czujnik położenia wałka rozrządu m6 (benz.)

Postprzez darekhf » 10 kwi 2010, 22:22

Nie znaleźli,stwierdzili ze to prawdopodobnie będzie coś po stronie elektrycznej dlatego podziękowałem najpierw sprawdzę sam wszystkie połączenia i najwyżej wtedy podjadę na już mechaniczną analizę.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 18:34
Posty: 16
Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002

Postprzez Enduro » 10 kwi 2010, 22:47

jak daleko masz do Bydgoszczy?
bo tam znam dobry punkt pomocy w takich klinicznych przypadkach, w szczególnośc mazdy 6..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez darekhf » 11 kwi 2010, 10:47

no niestety do Bydgoszczy mam ok. 500 kilometrów wiec troszkę za daleko no ale dzięki
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 18:34
Posty: 16
Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002

Postprzez Enduro » 11 kwi 2010, 11:29

a do W/wy lub Jaworzna?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez darekhf » 11 kwi 2010, 12:59

Do Jaworzna już bliżej jestem z Krakowa
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 18:34
Posty: 16
Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002

Postprzez krzych » 11 kwi 2010, 15:04

Maxkls (tu na forum), Jaworzno/Myslowice, firma MazVagTech w moim podpisie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 11 kwi 2010, 16:25

no , bo jego mialem na mysli..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez darekhf » 11 kwi 2010, 20:00

Dzięki za pomoc, w tym tygodniu nie dam rady bo wyjeżdżam ale spróbuje się z Nim jak najszybciej skontaktować
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 18:34
Posty: 16
Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002

Postprzez cmdspock » 13 lip 2010, 16:33

wyjasnilo sie cos z tym czujnikiem? mam ten sam problem. kontrolka "check" sie swieci i zostalo to zdiagnozowane u elektromechanika jako czujnik polozenia walka.
Początkujący
 
Od: 20 paź 2009, 09:48
Posty: 10
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 6, 2.3/2006r – USA

Postprzez Carmann » 22 lip 2010, 15:26

Może ktoś pomoże bo już nie daję rady: jechałem moją mazdą 6 2006r i nagle zaświeciła się kontrolka Check engine i kontrolka kontroli trakcji (brak serwa hamulca i wspomagania kierownicy). Okazało się że urwała się śruba łącząca wałek rozrządu z pompą wspomagania. Niestety zdiagnozowaliśmy także jedną urwaną śrubkę łączącą koło impulsowe z trybem w pompie wspomagania i 2 śrubki ze sklepanym gwintem. Zostało to wszystko poprawione przy okazji wymieniony był rozrząd z napinaczem (rozrząd prawdopodobnie był przestawiony o ząb ale zostało to poprawione). Problem polega na tym, że obecnie Mazda ma czasem problem z odpaleniem (czasem odpali od tyku a czasem w ogóle, a dosłownie za 2sek odpala bezproblemowo) i wydaje mi się że czasem raz – dwa razy dziennie zgaśnie podczas cofania lub ruszania ale po odpaleniu wszystko jest ok. Cały czas świecą się check engine i kontrola trakcji ale problemu ze wspomaganiem i hamulcami już nie ma. Autko jeździ tylko te problemy z odpaleniem. Błędy jakie się pojawiają to P0016, wcześniej pojawiał się błąd nieprawidłowa korelacja wałka rozrządu z wałem. Co może być przyczyną takiego zachowania się Mazdy?
Carmann
 

Postprzez cmdspock » 27 lip 2010, 09:17

Jestem po diagnozie Auto Księzyno w Białym pdnpśnie tego czujnika.
Błąd jaki szczytali to P0016- korelacja pomiędzy położeniem wału korbowego a położeniem wałka rozrządu. Wg serwisu czujnik położenia wałka jest ok. Teraz najlepsze bo chca mi wymienić jakieś koło zębate(wariator) na wałku za bagatela 3tyś. zł+ łańcuch za 700zł. Stopień pewności 80-90%, że to prawidłowa diagnoza, jak to określił pan z serwisu. Masakra jakaś. Nie mógł mi wytłumaczyć dlaczego to akurat kółko a nic innego: cyt : "czesto wymieniamy to w amerykańcach i CX-7" . I co o tym sądzić.
Podpięcie pod kompa 200zł i dwie godz. czekania.

Pytałem też o synchronizację wałków o której pisał Blastereq1..... dziwnie się na mnie popatrzyli i stwierdzili że takiej synchronizacji się nie da wykonać.
zglupialem juz i nie wiem co dalej z tym tematem zrobić ....
Początkujący
 
Od: 20 paź 2009, 09:48
Posty: 10
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 6, 2.3/2006r – USA

