Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez Floyd » 12 sty 2013, 15:39

Nie ma magicznego sposobu na wyjście z tej sytuacji.
Zmiana oleju czy zalanie jakiegoś specyfiku to rozwiązanie...no żadne tak naprawdę.

Spójrzmy na to tak na chłopski rozum, skoro szlifowali gładzie cylindrów to znaczy, że ich wymiar wewnętrzny w sposób mikroskopijny się powiększył. Jeżeli w taki cylinder włożyli nominalny tłok...to z całym szacunkiem i nie obrażając Cię to po prostu durnego robota.

Bo efekt takiej operacji może być tylko jeden= auto będzie spalać więcej oleju.

Ja zrobiłem remont swojej madzi (626 GF) ba...remont to mało powiedziane, ja swój silnik doprowadziłem do stanu kiedy opuszczał fabrykę i kosztowało mnie to ponad 5000 zł.

Trzeba było ten tysiąc wygrzebać spod ziemi i zrobić to jak trzeba, a tak niestety mnożysz sobie koszty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez kulopulos » 12 sty 2013, 15:55

no ale niestety nie mialem wiecej kasy, poza tym nie chcialem wiecej ładowac pieniedzy w ten samochod, wiedzialem ze bedzie palil olej ale nie sadzilem ze tak duzo, gdy bym to wiedzial to bym wlozyl tego tysiaka jeszcze , no ale nie wlozylem... podjalem zla decyzje i musze z tym zyc;)
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 11:05
Posty: 31
Auto: Mazda 6 1.8 benz.

Postprzez Bo_Lo » 13 sty 2013, 13:27

może rozwiązaniem byłoby dać głowicę do sprawdzenia i jeśli jest ok. kupić sam dół silnika bez osprzętu,tkzw. słupek?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4382 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Hubix » 15 sty 2013, 08:59

G.... prawda, broniłem swoich racji i zostałem wyśmiany.

Tylko minerał ! Syntetyk rozszczelnia silnik.

Zapraszam: viewtopic.php?f=329&t=128239&p=2187383&hilit=zatar%C5%82#p2187383


tadziomaru1 napisał(a):Hubix wszystkim wciska pełny syntetyk i to ogólnie na forum wiadomo i to jest normalne. Ja osobiście do takich pytań o zmianę oleju podchodze z rezerwą, bo. Ano bo mój sąsiad pojechał kiedyś do naszego znajomego mechanika na wymianę oleju i powiedzial, że ma 15W40 i taki chteż chce. Ale tamten mówi, że no co ty, na mineralnym bedziesz jeździł, trzeba wlać półsyntetyk chociaż... No i wlał. Sąsiad przejechał ok 5 kilometrów, stanął pod sklepem, a z silnika smród i dym. Zatarł się w cholerę. Okazało się, że lepszy olej rozpuścił i pooddzielał szlamy i nagary z elementów silnika, które zatkały kanaliki smarne. Sąsiad przeklął mechanika od ch... No i co Ci teraz mam poradzić? Nie wiem w jakim stanie masz silnik, ile tam jest szlamu czy czego, jak często kiedyś olej był wymieniany. Może masz w miarę czysty silnik, te mineralne Elfy chyba nie są złe, myślę, że powinieneś jednak wlać półsyntetyk. Ja bym polecił Valvoline Maxlife 10W40. Sprawdzony między innymi w BG, więc też stary silnik, przez Kolegę Lukano, któremu można wierzyć. Przeszedł na niego z Mobila 10W40 i było o wiele lepiej. Teraz chyba też leje go do MX3. Lukano ma tak, że przy każdej zmianie oleju ściąga dekiel i po mobilu było brudno i dekiel do mycia, a po Valvoline czysto. Mam nadzieje, że nie będzie zły, że się na Niego powołałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez SHAQU » 27 sty 2013, 01:36

