Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez rumun1990 » 31 mar 2013, 20:40

Przed zakupem sprawdzałem auto w ASO. Mazda 6 2.0 2002r benzyna silnik LF.
W ASO podejrzewają że auto może brać sporo oleju.
Mam wykresy z próby olejowej takie jak te: Obrazek
Tylko nie wiem czemu mam 5 wykresów (jakby z 5 cylindrów?!)
Przed próbą olejową kompresja: 9,5; 11; 10,5; 11 ; 12 bar.
Po: 11,5; 14; 12; 12,5 ;12,5 bar

Co o tym sądzicie?
Po świętach zostawiam auto u mechanika na wymianę wszystkich filtrów i płynów. Czy zlecić mu też sprawdzenie pierścieni czy obserwować branie oleju ?
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2013, 20:16
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2.0 Benzyna 2003.

Postprzez mazda6656 » 3 kwi 2013, 19:28

Witaj
Z tego co widziałem na wykresach z pomiaru ciśnienia sprężania wynika że masz nieszczelność w układzie tłokowo-korbowym, a mianowice pisaleś że po próbie olejowej ciśnienie się poprawiło jest to spowodowane tym że wlany olej do cylindra przed pomiarem uszczelnił silnik dlatego ciśnienie jest wysokie. Napewno bedziesz musiał zrobić częścioy remoncik silnika polegający na wymianie pierścieni tłokowych a w ostateczność jeżeli nie będzie się dało szlif i wymiane tłoków i pierścieni. Zanim mechanik zdecyduje co należy zrobić trzeba sprawdzić czy pierścienie nie są zapieczone w tłoku i czy otworki smarujęce za pierścieniami nie zą zalepione...i to jest twoja przyczyna na branie oleju i niskie ciśnienie sprężania.
Krzysztof
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 20:14
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GY 2.3 benzyna

Postprzez qweerty » 3 kwi 2013, 22:48

Czy zuzycie oleju w granicach 0,8-1 litr na 5 tys przy dynamicznej jezdzie jest waszym zdaniem w granicach rozsadku w Naszych madziach?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez mazda6656 » 4 kwi 2013, 14:56

Witam
Co rozumiesz przez dynamiczną jazdę i jak wysoko ja kręcisz,bo jak wysoko to może brać olej więc lej dobry olej
Krzysztof
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 20:14
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GY 2.3 benzyna

Postprzez qweerty » 4 kwi 2013, 19:16

Srednio 3,5 tys, czasem troche ponad 4 tys (wyprzedzanie, przyspieszanie), czasem i 5 tys wleci ;] leje dobry, valvoline maxlife 5w30, ale przy nastepneij zmianie przechodze na 10w40 bo nie chce mi sie lac i lac tego oleju, moze zuzycie spadnie.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez misiek89 » 4 kwi 2013, 20:10

Jak spala od wymiany do wymiana 1litra to nie ma tragedii zostań na tym 5w30 jak zacznie go więcej ubywać to trzeba szukać przyczyny, a nie lać gęstszy olej. To twoja 1 zmiana na tego maxlifa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Bo_Lo » 4 kwi 2013, 20:47

Ja wlałem max life 5w40 do BeJota co ma nakulane 180tys ,kręcę pod 6tys nierzadko i na 9tys na razie dolałem na razie to co zostalo po wymianie w baniaku wiec po co zmieniac na 10w40?
zreszta teoria ze gestszego bedzie mniej palic jest błędna
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez qweerty » 4 kwi 2013, 23:55

Mi pali na 5tys km ok 1l, uwazam, ze to nie malo. Wiekszosc pisze ten typ tak ma, a ja juz zgupialem. Wczesniej zalana byla dexelia 5w30 i palil tak samo, przeszedlem na ten maxlife 5w30 i jest to samo, to w takim razie jest fizjologia czy patologia ? I czy szukac przyczyny?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez Wojtek » 5 kwi 2013, 00:00

zmierz kompresje... nie zawsze zmiana typu oleju jest rozwiazaniem :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez misiek89 » 5 kwi 2013, 12:23

