Falujące obroty po zatrzymaniu (benz.)
Mi obroty falują jedynie podczas startu wentylatory klimy i falują to za dużo powiedziane podnoszą sie nie znacznie ,problemów z aku tez nie mam ,a ten mały symbol to świadczy ze koniczy sie bateria w mierniku tak mi sie zdaje
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Panowie, u mnie wystepuje dziwny spadek obrotów. Otoz jak pojezdze trochę i samochód sie dobrze rozgrzeje, pozniej zatrzymam sie na parkigu (silnik caly czas pracuje) i postoje chwile nagle obroty potrafią spaść o jakies 100-150rpm na doslownie sekunde i ponownie sie podnosza do prawidlowych obrotow biegu jalowego. Podczas 20minut zdarzy sie tak moze kilka razy, innych objawow brak. W niczym nie przeszkadza, poprostu jest to irytujace. No chyba ze to jest normalne ze w jakis sposob te obroty sa cały czas regulowane i te spadki nie są jakas wada... chociaz mam wrazenie ze im wieszy przebieg w moim aucie tym czesciej sie to powtarza. Ma ktos jakis pomysl ?
Odrazu mowie ze zadne swiece, przewody i cewka nie wchodza w gre. Przepustnice mam czysta, kazdy mechanik mowil ze to wina krokowca wiec kupilem uzywke i jest to samo... chyba ze maja one tendencje do "gubienia kroków" i stąd te objawy
Jak to jest jeszcze z łapaniem lewego powietrza ? Wtedy obroty by sie podnosiły czy opadaly ?
Odrazu mowie ze zadne swiece, przewody i cewka nie wchodza w gre. Przepustnice mam czysta, kazdy mechanik mowil ze to wina krokowca wiec kupilem uzywke i jest to samo... chyba ze maja one tendencje do "gubienia kroków" i stąd te objawy
Na 200%, mam manualna klimatyzacje
i wentylator tez sie wtedy nie wlacza do schlodzenia silnika
obroty spadaja jak nie ma praktycznie zadnego obciazenia, chyba ze radio...
tadziol napisał(a):dorzuć zadziałanie wspomagania kierownicy – wzrost ciśnienia na pompie wspomagania = większy opórCLAU napisał(a):podnoszenia w konkretnych sytuacjach
Wystarczy skręcić kiero na jałowym i sie podnoszą u mnie na P i N w forscanie widać najlepiej
Davis film prosimy
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
No i co z tego ze masz klime manuala!!!???? Jak masz nawiew ustwiony choć lekko na szyby to sprezarkamsama sie zalacza i osusza pomimo nie swiecacegom sie AC i stad takie objawy.U mnie tez tak jest 

-
WisniaUs
Naprawdę
????? Sory ale w życiu bym się nie spodziewał.... Szczerze to nigdy nie słyszałem aby sprężarka klimy się załączała gdy jej nie uruchomiłem ręcznie, a raczej słyszę jak załącze klime że sprężarka się włącza i wyłącza, widać to wtedy również po obrotach że delikatnie wzrastają.... W sumie dałbym sobie nawet rękę uciąć że takie zjawisko u mnie nie występuje, no ale co będzie jak się sprawdzi... będę wtedy bez ręki..
No i tak jak pisałem, jak sprężarka klimy chodzi to obroty są wtedy delikatnie wyższe tak ? Jak się wyłącza, obroty spadają do normalnego poziomu biegu jałowego, tak ? A u mnie jest sekundowy spadek obrotów o 100rpm i wskakuje znowu na te swoje 750rpm nawet bez obciążenia. Dla jasności postaram się nagrać filmik jak to wygląda.
