Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Nie ma magicznego sposobu na wyjście z tej sytuacji.
Zmiana oleju czy zalanie jakiegoś specyfiku to rozwiązanie...no żadne tak naprawdę.
Spójrzmy na to tak na chłopski rozum, skoro szlifowali gładzie cylindrów to znaczy, że ich wymiar wewnętrzny w sposób mikroskopijny się powiększył. Jeżeli w taki cylinder włożyli nominalny tłok...to z całym szacunkiem i nie obrażając Cię to po prostu durnego robota.
Bo efekt takiej operacji może być tylko jeden= auto będzie spalać więcej oleju.
Ja zrobiłem remont swojej madzi (626 GF) ba...remont to mało powiedziane, ja swój silnik doprowadziłem do stanu kiedy opuszczał fabrykę i kosztowało mnie to ponad 5000 zł.
Trzeba było ten tysiąc wygrzebać spod ziemi i zrobić to jak trzeba, a tak niestety mnożysz sobie koszty.
Zmiana oleju czy zalanie jakiegoś specyfiku to rozwiązanie...no żadne tak naprawdę.
Spójrzmy na to tak na chłopski rozum, skoro szlifowali gładzie cylindrów to znaczy, że ich wymiar wewnętrzny w sposób mikroskopijny się powiększył. Jeżeli w taki cylinder włożyli nominalny tłok...to z całym szacunkiem i nie obrażając Cię to po prostu durnego robota.
Bo efekt takiej operacji może być tylko jeden= auto będzie spalać więcej oleju.
Ja zrobiłem remont swojej madzi (626 GF) ba...remont to mało powiedziane, ja swój silnik doprowadziłem do stanu kiedy opuszczał fabrykę i kosztowało mnie to ponad 5000 zł.
Trzeba było ten tysiąc wygrzebać spod ziemi i zrobić to jak trzeba, a tak niestety mnożysz sobie koszty.
- Od: 19 gru 2010, 16:50
- Posty: 111
- Skąd: Zachodnia Polska
- Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'
no ale niestety nie mialem wiecej kasy, poza tym nie chcialem wiecej ładowac pieniedzy w ten samochod, wiedzialem ze bedzie palil olej ale nie sadzilem ze tak duzo, gdy bym to wiedzial to bym wlozyl tego tysiaka jeszcze , no ale nie wlozylem... podjalem zla decyzje i musze z tym zyc;)
- Od: 7 paź 2012, 11:05
- Posty: 31
- Auto: Mazda 6 1.8 benz.
może rozwiązaniem byłoby dać głowicę do sprawdzenia i jeśli jest ok. kupić sam dół silnika bez osprzętu,tkzw. słupek?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
G.... prawda, broniłem swoich racji i zostałem wyśmiany.
Tylko minerał ! Syntetyk rozszczelnia silnik.
Zapraszam: viewtopic.php?f=329&t=128239&p=2187383&hilit=zatar%C5%82#p2187383
Tylko minerał ! Syntetyk rozszczelnia silnik.
Zapraszam: viewtopic.php?f=329&t=128239&p=2187383&hilit=zatar%C5%82#p2187383
tadziomaru1 napisał(a):Hubix wszystkim wciska pełny syntetyk i to ogólnie na forum wiadomo i to jest normalne. Ja osobiście do takich pytań o zmianę oleju podchodze z rezerwą, bo. Ano bo mój sąsiad pojechał kiedyś do naszego znajomego mechanika na wymianę oleju i powiedzial, że ma 15W40 i taki chteż chce. Ale tamten mówi, że no co ty, na mineralnym bedziesz jeździł, trzeba wlać półsyntetyk chociaż... No i wlał. Sąsiad przejechał ok 5 kilometrów, stanął pod sklepem, a z silnika smród i dym. Zatarł się w cholerę. Okazało się, że lepszy olej rozpuścił i pooddzielał szlamy i nagary z elementów silnika, które zatkały kanaliki smarne. Sąsiad przeklął mechanika od ch... No i co Ci teraz mam poradzić? Nie wiem w jakim stanie masz silnik, ile tam jest szlamu czy czego, jak często kiedyś olej był wymieniany. Może masz w miarę czysty silnik, te mineralne Elfy chyba nie są złe, myślę, że powinieneś jednak wlać półsyntetyk. Ja bym polecił Valvoline Maxlife 10W40. Sprawdzony między innymi w BG, więc też stary silnik, przez Kolegę Lukano, któremu można wierzyć. Przeszedł na niego z Mobila 10W40 i było o wiele lepiej. Teraz chyba też leje go do MX3. Lukano ma tak, że przy każdej zmianie oleju ściąga dekiel i po mobilu było brudno i dekiel do mycia, a po Valvoline czysto. Mam nadzieje, że nie będzie zły, że się na Niego powołałem.
