Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

Postprzez thing » 21 paź 2015, 08:18

Koniecznie daj znać czy działa :)

U siebie miałem też małą przygodę z sondą. Otóż sonde używaną kupiłem jakieś 2 miesiące temu bo podejrzewałem że jest coś z nią nie tak. Niestety nie było czasu na wymiane.

I tak tydzień temu, w poniedziałek (w niedziele było wszystko ok) rano obroty falowały, szarpało na LPG I PB. Nie dało się jechać.

Mechanik sprawdził świece, cewki, na kompie żadnych błędów. Wtedy przypomniałem sobie o tej sondzie i to było to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez SebZab » 21 paź 2015, 09:47

Ja mam taki błąd:
P0134: O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 1)
ale nie widzę żadnych anomalii w zachowaniu silnika.
Wszystko jest w normie, łącznie ze spalaniem.
Na wszelki wypadek jednak postanowiłem wymienić tą sondę bo widok ikony żółtego silnika mnie drażni.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2015, 10:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2006
2.3i 16V

Postprzez Betlej_20 » 22 paź 2015, 16:26

Witam.
Mam problem z szarpaniem na zimnym silniku. Na benz. delikatnie a na LPG dość mocno do 2 tys. obrotów. Jak samochód się nagrzeje wszystko jest w porządku. Kilka razy wyskoczył mi błąd o zbyt ubogiej mieszance.
Zastanawiam się nad tym czy to wina sondy. Jak dokładnie powinna pracować sonda przed katem?? U mnie co chwilę skacze, raz jest 0,250 raz 0,950, na jałowym biegu. Druga sonda trzyma cały czas 0,940. Mechanik twierdzi, że to wina tej pierwszej sondy.
Czy to możliwe, czy odczyty tak powinny skakać co chwilę??
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2009, 23:08
Posty: 59
Skąd: Ciechanów
Auto: Mazda 6 GG 2.0 16v 2003r.

Postprzez brodaM6 » 23 paź 2015, 07:43

Mi jak wywołało p0171 i byłem i elektryka tez twierdził ze sonda pierwsza nie domaga ,wymieniłem przeplywomierz i mam spokój ,a sonda niby zepsuta ,a dwa lata chula ,wyczytałem ze dobra sonda powina zmieniać swoje wartość co kilka sekund jakoś tak ,martwa stoi
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez thing » 23 paź 2015, 12:37

Broda ma racje. Jakby to była sonda to szarpało by cały czas bez względu na temp. i paliwo.

Sprawdzone masz świece i cewki? Jakie masz świece? Przepustnice czyściłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Betlej_20 » 23 paź 2015, 13:45

Na kompie nic nie wykazało, że cewka padła. Świece i przewody wymieniałem z 1.5r temu tak samo czyściłem przepustnicę. Nie widać przebicia na kablach i świece też są w bardzo dobrym stanie.
Podejrzenie też jest na uszkodzony czujnik temp., że niby na zimnym pokazuję zbyt wysoką temp. Dobrze by było jeszcze podmienić tą cewkę dla pewności...
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2009, 23:08
Posty: 59
Skąd: Ciechanów
Auto: Mazda 6 GG 2.0 16v 2003r.

Postprzez SebZab » 1 lis 2015, 21:46

Czekałem na sondę z Chin około 3 tygodni.
Dzisiaj ją zamontowałem. Pasowała idealnie. Żadnych problemów z montażem.
Skasowałem stary błąd check engine i jest ok.
Po pierwszej przejażdżce zauważyłem że silnik szarpie przy przyśpieszaniu.
Odłączyłem akumulator i jutro sprawdzę ponownie.

Ps. po resecie przez odpięcie akumulatora już nie szarpie przy przyśpieszaniu.

