Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez qweerty » 10 wrz 2013, 10:23

Co ile wymieniasz tego ams'a ?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez siemek55 » 10 wrz 2013, 10:45

qweerty napisał(a):Co ile wymieniasz tego ams'a ?

siemek55 napisał(a): Brał i bierze 1 qt/13kkm
taki tez mam interwał wymian. dla tego oleju to naprawdę duży zapas. kiedyś robiłem UOA po 8kkm i oleju był w naprawdę w b.dobrej kondycji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez qweerty » 13 wrz 2013, 22:29

jak stwierdzasz kondycje oleju ? Po barwie ? Ja wymienialem valvoline max life co 10tys, wreszcie stwierdzilem, ze to przesada i zamierzam jeszcze 5tys dojezdzic ;], szczegolnie, ze na 10tys lacznie dolalem 1,7 l oleju swiezego.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez siemek55 » 14 wrz 2013, 11:26

fakt, barwa to jedna z najszybszych i najtańszych metod analizy. Ciemniejszy może oznaczać dobre właściwości płuczące/czyszczące silnik lub coś przeciwnego tzn. jest za słaby do warunków w jakich jest użytkowany. Pisząc UOA miałem na myśli analizę wykonaną w laboratorium w Blackstone w stanach http://www.blackstone-labs.com/. Koszt analizy to 100pln z przesyłką i mówi sporo nie tylko nt. kondycji oleju ale i samego silnika.
BTW nie wiem czy nie robimy OT w tym wątku, w zasadzie temat powinien być kontynuowany w wątku olejowym <co?> . Ale niech ostatecznie wypowie się "zielony" ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez bula6595 » 14 wrz 2013, 13:03

Mam silnik po remoncie i nieze 0,3 / 10k km to co piszecie to jakaś masakra przed remontem brał 1,5 / 10k km idźcie do.dobrego mechamika zanim rozwalicie silniki na amen ja swój.wkrecam regularmie na 5k obrotów i ponad nie oszczedzwm go o jest spoko:–)

Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalk 4
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez qweerty » 14 wrz 2013, 21:53

A ile Cie kosztowal remont?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez bula6595 » 14 wrz 2013, 22:19

2100
Pierścienie głowica uszczelki planowanie łańcuch rozrządu napinacze filtry uszczelniacze płyny robocizna i jak ręką odjął ubywanie oleju szarpanie silnika smrodek z rury
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez misiek89 » 14 wrz 2013, 23:36

Robiłeś to na zmienikach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez bula6595 » 15 wrz 2013, 11:13

nie na oryginałach trzeba wiedzieć gdzie kupić żeby nie zdarli 300% za znaczek mazda na pudełku .
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez matthies » 15 wrz 2013, 19:19

to może łaskawie podpowiesz dla potomnych ?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bula6595 » 15 wrz 2013, 20:15

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=159711
tu jest napisane co z furą moja jest ale dokładniej jakie części szły to nie pamiętam bo nie mam rozpiski ale pudełka po nich u wieśka stwierdzały ze oryginalne. Poza tym skoro Wiesiek tak twierdził nie mam podstaw mu nie wierzyć bo po jego grzebaniu przy silniku nie ma śladu żadnych uszkodzeń ani drgań. :)

Mi po wyminie tego wszystkiego co w w/w poście wystarczyło zresetować komputer przeczyścić jeszcze raz dla pewności świece przepustnice krokowy i już jest Gitarka teraz umawiam furmankę na gazowanie podtlenkiem LPG
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez matthies » 15 wrz 2013, 20:39

widzisz, od razu lepiej <spoko>
dzięki
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Apollo888 » 16 wrz 2013, 18:44

Hej
Kolega "Brt" na pierwszej stronie opisał 2 najczęstsze przyczyny odpowiedzialne za "branie oleju". W drugiej opisał coś takiego:
Kod: Zaznacz cały
– pierścienie i dolny blok silnika (wał korbowy i panewki), jeśli to to, no to lipa. Praktycznie silnik do remontu. Objawy –> dymek, słaba kompresja, test spalin tez może to potwierdzić,

Czy może ktoś bardziej opisać dymek? Rozumiem że jest koloru białego ale czy spodziewać się go bardzo dużo czy ledwie zauważalny?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2013, 19:03
Posty: 12
Auto: M6 2006(FL) GY 2.0l 147KM LF-DE

Postprzez bula6595 » 16 wrz 2013, 21:34

Przy bardzo dużym dymku wymieniamy całe silniki robisz tak kumpla za kółko ty do wydwchu on ma przygazowac a ty patrz co się dzieje a ja miałem wymieniane pierścienie i uszczelkę pod głowicą i jest ok jak zrobisz u kogoś kto się zna to z zciebie nie zedrze jak za zboże.

Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalk 4
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez bula6595 » 16 wrz 2013, 21:35

A i dymeo jest czarny z oleju z płynu chlodniczego biały (para wodna)

Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalk 4
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez Apollo888 » 16 wrz 2013, 22:13

Czy ten biały dymek (z płynu chłodniczego) to normalne w sensie normalnej pracy silnika?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2013, 19:03
Posty: 12
Auto: M6 2006(FL) GY 2.0l 147KM LF-DE

Postprzez matthies » 16 wrz 2013, 22:49

nie, to nie jest normalne i może być kosztowne!
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Apollo888 » 16 wrz 2013, 23:57

Poczytam sobie o kolorach spalin ale rozumiem że biały dym może brać się ze spalania płynu chłodniczego lub jest to para wodna?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2013, 19:03
Posty: 12
Auto: M6 2006(FL) GY 2.0l 147KM LF-DE

Postprzez bula6595 » 17 wrz 2013, 06:57

Tak jak masz gaz to może być odpowiedź jak nie masz to masz walnieta uszczelkę pod głowicą sprawdź stan plynow ustrojowych auta i zaraz będziesz wiedzieć czemu tak drogo :–)

Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalk 4
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez Apollo888 » 17 wrz 2013, 08:18

Nie mam założonego gazu.
W kwestii płynów ustrojowych to mówisz o oleju i płynie chłodniczym czy o czymś jeszcze?
Przygazować – rozumiem że na rozgrzanym silniku?

"matthies" pisałeś że Mazda nie lubi się z Castrolem.
Przez poprzedniego właściciela Mazda była zalewana olejem Castrol 0W40 i taki też dolewałem jak brakowało. Możesz rozwinąć temat. Czy rzeczywiście ubytek o którym pisze "kruhy" tj. 1l/200km, może być spowodowany zalaniem Castrola do silnika?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2013, 19:03
Posty: 12
Auto: M6 2006(FL) GY 2.0l 147KM LF-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6