Witam
Mi wykazało błąd:
P0012-FF-(PCM) – Regulacja faz rozrządu – Zbyt duże opóżnienie ( 1 rząd cylindrów ).
Powiem szczerze ze w mechanice jestem bardzo słaby i sam nie chce się bawić tym. W przyszlym miesiącu jade do ASO w Słupsku aby zrobili to co mi mówili, mianowicie bedą mi przestawiać kąty położenia na wale. Mam nadzieje ze to cos pomoże ( bo taka przyjemnosc kosztuje 600 pln + VAT ). A ty to masz od kupna ten problem ? Byłeś w ASO??
Pozdrawiam
Błąd Error Engine ( Pomocy ! )Mazda 6. 2002. 2.3. 166 KM
1, 2
Hej !
Tak. Kupilem ten samochod z ta usterka. Sadzilem, ze to drobnostka, jakis czujnik i tyle.
Bylem w ASO, ale popisali sie wyjatkowa niekompetencja. Kazali mi wymienic przepustnice, bo zobaczyli, ze jest peknieta obudowa.
Diagnosta powiedzial, ze przepustnica (mam juz taka fly by wire) jest "nafaszerowana elektronika" i napewno to jest przyczyna.
Wielka mi elektronika... zwykly silnik liniowy. Takze z ASO zrezygnowalem, przynajmniej z Ksiezyno.
Rozrzad mialem wymieniony i ustawiony przez Auto Jaksa, ale bez efektu.
Jestem ciekaw co ASO Ci powie na ten problem.
Tomek
Tak. Kupilem ten samochod z ta usterka. Sadzilem, ze to drobnostka, jakis czujnik i tyle.
Bylem w ASO, ale popisali sie wyjatkowa niekompetencja. Kazali mi wymienic przepustnice, bo zobaczyli, ze jest peknieta obudowa.
Diagnosta powiedzial, ze przepustnica (mam juz taka fly by wire) jest "nafaszerowana elektronika" i napewno to jest przyczyna.
Wielka mi elektronika... zwykly silnik liniowy. Takze z ASO zrezygnowalem, przynajmniej z Ksiezyno.
Rozrzad mialem wymieniony i ustawiony przez Auto Jaksa, ale bez efektu.
Jestem ciekaw co ASO Ci powie na ten problem.
Tomek
- Od: 14 lip 2007, 15:16
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY 2.0i 147KM 2005
Aha, jeszcze jedno. Diagnozowalem problem w http://www.elektronika.com.pl/
Diagnoza jest taka, ze elektronika jest ok, sterowanie itp. Problem jest taki, ze sygnal do przestawienia faz jest,
zawor sie otwiera, ale brak reakcji i fizycznego przestawienia faz.
Tomek
Diagnoza jest taka, ze elektronika jest ok, sterowanie itp. Problem jest taki, ze sygnal do przestawienia faz jest,
zawor sie otwiera, ale brak reakcji i fizycznego przestawienia faz.
Tomek
- Od: 14 lip 2007, 15:16
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY 2.0i 147KM 2005
Hej.
No się nosze z zamiarem naprawienia tego , ale czy to poskutkuje to nie wiem ( mam tylko taką nadzieje ) Ja byłem w ASO podlączyli mi pod komputer i im wykazał ten błąd co wyzej napisałem. No i powiedzieli mi że mam przyjechać na ustawienie kątów na wale, ale sam nie jestem pewien czy to jest to. Jaksa mi powiedzial że to jest raczej wina łańcucha. A ty to naprawiłesz ?
No się nosze z zamiarem naprawienia tego , ale czy to poskutkuje to nie wiem ( mam tylko taką nadzieje ) Ja byłem w ASO podlączyli mi pod komputer i im wykazał ten błąd co wyzej napisałem. No i powiedzieli mi że mam przyjechać na ustawienie kątów na wale, ale sam nie jestem pewien czy to jest to. Jaksa mi powiedzial że to jest raczej wina łańcucha. A ty to naprawiłesz ?
- Od: 8 mar 2010, 16:58
- Posty: 20
- Skąd: Miastko
- Auto: Mazda 6 2.3 Kombi 166 KM
Nie naprawilem tego jeszcze skutecznie. Jaksa tez wymienil mi lancuch, ale niczego to nie zmienilo, poza uszczerbkiem w portfelu 
Zmiana lancucha i ustawinei rozrzadu, to rodzaj standardowej odpowiedzi mechanika na tego typu bledy.
W przypadku silnikow z VVT nie oznacza to jednak, ze przyczyna lezy w lancuchu i ustawieniu rozrzadu.
Tomek
Zmiana lancucha i ustawinei rozrzadu, to rodzaj standardowej odpowiedzi mechanika na tego typu bledy.
W przypadku silnikow z VVT nie oznacza to jednak, ze przyczyna lezy w lancuchu i ustawieniu rozrzadu.
