Zalecane obroty dla silnika benzynowego w Mazda6

Postprzez Cantore » 18 cze 2009, 22:41

Jaksa napisał(a):Szczerze , lepiej jezdzilo się szostką dieslem , benzyna jest głosniejsza

Ale ja pytałem, co sądzisz o jeżdżeniu na wysokich obrotach – czy one szkodzą silnikowi. Przykładowo czy jeżdżenie na 4000-5000 obrotów szkodzi silnikowi. Z drugiej strony, poniżej jakich nie schodzić.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez Jaksa » 18 cze 2009, 22:51

Aaa.... <glupek2>
Cantore napisał(a):co sądzisz o jeżdżeniu na wysokich obrotach – czy one szkodzą silnikowi
Jak mowa o benzynie to smialo mozna krecic , mazda lubi obroty sam swoja krece do 5 a czasami 6 tysi wszystko zalezy jaki jest przeciwnik i droga <lol> Jadac spokojnie nie schodze nizej 1500/2000 zresztą to słychac gdy zapniesz III bieg a na obrotomierzu 1000 to fura w ogole nie chce jechac tak? Generalnie to sie słyszy /czuje podczas jazdy . Jadac nie skupiam sie na tego typu tematach wszystko dzieje sie z automatu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 18 cze 2009, 23:25

Jaksa napisał(a):Jak mowa o benzynie to smialo mozna krecic , mazda lubi obroty sam swoja krece do 5 a czasami 6 tysi

O, kolejny mechanik potwierdza co mowie ;)
Jaksa napisał(a):Jadac nie skupiam sie na tego typu tematach wszystko dzieje sie z automatu.

"I o to chodzi, i o to chodzi..." :)

PS. Zaaaaj*isty avatar :D Szkoda, ze nie animowany :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 18 cze 2009, 23:57

krzych napisał(a):Zaaaaj*isty avatar
Luuuuuzik <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez lukasgr » 19 cze 2009, 19:13

może i ja się dołączę.
Po pierwsze sądzę, że gdyby wysokie obroty szkodziły silnikowi to producent zapewne czerwone pole umieściłby przy 3tyś obr.
Po drugie -może dziwne porównanie ale jak ktoś jeździł rowerem z przerzutkami to raczej nie zmieniał jak najszybciej przerzutek na najwyższe bo by się strasznie umęczył. przy zbyt niskich obrotach bardzo cierpią korbowody i sworznie.
Tylko że zbyt niskie obroty są wtedy gdy moment jest bardzo niski tak więc w benzynie poniżej ok. 1800 obr. – zresztą każdy silnik ma inna krzywą momentu i mocy więc każdy lubi nieco inne obroty.
Jednak gdy jedziemy ze stała prędkością i stałym obciążeniem nie uważam by obroty na poziomie 1500 obr. szkodziły bo tak naprawdę silnik nie wysila się żeby przyspieszać czy pokonywać wzniesienia.

Co do spalania to robiliśmy kiedyś taki test na Polibudzie i ciekawe jest to, że najmniejsze spalanie jednostkowe jest zaraz po przekroczeniu obrotów przy których silnik osiąga maksymalny moment obrotowy i przy stałym nie zmiennym obciążeniu- czyli dla większości silników benzynowych ok. 3tyś obr.– przy takich obrotach sprawność silnika jest największa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez krzych » 20 cze 2009, 00:34

lukasgr napisał(a):Co do spalania to robiliśmy kiedyś taki test na Polibudzie

lukasgr napisał(a):3tyś obr.– przy takich obrotach sprawność silnika jest największa.

Rozumiem ze test byl zgodny ze sztuka prawidlowych testow, z uwglednieniem bledow pomiarowych i odpowiednia ilosci probek? Na jakim silniku/typie/marce/modelu samochodu?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 20 cze 2009, 08:03

lukasgr napisał(a):czyli dla większości silników benzynowych ok. 3tyś obr.– przy takich obrotach sprawność silnika jest największa.

