czujnik położenia wałka rozrządu m6 (benz.)
jak daleko masz do Bydgoszczy?
bo tam znam dobry punkt pomocy w takich klinicznych przypadkach, w szczególnośc mazdy 6..
pozdr.
E.
bo tam znam dobry punkt pomocy w takich klinicznych przypadkach, w szczególnośc mazdy 6..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
a do W/wy lub Jaworzna?
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Maxkls (tu na forum), Jaworzno/Myslowice, firma MazVagTech w moim podpisie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
no , bo jego mialem na mysli..
pozdr
E.
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Może ktoś pomoże bo już nie daję rady: jechałem moją mazdą 6 2006r i nagle zaświeciła się kontrolka Check engine i kontrolka kontroli trakcji (brak serwa hamulca i wspomagania kierownicy). Okazało się że urwała się śruba łącząca wałek rozrządu z pompą wspomagania. Niestety zdiagnozowaliśmy także jedną urwaną śrubkę łączącą koło impulsowe z trybem w pompie wspomagania i 2 śrubki ze sklepanym gwintem. Zostało to wszystko poprawione przy okazji wymieniony był rozrząd z napinaczem (rozrząd prawdopodobnie był przestawiony o ząb ale zostało to poprawione). Problem polega na tym, że obecnie Mazda ma czasem problem z odpaleniem (czasem odpali od tyku a czasem w ogóle, a dosłownie za 2sek odpala bezproblemowo) i wydaje mi się że czasem raz – dwa razy dziennie zgaśnie podczas cofania lub ruszania ale po odpaleniu wszystko jest ok. Cały czas świecą się check engine i kontrola trakcji ale problemu ze wspomaganiem i hamulcami już nie ma. Autko jeździ tylko te problemy z odpaleniem. Błędy jakie się pojawiają to P0016, wcześniej pojawiał się błąd nieprawidłowa korelacja wałka rozrządu z wałem. Co może być przyczyną takiego zachowania się Mazdy?
-
Carmann
Jestem po diagnozie Auto Księzyno w Białym pdnpśnie tego czujnika.
Błąd jaki szczytali to P0016- korelacja pomiędzy położeniem wału korbowego a położeniem wałka rozrządu. Wg serwisu czujnik położenia wałka jest ok. Teraz najlepsze bo chca mi wymienić jakieś koło zębate(wariator) na wałku za bagatela 3tyś. zł+ łańcuch za 700zł. Stopień pewności 80-90%, że to prawidłowa diagnoza, jak to określił pan z serwisu. Masakra jakaś. Nie mógł mi wytłumaczyć dlaczego to akurat kółko a nic innego: cyt : "czesto wymieniamy to w amerykańcach i CX-7" . I co o tym sądzić.
Podpięcie pod kompa 200zł i dwie godz. czekania.
Pytałem też o synchronizację wałków o której pisał Blastereq1..... dziwnie się na mnie popatrzyli i stwierdzili że takiej synchronizacji się nie da wykonać.
zglupialem juz i nie wiem co dalej z tym tematem zrobić ....
Błąd jaki szczytali to P0016- korelacja pomiędzy położeniem wału korbowego a położeniem wałka rozrządu. Wg serwisu czujnik położenia wałka jest ok. Teraz najlepsze bo chca mi wymienić jakieś koło zębate(wariator) na wałku za bagatela 3tyś. zł+ łańcuch za 700zł. Stopień pewności 80-90%, że to prawidłowa diagnoza, jak to określił pan z serwisu. Masakra jakaś. Nie mógł mi wytłumaczyć dlaczego to akurat kółko a nic innego: cyt : "czesto wymieniamy to w amerykańcach i CX-7" . I co o tym sądzić.
Podpięcie pod kompa 200zł i dwie godz. czekania.
Pytałem też o synchronizację wałków o której pisał Blastereq1..... dziwnie się na mnie popatrzyli i stwierdzili że takiej synchronizacji się nie da wykonać.
zglupialem juz i nie wiem co dalej z tym tematem zrobić ....
- Od: 20 paź 2009, 09:48
- Posty: 10
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 6, 2.3/2006r – USA
Panowie podpinam się pod temat. Problem z kontrolką "check engine" pojawia się u mnie po przekroczeniu ok. 5,5 -6,0 tyś.obr./min na obrotomierzu, czyli prawie przy odcięciu. Wywala błąd "check engine", na komputerze sczytało błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Zakupiłem nowy czujnik firmy EPS o oznaczeniu 1.953.281 w intercars. Po wymianie czujnika na nowy niestety objawy są jeszcze gorsze ponieważ błąd wywala już przy ok. 3,0-3,5 tyś. obr./min. Dodam, że wyłączając silnik i uruchamiając go ponownie po czwartym razie błąd "chceck engine" gaśnie na nowym i na starym czujniku. W tej chwili wróciłem z powrotem do starego czujnika – wiadomo. Co to może być za objaw gdzie jeszcze szukać problemu. Dodam, że mam zainstalowane LPG w Mazda 6 2.3 benzyna rok prod. 2002 wersja kombi, ale problem był taki sam przed instalacją od momentu kiedy kupiłem auto, czyli już jakiś niecały rok temu. Objaw, który mnie dodatkowo mnie niepokoi to zbyt duża ilość branego oleju. Niestety dolewka 1L-1,5L na 2000 tyś km to chyba coś nie tak. Będę wdzięczny za informację. Jeżeli coś nie dopisałem to zgłaszajcie.
sztukas napisał(a):... Niestety dolewka 1L-1,5L na 2000 tyś km to chyba coś nie tak. ..
to raczej problem pierscieni i gladzi cylndrow.

