Cewka zapłonowa
1, 2
Witam
Ja również dołączam się do pytania w sprawie cewki.
Mazda 6 r2004 1.8 benzyna+LPG od jakiegoś czasu pojawia się błąd o wypadaniu zaworu na 2 cylindrze.
W ciągu ostatniego miesiąca wymieniłem kable, cewkę zapłonową i swiece a błąd dalej się pojawia
Ja również dołączam się do pytania w sprawie cewki.
Mazda 6 r2004 1.8 benzyna+LPG od jakiegoś czasu pojawia się błąd o wypadaniu zaworu na 2 cylindrze.
W ciągu ostatniego miesiąca wymieniłem kable, cewkę zapłonową i swiece a błąd dalej się pojawia
-
malyluz
chinol napisał(a):patel69 napisał(a):witam!
I ja również sie dołączam.
Jakis czas temu zaczął mi sie pojawiać błąd P302 Wypadanie zapłonu na cylindrze nr 2 i podejrzewam że może to być cewka :/
A wymieniałeś świece? I na takie jakie powinny być czyli irydowe? Miałem tak w Astrze 3 i wyskakiwało 5 błędów związanych z wypadaniem zapłonów. Wymiana świec pomogła i błędy poznikały. Pozdro...
Wymieniłem na NGK ITR6F13 ale to nic nie dało :/ nie dość że wyrzuca mi ten błąd to auto nadal przerywa w zakresie obrotow od 2000 – 3000 obr/min :/
- Od: 14 maja 2010, 20:09
- Posty: 17
- Skąd: Złoczew
- Auto: M6 – 2.0i – 16V – 141Km – GY – 2004 – LPG (STAG PREMIUM)
Elo.
Aha no to pozostaje:
– sprawdzenie zaworów czyli któryś z zaworów do końca się nie zamyka. Trza byłoby rozebrać, wymienić zużyte części i dotrzeć gniazda.
– do sprawdzenia wtryskiwacze – na początek czyszczenie i ustawienie.
Pozdro...
Aha no to pozostaje:
– sprawdzenie zaworów czyli któryś z zaworów do końca się nie zamyka. Trza byłoby rozebrać, wymienić zużyte części i dotrzeć gniazda.
– do sprawdzenia wtryskiwacze – na początek czyszczenie i ustawienie.
Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
- Od: 31 lip 2009, 13:47
- Posty: 126
- Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
- Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic
Witam!
Wczoraj byłem u swojego Gaziarza i sie wszystko wyjasniło
spierdzielił sie wtryskiwacz chyba (Valtec 34) poszedł do naprawy gwarancyjnej
założył mi zwykłego Valteka i Madzia smiga
Wiec u mnie obyło sie bez wiekszych kosztów
pozdro
Wczoraj byłem u swojego Gaziarza i sie wszystko wyjasniło
Wiec u mnie obyło sie bez wiekszych kosztów
pozdro
- Od: 14 maja 2010, 20:09
- Posty: 17
- Skąd: Złoczew
- Auto: M6 – 2.0i – 16V – 141Km – GY – 2004 – LPG (STAG PREMIUM)
dlatego zawsze pytam:
jak chodzi autko na benzynce?
(oczywiscie po odlaczeniu instalacji gazowej...)
jezeli nadal sa problemy, to szukamy, jezeli nie ma... gazownik wita...
jak chodzi autko na benzynce?
(oczywiscie po odlaczeniu instalacji gazowej...)
jezeli nadal sa problemy, to szukamy, jezeli nie ma... gazownik wita...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam wszystkich,
Trochę mnie nie było ale śpieszę z odpowiedzią.
Miałem dziwne objawy szarpania podczas jazdy, taki efekt jakby nie palił na jeden gar. Oczywiście elektryk odkrywczo stwierdził że pewnie jakaś świeca ma przebicie i zalecił wymianę. Oczywiście też okazało się że świece są ok, więc poszedł dalej. Jak nie świece to pewnie któraś cewka –(bo kabli nei ma) na pytanie która stwierdzono że nie wiadomo bo problem pojawia się i znika. Musiałem kupić cewkę i przerzucać co jakiś czas na kolejny garnek. Niestety , nie dość że za pierwszym razem kupiłem nei taka jak trzeba, po korekcie ze strony hurtowni okazało się że to nie to
W związku z tym dojrzałem do wizyty w ASO i na porzucenie "osiedlowego" elektryka , być może dobrego ale nei do tego auta. Tam wyszło jak byk że walnięta jest sonda lambda i wyceniono mi część na 2300zł.
!
Całe szczęście poszukałem w sieci i ustrzeliłem używkę za 150zeta i hula!!! po 2 miechach szarpania i niespokojnych nocy- a tak na dokładkę dodam że w swojej madzi przejechane mam zaledwie 56 000km.
Trochę mnie nie było ale śpieszę z odpowiedzią.
