Problem z osiągnięciem temperatury roboczej silnika – termostat
Cześć.
Mam dwa problemy: temperatura silnika i zwiększone spalanie. Mam nadzieję, że to drugie jest skutkiem tego pierwszego, dlatego chcę się upewnić o przyczynę:
Objaw mam taki, że podczas jazdy w trasie spada mi temperatura silnika. Wskazówka spada z połowy skali do około 1/3 wysokości. Gdy z trasy wjeżdżam w miasto lub się zatrzymam albo podkręcę silnik na wysokie obroty przy wyprzedzaniu, temperatura wraca do normy. Po przejrzeniu forum podejrzenie pada na termostat, jednak po uruchamianiu auta silnik osiąga właściwa temperaturę w normalnym czasie (po 4-5 km jest w połowie skali), a wydaje mi się, że gdyby termostat mi się zablokował w otwartej pozycji trwałoby to dłużej...
W każdym bądź razie chciałbym zapytać, czy jeśli wskazówka temperatury spada do około 1/3 wysokości (momentami nawet niżej) to jest już załączone ssanie i to może być wynikiem podwyższonego spalania? Czy przy tej temperaturze ssanie nie pracuje i wysokie spalanie ma inne podłoże i mam szukać dalej?
Podwyższone spalanie o którym mowa – musiałem się bardzo starać aby zejść do 9,5l. A powinno być 8-8,5 bez wysiłku.
Mam dwa problemy: temperatura silnika i zwiększone spalanie. Mam nadzieję, że to drugie jest skutkiem tego pierwszego, dlatego chcę się upewnić o przyczynę:
Objaw mam taki, że podczas jazdy w trasie spada mi temperatura silnika. Wskazówka spada z połowy skali do około 1/3 wysokości. Gdy z trasy wjeżdżam w miasto lub się zatrzymam albo podkręcę silnik na wysokie obroty przy wyprzedzaniu, temperatura wraca do normy. Po przejrzeniu forum podejrzenie pada na termostat, jednak po uruchamianiu auta silnik osiąga właściwa temperaturę w normalnym czasie (po 4-5 km jest w połowie skali), a wydaje mi się, że gdyby termostat mi się zablokował w otwartej pozycji trwałoby to dłużej...
W każdym bądź razie chciałbym zapytać, czy jeśli wskazówka temperatury spada do około 1/3 wysokości (momentami nawet niżej) to jest już załączone ssanie i to może być wynikiem podwyższonego spalania? Czy przy tej temperaturze ssanie nie pracuje i wysokie spalanie ma inne podłoże i mam szukać dalej?
Podwyższone spalanie o którym mowa – musiałem się bardzo starać aby zejść do 9,5l. A powinno być 8-8,5 bez wysiłku.
- Od: 5 lut 2012, 00:41
- Posty: 68
- Skąd: Koszalin / Poznań
- Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM
Witam, ja mam podobny problem. Gdy jadę szybciej, przyśpieszę temperatura spada mi do około 1/3 gdy jadę spokoje lekko noga na gazie, bądź się zatrzymam temperatura wraca do normy.
Co może być przyczyną ?
Termostat, raczej dobry na 90%, bo gdyby był padnięty to od razu by się robiły ciepłe wężyki do chłodnicy z tego co się nie mylę.
Co może być przyczyną ?
Termostat, raczej dobry na 90%, bo gdyby był padnięty to od razu by się robiły ciepłe wężyki do chłodnicy z tego co się nie mylę.
-
rafal_k0nieczny
U mnie tez tak jest, że silnik nagrzewa się w odpowiednim tempie (czyli termostat jest zamknięty) i otwiera się bez przeszkód (dolny wąż od chłodnicy robi się ciepły po nagrzaniu silnika), dlatego moja teoria jest taka, że termostat nie zablokował się w otwartej pozycji, tylko nie domaga przy zamykaniu się, aczkolwiek w końcu się zamknie (np. na postoju przez noc). Czy może tak być, że termostat "trochę działa", czy ten element albo działa w 100% albo nie działa w 100% i pośrednich opcji nie ma?