Ostatnio edytowano 22 sty 2016, 20:25 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego porzedniego posta (nie ma takiej potrzeby)
Powód: nie cytujemy całego porzedniego posta (nie ma takiej potrzeby)
DeviS nie ma co sprawdzać, przy nawiewie na szyby klima pracuje zawsze, więc obroty mogą ci falować przy załączaniu i wyłączaniu sprężarki. Jak nie słyszysz sprężarki to albo ogłuchłeś , albo jest zepsuta
Panowie bez klimy manualnej, nie macie racji – dysponujecie innymi modelami, więc piszcie raczej o swoich wersjach klimy
Panowie bez klimy manualnej, nie macie racji – dysponujecie innymi modelami, więc piszcie raczej o swoich wersjach klimy
No dobra, powiedzmy że ta klima pracuje zawsze jeśli nadmuch jest ustawiony na szyby (chociaż naprawdę nie słyszę sprężarki, słyszę ją dopiero gdy włączę przycisk AC i to głośno i wyraźnie...) Może wasze wersje USA tak mają ustawione a moja EU nie
A jeśli nadmuch jest ustawiony na kabinę (nie na szybę) wtedy rozumiem że nie ma prawa się włączyć ? Dzisiaj pojeżdzę i sprawdzę opcję z nadmuchem na nogi ;D
Dokladnie, klima nie ma nic wspolnego. Dzisiaj obalilem teorie klimy i ustawienia nadmuchu na szyby bo przy nadmuchu na nogi spadki obrotów tez występują. A odnośnie tego czy sprezarka klimy się wlacza przy nadmuchu na szyby rownież nie mogę potwierdzic bo wcale jej nie slysze jak nawiew ustawiony na szyby, praktycznie jestem tego pewny ze tak nie jest ale jeszcze pojezdze i poobserwuje.
A co do nieszczelnosci dolotu..... hmmm bardziej sklanial bym sie wlasnie ku tej teorii, moze ta rura harmonijkowa od filtra powietrza do przepustnicy ma jaas nieszczelnosc, ewentualnie uszczelka kolektora dolotowego. Tylko wtedy jak lapie lewe powietrze to obroty powinny spadac czy sie podnosic ?
I co to jest TB ? Bo nie potrafie rozszyfrowac tego skrótu...
A co do nieszczelnosci dolotu..... hmmm bardziej sklanial bym sie wlasnie ku tej teorii, moze ta rura harmonijkowa od filtra powietrza do przepustnicy ma jaas nieszczelnosc, ewentualnie uszczelka kolektora dolotowego. Tylko wtedy jak lapie lewe powietrze to obroty powinny spadac czy sie podnosic ?
I co to jest TB ? Bo nie potrafie rozszyfrowac tego skrótu...
Ostatnio edytowano 23 sty 2016, 07:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Dzieki za wyjasnienie
Tak, byla czyszczona. Pisalem na poczatku ze jest czysta
Takze odpada. Trzeba sprawdzic ten dolot... Co polecacie ? Psikanie autostartem ? Czy lanie ciepłej wody ? 
Umknie nie zauważyłem żeby przy minus 10 i nadmuchu na szybę chodziła sprężarka klimy ,wentylator to tak ,ale sprężarka ,a nie jest tak ze ona działa do jakiejś tam temp,gniazda śrub Mafa lubią puszczać bo to plastik
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
zetek napisał(a): bym wyczyścił przepustnice i zmienił silnik krokowy i będzie dobrze
Na Twoim miejscu najpierw przeczytał bym poprzednie posty a następnie pisał odpowiedź w tym temacie.... Sory ale nie chce mi się pięć razy pisać że przepustnica była czyszczona (w tym samochodzie to podstawa i chyba dla niektórych rozwiązanie większości problemów z autem
Na nowy czy używany ten krokowiec
????????
Dopisano 23 sty 2016 18:25:
a jak to nie pomoże to odłącz aku odkręcasz wszystkie masy od karoserii i nadwozia i zarabiasz nowe końcówki a ta pod filtrem powietrza to ucinasz tak daleko do póki kable pod izolacja nie będą czarne może to nawet być 50 cm. Jak to nie pomoże to bierzesz się za sterownik, a jak się na tym nie znasz to zawieś do mechanika bo taki urok tej mazdy
Dopisano 23 sty 2016 18:25:
a jak to nie pomoże to odłącz aku odkręcasz wszystkie masy od karoserii i nadwozia i zarabiasz nowe końcówki a ta pod filtrem powietrza to ucinasz tak daleko do póki kable pod izolacja nie będą czarne może to nawet być 50 cm. Jak to nie pomoże to bierzesz się za sterownik, a jak się na tym nie znasz to zawieś do mechanika bo taki urok tej mazdy
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6