Postprzez sztukas » 28 lut 2013, 14:46

Panowie podpinam się pod temat. Problem z kontrolką "check engine" pojawia się u mnie po przekroczeniu ok. 5,5 -6,0 tyś.obr./min na obrotomierzu, czyli prawie przy odcięciu. Wywala błąd "check engine", na komputerze sczytało błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Zakupiłem nowy czujnik firmy EPS o oznaczeniu 1.953.281 w intercars. Po wymianie czujnika na nowy niestety objawy są jeszcze gorsze ponieważ błąd wywala już przy ok. 3,0-3,5 tyś. obr./min. Dodam, że wyłączając silnik i uruchamiając go ponownie po czwartym razie błąd "chceck engine" gaśnie na nowym i na starym czujniku. W tej chwili wróciłem z powrotem do starego czujnika – wiadomo. Co to może być za objaw gdzie jeszcze szukać problemu. Dodam, że mam zainstalowane LPG w Mazda 6 2.3 benzyna rok prod. 2002 wersja kombi, ale problem był taki sam przed instalacją od momentu kiedy kupiłem auto, czyli już jakiś niecały rok temu. Objaw, który mnie dodatkowo mnie niepokoi to zbyt duża ilość branego oleju. Niestety dolewka 1L-1,5L na 2000 tyś km to chyba coś nie tak. Będę wdzięczny za informację. Jeżeli coś nie dopisałem to zgłaszajcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 12:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Postprzez Enduro » 28 lut 2013, 15:59

sztukas napisał(a):... Niestety dolewka 1L-1,5L na 2000 tyś km to chyba coś nie tak. ..

to raczej problem pierscieni i gladzi cylndrow. <glupek2>
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sztukas » 1 mar 2013, 12:11

Dzwoniłem wczoraj do serwisu Mazdy w Długołęce.
Team Marek Pasierbski ASO Mazda
ul. Wrocławska 33d
Wrocław/Długołeka
55-095 MIRKÓW
i rozmawiałem z doradcą serwisu, zrozumiałe, że muszę udać się z autem do nich żeby zdiagnozowali problem z poborem oleju i problem "check engine", który opisałem w poprzednim poście. Pytanie moje jest następujące czy ktoś z was robił coś u nich i czy możecie polecić ten warsztat. Do Długołęki mam 80 km i nie wiem czy warto się do nich wybierać. Jestem już zdesperowany w grę wchodzi nawet sprzedaż auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 12:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Postprzez Enduro » 1 mar 2013, 13:14

oni tez nic wielkiego nie stwierdza.
sprawa jest posta: jesli nie ma wyciekow to olej jest spalany.
i albo poprzez nieszczelne piersicienie albo przez uszczelniacze zaworow dostaje sie on do komory spalania.
te drugie prosciej i taniej wymianic no i moze warto to wykonac aby miec pewnosci gdzie tkwi problem
a ten serwis cos tam stwierdzi ale i odp. rachunek wystawi co tobie jest nie potrzebne do szczescia <glupek2>
ale to twoja indywidualna decyzja, jak postapisz....
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 1 mar 2013, 14:56

sztukas napisał(a):Pytanie moje jest następujące czy ktoś z was robił coś u nich i czy możecie polecić ten warsztat.

wejdź do działu "spotkania regionalne" , wybierz swoje województwo i poszukaj polecanych/nie polecanych warsztatów i serwisów w swojej okolicy <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brodaM6 » 1 mar 2013, 21:37

ja proponuje podać kod błędu
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Proyal » 18 paź 2013, 22:00

Witam posiadam Mazde 6 silnik 2.3 benz . 166 km . Mój problem wyglądał tak : Jechałem do domu i nagle samochód zaczął mi spowalniać i wyświetliła się kontrolka silnika . Obroty szalały , trakcja hamowała mi silnik z każdym przełączeniem biegów , dojechałem cało i zdrowo do domu . Zresetowałem akumulator 3 x niestety nic to nie dało . Następnego dnia przyszedł do mnie kolega z komputerem i podłączyliśmy błąd P0340 czujnik wałka rozrządu – usterka . Okazało się , że czujnik jest dobry gdyż przełożyliśmy z innej Mazdy 6 . Samochód ledwo odpalał i był dalej problem , zaholowaliśmy do warsztatu i dzień zwłoki. Mechanik nie wykrył błędu po wielokrotnym resetowaniu akumulatora . Rozebrał osłonki rozrządu okazało się wszystko pięknie więc w czym problem ? . Sięgnął niżej okazało się , że Czujnik wału rozrządu był zabity konserwacją tak jak instalacja po przeczyszczeniu i po ustawieniu wałka już było prawie dobrze obroty lekko szalały więc zostały sprawdzone świece , wymienione gdyż miały 13 lat :P . Teraz autko śmiga . Więc radzę na przyszłość sprawdzać czujnik położenia wałka czy jest ok bo można wydać pieniążki na dobry czujnik . A usterka może być niżej tak jak u mnie czyli czujnik położenia wału rorządu .
Proyal
 

Postprzez misiek89 » 18 paź 2013, 23:10

Z tego co piszesz to chodzi o czujnik wału korbowego do tego od rozrządu konserwacja się nie dostanie przecież
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Enduro » 19 paź 2013, 00:12

wg. mnie, w opisie kolega wspomina o czujniku walka rozrzadu i o czujniku walu korbowego
a to ewidentnie dwa inne, w innych miejscachzamontowane i do tego istotne dla silnika podzespoly.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6