Kupilem swoja mazde 1,5 roku temu, zalalem polsyntetyk Mobil 2000. Brał mi olej jakis litr na 10000. Zmieniłem za namowa na syntetyk Shella i ... przestał brać. Teraz zmieniłem na Elfa full syntetyk i też nie bierze. Minerał zalewalem za namowa do Opla, ktory lubil olej, powiedzial mi kolega zebym zalal syntetyk i zgadnijcie co sie stalo... mniej bierze, troche bierze bo to ten nieszczesny 1,6 16V X16XEL ale mniej... do tego zagazowany a jak wiemy (niektórzy nei dopuszczają tej wiedzy)wszystkie silniki biora olej tylko uzupelniaja braki paliwem i wszystkimi odpadami dostajacymi sie do oleju... jednak to czy zdazy uzupelnic zalezy od tego jak duza dawke polknie na danym odcinku.
- Od: 23 kwi 2011, 21:53
- Posty: 12
- Auto: MAZDA 6 CITD 2.0 2003r.
bolo2610 napisał(a):prosze,nie powielajcie takich bzdur-gęsty minerał jak sie rozgrzeje do temp roboczej jest rzadszy od syntetyka-jest jak woda,za to jak jest zimny to jak smoła,zwłaszcza zimą.nie bez powodu jest taki tani
Jak chcesz napisać coś rzetelnego w tej kwestii, to podaj najpierw, o jakie lepkości syntetyka chodzi i z jakim minerałem chcesz porównywać (minerały też są w różnych lepkościach). Dodatkowo: masz na myśli pełny syntetyk czy syntetyk HC?
Na razie to tylko zamąciłeś.
niby w jaki sensie?po co wdawać się w jakieś megaszczegółowe dyskusje techniczne skoro sami specjaliści nie są zgodni na tym poziomie dyskusji??Pankuba napisał(a):Na razie to tylko zamąciłeś.
dla mnie liczą się fakty i własne doswiadczenia z ostatnich 6 lat
-kupiłem kadetta z minerałem,zawory rano stukały(HLA),zalałem półsyntetykiem(przy 230tyś)przestały,przejechałem autem ok 50tyś ,sprzedałem i jeżdził dalej aż do wypadku
-kupiłem 323f BG 1.6 16v.-za namową sprzedawcy w sklepie z częściami zalałem minerał mobila,po ok tyg,zaczął rano stukać hydraulką,ciężko odpalał rano(w zimie)-zmieniłem na półsyntetyk valvo-nawet przy -20 rano 2,3 sek po odpaleniu zero stukania,zero brania oleju do dziś,chodzi jak brzytwa już 5 lat(4 u mnie,rok u brata).co ciekawe w trakcie jak miałem auto raz skusiłem się na castola magnateca i zaczął głośniej chodzić po czasie,po miesiącu wróciłem do valvo i ...cisza.
-teraz mam 323f BJ 170tys,,rano czasem kopciła przez uszczelniacze zaworów,zawory rano wyrażnie słyszalne.zmieniłem z połsyntetyka(castrol 10w40) na syntetyk (valvo) efekt-z początku dymienie rano wzrosło,po ok 3 mieś, przestała dymić całkowicie,oleju nie ubywa wcale.To są fakty z własnego
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
bolo2610, nie zamierzam podważać tych historii, które opisałeś. Olej z cyferką "5" przed "W" zawsze będzie zapewniał przy zimnym starcie silnika mniejsze opory i lepsze pompowanie na górę silnika niż 15W40.
Chodziło o lepkość wysokotemperaturową, czyli to, co oznaczamy cyferką po "W".
Twierdzenie, że 15W40 jest rzadszy w temp. roboczej od syntetyka, jest co najmniej nieścisłe. 15W40 są zwykle marnej jakości i lepkość ulega szybkiej degradacji w czasie eksploatowania. Przykładowo można założyć, że w odpowiednich warunkach po 10 tyś. przejechanych km będziesz miał zamiast SAE 15W40 jakieś ...W25 czy nawet ...W20 . W takim samym czasie z 5W30 też pewnie zrobi się ...W25 wgzl. ...W20. W początkowym okresie użytkowania żaden 15W40 nie będzie mniej lepki w temp. 100 C niż 5W30.