- Od: 5 lut 2012, 00:41
- Posty: 68
- Skąd: Koszalin / Poznań
- Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM
Myślicie ze wymiana termostatu pomoże i temperatura silnika będzie zawsze, niezależnie od prędkości itp miała 90 ?
-
rafal_k0nieczny
rafal_k0nieczny napisał(a):Myślicie ze wymiana termostatu pomoże i temperatura silnika będzie zawsze, niezależnie od prędkości itp miała 90 ?
u mnie było wiosna 76 *C na silniku w czasie jazdy 72 *C po wymianie termostatu ( oryginał Ford )
86-94 *C jak widać jest róznica a nie miałem żadnej opadającej wskazówki , wysokiego spalania itd.
Problem zobaczyłem dopiero na Torque Pro.
Czy ktoś z Was mógłby podać numery fabryczne termostatu i jego temperaturę otwarcia (spotkałem się z 76, 82, i 90 C) do Mazdy 6, 2.3l benzyna 166KM, 2002 rok?
Bo mechanik jak dzwonił do jego hurtowni to zawołali 450zł za tę część (zamienników brak), więc pierw chciałbym poszukać jej na własną rękę.
Bo mechanik jak dzwonił do jego hurtowni to zawołali 450zł za tę część (zamienników brak), więc pierw chciałbym poszukać jej na własną rękę.
- Od: 5 lut 2012, 00:41
- Posty: 68
- Skąd: Koszalin / Poznań
- Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM
Wg. tego termostat w benzynie jest taki sam
L336-15-170
L336-15-170
Marka Model Pojemność silnika [ccm] Moc [KM] Moc [kW] Rok produkcji
MAZDA 3 (BK) 2261 260 191 2006/12 –>
MAZDA 3 (BL) 2261 260 191 2009/06 –>
MAZDA 6 (GG) 1999 147 108 2005/03 –>
MAZDA 6 (GG) 2261 260 191 2005/12 –>
MAZDA 6 (GG) 1798 120 88 2002/08 –>
MAZDA 6 (GG) 1999 141 104 2002/06 –>
MAZDA 6 (GG) 2261 166 122 2002/06 –>
MAZDA 6 (GH) 1999 155 114 2010/01 –>
MAZDA 6 (GH) 1798 120 88 2007/08 –>
MAZDA 6 (GH) 1999 147 108 2007/08 –>
MAZDA 6 (GH) 2488 170 125 2007/08 –>
MAZDA 6 Hatchback (GG) 1798 120 88 2002/08 –>
MAZDA 6 Hatchback (GG) 1999 141 104 2002/08 –>
MAZDA 6 Hatchback (GG) 1999 147 108 2005/03 –>
MAZDA 6 Hatchback (GG) 2261 166 122 2002/08 –>
MAZDA 6 hatchback (GH) 1798 120 88 2007/08 –>
MAZDA 6 hatchback (GH) 1999 147 108 2007/08 –>
MAZDA 6 hatchback (GH) 2488 170 125 2007/08 –>
MAZDA 6 kombi (GH) 1798 120 88 2008/02 –>
MAZDA 6 kombi (GH) 1999 147 108 2008/02 –>
MAZDA 6 kombi (GH) 2488 170 125 2008/02 –>
MAZDA 6 kombi (GH) 1999 155 114 2010/01 –>
MAZDA 6 Station Wagon (GY) 1999 147 108 2005/03 –>
MAZDA 6 Station Wagon (GY) 1798 120 88 2002/08 –>
MAZDA 6 Station Wagon (GY) 1999 141 104 2002/08 –>
MAZDA 6 Station Wagon (GY) 2261 166 122 2002/08 –>
MAZDA 6 Station Wagon (GY) 2261 162 119 2002/11 –>
MAZDA CX-7 (ER) 2261 258 190 2007/10 –>
MAZDA MPV II (LW) 2261 141 104 2002/07 –>
MAZDA MX-5 III (NC) 1999 160 118 2005/03 –>
MAZDA MX-5 III (NC) 1798 126 93 2005/03 –>
