Czyszczenie przepustnicy
...aby odpowiedziec na ostatnie pytanie nie trzeba byc wlascicielem M6 po face liftingu...
opaska wskasana na zdjeciu jest wielorazowego uzytku... I jest wykonana na zasadzie sprezyny
Tapatalk2
opaska wskasana na zdjeciu jest wielorazowego uzytku... I jest wykonana na zasadzie sprezyny
Tapatalk2
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Pytanie co do wlascicieli poliftow bylo odnosnie tego co plynie tymi przewodami? Bo w przedliftach chyba nie ma takich przewodow podlaczonych do przepustnicy? Ja obstawiam, ze plyn chlodniczy.
Czyli wyjecie przepustnicy i jej czyszczenie w poliftach nie wydaje sie byc tak prosta czynnoscia.
Czyli wyjecie przepustnicy i jej czyszczenie w poliftach nie wydaje sie byc tak prosta czynnoscia.
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
qweerty napisał(a):Moglbys przyblizyc jak dokladnie zdjac te zaciski?
wybacz, ale jest to proste jak konstrukcja cepa
Jestem po czyszczeniu przepustnicy, teraz to jest mi nawet glupio ze zadawalem tyle pytan. No ale podobno nie ma glupich pytan sa tylko glupie odpowiedzi. Tak czy siak jest mi glupio bo te przewody od plynu chlodniczego to rzeczywiscie banal, ale poprostu balem sie, ze bedzie mi sie z nich lalo, a po ich odpieciu zlecialo tylko troche plynu i tyle.
Jednak teraz mam male pytanie co do samej przepustnicy, czy jesli jest w pozycji zamknietej to powinien byc lekki przeswit? U mnie jak jest zamknieta to mozna powiedziec, ze jest zamknieta pod lekkim ukosem i jest przeswit, sporawy przeswit. Wydawaloby sie to logiczne, ze owy przeswit powinien byc aby na biegu jalowym doplywalo troche powietrza, a moje problemy z nieco nizszymi obrotami na jalowym wynikalyby z zaklejenia tego przeswitu nagarem. Dobrze rozumuje?
No i na bank mam teraz zapowietrzony uklad chlodzenia, odpowietrzac poprzez odkrecenie korka chlodnicy i niech sobie pofurka, czy nie odpowietrzac w ogole bo odpowietrzy sie sam?
No i nie smiac sie ze mni,e w koncu jestem swiezo upieczonym lekarzem weterynarii, a nie mechanikiem
Dla mnie prosta jak budowa cepa jest potrójna osteotomia miednicy ;]
Jednak teraz mam male pytanie co do samej przepustnicy, czy jesli jest w pozycji zamknietej to powinien byc lekki przeswit? U mnie jak jest zamknieta to mozna powiedziec, ze jest zamknieta pod lekkim ukosem i jest przeswit, sporawy przeswit. Wydawaloby sie to logiczne, ze owy przeswit powinien byc aby na biegu jalowym doplywalo troche powietrza, a moje problemy z nieco nizszymi obrotami na jalowym wynikalyby z zaklejenia tego przeswitu nagarem. Dobrze rozumuje?
No i na bank mam teraz zapowietrzony uklad chlodzenia, odpowietrzac poprzez odkrecenie korka chlodnicy i niech sobie pofurka, czy nie odpowietrzac w ogole bo odpowietrzy sie sam?
No i nie smiac sie ze mni,e w koncu jestem swiezo upieczonym lekarzem weterynarii, a nie mechanikiem
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
qweerty napisał(a):Wydawaloby sie to logiczne, ze owy przeswit powinien byc aby na biegu jalowym doplywalo troche powietrza, a moje problemy z nieco nizszymi obrotami na jalowym wynikalyby z zaklejenia tego przeswitu nagarem. Dobrze rozumuje?
dobrze

nikt się nie śmieje, tylko po prostu nie raz zdarzają się takie asy, że wodę przypalić potrafiąNo i nie smiac sie ze mni,e w koncu jestem swiezo upieczonym lekarzem weterynarii, a nie mechanikiem

Dla mnie prosta jak budowa cepa jest potrójna osteotomia miednicy ;]
dobrze, że przyjąłeś to bezstresowo
proponuję odkręcić -nie zaszkodzi, a może pomócodpowietrzac poprzez odkrecenie korka chlodnicy i niech sobie pofurka, czy nie odpowietrzac w ogole bo odpowietrzy sie sam?