Chodziło o lepkość wysokotemperaturową, czyli to, co oznaczamy cyferką po "W".
Twierdzenie, że 15W40 jest rzadszy w temp. roboczej od syntetyka, jest co najmniej nieścisłe. 15W40 są zwykle marnej jakości i lepkość ulega szybkiej degradacji w czasie eksploatowania. Przykładowo można założyć, że w odpowiednich warunkach po 10 tyś. przejechanych km będziesz miał zamiast SAE 15W40 jakieś ...W25 czy nawet ...W20 . W takim samym czasie z 5W30 też pewnie zrobi się ...W25 wgzl. ...W20. W początkowym okresie użytkowania żaden 15W40 nie będzie mniej lepki w temp. 100 C niż 5W30.
pewnie masz rację,bardziej mi chodzi o tępienie bzdetów typu-wlej syntetyk – zacznie cieknac dymic,wlej mineral – przestanie brac olej,wycieki zmaleją , przy przebiegu XXX trzeba wlać minerał itp,itd.
w większości są to bezwiednie powielane bzdety.
w większości są to bezwiednie powielane bzdety.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Cześć.
U mnie pojawił się problem zżerania oleju – jakieś 1l / 1000 km. Przy przebiegu 103 000 potwierdzonym w serwisach Mazdy (jak a jest prawda – nie wiem) nie przewidywałem remontu, ale wyrok dwóch mechaników był właśnie taki. Ponieważ i tak miałem mieć zmianę oleju, zamiast Elfa 5W30 wlali mi Shela 10W40. Temat remontu przeciągam już tydzień czytając co się da, oglądając dymki z rury itd.
Przy starcie nie dymi, jedynie po zaparkowaniu wokół auta roznosi się smrodek. Podczas jazdy chmury też za mną nie ma.
Do was mam pytanie – co właściwie obejmuje taki remont, bo jestem zielony. Czy to coś stylu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=102846 ? Chodzi mi oto, że jak już będzie silnik rozebrany i idę w dużą kasę , to żeby się nie okazało, że można było coś jeszcze zrobić, ale nie zrobili. Czyli – jaki jest obowiązkowy zakres prac przy remoncie ?
U mnie pojawił się problem zżerania oleju – jakieś 1l / 1000 km. Przy przebiegu 103 000 potwierdzonym w serwisach Mazdy (jak a jest prawda – nie wiem) nie przewidywałem remontu, ale wyrok dwóch mechaników był właśnie taki. Ponieważ i tak miałem mieć zmianę oleju, zamiast Elfa 5W30 wlali mi Shela 10W40. Temat remontu przeciągam już tydzień czytając co się da, oglądając dymki z rury itd.
Przy starcie nie dymi, jedynie po zaparkowaniu wokół auta roznosi się smrodek. Podczas jazdy chmury też za mną nie ma.
Do was mam pytanie – co właściwie obejmuje taki remont, bo jestem zielony. Czy to coś stylu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=102846 ? Chodzi mi oto, że jak już będzie silnik rozebrany i idę w dużą kasę , to żeby się nie okazało, że można było coś jeszcze zrobić, ale nie zrobili. Czyli – jaki jest obowiązkowy zakres prac przy remoncie ?
- Od: 19 maja 2011, 22:14
- Posty: 10
- Skąd: Polska Południowa
- Auto: Mazda 6 GY 2005r benzyna 2.0 147KM
Postprzez klajgus » 10 sty 2013 21:51
bolo2610 napisał(a):kto ma jakiekolwiek pojęcie wie żę wymagają one półsyntetyków chociażby ze względu na HLA9hydrauliczne popychacze zaworów
co do oleju to się z tobą zgadzam, ale nie pisz o hydraulicznych popychaczach zaworów w benzynowych 6stakach, bo ich w tych silnikach nie ma.
Sorki, ale trochę się pogubiłem.
Swojego czasu śledziłem wątek w którym jednoznacznie padła informacja, iż w benzynach M6 są jednak hydrauliczne popychacze i nikt tego nie negował. Więć co jest z tymi popychaczami

Bart007 napisał(a):Do was mam pytanie – co właściwie obejmuje taki remont, bo jestem zielony.
poczytaj np. tu:
viewtopic.php?f=60&t=148422&hilit=remont+silnika
lub
viewtopic.php?f=60&t=102846&hilit=remont+silnika
Witam .
