wymiana silnika – benzyna
Witam, niestety w mojej madzi padł silnik a dokładniej mówiąc wał panewki tłoki itp. I stąd moje pytania, Moja mazda jest z roku 2003 2.0 Benzyna o symbolu SILNIKA LF17/LF18 o mocy 141 KM, znalazłem silnik o symbolu LF2L z mazdy 2011 rok, czy istnieje szansa że będzie on pasował czy lepiej poszukać z tego samego rocznika?? Może ktoś już z forumowiczów przerabiał ten bolesny moment
- Od: 22 lip 2010, 14:03
- Posty: 22
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 6 GH
2012 rok
2.5 benzyna 170km
Witam wszystkich. Jestem tu nowy. Kupiłem Mazdę 6 2005 rok w wersji poliftingu z silnikiem 1.8. Auto zakupiłem z uszkodzonym silnikiem (pukają panewki). Nie myślałem że silniki są takie drogie. Moje pytanie czy dół silnika pasuje może od forda? Z tego co się orientowałem to są niby te same. Zauważyłem jedynie że w moim miarka oleju wchodzi w pokrywę zaworów.
-
lipno20
Witam
Defekt zmusza mnie do naprawy lub wymiany silnika ,najchętniej na 2.0
doświadczenie w temacie rzecz bezcenna .Motory konstrukcyjnie ponoć identyczne kwestia pasowania skrzyni i sterownika silnika choć spotkałem się z opinią że nic nie trzeba zmieniać!?
pzdr Greg
Defekt zmusza mnie do naprawy lub wymiany silnika ,najchętniej na 2.0
doświadczenie w temacie rzecz bezcenna .Motory konstrukcyjnie ponoć identyczne kwestia pasowania skrzyni i sterownika silnika choć spotkałem się z opinią że nic nie trzeba zmieniać!?
pzdr Greg
-
gregszymik
Pytanie czy ta wymiana silnika się opłaci bo silnik koło 3,5k wymiana pewnie z 1k to już masz 4,5.
I nie wiesz w jakim stanie będzie silnik który kupisz.
Remont jednostki 2.3 z tulejowaniem na org częściach wyszedł mnie 5,8k i oleju nie ubywa ani grama.
I nie wiesz w jakim stanie będzie silnik który kupisz.
Remont jednostki 2.3 z tulejowaniem na org częściach wyszedł mnie 5,8k i oleju nie ubywa ani grama.
- Od: 15 sty 2009, 00:58
- Posty: 73
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2.3 Top Sport 2006
łączę z istniejącym wątkiem – proszę się z nim zapoznać
na przyszłość:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

na przyszłość:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Witam.
Nie chcę zakładać nowego wątku bo ten tu chyba pasuje, chodź będzie troszkę przydługawy.
Mnie spotkała taka nieprzyjemność że moja M6 1.8 wyrzuciła błąd wypadania zapłonu na 1 i 4 cylindrze. Po sprawdzeniu kompresji:
Cylinder 1 – -2 Bary nawet mniej było
Cylinder 2 – – 14 Barów
Cylinder 3 – – 13 Barów
Cylinder 4 – – 6 Barów
Zdjąłem głowicę i jeden z zaworów wydechowych na cylindrze 1 dziura. Z głowicą do fachowca, Sprawdził i oprócz oczywistej dziury na zaworze 1 cylindra jeden z zaworów wydechowych na 4 cylindrze nie do końca się domykał. Ścianka co przylega do gniazda jest cała okopcona w porównaniu do innych zaworów. Więc raczej czeka mnie regulacja na szklankach. Oczywiście jak wymieni zawory to sprawdzi luzy i wtedy podejmiemy decyzję.
Ustawiłem tłoki mniej więcej w jednej linii. Zalałem ropą cylindry i po kilku godzinach z 1 cylindra zeszło 3/4 z 2 i 3 wszystko a z 4 niemal nic :/
Nie mogę znaleźć w sieci nigdzie w jakiej kolejności i z jakim momentem dokręcić głowicę. Czy ktoś pomoże ?
W czwartek wszystko złoże jak znajdę schemat przykręcenia głowicy i rozrządu. Oczywiście pochwalę się tu na forum co wyszło ze zdjęciami nawet.
Pozdrawiam
Nie chcę zakładać nowego wątku bo ten tu chyba pasuje, chodź będzie troszkę przydługawy.