Miałem dziwne objawy szarpania podczas jazdy, taki efekt jakby nie palił na jeden gar. Oczywiście elektryk odkrywczo stwierdził że pewnie jakaś świeca ma przebicie i zalecił wymianę. Oczywiście też okazało się że świece są ok, więc poszedł dalej. Jak nie świece to pewnie któraś cewka –(bo kabli nei ma) na pytanie która stwierdzono że nie wiadomo bo problem pojawia się i znika. Musiałem kupić cewkę i przerzucać co jakiś czas na kolejny garnek. Niestety , nie dość że za pierwszym razem kupiłem nei taka jak trzeba, po korekcie ze strony hurtowni okazało się że to nie to
W związku z tym dojrzałem do wizyty w ASO i na porzucenie "osiedlowego" elektryka , być może dobrego ale nei do tego auta. Tam wyszło jak byk że walnięta jest sonda lambda i wyceniono mi część na 2300zł.

Całe szczęście poszukałem w sieci i ustrzeliłem używkę za 150zeta i hula!!! po 2 miechach szarpania i niespokojnych nocy- a tak na dokładkę dodam że w swojej madzi przejechane mam zaledwie 56 000km.
- Od: 11 cze 2010, 20:31
- Posty: 15
- Auto: Mazda 6 1,8 Sport kombi, 2006,
Witam,
Przejrzałem forum i nie znalazłem podobnego wątku, więc mam nadzieje, że nie zaśmiecam.
Proszę o wskazówki jak pomierzyć cewkę zapłonową za pomocą miernika? Czy ktoś już to z Was zrobił? Chciałbym się upewnić, że nie ma przebicia.
Cewka zapłonowa zespolona – Mazda 6 2003 141 km 2,0
Przejrzałem forum i nie znalazłem podobnego wątku, więc mam nadzieje, że nie zaśmiecam.
Proszę o wskazówki jak pomierzyć cewkę zapłonową za pomocą miernika? Czy ktoś już to z Was zrobił? Chciałbym się upewnić, że nie ma przebicia.
Cewka zapłonowa zespolona – Mazda 6 2003 141 km 2,0
- Od: 16 gru 2012, 00:12
- Posty: 28
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 6 (vel. Foczka) 2003 rok sedan 141 km Gaz + LPG ESGI II
Witam
Posiadam Mazdę 6 2.3 rocznik 2006 polift od niedawna. Od jakiegoś czasu lekko poszarpuje w między 1.5- 2 tyś obrotów, wymieniłem świece, przepustnice ( stara miała uszxkodzoną obudowe) szzarpanie nie znikło zastanawiam się czy może cewka nie być przyczyną jedna cewka dziwnie piszczy kiedy stacyjka jest w pozycji zapłonu a komputer nie pokazał żadnego błędu po za czujnikiem przepustnicy który skasowałem po wymianie. Czy miał ktoś podobny problem lub ma pomysł jak usunąć problem?
Posiadam Mazdę 6 2.3 rocznik 2006 polift od niedawna. Od jakiegoś czasu lekko poszarpuje w między 1.5- 2 tyś obrotów, wymieniłem świece, przepustnice ( stara miała uszxkodzoną obudowe) szzarpanie nie znikło zastanawiam się czy może cewka nie być przyczyną jedna cewka dziwnie piszczy kiedy stacyjka jest w pozycji zapłonu a komputer nie pokazał żadnego błędu po za czujnikiem przepustnicy który skasowałem po wymianie. Czy miał ktoś podobny problem lub ma pomysł jak usunąć problem?
- Od: 1 kwi 2008, 17:18
- Posty: 52
- Skąd: Ruda Śl.
- Auto: Mazda 6 GG 2.3 l
Kolego wymień przewody i świece. Ja założyłem nowe świece NGK i po ok 3 tygodniach musiałem kupić nowy komplet świec i przewodów WN. Jak wymieniasz świece to przewody też koniecznie wymieniaj kompletami. U mnie pomogło i nie ma już szarpanina.
U mnie objawiał się to szarpaniem w przedziale od 1,5 tyś do 2 tyś obr. Na wysokim biegu przy niskiej prędkości jak dodawałem gazu do oporu. Miałem wypadanie zapłonu na drugim i trzecim cylindrze i podejrzewam że u ciebie jest tak samo. Kwestia cewki to już nie wiem bo jej nie wymieniłem, może błąd ale tak wyszło.
Żeby nie być gołosłownym załączam zdjęcie moich 3 tygodniowych świec. 3 z 4 świec do kosza. Tylko jedna się ostała na zapas. Zakupiłem 4 nowe świece i przewody, wszystko NGK chociaż chciałem BERU.
U mnie objawiał się to szarpaniem w przedziale od 1,5 tyś do 2 tyś obr. Na wysokim biegu przy niskiej prędkości jak dodawałem gazu do oporu. Miałem wypadanie zapłonu na drugim i trzecim cylindrze i podejrzewam że u ciebie jest tak samo. Kwestia cewki to już nie wiem bo jej nie wymieniłem, może błąd ale tak wyszło.
Żeby nie być gołosłownym załączam zdjęcie moich 3 tygodniowych świec. 3 z 4 świec do kosza. Tylko jedna się ostała na zapas. Zakupiłem 4 nowe świece i przewody, wszystko NGK chociaż chciałem BERU.