Czy pacjet przezyl nie wiemy, mam auto w garazu i 5 samochodow przed domem (rodzina sie zjechala) i nie chce mi sie wystawiac ich zeby sie przeleciec i zobaczyc czy te obroty sa juz stabilne, jutro zobaczymy. Jesli nadal bede mial problem z falujacymi obrotami i spadajacymi za nisko (ze az swiatla przygasaja) pojade miernikiem obadac alternator, kable i aku.
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
Koledzy,
Przeczytałem uważanie ten wątek i zabrałem się wczoraj za czyszczenie prrzepustnicy w mojej M6 141km 2,0.
Niestety poległem już na początku ponieważ nie mogłem ściągnąć gumowej rury łączącej filtr powietrza właśnie z przepustnicą. Oczywiście poluzowałem metalowe obejmy z filtra oraz przepustnicy. Guma z filtra zlazła bez problemu natomiast od strony przepustnicy – ani drgnie. Przedstawiam fotkę z prezentacją:
Na czerwono zaznaczyłem metalowe obejmy i tak jak wspomniałem tej z przepustnicy nie mogę ściągnąć.
Mam więc do Kolegów pytanie: czy tę gumę trzyma jeszcze jakaś dodatkowa obejma oraz czy po prostu potraktować ją bardziej po "męsku"?
Aha, kupiłem w sklepie specjalny spray do czyszczenia przepustnic (tak naprawde do czyszczenia gaźników, ale to podobno to samo).
Dajcie znać jak to cholerstwo ściągnać a jutro wspaniałym akcentem zakończę 2012 rok
Przeczytałem uważanie ten wątek i zabrałem się wczoraj za czyszczenie prrzepustnicy w mojej M6 141km 2,0.
Niestety poległem już na początku ponieważ nie mogłem ściągnąć gumowej rury łączącej filtr powietrza właśnie z przepustnicą. Oczywiście poluzowałem metalowe obejmy z filtra oraz przepustnicy. Guma z filtra zlazła bez problemu natomiast od strony przepustnicy – ani drgnie. Przedstawiam fotkę z prezentacją:
Na czerwono zaznaczyłem metalowe obejmy i tak jak wspomniałem tej z przepustnicy nie mogę ściągnąć.
Mam więc do Kolegów pytanie: czy tę gumę trzyma jeszcze jakaś dodatkowa obejma oraz czy po prostu potraktować ją bardziej po "męsku"?
Aha, kupiłem w sklepie specjalny spray do czyszczenia przepustnic (tak naprawde do czyszczenia gaźników, ale to podobno to samo).
Dajcie znać jak to cholerstwo ściągnać a jutro wspaniałym akcentem zakończę 2012 rok
- Załączniki
-
- Od: 16 gru 2012, 00:12
- Posty: 28
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 6 (vel. Foczka) 2003 rok sedan 141 km Gaz + LPG ESGI II
gregory_z napisał(a):czy tę gumę trzyma jeszcze jakaś dodatkowa obejma oraz czy po prostu potraktować ją bardziej po "męsku"?
po męsku, lecz z wyczuciem, co by pół auta razem z rurą nie wyszło
Zgadza sie, trzeba ja paluchami ciagnac od jej konca, a nie ciagnac za przewod.
Apropo mojego czyszczenia, teraz jazda to bajka, obroty leciutko powyzej 750 obrotow, nie ma przygasania swiatel, drgan, warto bylo sie pobawic;)
Apropo mojego czyszczenia, teraz jazda to bajka, obroty leciutko powyzej 750 obrotow, nie ma przygasania swiatel, drgan, warto bylo sie pobawic;)
Ostatnio edytowano 31 gru 2012, 14:46 przez qweerty, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
Przepustnica wyczyszczona ale w dwóch etapach.