Kupilem swoja mazde 1,5 roku temu, zalalem polsyntetyk Mobil 2000. Brał mi olej jakis litr na 10000. Zmieniłem za namowa na syntetyk Shella i ... przestał brać. Teraz zmieniłem na Elfa full syntetyk i też nie bierze. Minerał zalewalem za namowa do Opla, ktory lubil olej, powiedzial mi kolega zebym zalal syntetyk i zgadnijcie co sie stalo... mniej bierze, troche bierze bo to ten nieszczesny 1,6 16V X16XEL ale mniej... do tego zagazowany a jak wiemy (niektórzy nei dopuszczają tej wiedzy)wszystkie silniki biora olej tylko uzupelniaja braki paliwem i wszystkimi odpadami dostajacymi sie do oleju... jednak to czy zdazy uzupelnic zalezy od tego jak duza dawke polknie na danym odcinku.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2011, 21:53
Posty: 12
Auto: MAZDA 6 CITD 2.0 2003r.

Postprzez Pankuba » 28 sty 2013, 12:13

bolo2610 napisał(a):prosze,nie powielajcie takich bzdur-gęsty minerał jak sie rozgrzeje do temp roboczej jest rzadszy od syntetyka-jest jak woda,za to jak jest zimny to jak smoła,zwłaszcza zimą.nie bez powodu jest taki tani

Jak chcesz napisać coś rzetelnego w tej kwestii, to podaj najpierw, o jakie lepkości syntetyka chodzi i z jakim minerałem chcesz porównywać (minerały też są w różnych lepkościach). Dodatkowo: masz na myśli pełny syntetyk czy syntetyk HC?
Na razie to tylko zamąciłeś.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Bo_Lo » 29 sty 2013, 10:09

Pankuba napisał(a):Na razie to tylko zamąciłeś.
niby w jaki sensie?po co wdawać się w jakieś megaszczegółowe dyskusje techniczne skoro sami specjaliści nie są zgodni na tym poziomie dyskusji??
dla mnie liczą się fakty i własne doswiadczenia z ostatnich 6 lat
-kupiłem kadetta z minerałem,zawory rano stukały(HLA),zalałem półsyntetykiem(przy 230tyś)przestały,przejechałem autem ok 50tyś ,sprzedałem i jeżdził dalej aż do wypadku
-kupiłem 323f BG 1.6 16v.-za namową sprzedawcy w sklepie z częściami zalałem minerał mobila,po ok tyg,zaczął rano stukać hydraulką,ciężko odpalał rano(w zimie)-zmieniłem na półsyntetyk valvo-nawet przy -20 rano 2,3 sek po odpaleniu zero stukania,zero brania oleju do dziś,chodzi jak brzytwa już 5 lat(4 u mnie,rok u brata).co ciekawe w trakcie jak miałem auto raz skusiłem się na castola magnateca i zaczął głośniej chodzić po czasie,po miesiącu wróciłem do valvo i ...cisza.
-teraz mam 323f BJ 170tys,,rano czasem kopciła przez uszczelniacze zaworów,zawory rano wyrażnie słyszalne.zmieniłem z połsyntetyka(castrol 10w40) na syntetyk (valvo) efekt-z początku dymienie rano wzrosło,po ok 3 mieś, przestała dymić całkowicie,oleju nie ubywa wcale.To są fakty z własnego <oczko> doświadczenia ,a nie gdzieś zasłyszane,przeczytane.Poza tym najprościej spojrzeć do instrukcji od auta.Jeśli jest tam napisane że silnik ten wymaga minimum oleju 10w40 ,a najlepiej 5w30,5w40 to bezdyskusyjnie 15w40 lać nie można i przebieg czy wiek auta nie mają tu nic do rzeczy.amen
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4382 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Pankuba » 29 sty 2013, 12:47