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzwoniłem wczoraj do serwisu Mazdy w Długołęce.
Team Marek Pasierbski ASO Mazda
ul. Wrocławska 33d
Wrocław/Długołeka
55-095 MIRKÓW
i rozmawiałem z doradcą serwisu, zrozumiałe, że muszę udać się z autem do nich żeby zdiagnozowali problem z poborem oleju i problem "check engine", który opisałem w poprzednim poście. Pytanie moje jest następujące czy ktoś z was robił coś u nich i czy możecie polecić ten warsztat. Do Długołęki mam 80 km i nie wiem czy warto się do nich wybierać. Jestem już zdesperowany w grę wchodzi nawet sprzedaż auta.
Team Marek Pasierbski ASO Mazda
ul. Wrocławska 33d
Wrocław/Długołeka
55-095 MIRKÓW
i rozmawiałem z doradcą serwisu, zrozumiałe, że muszę udać się z autem do nich żeby zdiagnozowali problem z poborem oleju i problem "check engine", który opisałem w poprzednim poście. Pytanie moje jest następujące czy ktoś z was robił coś u nich i czy możecie polecić ten warsztat. Do Długołęki mam 80 km i nie wiem czy warto się do nich wybierać. Jestem już zdesperowany w grę wchodzi nawet sprzedaż auta.
oni tez nic wielkiego nie stwierdza.
sprawa jest posta: jesli nie ma wyciekow to olej jest spalany.
i albo poprzez nieszczelne piersicienie albo przez uszczelniacze zaworow dostaje sie on do komory spalania.
te drugie prosciej i taniej wymianic no i moze warto to wykonac aby miec pewnosci gdzie tkwi problem
a ten serwis cos tam stwierdzi ale i odp. rachunek wystawi co tobie jest nie potrzebne do szczescia
ale to twoja indywidualna decyzja, jak postapisz....
pozdr.E
sprawa jest posta: jesli nie ma wyciekow to olej jest spalany.
i albo poprzez nieszczelne piersicienie albo przez uszczelniacze zaworow dostaje sie on do komory spalania.
te drugie prosciej i taniej wymianic no i moze warto to wykonac aby miec pewnosci gdzie tkwi problem
a ten serwis cos tam stwierdzi ale i odp. rachunek wystawi co tobie jest nie potrzebne do szczescia

ale to twoja indywidualna decyzja, jak postapisz....
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
sztukas napisał(a):Pytanie moje jest następujące czy ktoś z was robił coś u nich i czy możecie polecić ten warsztat.
wejdź do działu "spotkania regionalne" , wybierz swoje województwo i poszukaj polecanych/nie polecanych warsztatów i serwisów w swojej okolicy

Witam posiadam Mazde 6 silnik 2.3 benz . 166 km . Mój problem wyglądał tak : Jechałem do domu i nagle samochód zaczął mi spowalniać i wyświetliła się kontrolka silnika . Obroty szalały , trakcja hamowała mi silnik z każdym przełączeniem biegów , dojechałem cało i zdrowo do domu . Zresetowałem akumulator 3 x niestety nic to nie dało . Następnego dnia przyszedł do mnie kolega z komputerem i podłączyliśmy błąd P0340 czujnik wałka rozrządu – usterka . Okazało się , że czujnik jest dobry gdyż przełożyliśmy z innej Mazdy 6 . Samochód ledwo odpalał i był dalej problem , zaholowaliśmy do warsztatu i dzień zwłoki. Mechanik nie wykrył błędu po wielokrotnym resetowaniu akumulatora . Rozebrał osłonki rozrządu okazało się wszystko pięknie więc w czym problem ? . Sięgnął niżej okazało się , że Czujnik wału rozrządu był zabity konserwacją tak jak instalacja po przeczyszczeniu i po ustawieniu wałka już było prawie dobrze obroty lekko szalały więc zostały sprawdzone świece , wymienione gdyż miały 13 lat
. Teraz autko śmiga . Więc radzę na przyszłość sprawdzać czujnik położenia wałka czy jest ok bo można wydać pieniążki na dobry czujnik . A usterka może być niżej tak jak u mnie czyli czujnik położenia wału rorządu .
-
Proyal
wg. mnie, w opisie kolega wspomina o czujniku walka rozrzadu i o czujniku walu korbowego
a to ewidentnie dwa inne, w innych miejscachzamontowane i do tego istotne dla silnika podzespoly.
pozdr.
E.
a to ewidentnie dwa inne, w innych miejscachzamontowane i do tego istotne dla silnika podzespoly.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6