No i sielanka się skończyła po 1 dniu chińska sonda wali błędami P0131, P0134, P2251...
Początkujący
 
Od: 9 paź 2015, 10:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2006
2.3i 16V

Postprzez t34567 » 2 lis 2015, 15:55

Czyli sonda do D... ? Smutna wiadomość :( Pisz do kitajca o refund.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Danmazda » 2 lis 2015, 16:48

Też miałem problem z tą sondą. Zamiar był by była nowa z Chin, ale obawiałem się że może nie działać. Kupiłem używkę na allegro, rok jak działa bez zarzutu i zrobiłem na niej 15 tyś. km. Oby ze zwrotem nie było problemu.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez SebZab » 4 lis 2015, 11:14

Ciąg dalszy moich doświadczeń z chińską sondą po kilku dniach użytkowania:

– skasowałem te 3 błędy jw.
– na drugi dzień pojawił się tylko jeden z nich – P0131 i też go skasowałem
– od tego czasu 200km i nie pojawił się żaden check engine
– przy przyśpieszaniu zdarza się, że Mazda szarpie na co pomaga mocniejsze wciśnięcie gazu.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2015, 10:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2006
2.3i 16V

Postprzez CLAU » 4 lis 2015, 12:14

Szarpie w calym zakresie obrotow, czy tylko miedzy 1000-2000rpm ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez SebZab » 4 lis 2015, 12:17

Nie zwróciłem uwagi na obroty, ale na pewno szarpie tylko na niskich biegach bo jak jadę już na IV biegu w górę to nie ma szarpania
Początkujący
 
Od: 9 paź 2015, 10:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2006
2.3i 16V

Postprzez CLAU » 4 lis 2015, 13:02

Sprawdz w jaki mzakresie obrotów szarpie i konkretnie czy jak chcesz przyspieszyc na 4 biegu z 1500rpm to Ci szarpie. Albo na 2gim biegu przyśpieszyć z 1000rpm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez SebZab » 4 lis 2015, 14:54

Przed chwilą sprawdziłem: szarpie do 2000 obrotów potem już nie jak dodam więcej gazu i zwiększę obroty
Początkujący
 
Od: 9 paź 2015, 10:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2006
2.3i 16V

Postprzez CLAU » 4 lis 2015, 15:43

Mam to u siebie, i tylko do 2000rpm i wątpie aby to byla sonda. Nigdy nie miałem żadnych błędów w kompie oprócz świadomie wywołanego błędu ABS/TCS. Sprawdzam u siebie błędy dosyć regularnie.
Juz zaczynam sięzastanawiać czy te szarpnięcia, bo są takie lekko mechaniczne, nie pochodzą ze sprzegła, które ma od nowości 216k km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez SebZab » 4 lis 2015, 15:56

Tydzień temu nie miałem szarpania na starej (oryginalnej) sondzie, która padła i świeciła błędem P0134...
To musi być wina tej nowej sondy albo ona sonda działa poprawnie (bo nie wywala już check) a objawił się jakiś inny sprawca szarpania. Może przepływomierz.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2015, 10:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2006
2.3i 16V

Postprzez Yoki » 4 lis 2015, 15:58

Wiem ze trochę OT ale mi przeciął się stożek o ramę i tez miałem błąd że problem może być z sondą. A winowajca był gdzie indziej

Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez CLAU » 4 lis 2015, 15:58

To odłącz przepływkę i przejedź się bez niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 4 lis 2015, 16:35

Ja bym obstawiał przeplywomierz ,wyczyść Maf i iat to 2in1 ,a jak chcesz ruszyć z pieskiem tez szarpie,nie pamietam ale jak u mnie przepływka odołączam to M gaśnie
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez CLAU » 4 lis 2015, 16:41

U mnie jak chcesz ruszyc z piskiem to nie szarpie nigdy. Co innego jak chcesz mocniej przyśpieszyć w warunkach, w ktorych nie powinienes tego zrobic czyli jedziesz na 4 biegu, odpuszczasz gaz aby zmniejszyc predkosc i obroty do 1500rpm i chcesz nagle przyśpieszać i wtedy szarpie mocno 2-5 razy zanim dojdzie do 2000rpm i przestaje. I tylko w takiej sytuacji na każdym biegu oprócz jedynki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6