Ostatnio edytowano 26 kwi 2015, 09:23 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Dziwna sprawa. Tez u mnie występuje szarpanie silnika w przedziale 1500 – 2200rpm. Świece mają juz przejechane 40000km a przewody oryginał od nowości. Czyli z tego wynika że kwalifikują się do wymiany ale najdziwniejsze jest to że jak odłączę u siebie EGR od kompa to wywala check i wszystko się normuje, nie ma szarpania i samochód jedzie tak jak powinien
Czy to dalej może być wina przewodów WN i świec czy raczej szukać gdzie indziej ? Objawy te same na benzynie i LPG 
Niestety jan ie mam kabli zapłonowych w wersjach po lifcie jest osobna cewka na kazdy cylinder. Świec nie podejżewam bo miałem NGK wcześniej wymieniłem na DENSO a problem pozostał. Narazie kupie jedną cewke i będe pokolei przekładał z cylindra na cylinder może poskutkuje 
- Od: 1 kwi 2008, 17:18
- Posty: 52
- Skąd: Ruda Śl.
- Auto: Mazda 6 GG 2.3 l
Witam. Jestem nowy na forum i szukam przyczyny slab2ej iskry w madzi 6 2.3 2005. Po wymianie silnika jest bardzo slaba iskra. Sprawdzalem na 2 roznych cewkach i na 2 roznych przewodach wn i niestety dalej nie chce gadac. Gdzie jeszcze mam szukac ?
Prosze o pomoc bo juz nie mam pomyslow.
Udalo sie odpalic. Problemem okazala sie wtyczka od aparatu zaplonowego. Byla bardzo zabrudzona. Wyczyscilismy i odpalil odrazu.
Niestety pojawil sie kolejny problem z drzeniem skrzyni biegow, ale to temat na jutro.
Prosze o pomoc bo juz nie mam pomyslow.
Udalo sie odpalic. Problemem okazala sie wtyczka od aparatu zaplonowego. Byla bardzo zabrudzona. Wyczyscilismy i odpalil odrazu.
Niestety pojawil sie kolejny problem z drzeniem skrzyni biegow, ale to temat na jutro.
-
depe500
Panowie mam problem ze swoją Mazdą. Może zaczne od początku. Chciałem wymienić u siebie cewke zapłonową więc wziąłem się za to, niestety okazało się że jedna śruba była mocno zapieczona, wiec innymi metodami chciałem ją odkręcić no i przez przypadek połamała mi się podstawa cewki zapłonowej (nie pytajcie jak to zrobiłem). Więc ją skleiłem Poxipolem, niestety po tym Madzia odpalała i zaraz gasła, rozumiem że gdzieś nie było masy więc wziąłem kawałek przewodu miedzianego i podłączyłem go od śruby cewki zapłonowej ( w tym miejscu gdzie uwaliłem podstawę) do jednej ze śrub od silnika. Po tym zabiegu było super, Mazda jeździła, pojechałem kupić używaną podstawę, zrobiłem ogólnie 50km i nagle niedaleko domu zapaliły się kontrolki i Mazda zgasła, zatrzymałem się, odpaliłem bez problemu ufff, NAJDZIWNIEJSZE było jednak to że jak zgasła odrazu pokazała mi rezerwe paliwa a wiem że miałem ponad 1/3 baku
! Podjezdzając pod dom znowu zgasła, znowu odpaliłem, zaparkowałem i poszedłem do domu. Miałem dzisiaj podjechać do znajomego i wymienić tą podstawę ale okazało się że samochód nie chce odpalić ! Co mogło się stać ? Rozrusznik kręci, zachowuje się tak jakby nie miała iskry, mogło dojść do jakiegoś zwarcia ? Dolałem nawet paliwa do baku myśląc że ta rezerwa zniknie ale wskazówka zatrzymuje sie na literce E i pokazuje cały czas rezerwe.
Dzisiaj uporalem sie z problemem, bylem u znajomego i wymienilismy podstawe cewki zapłonowej. Zalozylismy uzywana cewke bo nowa okazała sie do
i silnik pracował bardzo nie rowno. Bede wysyłał na reklamacje
co do rezerwy paliwa, zapewne pływak sie gdzies zawiesil lub czujnik poziomu paliwa bo po resecie kompa pokazuje odpowiedni stan 

Dzisiaj uporalem sie z problemem, bylem u znajomego i wymienilismy podstawe cewki zapłonowej. Zalozylismy uzywana cewke bo nowa okazała sie do

Wymieniłem cewkę na drugą nową tej samej firmy, no i znowu pojeździła 50km i samochód zaczął szarpać i gasnąć. O mało nie rozbiłem samochodu jak wjeżdzałem na rondo a tu nagle zgasł i brak wspomagania i hamulców...... Także pozostaje mi oddanie i zwrot pieniędzy
Cewka zamówiona ze sklepu Car Zone we Wrocławiu , zamiennik firmy NTY LTD czy jakoś tak ;p chyba już lepiej dołożyć i kupić nową oryginalna z fox rzeszów 
Pany dwa pytania. Cewka zaplonowa Gg2003 LF jest dwu modułowa
I drugie sygnał napięciowy 12V tak 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6