przetłumaczyłeś translatorem i wkleiłeś

brodaM6 napisał(a):Ja tak

super <jupi> ,weź w takim razie i wyjaśnij mi to :
brodaM6 napisał(a):Powietrza wycieka do kolektora dolotowego wylotowej czujnika Masa Airflow z powodu samego kolektora

bo ja za krótki na to jestem...
a poza tym :
brodaM6 napisał(a):wiedza trzeba sie dzielić ,do grobu Zabierzesz całą sam :>


andryjan napisał(a):Tadziol możesz się odnieść do moich postów

co do zaworu PCV,to musisz poczekać do poniedziałku (poskładam LF-a,wrzucę pod maskę) a wtedy sobie popatrzę na FS co się dzieje.

Re: Błąd P 2187

PostNapisane: 17 kwi 2015, 17:16
przez andryjan
Spróbowałem odczytać parametry MAF i MAP odłączając na chwilę układ EVAP (elektrozawór i pochłaniacz par paliwa), a od strony kolektora ssącego zaślepiłem wężyk (od momentu zaślepienia do kolektora węże wyglądają na szczelne).
Zrobiłem to tylko na postoju, ale myślę, że to wystarczy, bo od razu zobaczyłem w Forscanie że wywala błędem P2187 jako "oczekujący na potwierdzenie", czyli tak jak do tej pory. Chyba, że jednak warto trochę tak pojeździć, gdyż jest na to jakiś argument?.

Wyniki bez zmian, MAF 1,8 g/s, MAP 31kPa. Czy ta wartość dla MAP jest prawidłowa, ktoś potwierdzi?.

Re: Błąd P 2187

PostNapisane: 17 kwi 2015, 18:27
przez tadziol
jeszcze jeden test:
tą zaślepioną rurkę podłącz bezpośrednio do tej harmonijkowej,w miejsce tej co idzie z pokrywy zaworów.
a tę z pokrywy zaworów zaciśnij albo zaślep.
ominiemy całą komorę korbową i PCV,zapisz wyniki MAF,MAP i MAP V !

Re: Błąd P 2187

PostNapisane: 17 kwi 2015, 20:55
przez brodaM6
Następnym razem wkleję link http://translate.google.pl/translate?hl ... rev=search
Nie czytaj miedzy wierszami ,bo akurat to co cytujesz to ma sie ni jak i dobrze o tym wiesz

Re: Błąd P 2187

PostNapisane: 19 kwi 2015, 17:11
przez andryjan
tadziol napisał(a):jeszcze jeden test:
tą zaślepioną rurkę podłącz bezpośrednio do tej harmonijkowej,w miejsce tej co idzie z pokrywy zaworów.
a tę z pokrywy zaworów zaciśnij albo zaślep.


Nie było łatwo, bo zaślepiony wężyk ma za dużą średnicę żeby wprowadzić go bezpośrednio do rury harmonijkowej. Niemniej jednak starałem się go dokładnie docisnąć do gniazda żeby maksymalnie zachować szczelność, w tym czasie drugą ręką musiałem operować przy laptopie :).

Po przyłożeniu węża coś zaczęło się zmieniać na korzyść!
:
– obroty wyraźnie wzrosły do ok. 700 rpm, ALE co kilka sekund wahały się spadając na chwilę do ok. 650 rpm (nie wiem czy dlatego, że nie byłem w stanie na 100 % utrzymać szczelności (a nie byłem w stanie) czy dlatego, że po prostu wynika to z tego testowego połączenia węży, które wykonałem?).
– przepływ na MAF wzrósł z 1,75 g/s do ok. 1,95 g/s
– wartość na czujniku MAP również wzrosła z 1,17 V do 1,35 V
– z tego co widziałem wartości prądowe na sondzie nr 1 (przed katalizatorem) były bardziej "aktywne", chyba częściej zmieniały swoją wartość (ale może dlatego, że były te wahania obrotów). Tu od razu zadam pytanie co do sondy nr 2: obecnie u mnie na biegu jałowym wartość jest raczej stała na poziomie od 0,05 V do 0,1 V.
Czy nie powinna być w okolicach 1 V, czy też w okolicach 1 V jest tylko podczas jazdy (obciążenia)?. Na marginesie dopowiem, że ta sonda nr 2 będąc na biegu jałowym, ale zwiększając obroty zmienia na chwilę wartość do ok. 0,8-0,9 V.
Ciekawi mnie jeszcze czemu pompa paliwowa jest na OFF, odczyty robiłem na benzynie. Może dlatego, że mam instalacje LPG i "jakoś" to jest nieaktywne – nie mam pojęcia.