Jak wspomniałem w skromnych przywitaniach jestem "szczęsliwym" posiadaczem Mazdy 6 GY z silnikiem 2.3 benzyna . Szczesliwym z tego wzglegu że autem sie dlugo nie nacieszylem z powodu apetytu na olej tj. ok 3 litrów na 1000km. Pojazd ma niewieki przebieg bo w chwili zakupu miała 84500 km teraz ma ok 3 tys wiecej. Auto przebieg ma orginalny sprawdzony i potrwierdzony przez ASO Mazda , jak cała jej historia. Nie robiłem zdjec bo przy tak duzym spalaniu oleju nie zasługuje na to by ja fotografować, ale do rzeczy jutro robie z nia pozadek i rozbieram serce, przebieg operacji udokumentuje fotograficznie i dla zainteresowanych zdjecia beda dostepne na forum jak i opis naprawy.Jezeli sa osoby ktore maja lub miały podobne problemy prosze o info.Co do dalszych moich poczyniań i modyfikacji bede pisał.
Jak wspomniałem w skromnych przywitaniach jestem "szczęsliwym" posiadaczem Mazdy 6 GY z silnikiem 2.3 benzyna . Szczesliwym z tego wzglegu że autem sie dlugo nie nacieszylem z powodu apetytu na olej tj. ok 3 litrów na 1000km. Pojazd ma niewieki przebieg bo w chwili zakupu miała 84500 km teraz ma ok 3 tys wiecej. Auto przebieg ma orginalny sprawdzony i potrwierdzony przez ASO Mazda , jak cała jej historia. Nie robiłem zdjec bo przy tak duzym spalaniu oleju nie zasługuje na to by ja fotografować, ale do rzeczy jutro robie z nia pozadek i rozbieram serce, przebieg operacji udokumentuje fotograficznie i dla zainteresowanych zdjecia beda dostepne na forum jak i opis naprawy.Jezeli sa osoby ktore maja lub miały podobne problemy prosze o info.Co do dalszych moich poczyniań i modyfikacji bede pisał.
Ostatnio edytowano 21 lut 2013, 20:25 przez mazda6656, łącznie edytowano 2 razy
Krzysztof
- Od: 19 lut 2013, 20:14
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 GY 2.3 benzyna
Witamy na forum i współczuje problemu.
Przenoszę temat do GG/GY a tam moderator połączy z szybkimi pytaniami.
Załóż swój watek w Nasze Mazdy z dokumentacja swojego auta, na pewno przyda się nie jednemu.
Pozdrawiam
Marian.
Przenoszę temat do GG/GY a tam moderator połączy z szybkimi pytaniami.
Załóż swój watek w Nasze Mazdy z dokumentacja swojego auta, na pewno przyda się nie jednemu.
Pozdrawiam
Marian.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
łączę z istniejącym wątkiem
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Moja mazda bierze sporo oleju w grudniu robiłem zmiane oleju od koniec stycznia sprawdzałem i juz było na min co jest grane dodam że leje olej castrol 10w40 wczesniej taki był lany wiec ja teżtaki leje. Dzis dzwoniłem do jednego z serwisów mówiłem że chciabym u nich sprawdzic kompresje silnika bo dowiedziałem sie że niby od tego najlepiej zacząc a gosc mi sie pytał czy normalnie odpala a nie mam problemów z odpalaniem wiec stweirdził ze to nie problem z kompresją raczej turbina może brac olej co o tym sądzicie?
-
szymon29k
od grudnia 2012 jestem posiadaczem mazdy 6 2.3 benz z2004 roku niestety juz miesiac pozniej dzhewczyna na zimnym silniku poszla do odciecia i silnhk padl. przeskoczyl lancuszek ,glowica do regeneracji nowy rozrzad itp. koszt 6tysia chwile pozniej zauwazylem ze na bagnecie nid ma sladow oleju mechanik po sprawdzeniu powiedziak mi ze uszczelka pod pokrywa zaworow cieknie .wymieniak ja 3 razy i dalej to samo zanim go olsnilo zeby dac orginalnom :/ teraz jest ok ale olej mi dalej znika jakis litr na 500km dodam ze nie dymi na niebiesko sprawdzalem spaliny ok co to moze byc? jesli tn dol siknika to czy mechanik nie mogl tego sprawdzic przy naprawie glowicy? dodam ze niebardzo sie na tym znam.
Dopisano 25 mar 2013, 15:58:
aha i dodam jeszcze ze na luzie obroty czesto faluja
Dopisano 25 mar 2013, 15:58:
aha i dodam jeszcze ze na luzie obroty czesto faluja
-
yoluki07
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6