Byłbym daleki od stwierdzenia, że dla większości... Dużo zależy od skrzyni biegów, osiąganej przy danych obrotach prędkości i co za tym idzie oporów... Spalanie jednostkowe silników o tej samej pojemności i mocy może być bardzo różne.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez lukasgr » 20 cze 2009, 11:42

krzych napisał(a):Rozumiem ze test byl zgodny ze sztuka prawidlowych testow, z uwglednieniem bledow pomiarowych i odpowiednia ilosci probek? Na jakim silniku/typie/marce/modelu samochodu?


test był bardzo prosty:
Było to pre latek temu więc przedmiotem testowym była uczelniana astra 1 1,6litra
test dotyczył samego silnika -samochód nie stał na rolkach. Do autka podłączona była butla gazowa, która stała na bardzo dokładnej wadze elektronicznej osłoniętej z wszystkich stron-autko zasilane gazem lpg.
I teraz testowaliśmy przez około pięć minut różne zakresy obrotów w porównaniu z ubytkami gazu dla każdego zakresu.
np. bieg jałowy -5 minut, później 2tyś obr kolejne 5 min. itd.
Wiem, że około 3 tys wyszło najmniejsze, bo to auto tak mniej więcej osiągało swój największy moment.

Rzeczywiście za bardo uśredniłem że dla większości aut jest to ta wartość- po prostu trzeba zobaczyć wykres momentu dla swojego autka – dla diesla może to być 1800obr.

A teraz dla najmniejszego spalania trzeba to jeszcze zestawić z zestopniowywaniem skrzyni i oporami toczenia/powietrza przy różnych prędkościach- po przekroczeniu jakiejś prędkości to właśnie opory powietrza maja największy wpływ na spalanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez brii » 20 cze 2009, 15:07

Dodać trzeba jeszcze to, że testowaliście na częściowo przymkniętej przepustnicy przez co test jest mocno rozbieżny z rzeczywistością ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzych » 21 cze 2009, 19:37

Czyli w sumie, test nalezaloby urealnic zeby cokolwiek sensownego powiedziec. Ale pewnie i tak wynik bylby zblizony charakterystyka. No ale dowod to to nie jest na pewno.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez lukasgr » 22 cze 2009, 22:02

Niestety szkolne laboratoria to nie to samo co ADAC czy inne firmy zajmujące się takimi testami :|
No cóż ale coś prawdy w tym jest na pewno ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez brii » 22 cze 2009, 22:35

Coś napewno :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez LemJohny » 23 cze 2009, 23:51

U mnie troszku inaczej jest ze względu na Automat...
Ale
jak się spokojnie jedzie, biegi automat zmienia przy około 2800-3000obr. z 1 na 2 i podobnie z 2 na 3, na 4 wrzuca przy spokojnej jeździe lub toczeniu po mieście przy 2500 obr. ( Wszystko też zależy od obciążenia, przy załadowanym aucie ciągnie na obrotach wyżej) Przy dynamicznej jeździe zmienia biegi przy 5500- 6000 obr więc nie szkodzi to Maździoszce bo by na to nie pozwalała skrzynia
Optymalnie jest chyba zmieniać przy ok 3000 obr. Wtedy autko jedzie dynamicznie dość i spalanie jest w normie...
Kiedyś po mieście poszalałem tak właśnie z jazdą do 6 tys obr ciągle i grzanie od świateł do świateł ile wlezie (spalanie 17l ) Najbardziej to chyba układ wydechowy i hamulcowy dostawał w d... a nie sam silnik ;) :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez Cantore » 24 cze 2009, 00:06

LemJohny: to ciekawy głos w dyskusji.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez magicadm » 24 cze 2009, 13:26

LemJohny napisał(a):Optymalnie jest chyba zmieniać przy ok 3000 obr.

No widzisz, a VW by się zepsuło :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez scichy » 25 cze 2009, 16:31

Cantore napisał(a):Chciałbym w jednym watką zebrać wasze opinie na temat zalecanych obrotów w benzyniaku. Poniżej jakiego zakresy nie schodzić? Czy zmieniać bieg jak dojdzie do 2500 obrotów (tak mi kiedyś mechanik powiedział)? Czy ruszając kręcić na jedynce do 2 tyś i zmieniać bieg, czy może 3-3,5?
A jak się człowiek wlecze w korku to jechać na 2 biegu i mieć 1000, nieraz 800-900 obrotów, czy może powinno się na jedynce?


