Regulacja zaworów w silniku

Postprzez tiggo » 12 maja 2011, 18:38

0,22-0,28mm in
0,27-0,33mm out
(na zimnym silniku oczywiscie)
tiggo
 

Postprzez klajgus » 6 lip 2011, 22:21

Trochę czasu upłynęło, wiec ponawiam pytanie <co?> regulował już ktoś zawory w zagazowanej benzynie np 2.0
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez AACX-7 » 7 lip 2011, 09:33

Regulacja zaworów w benzynie, to odpowiedni dobór szklanek-kosztowna sprawa.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 11:52
Posty: 33
Skąd: Białystok
Auto: CX-7EU

Postprzez siemek55 » 8 lip 2011, 15:35

Potwierdzili mi w ASO że w 2.0 benzyna są szklanki. Tego w zasadzie się nie tyka (można pomyśleć coś koło 250kkm, wtedy sprawdzają też łańcuszek). A że kosztowne to dodam że sama tylko uszczelka kosztuje 370PLN. Trochę dużo jak tylko za sprawdzenie :( .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez klajgus » 18 wrz 2011, 22:20

klajgus napisał(a):Trochę czasu upłynęło, wiec ponawiam pytanie <co?> regulował już ktoś zawory w zagazowanej benzynie np 2.0



witam,
Pytałem i wynika ze nikt się tym w benzynie i LPG nie przejmuje, mi to jakoś cały czas w głowie siedziało i w chwili wolnego czasu sprawdziłem luzy u siebie i ?..... i nie jest chyba za dobrze, kierując się tym
"0,22-0,28mm in
0,27-0,33mm out
(na zimnym silniku oczywiscie) "
wyszło mi, że ssące są OK, ale wydechowe to prawie wszystkie są w dolnej granicy tolerancji a jeden to już poniżej bo ma 0,25 mm , Gadałem już z 2 mechanikami i powiedzieli mi uogólniając żebym się jeszcze nie przejmował i żebym sprawdził na wiosnę jeszcze raz i jak będzie jeszcze mniej to wtedy będą coś grzebać. Klubowi mechanicy :D co o tym myślicie? cały czas myślę, że mi się zawór wypali,
Dodam, że moja madzia ma 111000 . przebiegu (jestem tego pewien) i od 105000 , śmiga na LPG
Ostatnio edytowano 19 wrz 2011, 10:26 przez klajgus, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Wojtek » 18 wrz 2011, 22:33

klajgus napisał(a):Dodam, że moja madzia ma 111000 kkm. przebiegu (jestem tego pewien) i od 105000 kkm, śmiga na LPG

ile ma?
111 000 000 km
:| :| :|
i jeszcze jezdzi?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez cbr » 18 wrz 2011, 22:44

A co ma nie jeździć jak się dba :P Mnie zastanawia jak w 7 lat zrobić ponad milion kilometrów <co?>
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Grzyby » 18 wrz 2011, 22:47

Ojtam, ojtam – raptem 440km dziennie :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez klajgus » 19 wrz 2011, 10:25

Oj koledzy <płacze> późno już było i strzeliłem byka :| (już poprawiam) a wy się zbijacie, lepiej coś sensownego do mojego problemu napiszcie
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Wojtek » 19 wrz 2011, 10:32

klajgus napisał(a):Oj koledzy <płacze> późno już było i strzeliłem byka :| (już poprawiam) a wy się zbijacie, lepiej coś sensownego do mojego problemu napiszcie

oki spoko... tylko dostalem szoku ;)

ps. moim zdaniem wykonaj ta regulacje zaworow... nie czekaj :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez siemek55 » 19 wrz 2011, 12:57

@klajgus
A uszczelkę zostawiłeś tą samą? Bo nowa w ASO kosztuje 233PLN, i sugerują aby po demontażu nie stosować tej samej tylko nową. W sumie sprawdzenie luzu nie powinno być skomplikowane, tylko koszt tej uszczelki mnie zniechęca. Szklanki w cenie od od 49 do 68 PLN. W stosunku do kosztu remontu głowicy to i tak niewiele, wiec tym bardziej można by się pokusić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez klajgus » 19 wrz 2011, 15:57

siemek55 napisał(a):A uszczelkę zostawiłeś tą samą? Bo nowa w ASO kosztuje 233PLN,