bolo2610, nie zamierzam podważać tych historii, które opisałeś. Olej z cyferką "5" przed "W" zawsze będzie zapewniał przy zimnym starcie silnika mniejsze opory i lepsze pompowanie na górę silnika niż 15W40.
Chodziło o lepkość wysokotemperaturową, czyli to, co oznaczamy cyferką po "W".
Twierdzenie, że 15W40 jest rzadszy w temp. roboczej od syntetyka, jest co najmniej nieścisłe. 15W40 są zwykle marnej jakości i lepkość ulega szybkiej degradacji w czasie eksploatowania. Przykładowo można założyć, że w odpowiednich warunkach po 10 tyś. przejechanych km będziesz miał zamiast SAE 15W40 jakieś ...W25 czy nawet ...W20 . W takim samym czasie z 5W30 też pewnie zrobi się ...W25 wgzl. ...W20. W początkowym okresie użytkowania żaden 15W40 nie będzie mniej lepki w temp. 100 C niż 5W30.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Bo_Lo » 29 sty 2013, 17:16

pewnie masz rację,bardziej mi chodzi o tępienie bzdetów typu-wlej syntetyk – zacznie cieknac dymic,wlej mineral – przestanie brac olej,wycieki zmaleją , przy przebiegu XXX trzeba wlać minerał itp,itd.
w większości są to bezwiednie powielane bzdety.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4382 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez zielonyb5 » 16 lut 2013, 02:19

minerał mozecie sobie lać do ciezarowki lub ciagnika rolniczego a nie 10cio letniego auta ;)
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 22:15
Posty: 13
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 6 GY 2.0i SportKombi

Postprzez Bart007 » 16 lut 2013, 17:58

Cześć.
U mnie pojawił się problem zżerania oleju – jakieś 1l / 1000 km. Przy przebiegu 103 000 potwierdzonym w serwisach Mazdy (jak a jest prawda – nie wiem) nie przewidywałem remontu, ale wyrok dwóch mechaników był właśnie taki. Ponieważ i tak miałem mieć zmianę oleju, zamiast Elfa 5W30 wlali mi Shela 10W40. Temat remontu przeciągam już tydzień czytając co się da, oglądając dymki z rury itd.
Przy starcie nie dymi, jedynie po zaparkowaniu wokół auta roznosi się smrodek. Podczas jazdy chmury też za mną nie ma.
Do was mam pytanie – co właściwie obejmuje taki remont, bo jestem zielony. Czy to coś stylu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=102846 ? Chodzi mi oto, że jak już będzie silnik rozebrany i idę w dużą kasę , to żeby się nie okazało, że można było coś jeszcze zrobić, ale nie zrobili. Czyli – jaki jest obowiązkowy zakres prac przy remoncie ?
Początkujący
 
Od: 19 maja 2011, 22:14
Posty: 10
Skąd: Polska Południowa
Auto: Mazda 6 GY 2005r benzyna 2.0 147KM

Postprzez rymko » 17 lut 2013, 12:29

Postprzez klajgus » 10 sty 2013 21:51

bolo2610 napisał(a):kto ma jakiekolwiek pojęcie wie żę wymagają one półsyntetyków chociażby ze względu na HLA9hydrauliczne popychacze zaworów


co do oleju to się z tobą zgadzam, ale nie pisz o hydraulicznych popychaczach zaworów w benzynowych 6stakach, bo ich w tych silnikach nie ma.


Sorki, ale trochę się pogubiłem.
Swojego czasu śledziłem wątek w którym jednoznacznie padła informacja, iż w benzynach M6 są jednak hydrauliczne popychacze i nikt tego nie negował. Więć co jest z tymi popychaczami <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez dobrzyn22 » 17 lut 2013, 13:24

Bart007 napisał(a):Do was mam pytanie – co właściwie obejmuje taki remont, bo jestem zielony.

poczytaj np. tu:
viewtopic.php?f=60&t=148422&hilit=remont+silnika

lub

viewtopic.php?f=60&t=102846&hilit=remont+silnika
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mazda6656 » 19 lut 2013, 20:42