Z wlasnego doswiadczenia:

1. Ten silnik zaczyna dobrze ciagnac od ok 3k obr/m.... Jezeli zalezy na dobrym przyspieszeniu utrzymuje obroty wysoko i dociagam do 6 – 6.5k obr/min

2. Jezeli jade spokojnie staram sie utrzymywac niskie obroty 1,5-2.5k. Jezeli musze przyspieszyc, redukuje bieg.

3. W jezdzie miejskiej utrzymuje obroty 1.5-3.5k...

Tak na prawde, to wszystko sie to odbywa automatycznie i bez potrzeby jakiejs specjalnej uwagi z mojej strony. Sam wyczujesz kiedy potrzebujesz wysokich orbrotow.

Wg mnie najbardziej szkodliwe dla silnika i ukladu przeniesienia napedu jest przyspieszanie na wysokim biegu od niskich obrotow... Mowie o benzynie (Jaksa pls popraw jezeli jestem w bledzie).
Czyli niskie obroty – malo gazu, wysokie obroty – mozna cisac...

2.0 benz najlepiej prezentuje sie na III biegu 3k –> 6.5k obroty, 70 – >140kmh.. (o ile pamietam dobrze). Nie wiem czy wrazenia lepsze/gorze niz z dieslem, ale przy wyprzedzeniu najlepsza konfiguracja.


[/list]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez Cantore » 25 cze 2009, 19:51

scichy napisał(a):2.0 benz najlepiej prezentuje sie na III biegu 3k –> 6.5k obroty, 70 – >140kmh.. (o ile pamietam dobrze). Nie wiem czy wrazenia lepsze/gorze niz z dieslem, ale przy wyprzedzeniu najlepsza konfiguracja.

Dokładnie na 3 biegu jest tak:
60 km – 3 tyś. obrotów
80 km – 4 tyś. obrotów
100 km – 5 tyś obrotów


Jaksa napisał(a):Mazda lubi obroty sam swoja krece do 5 a czasami 6 tysi wszystko zalezy jaki jest przeciwnik i droga

A ja dzisiaj chciałem wypróbować możliwości Mazdy i niestety, spod świateł, w konfrontacji ze skodą octavią 1.9 TDI dostałem łomot :( Sprawdziłem jej specyfikację i okazuje się, że do 100 ma 11.8. Więc wniosek stąd taki, że chyba słabo ją na obroty wkręciłem. Przy 1 i 2 objąłem prowadzenie :D, jednak chyba za wcześnie wrzuciłem 3 i wtedy mnie wyprzedził. Co miał radochę.
Tak się chciałem pożalić, bo żona mnie w ogóle nie rozumie :P
Ostatnio edytowano 14 lip 2009, 19:27 przez Cantore, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez magicadm » 25 cze 2009, 21:13

Cantore napisał(a):Sprawdziłem jej specyfikację i okazuje się, że do 100 ma 11.8

Skąd wiesz czy nie była dłubana?

Cantore napisał(a):Tak się chciałem pożalić, bo żona mnie w ogóle nie rozumie

:)
PS
Następnym razem kręć do odcięcia ;)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez scichy » 25 cze 2009, 22:49

Cantore napisał(a):Dokładnie na 3 biegu jest tak:
60 km – 3 tyś. obrotów
70 km – 4 tyś. obrotów
80 km – 5 tyś obrotów


Dokładnie to jest tak (bieg III, skrzynia VI-cio biegowa, GY/LF)

obroty km/h
2500 51,8
3000 62,2
3500 72,5
4000 82,9
4500 93,2
5000 103,6
5500 114,0
6000 124,3
6500 134,7

( liczone ze specyfikacji: przełożenia głównego, przełożenia skrzyni biegów i obwodu opon)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez scichy » 25 cze 2009, 22:59

Cantore napisał(a):Więc wniosek stąd taki, że chyba słabo ją na obroty wkręciłem. Przy 1 i 2 objąłem prowadzenie zeby, jednak chyba za wcześnie wrzuciłem 3 i wtedy mnie wyprzedził. Co miał radochę.
Tak się chciałem pożalić, bo żona mnie w ogóle nie rozumie język


Na dwójce powinieneś dociągnąć do 6.0-6.5k obrotów (czyli jakieś 80 kmh), po redukcji na III schodzisz do ok 3700obr – czyli znowu jesteś na początku maksymalnego momentu – i możesz ciągnąć aż do 130 – to i tak za dużo jak na jazdę w mieście.

Porównywalny w mocy diesel nie powinien Ci dorównać przy starcie od zera.
Tylko żona może się potem na Ciebie dziwnie patrzyć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6