uszczelka została stara, jest ona gumowa i dość duża "mięsista" wątpię żeby poszczała,nawet sylikonu nie dałem, zrobiłem po sprawdzeniu luzów już jakieś 600 km i dzisiaj właśnie sprawdzałem, nigdzie oleju nie widać, sucho jak przed demontażem. Z tego co piszesz szklanki za drogie nie są, ale mnóstwo z tym pracy bo trzeba wałek rozrządu ściągnąć ,a jak wiadomo napędzany on jest u nas łańcuchem :| co stanowi dodatkowy problem, poza tym przed demontażem starych szklanek nie wiesz jakiej one są "grubości" wiec kupno nowych przed robota nie wchodzi w grę, a wątpię ze w ASO będą mieli na stanie właśnie takie jak potrzebujesz, wiec trzeba rozstać się z autem na dłuższy czas co w moim przypadku jest BARDZO problematyczne. Kolega mi powiedział, że koledzy z forda ( ten sam silnik) szlifują te szklanki na magnesowce, bo to są dziesiąte części mm przecież.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez siemek55 » 19 wrz 2011, 21:39

Zgadza się, ASO zamawia szklanki pod zapotrzebowanie, a po za tym silników z LPG to oni nie tykają bo takie mają wew. przepisy <glupek2> (jakby ciężko było odłączyć listwę z wtryskami LPG)
Nie jest "problematyczne"-dla mechanika. Ja tam swoich pazurków pchać nie będę bo jeszcze coś s....
na razie szukam jakiegoś kumatego <czarodziej> z okolicy co przy szklankach grzebał, a nie słyszał lub przechylał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez lew27 » 11 sty 2012, 16:03

Dzisiaj robiłem przegląd swojej niuni M6 2.0 141ps 2003r i między innymi wyregulowali mi luzy zaworowe za śmieszne pieniądze, regulacja jest na podkładkach, jeżeli ktoś potrzebuje dobrego mechanika od naszych aut z Lublina lub okolic to prosze o kontakt na priv, żeby ktoś nie mówił że reklamuje ps. gość pracował w serwisie mazdy a teraz ma swój warsztat, który już pare razy mi pomógł
Początkujący
 
Od: 7 sty 2008, 00:10
Posty: 6
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY 2.0i 16V 141ps 2003r+LPG

Postprzez Wojtek » 11 sty 2012, 17:00

lew27 napisał(a):jeżeli ktoś potrzebuje dobrego mechanika od naszych aut z Lublina lub okolic to prosze o kontakt na priv, żeby ktoś nie mówił że reklamuje ps. gość pracował w serwisie mazdy a teraz ma swój warsztat, który już pare razy mi pomógł

moze dopiszesz ten warsztat w polecanych i niepolecanych warsztatow?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez klajgus » 11 sty 2012, 19:53

lew27 napisał(a):między innymi wyregulowali mi luzy zaworowe za śmieszne pieniądze, regulacja jest na podkładkach,


Nie chciał bym cie zmartwić, ale albo twój mechanik cie oszukał albo ty coś złe zrozumiałeś, bo w naszym silniku na 10000% nie ma regulacji podkładkami , wymienia się szklanki i jest z tym sporo roboty , bo trzeba ściągać wałek lub walki rozrządu które są napędzane łańcuchem (co stanowi kolejny problem), ja na wiosnę się biorę u siebie , bo na jednym zaworze mam już za mały luz (ciasne 025 )
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez maarec » 11 sty 2012, 21:38

no koledzy, pilnujcie tych zaworów, ja właśnie odebrałem głowicę z remontu, a to skromne 1200zł u samego szlifierza – dalej jeszcze montaż itd. u mnie paliła olej na uszczelniaczach zaworowych, regulacje zrobili, ma być już dobrze.

176000km z czego od 95000km na gazie
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez Grzyby » 11 sty 2012, 21:42

maarec napisał(a):17600km z czego od 95000km na gazie

Nie da się zrobić 95kkm w 17,6kkm :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Wojtek » 11 sty 2012, 21:43

maarec napisał(a):176000km z czego od 95000km na gazie

poprawilem juz za kolege ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez maarec » 11 sty 2012, 22:31

Grzyby napisał(a):
maarec napisał(a):17600km z czego od 95000km na gazie

Nie da się zrobić 95kkm w 17,6kkm :P


pewnie, że się nie da, chodź w sumie może warto spytać polskich handlarzy – oni mają na co dzień do czynienia z przebiegami :] <faja>
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6