Witam .
Jak wspomniałem w skromnych przywitaniach jestem "szczęsliwym" posiadaczem Mazdy 6 GY z silnikiem 2.3 benzyna . Szczesliwym z tego wzglegu że autem sie dlugo nie nacieszylem z powodu apetytu na olej tj. ok 3 litrów na 1000km. Pojazd ma niewieki przebieg bo w chwili zakupu miała 84500 km teraz ma ok 3 tys wiecej. Auto przebieg ma orginalny sprawdzony i potrwierdzony przez ASO Mazda , jak cała jej historia. Nie robiłem zdjec bo przy tak duzym spalaniu oleju nie zasługuje na to by ja fotografować, ale do rzeczy jutro robie z nia pozadek i rozbieram serce, przebieg operacji udokumentuje fotograficznie i dla zainteresowanych zdjecia beda dostepne na forum jak i opis naprawy.Jezeli sa osoby ktore maja lub miały podobne problemy prosze o info.Co do dalszych moich poczyniań i modyfikacji bede pisał. :)
Ostatnio edytowano 21 lut 2013, 20:25 przez mazda6656, łącznie edytowano 2 razy
Krzysztof
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 20:14
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GY 2.3 benzyna

Postprzez Marianek » 19 lut 2013, 21:36

Witamy na forum i współczuje problemu.
Przenoszę temat do GG/GY a tam moderator połączy z szybkimi pytaniami.
Załóż swój watek w Nasze Mazdy z dokumentacja swojego auta, na pewno przyda się nie jednemu.
Pozdrawiam
Marian.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez dobrzyn22 » 19 lut 2013, 21:47

łączę z istniejącym wątkiem

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez szymon29k » 4 mar 2013, 15:27

Moja mazda bierze sporo oleju w grudniu robiłem zmiane oleju od koniec stycznia sprawdzałem i juz było na min co jest grane dodam że leje olej castrol 10w40 wczesniej taki był lany wiec ja teżtaki leje. Dzis dzwoniłem do jednego z serwisów mówiłem że chciabym u nich sprawdzic kompresje silnika bo dowiedziałem sie że niby od tego najlepiej zacząc a gosc mi sie pytał czy normalnie odpala a nie mam problemów z odpalaniem wiec stweirdził ze to nie problem z kompresją raczej turbina może brac olej co o tym sądzicie?
szymon29k
 

Postprzez misiek89 » 4 mar 2013, 16:57

Sprawdź kompresje mało to kosztuje a pokazuje w jakim stanie jest silnik jak wyjdzie zile to już jest zarys tego co trzeba sprawdzać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez yoluki07 » 25 mar 2013, 15:12

od grudnia 2012 jestem posiadaczem mazdy 6 2.3 benz z2004 roku niestety juz miesiac pozniej dzhewczyna na zimnym silniku poszla do odciecia i silnhk padl. przeskoczyl lancuszek ,glowica do regeneracji nowy rozrzad itp. koszt 6tysia chwile pozniej zauwazylem ze na bagnecie nid ma sladow oleju mechanik po sprawdzeniu powiedziak mi ze uszczelka pod pokrywa zaworow cieknie .wymieniak ja 3 razy i dalej to samo zanim go olsnilo zeby dac orginalnom :/ teraz jest ok ale olej mi dalej znika jakis litr na 500km dodam ze nie dymi na niebiesko sprawdzalem spaliny ok co to moze byc? jesli tn dol siknika to czy mechanik nie mogl tego sprawdzic przy naprawie glowicy? dodam ze niebardzo sie na tym znam.

Dopisano 25 mar 2013, 15:58:

aha i dodam jeszcze ze na luzie obroty czesto faluja
yoluki07
 

Postprzez matthies » 25 mar 2013, 18:07

yoluki07 napisał(a):dzhewczyna na zimnym silniku poszla do odciecia

wybacz za trywialną i nie wnoszącą nic do tematu odpowiedź, ale zmień dziewczynę ...

albo porządnie op*******
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6