W każdym razie w czasie tego testu odświeżałem odczyt błędów i nie wywalało P2187!.

Odczyt PRZED testem:

przed.jpg


Odczyt TESTOWY:

po.jpg


Tadziol, proszę o odpowiedzi na powyższe pytania oraz przede wszystkim jakie wnioski możemy z tego testu wyciągnąć?. Czyżby ewidentnie wadliwy zawór PCV?. Jeśli tak, to czy możesz wytłumaczyć mi -laikowi jak to dokładnie działa?. Chciałbym zrozumieć co i jak, bo już trochę się zakręciłem :).
W załączniku przesyłam również pliki z Forscana (kilkadziesiąt sekund przed i w czasie testu).

Re: Błąd P 2187

PostNapisane: 19 kwi 2015, 19:53
przez tadziol
gdzie Ty mieszkasz ? w Kairze ?? <lol> albo Twój samochód ma gorączkę <glupek2>
popatrz sobie na swoje odczyty IAT... 46 st. <wow>
nie zastanawia Cię to ? bo mnie bardzo.a resztę odczytów porównaj z tymi co zapodał broda M6 na 2 stronie.dobrze,że nawalił tego tyle,przynajmniej jest materiał poglądowy.

Dopisano 19 kwi 2015 18:57:

andryjan napisał(a):niedawno (jeszcze przed problemem) wymieniłem filtr powietrza.

a weź i wypier.dziel ten filtr powietrza.... :>

PostNapisane: 19 kwi 2015, 21:03
przez marcin255
tadziol napisał(a):gdzie Ty mieszkasz ? w Kairze albo Twój samochód ma gorączkę
popatrz sobie na swoje odczyty IAT... 46 st.

a ile niby ma mieć temp. powietrza zasysanego na postoju w garażu po zamkniętą maską ?

Re: Błąd P 2187

PostNapisane: 19 kwi 2015, 21:09
przez tadziol
a od kiedy to silnik zasysa powietrze spod maski...

Re: Błąd P 2187

PostNapisane: 19 kwi 2015, 22:54
przez marcin255
a puszka z filtrem gdzie jest , wystarczy popatrzeć na temperaturę w czasie jazdy 90 km/h i w korku zawsze masz taką jak powietrza na zewnątrz ?

PostNapisane: 19 kwi 2015, 23:18
przez andryjan
tadziol napisał(a):gdzie Ty mieszkasz ? w Kairze ?? <lol> albo Twój samochód ma gorączkę <glupek2>
popatrz sobie na swoje odczyty IAT... 46 st. <wow>

Tak, zwróciłem na to uwagę, ale trochę zbagatelizowałem. Jeśli AAT to to samo co u mnie IAT to kolega brodaM6 na drugiej stronie na drugim zdjęciu ma 44 st. Chyba też na chwilę skoczył do Egiptu? <faja>
tadziol napisał(a):a resztę odczytów porównaj z tymi co zapodał broda M6 na 2 stronie.dobrze,że nawalił tego tyle,przynajmniej jest materiał poglądowy.

Właśnie ciężko porównać te wyniki przepływu powietrza, gdyż kolega brodaM6 ma filtr stożkowy, a to ponoć zmienia postać rzeczy.
tadziol napisał(a):a weź i wypier.dziel ten filtr powietrza.... :>

Rozumiem, że wybitnie kiepski filtr już tak zaburza przelot że dzieje się to co się dzieje. OK, spróbuję go wyjąć na chwilę i zobaczę czy to cokolwiek zmieni. Okaże się czy nie odbiegliśmy trochę od tematu.

