Dlaczego na zimnym silniku auto ma większą moc (powyżej 2000 rpm) niż na ciepłym?(benz.)

Postprzez zetek » 12 cze 2012, 23:42

A w jakim aucie takie zjawisko nie wystepuje. Ja tak miałem w każdym. Czy to Mazda , Nissan lub honda. Po prostu auto na ssaniu ma zwiekszoną dawkę paliwa, żeby nie szarpało stąd wieksze odejście. Kiedyś byli nawet chłopcy na Allegro co robili tuning za 5 zeta. Sprzedawali opornik z instrukcją jak go podłączyć pod czujnik temperatury, żeby ECU widziało niższą temperature i załączało ssanie co dawało lepsze osiągi dla auta.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez lapa » 13 cze 2012, 10:46

świece wymienione-nic sie nie zmieniło w związku z tym przyspieszaniem na zimnym. może rzeczywiście trzebaby zostawić tą sprawę, skoro wiele aut zachowuje się podobnie. luzów jeszcze nie sprawdałem.
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 22:48
Posty: 14
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 LF 141 KM r.2002 kombi

Postprzez zetek » 13 cze 2012, 21:08

A co luzy mają do tego ??
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez lapa » 22 cze 2012, 16:00

zetek napisał(a):A co luzy mają do tego ??


nie wiem czy luzy zaworowe wpływają na ta przypadłość.napisałem, że nie sprawdzałem bo kolega Wojtek zasugerował parę postów wyżej, że warto sprawdzić.
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 22:48
Posty: 14
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 LF 141 KM r.2002 kombi

Postprzez Wojtek » 22 cze 2012, 20:40

zetek napisał(a):A co luzy mają do tego?

lapa napisał(a):nie wiem czy luzy zaworowe wpływają na ta przypadłość.

ja tez nie... ale jezeli slysze, ze auto ma juz...
lapa napisał(a):a faktycznie, zapomniałem napisać o przebiegu. 180 tys km przejeździła już moja Szóstka.

...to pierwsze co sie nasuwa, to odpowiednio przeprowadzony serwis po zakupie auta...
a przy tym przebiegu, to juz dawno swiece powinny byc wymienione... :P
Wojtek napisał(a):dobra... jakie swiece masz... i warto juz moze sprawdzic gore zawory...

kompresja, braki w mocy... mozliwe poszarpywanie, dluzsze krecenie na cieplym... czy wymieniac jeszcze?
i znowu...
"...to pierwsze co sie nasuwa, to odpowiednio przeprowadzony serwis po zakupie auta..."
a wiemy, ze juz czas sprawdzic luzy zaworowe...

btw. trzeba zrobic wszystko, aby wyeliminowac podstawowe przyczyny... niedomagan...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez MiMic » 25 cze 2012, 11:24

zetek napisał(a):A w jakim aucie takie zjawisko nie wystepuje. Ja tak miałem w każdym. Czy to Mazda , Nissan lub honda. Po prostu auto na ssaniu ma zwiekszoną dawkę paliwa, żeby nie szarpało stąd wieksze odejście. Kiedyś byli nawet chłopcy na Allegro co robili tuning za 5 zeta. Sprzedawali opornik z instrukcją jak go podłączyć pod czujnik temperatury, żeby ECU widziało niższą temperature i załączało ssanie co dawało lepsze osiągi dla auta.


Zgadzm się z powyższym, moja też tak ma, poprzednia honda zachowywała się podobnie, nigdy nie widziałem w tym nic niepokojącego.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 21:13
Posty: 23
Skąd: Poznań/Sieraków
Auto: Mazda 6|GY|LF-DE|'05

Postprzez danios18 » 1 mar 2013, 16:42

U mnie jest tak samo z tym tzw. "kopem" przy 2000 obrotów ale dla mnie to nie problem lubie jak dostaje takiego kopa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 16:13
Posty: 118
Skąd: Szczecin
Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6