Mnie spotkała taka nieprzyjemność że moja M6 1.8 wyrzuciła błąd wypadania zapłonu na 1 i 4 cylindrze. Po sprawdzeniu kompresji:
Cylinder 1 – -2 Bary nawet mniej było
Cylinder 2 – – 14 Barów
Cylinder 3 – – 13 Barów
Cylinder 4 – – 6 Barów
Zdjąłem głowicę i jeden z zaworów wydechowych na cylindrze 1 dziura. Z głowicą do fachowca, Sprawdził i oprócz oczywistej dziury na zaworze 1 cylindra jeden z zaworów wydechowych na 4 cylindrze nie do końca się domykał. Ścianka co przylega do gniazda jest cała okopcona w porównaniu do innych zaworów. Więc raczej czeka mnie regulacja na szklankach. Oczywiście jak wymieni zawory to sprawdzi luzy i wtedy podejmiemy decyzję.
Ustawiłem tłoki mniej więcej w jednej linii. Zalałem ropą cylindry i po kilku godzinach z 1 cylindra zeszło 3/4 z 2 i 3 wszystko a z 4 niemal nic :/
Nie mogę znaleźć w sieci nigdzie w jakiej kolejności i z jakim momentem dokręcić głowicę. Czy ktoś pomoże ?
W czwartek wszystko złoże jak znajdę schemat przykręcenia głowicy i rozrządu. Oczywiście pochwalę się tu na forum co wyszło ze zdjęciami nawet.
Pozdrawiam
- Od: 4 maja 2020, 11:54
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6 1.8B
podstawowa instrukcja kierunku dokręcania powinna być włożona w paczce z uszczelką pod głowicę.
Po co składasz głowicę skoro wiesz, że pierścienie nie są równo zużyte?
Nie lepiej od razu ogarnąć pierścienie niż za pół roku kolejny raz podnosić głowicę?
Po co składasz głowicę skoro wiesz, że pierścienie nie są równo zużyte?
Nie lepiej od razu ogarnąć pierścienie niż za pół roku kolejny raz podnosić głowicę?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Słabe ciśnienie na cylindrze 1 i 4 wynika z uszkodzenia zaworów. Z tym że na 4 cylindrze zawór wydechowy się nie domykał tak przynajmniej stwierdził spec od głowic.
Zalałem drugi raz ropą ale wcześniej usunąłem resztę cieczy z 2 skrajnych cylindrów pokręciłem kilka minut wałem aby rozruszać pierścienie, zalałem i jest o niebo "lepiej" – nie wiem czy to dobre słowo. Schodzi z tych dwóch szybciej – równiej z cylindrami 2 i 3.
Jak odbiorę głowicę to zastanowię się nad pierścieniami, zwłaszcza że brała olej ok 1,5 litra na 1000km
Zalałem drugi raz ropą ale wcześniej usunąłem resztę cieczy z 2 skrajnych cylindrów pokręciłem kilka minut wałem aby rozruszać pierścienie, zalałem i jest o niebo "lepiej" – nie wiem czy to dobre słowo. Schodzi z tych dwóch szybciej – równiej z cylindrami 2 i 3.
Jak odbiorę głowicę to zastanowię się nad pierścieniami, zwłaszcza że brała olej ok 1,5 litra na 1000km
- Od: 4 maja 2020, 11:54
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6 1.8B
Witam.
Szczęśliwie udało się Mazdę złożyć. Głowica zregenerowana, uszczelniacze, pierścienie, uszczelki nowe, cylindry przehonowane. Szpilki głowicy stare bo na śmierć zapomniałem kupić.
Mam dwa pytania.
1. Przed remontem jak gwałtownie na biegu jałowym dodawałem gazu to przed wkręceniem na obroty słychać przez krótką chwilę – poniżej sekundy – syczenie i tak jak by się zdławiła, po remoncie to samo – chyba tak ma być ?
2. Czujnik położenia wału korbowego ma regulację. Można go przesuwać. Jak go poprawnie ustawić ?
Pozdrawiam
Szczęśliwie udało się Mazdę złożyć. Głowica zregenerowana, uszczelniacze, pierścienie, uszczelki nowe, cylindry przehonowane. Szpilki głowicy stare bo na śmierć zapomniałem kupić.
Mam dwa pytania.
1. Przed remontem jak gwałtownie na biegu jałowym dodawałem gazu to przed wkręceniem na obroty słychać przez krótką chwilę – poniżej sekundy – syczenie i tak jak by się zdławiła, po remoncie to samo – chyba tak ma być ?
2. Czujnik położenia wału korbowego ma regulację. Można go przesuwać. Jak go poprawnie ustawić ?
Pozdrawiam
- Od: 4 maja 2020, 11:54
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6 1.8B
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6