Re: Błąd P 2187

PostNapisane: 20 kwi 2015, 06:12
przez brodaM6
Hehe ,słuchaj przed stozkiem miałem 2,2-2,4 g/s jakoś tak ,ostatnio nawinoł sie jakiś stary temat i tam to przeczytałem Iat u nie jest na podobnym poziomie co u ciebie ,u ciebie 26 ,a u mnie 28

PostNapisane: 20 kwi 2015, 06:38
przez andryjan
brodaM6 napisał(a): i tam to przeczytałem Iat u nie jest na podobnym poziomie co u ciebie ,u ciebie 26 ,a u mnie 28


To akurat chyba niewielka różnica. Tadziol podjął tutaj kwestię Afryki Północnej, bo i mnie i Tobie zdarzyło się ponad 40 stopni :). Leo, why?. A może tak bywa pod maską?. Dziś będę robił kolejne testy, otwarta, zamknięta maska, z filtrem i bez.

PostNapisane: 20 kwi 2015, 08:17
przez tadziol
andryjan napisał(a):Jeśli AAT to to samo co u mnie IAT

gdyby to było to samo to skrót byłby ten sam.
w takim razie porównaj sobie IAT V.jest u Ciebie i u Brody....

marcin255 napisał(a): wystarczy popatrzeć na temperaturę w czasie jazdy 90 km/h i w korku zawsze masz taką jak powietrza na zewnątrz ?

a mierzyłeś to,czy tak tylko piszesz co Ci się wydaje...?

Re: Błąd P 2187

PostNapisane: 20 kwi 2015, 08:21
przez brodaM6
U mnie jest 0.62v ,a u Adriana 2.0v jest różnica

PostNapisane: 20 kwi 2015, 08:25
przez andryjan
tadziol napisał(a):w takim razie porównaj sobie IAT V.jest u Ciebie i u Brody....


Rzeczywiście u kolegi jest dużo niżej. Myślisz, że felerny filtr powietrza może zdziałać taką saharę?.

Dopisano 20 kwi 2015, 08:27:

brodaM6 napisał(a):U mnie jest 0.62v ,a u Adriana 2.0v jest różnica


Przy normalnym układzie węży powiedzmy, że mam 1,29 V. I tak dużo więcej niż Ty.

Re: Błąd P 2187

PostNapisane: 20 kwi 2015, 08:28
przez brodaM6
Przeglądałem wszystkie foto i najwyższy wynik iat to 1,74v

PostNapisane: 20 kwi 2015, 08:31
przez andryjan
W takim razie mój wynik ok. 1,3 V nie odbiegałby od tego. Gdzie zatem mam problem?.

PostNapisane: 20 kwi 2015, 09:26
przez marcin255
tadziol napisał(a):a mierzyłeś to,czy tak tylko piszesz co Ci się wydaje...?

setki razy przy budowie dolotu porównywałem z oryginałem i na dolocie ze stożkiem , proszę nie rozsiewaj wokół siebie aury wszystkowiedzącego i nie neguj wszystkiego co inni ( amatorzy ) piszą

Re: Błąd P 2187

PostNapisane: 20 kwi 2015, 09:47
przez tadziol
marcin255 napisał(a):nie neguj wszystkiego co inni ( amatorzy ) piszą

w pierwszej kolejności będę negował pierdoły wypisywane przez nawet amatorów czytających jeden post wstecz i włączających swój "bezcenny" udział w dyskusji.

andryjan napisał(a):Nie było łatwo, bo zaślepiony wężyk ma za dużą średnicę żeby wprowadzić go bezpośrednio do rury harmonijkowej. Niemniej jednak starałem się go dokładnie docisnąć do gniazda żeby maksymalnie zachować szczelność, w tym czasie drugą ręką musiałem operować przy laptopie
co wyraźnie wskazuje,że maska była otwarta
marcin255 napisał(a):a ile niby ma mieć temp. powietrza zasysanego na postoju w garażu po zamkniętą maską ?

więc skucha....

andryjan napisał(a):W takim razie mój wynik ok. 1,3 V nie odbiegałby od tego. Gdzie zatem mam problem?.

nie wiem,ale zastanowiło mnie to,że na dwóch odczytach masz różnicę 20 st.
gdzie temp.silnika podniosła się zaledwie o 4 st.