Jak odpalasz po nocy nie puszcza ci dymka fioletowo czarnego tak samo jak dasz obroty wysoko?
Możesz też zrobić tą kompresie razem z próbą olejową jak wyjdzie gdzieś zile wtedy mniej więcej będzie wiadomo dla czego znika i na którym garze .
Ten typ tak nie ma ,chyba że ktoś jeździ tylko na wysokich obrotach :)
Sprawdź i daj znać co i jak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez waxain » 5 kwi 2013, 12:46

Mi pali na 5tys km ok 1l, uwazam, ze to nie malo. Wiekszosc pisze ten typ tak ma, a ja juz zgupialem. Wczesniej zalana byla dexelia 5w30 i palil tak samo, przeszedlem na ten maxlife 5w30 i jest to samo, to w takim razie jest fizjologia czy patologia ? I czy szukac przyczyny?

W zasadzie od zakupu swojej mazdy mam ten sam problem. Po wizycie w ASO, a także u innych mechaników, testach kompresji (które wyszły ok), wszelkich możliwych innych testach, poradach (mazvagtech, jaksa)...na razie dałem sobie spokój, przynajmniej do momentu w którym poziom zużycia oleju nie przekracza 0.3l/1000km. Nie zmieniałem też oleju (mam elfa 5w30), choć jedni mi to polecali inni zdecydowanie odradzali. Dodam, że co miesiąc obowiązkowo robię kontrolę stanu oleju (i zapisuje sobie to w arkuszu).
Oczywiście można wydać 3-4 tysiaki i przy odrobinie szczęścia, mając dobrego mechanika pozbyć się problemu :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez tadziol » 5 kwi 2013, 18:55

polecam wszystkim ten wątek. Posiadacze Toyoty i silnika 1ZZ-FE są szczęśliwi w przypadku zużycia oleju na poziomie 1L/5000 km
Wasze zużycie to kropla w morzu możliwości.
http://avensis.info/viewtopic.php?t=711
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez yoluki07 » 5 kwi 2013, 21:54

mam pytanie jezeli mialem remont silnika i wymienialem uszczelki jakies 2 miesiace temu a znowu musi byc otwierany silnik to czy musza byc dane nowe uszczelki czy moga byc te stare dodam ze orginalne z aso ok 300 za szt i mechanik po remoncie nalal mi olej castrol magnatec 10w40 czy moze byc taki bo wyczytalem ze powinien byc inny.
yoluki07
 

Postprzez Bo_Lo » 5 kwi 2013, 22:19

moim zdaniem robic remont za2-3tys zeby zaoszczedzic na dolewkach 50 do nawet 100zl i moc powiedziec ''moj nie bierze'' rocznie to pomylka.Dla mnie litr na 2-3tys to juz problem ,ale litr na5-10tys przu ostrej jezdzie to smieszne
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez marcin255 » 5 kwi 2013, 22:56

yoluki07 napisał(a):czy musza byc dane nowe uszczelki

po głowicę zawsze i zawsze głowica musi był planowana
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Arkadius 73 » 5 kwi 2013, 23:03

yoluki07 napisał(a): znowu musi byc otwierany silnik

dlaczego?
Arkadius 73
 

Postprzez yoluki07 » 6 kwi 2013, 08:17

dlaczego he bo mialem regenerowana glowice wymieniany itd a po remoncie okazalo sie ze bieze mi litr na ok 500 km oleju oczywiscie:( jestdm zalamany wydaje mi sie ze jak robili mi remont za 6000zl to mogli sprawdzic dol silnika tez. tera po sprawdzeniu szczelnosci i kompresji ktore wyszlo ok twierdza ze pierscienie zapieczone a ha i jedna swieca okopcona chyba

Dopisano 6 kwi 2013, 08:21:

wymieniany rozrzad*
yoluki07
 

Postprzez GILB » 6 kwi 2013, 16:36

jeśli masz fakturę to wstaw im auto i niech się martwią, złotówki do biznesu nie dokładaj
odpowiadają za spieprzoną robotę
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez marcin255 » 6 kwi 2013, 16:54

yoluki07 napisał(a):( jestdm zalamany wydaje mi sie ze jak robili mi remont za 6000zl


to ja za całkowity remont głowicy wymiana pierścieni ( porting sam robiłem ) z częściami, płynami dałem 2300 zł.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez misiek89 » 6 kwi 2013, 18:03

kolega ma jeszcze rozrząd nowy ale i tak cena spora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6