Tomek
- Od: 14 lip 2007, 15:16
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY 2.0i 147KM 2005
witam
kupilem 4 miesiace temu mazde 6 2.0 kombi z 2004 ( rej 2005 )
120 km disel
przy zakupie w ASO sprawdzili mi go pod komputerem i zrobili ogolny przeglad.
niestety ostatnio zaświecila mi się na desce rozdzielczej najgorsza z mozliwych kontrolek [ engine ]
wybralem sie do jednego serwisu w gliwicach, diagnosta za pomoca komputera wykryl blad kolektora dolotu.
zostawilem auto. na drugi dzien przy odbiorze diagnosta stwierdzil, ze mechanicznie wszystko powinno byc OK, nie dopatrzyl sie nieszczelnosci, ciśnienie wszedzie jest w normie.
stwierdzil ze bbyc moze przepustnica nie do konca sie zamyka ale nie ma to wplywu na prace silnika.
kontrolka zgasla po przegladzie. niestety juz po kolejnym odpaleniu auta jednak znow sie zaswiecila
czy mieliscie podobny problem?
diagnosta stwierdzil że trzeba trochę pojedzdzic i poobserwowac kontrolke .
jesli bedzie caly czas swiecic to zeby do nichch wrocic.
na forum doczytalem sie ze byc moze zapaskudzona jest przepustnica.
co o tym sadzicie?
pozdrawiam
kupilem 4 miesiace temu mazde 6 2.0 kombi z 2004 ( rej 2005 )
120 km disel
przy zakupie w ASO sprawdzili mi go pod komputerem i zrobili ogolny przeglad.
niestety ostatnio zaświecila mi się na desce rozdzielczej najgorsza z mozliwych kontrolek [ engine ]
wybralem sie do jednego serwisu w gliwicach, diagnosta za pomoca komputera wykryl blad kolektora dolotu.
zostawilem auto. na drugi dzien przy odbiorze diagnosta stwierdzil, ze mechanicznie wszystko powinno byc OK, nie dopatrzyl sie nieszczelnosci, ciśnienie wszedzie jest w normie.
stwierdzil ze bbyc moze przepustnica nie do konca sie zamyka ale nie ma to wplywu na prace silnika.
kontrolka zgasla po przegladzie. niestety juz po kolejnym odpaleniu auta jednak znow sie zaswiecila
czy mieliscie podobny problem?
diagnosta stwierdzil że trzeba trochę pojedzdzic i poobserwowac kontrolke .
jesli bedzie caly czas swiecic to zeby do nichch wrocic.
na forum doczytalem sie ze byc moze zapaskudzona jest przepustnica.
co o tym sadzicie?
pozdrawiam
- Od: 21 mar 2010, 02:56
- Posty: 4
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 2.0 120 KM Kombi
r.prod.2004
Podaj numer bledu.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
witam.
Wczoraj byłem w auto ksiezyno w bialymstoku bo tez mialem palaca sie kontrolke check.
Blad jaki zdiagnozowali to P0016- korelacja pomiedzy polozeniem walu korbowego a polozeniem walka rozrzadu.
Serwis stwierdzil ze winne jest jakies kolo zebate (wariator) na walku rozrzadu i trzeba je wymienic + łańcuch . w sumie ok. 3700zł – masakra.
co o tym sadzicie?
Wczoraj byłem w auto ksiezyno w bialymstoku bo tez mialem palaca sie kontrolke check.
Blad jaki zdiagnozowali to P0016- korelacja pomiedzy polozeniem walu korbowego a polozeniem walka rozrzadu.
Serwis stwierdzil ze winne jest jakies kolo zebate (wariator) na walku rozrzadu i trzeba je wymienic + łańcuch . w sumie ok. 3700zł – masakra.
co o tym sadzicie?
- Od: 20 paź 2009, 09:48
- Posty: 10
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 6, 2.3/2006r – USA
cmdspock napisał(a):witam.
Wczoraj byłem w auto ksiezyno w bialymstoku bo tez mialem palaca sie kontrolke check.
Blad jaki zdiagnozowali to P0016- korelacja pomiedzy polozeniem walu korbowego a polozeniem walka rozrzadu.
Serwis stwierdzil ze winne jest jakies kolo zebate (wariator) na walku rozrzadu i trzeba je wymienic + łańcuch . w sumie ok. 3700zł – masakra.
co o tym sadzicie?
Czytałem ze ...,a zreszta proszę ,Usterka znaleziona , zciął się klin na kółku od strony wacum pompy tam gdzie czujnik wałka , kółko się przesunęło i stąd brak korelacji , czujnik czytał ale nie było korelacji. tylko nie napisali czy Bp -on .
Dopisano sobota, 24 stycznia 2015, 07:40:
Wybacz ale nie zgodzę sie stobą ze ten typ tak ma, kontroli nas informują o zbliżających sie lub istniejących usterkach mniej lub bardziej ważnych
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Cała akcja miała miejsce w 2009r. Ogólnie skończyło się na tym, że oddałem samochód do mech. w Konarzycach i poradzili sobie z tematem. Błędu nie ma, kontrolka check reaguje prawidłowo. Także odpukać jest ok. Co dokładnie robili .... zabij mnie nie powiem bo nie pamiętam dokładnie. Grzebali coś przy rozrządzie. Fakt kasa też nie mała była bo 1,5 tys.
Teraz motam się z fotelem kierowcy. Fotel reaguje na sterowanie przyciskiem tak jakby dochodził prąd i było wszystko ok., ale nie chodzi góra dół. Chyba zablokował się mechanicznie na prowadnicach ale nie mam czasu tego wyciągnąć a w Łomży nie wiem do kogo się udać z taką akcją.
Teraz motam się z fotelem kierowcy. Fotel reaguje na sterowanie przyciskiem tak jakby dochodził prąd i było wszystko ok., ale nie chodzi góra dół. Chyba zablokował się mechanicznie na prowadnicach ale nie mam czasu tego wyciągnąć a w Łomży nie wiem do kogo się udać z taką akcją.
- Od: 20 paź 2009, 09:48
- Posty: 10
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 6, 2.3/2006r – USA
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6