więc tez pasuje forda itd. Ja wymieniałem na ten
http://allegro.pl/termostat-oryg-mazda- ... 11224.html
można wymienić sam " wkład "
http://allegro.pl/termostat-mazda-3-323 ... 37572.html
L336-15-170
L336-15-170
Marka Model Pojemność silnika [ccm] Moc [KM] Moc [kW] Rok produkcji
MAZDA 3 (BK) 2261 260 191 2006/12 –>
MAZDA 3 (BL) 2261 260 191 2009/06 –>
MAZDA 6 (GG) 1999 147 108 2005/03 –>
MAZDA 6 (GG) 2261 260 191 2005/12 –>
MAZDA 6 (GG) 1798 120 88 2002/08 –>
MAZDA 6 (GG) 1999 141 104 2002/06 –>
MAZDA 6 (GG) 2261 166 122 2002/06 –>
MAZDA 6 (GH) 1999 155 114 2010/01 –>
MAZDA 6 (GH) 1798 120 88 2007/08 –>
MAZDA 6 (GH) 1999 147 108 2007/08 –>
MAZDA 6 (GH) 2488 170 125 2007/08 –>
MAZDA 6 Hatchback (GG) 1798 120 88 2002/08 –>
MAZDA 6 Hatchback (GG) 1999 141 104 2002/08 –>
MAZDA 6 Hatchback (GG) 1999 147 108 2005/03 –>
MAZDA 6 Hatchback (GG) 2261 166 122 2002/08 –>
MAZDA 6 hatchback (GH) 1798 120 88 2007/08 –>
MAZDA 6 hatchback (GH) 1999 147 108 2007/08 –>
MAZDA 6 hatchback (GH) 2488 170 125 2007/08 –>
MAZDA 6 kombi (GH) 1798 120 88 2008/02 –>
MAZDA 6 kombi (GH) 1999 147 108 2008/02 –>
MAZDA 6 kombi (GH) 2488 170 125 2008/02 –>
MAZDA 6 kombi (GH) 1999 155 114 2010/01 –>
MAZDA 6 Station Wagon (GY) 1999 147 108 2005/03 –>
MAZDA 6 Station Wagon (GY) 1798 120 88 2002/08 –>
MAZDA 6 Station Wagon (GY) 1999 141 104 2002/08 –>
MAZDA 6 Station Wagon (GY) 2261 166 122 2002/08 –>
MAZDA 6 Station Wagon (GY) 2261 162 119 2002/11 –>
MAZDA CX-7 (ER) 2261 258 190 2007/10 –>
MAZDA MPV II (LW) 2261 141 104 2002/07 –>
MAZDA MX-5 III (NC) 1999 160 118 2005/03 –>
MAZDA MX-5 III (NC) 1798 126 93 2005/03 –>
więc tez pasuje forda itd. Ja wymieniałem na ten

można wymienić sam " wkład "

Jestem po operacji przeszczepu termostatu wraz z obudową. Zamienników nigdzie nie ma, a oryginał 340zl najtaniej. Ale jest tez dobra wiadomość pasuje termostat od forda
Jedyna różnica to długość grubszego króćca, jest 2 razy dłuższy ale się spokojnie mieści. Koszt 99zl 
http://allegro.pl/ford-focus-ii-mondeo-iv-1-8-2-0-termostat-oryginal-i3586757829.html

Dzięki za numery.
Kurde, czytałem na forum, że od Forda pasuje, ale uzytkownicy pisali tez, że niby sterowanie jest inne albo inna temperatura otwarcia... przez to zwątpiłem i suma summarum kupiłem oryginał w ASO za 369 zł
W poniedziałek wymiana. Mam nadzieję, że temperatura wróci do normy a razem z nią spalanie, bo jak nie to się nieźle wkurzę.
PS.
Ten termostat ma taki malutka dziurkę, z metalowa kuleczką – jakiś zaworek, czy coś. Czy ktoś wie co to i po co on?
PS2.
Czy jeśli silnik łapałby lewe powietrze, albo było coś nie tak z przepływomierzem to zapaliłby się check, czy to trzeba samemu sprawdzić?