W sobotę wszystko rozkręciłem i zdziwiłem się gdyż u mnie przepustnica jest plastikowa. Od strony filtra wyglądała niczym nowa. Od wewnętrznej strony wyglądała jak pomalowana na czarno. Byłem uzbrojony tylko w benzynę ekstrakcyjną w płynie. Zacząłem to wycierać ale nie chciało zejść. Pomyślałem, że w plastikowych jest po prostu pomalowana na czarno, syfu tam nie było. Sprężynka wyglądała na trochę zmęczoną więc psiknąłem silikonem w sprayu. Złożyłem w trasę i ...
niestety na 1 i 2 biegu już się nie blokowało ale na 3 i 4 niestety dalej problem występował.
Dziś rano szybka wizyta w Norauto. Carb Medic za 19 zł do czyszczenia przepustnic kupiony. Wazelina techniczna za 9 zł do sprężynki. Rozkręciłem przepustnicę, psiknąłem tym cudem od tyłu i....
okazało się, że jednak nie jest pomalowana na czarno. Kolor ma taki sam jak od przodu
Dokładnie wyczyściłem wacikami, teraz wygląda jak nowa. Sprężynka potraktowana wazeliną techniczną. Złożyłem, reset kompa i w trasę.
Tym razem nie mogło być inaczej. Pedał na każdym biegu chodzi idealnie. Polecam zakup tego środka do przepustnic w sprayu. Mocno ułatwia zadanie niż mocowanie się z jakimiś rozpuszczalnikami. CO do obrotów to po resecie kompa tylko po 1 przekręceniu kluczyka są podwyższone. Po przejechaniu 5 km znowu są normalne.
W sobotę wszystko rozkręciłem i zdziwiłem się gdyż u mnie przepustnica jest plastikowa. Od strony filtra wyglądała niczym nowa. Od wewnętrznej strony wyglądała jak pomalowana na czarno. Byłem uzbrojony tylko w benzynę ekstrakcyjną w płynie. Zacząłem to wycierać ale nie chciało zejść. Pomyślałem, że w plastikowych jest po prostu pomalowana na czarno, syfu tam nie było. Sprężynka wyglądała na trochę zmęczoną więc psiknąłem silikonem w sprayu. Złożyłem w trasę i ...
niestety na 1 i 2 biegu już się nie blokowało ale na 3 i 4 niestety dalej problem występował.
Dziś rano szybka wizyta w Norauto. Carb Medic za 19 zł do czyszczenia przepustnic kupiony. Wazelina techniczna za 9 zł do sprężynki. Rozkręciłem przepustnicę, psiknąłem tym cudem od tyłu i....
okazało się, że jednak nie jest pomalowana na czarno. Kolor ma taki sam jak od przodu
Tym razem nie mogło być inaczej. Pedał na każdym biegu chodzi idealnie. Polecam zakup tego środka do przepustnic w sprayu. Mocno ułatwia zadanie niż mocowanie się z jakimiś rozpuszczalnikami. CO do obrotów to po resecie kompa tylko po 1 przekręceniu kluczyka są podwyższone. Po przejechaniu 5 km znowu są normalne.
- Od: 11 paź 2011, 09:32
- Posty: 41
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 2.0 PB GG hatchback 2003r.
witam przeczyściłem przepustnicę w furce i wydaje mi się ze trochę więcej soczku wciąga. Reset kompa przestawi mieszankę czy to ja coś pitolę ?:> mam jeszcze parę boleści co do mojej mazdy ale to powoli i z czasem 
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
jak robicie ten reset kompa? Bo z tego co kojarzę to po odłączeniu akumulatora lub pcm, obroty lubią falować przez jakiś czas aby się komp na nowo zaadaptował, niestety nie udało mi się znaleźć info jak poprawnie przeprowadza się taką adaptację
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
dzięki za odp. Rozumiem że po tej operacji obroty będą ustabilizowane?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6