Kurde, czytałem na forum, że od Forda pasuje, ale uzytkownicy pisali tez, że niby sterowanie jest inne albo inna temperatura otwarcia... przez to zwątpiłem i suma summarum kupiłem oryginał w ASO za 369 zł
W poniedziałek wymiana. Mam nadzieję, że temperatura wróci do normy a razem z nią spalanie, bo jak nie to się nieźle wkurzę.
PS.
Ten termostat ma taki malutka dziurkę, z metalowa kuleczką – jakiś zaworek, czy coś. Czy ktoś wie co to i po co on?
PS2.
Czy jeśli silnik łapałby lewe powietrze, albo było coś nie tak z przepływomierzem to zapaliłby się check, czy to trzeba samemu sprawdzić?
- Od: 5 lut 2012, 00:41
- Posty: 68
- Skąd: Koszalin / Poznań
- Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM
LEM napisał(a):Czy jeśli silnik łapałby lewe powietrze, albo było coś nie tak z przepływomierzem to zapaliłby się check, czy to trzeba samemu sprawdzić?
Przepływka musiała by być już walnięta albo totalnie brudna wtedy wywali błąd, co do powietrza zapewne na jałowym było by falowanie i nie schodzenie z obrotów przy większej nieszczelności wywali błąd. A tak trzeba sobie podłączyć pod kompa i zobaczyć wartości z czujników,
Dzięki za odpowiedź misiek89! Przeczyszczę przepływomierz profilaktycznie.
Mam jeszcze jedno pytanie – mechanikowi na uzupełnienie płynu chłodniczego dostarczę swój płyn (Presotne – mam do niego zaufanie) – i teraz pytanie jakich ubytków płynu mam się spodziewać podczas wymiany termostatu? Kupować butelkę 1l, 3l, 5l ?
Mam jeszcze jedno pytanie – mechanikowi na uzupełnienie płynu chłodniczego dostarczę swój płyn (Presotne – mam do niego zaufanie) – i teraz pytanie jakich ubytków płynu mam się spodziewać podczas wymiany termostatu? Kupować butelkę 1l, 3l, 5l ?
- Od: 5 lut 2012, 00:41
- Posty: 68
- Skąd: Koszalin / Poznań
- Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM
Jestem już po wymianie termostatu.
Byłem u polecanego na forum mechanika w Poznaniu. Jednym słowem – różnicę widać od razu. Ten mój termostat musiał być już uszkodzony jakiś czas, a dopiero ostatnio na tyle, że dawał widoczne objawy. Po odpaleniu silnik nagrzewa się momentalnie – po 1-2 km dziś przy 7 stopniach rano. Przed wymianą średnie spalanie (100% miasto) komputer pokazywał 11,4l, po resecie po wymianie po przejechanych 186km 100% miasto pokazuje 10,1
Generalnie polecam się tym zająć, niekoniecznie z drogim oryginałem jeśli faktycznie pasuje ten od forda (a czy maja tez ta sama temp otwarcia?) to nie jest to jakiś duży wydatek (za robociznę zapłaciłem 60zł)
Byłem u polecanego na forum mechanika w Poznaniu. Jednym słowem – różnicę widać od razu. Ten mój termostat musiał być już uszkodzony jakiś czas, a dopiero ostatnio na tyle, że dawał widoczne objawy. Po odpaleniu silnik nagrzewa się momentalnie – po 1-2 km dziś przy 7 stopniach rano. Przed wymianą średnie spalanie (100% miasto) komputer pokazywał 11,4l, po resecie po wymianie po przejechanych 186km 100% miasto pokazuje 10,1
Generalnie polecam się tym zająć, niekoniecznie z drogim oryginałem jeśli faktycznie pasuje ten od forda (a czy maja tez ta sama temp otwarcia?) to nie jest to jakiś duży wydatek (za robociznę zapłaciłem 60zł)
- Od: 5 lut 2012, 00:41
- Posty: 68
- Skąd: Koszalin / Poznań
- Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6