Wklej logi ze scanxl zwlaszcza wartosci na przeplywce na wolnych obrotach
Pozdrawiam
Za bogata mieszanka (benz.)
1, 2
Według mnie sprawa jest bardzo prosta.
Masz źle ustawioną instalację LPG lub zużyte wtryskiwacze gazowe co powoduje zalewanie silnika gazem.
Reszta to już tylko MIL i podany błąd odczytany kabelkiem.
Łatwo to zweryfikować jeśli masz komputer pokładowy.
Podczas pracy na lpg jedziesz ze stałym obciążeniem silnika patrzysz na kompa na zużycie chwilowe i przełączasz na benzynę – jeśli wskazanie chwilowe ulegnie zmianie na + czyli wzrośnie to masz 100% pewności.
Jeśli nie masz błędu sondy lub kata to się sondami na razie nie zajmuj bo ECU stwierdza że pracują prawidłowo natomiast korekta paliwowa przekracza -25% i tu pojawia się błąd w ECU.
Masz kabelek więc sprawdź sobie korektę LFT na 100% jest na max.
Masz źle ustawioną instalację LPG lub zużyte wtryskiwacze gazowe co powoduje zalewanie silnika gazem.
Reszta to już tylko MIL i podany błąd odczytany kabelkiem.
Łatwo to zweryfikować jeśli masz komputer pokładowy.
Podczas pracy na lpg jedziesz ze stałym obciążeniem silnika patrzysz na kompa na zużycie chwilowe i przełączasz na benzynę – jeśli wskazanie chwilowe ulegnie zmianie na + czyli wzrośnie to masz 100% pewności.
Jeśli nie masz błędu sondy lub kata to się sondami na razie nie zajmuj bo ECU stwierdza że pracują prawidłowo natomiast korekta paliwowa przekracza -25% i tu pojawia się błąd w ECU.
Masz kabelek więc sprawdź sobie korektę LFT na 100% jest na max.
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
łączę z istniejącym wątkiem....
a na przyszłość:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
a na przyszłość:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Grucha napisał(a):Wklej logi ze scanxl zwlaszcza wartosci na przeplywce na wolnych obrotach
Tak szczerze to dopiero zaczynam przygodę z tym programem (co prawda PCMSCAN a nie Scanxl ale chyba obydwa potrafią to samo podejrzewam) i muszę się przyznać nie bardzo wiem jak się tam logi wyciąga. Próbuje wyeksportować to do pliku cvs, ale wychodzi mi z tego jakaś sieczka – wszystko jest w jednej kolumnie pisane ciągiem, nie da się nic z tego wyczytać. Do czasu jak się nie dowiem co robię źle wrzucam zrzuty z ekranu z wykresów zrobionych w pcmscanie.
Wolne obroty:

Fragment w trakcie jazdy po mieście:

Jeśli dobrze rozumiem wartości na przepływce to będzie PID: MAF (Mass Air Flow), ma nadzieje że dobry umieściłem na wykresie o ile coś z tych wykresów da się odczytać bo przyznaje, że bardzo mały zakres pracy pokazują. A na przyszłość może ktoś mi podpowie jak ładnie wyciągać logi
Neron-ek napisał(a):Masz kabelek więc sprawdź sobie korektę LFT na 100% jest na max.
Pytanko, gdyż nie jestem obeznany w tych skrótach LFT – jaki to parametr?
@dobrzyn22 sorki jakoś przeoczyłem ten post
Ostatnio edytowano 9 sie 2012, 00:18 przez radek_mon, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 8 sie 2012, 15:10
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6 2.0 benzyna+LPG
rok 2004 (GG)
LTF – Long Fuel Trim- parametr mówi o ile procent ECU koryguje mieszankę ze względu na fatalny współczynnik lambda weryfikowany przez pierwszą sondę.
Silnik w dobrej kondycji i przy dobrym paliwie potrafi utrzymać tą korektę na poziomie +/– 5%
Głupoty ten kabel czyta – wolne obroty masz na ponad 4000
Na sondach też bzdury – albo PID-y w programie źe dobrane albo masz jakiś trefny babel
Silnik w dobrej kondycji i przy dobrym paliwie potrafi utrzymać tą korektę na poziomie +/– 5%
Głupoty ten kabel czyta – wolne obroty masz na ponad 4000

Na sondach też bzdury – albo PID-y w programie źe dobrane albo masz jakiś trefny babel
Ostatnio edytowano 8 sie 2012, 22:41 przez Neron-ek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
Neron-ek napisał(a):Głupoty ten kabel czyta – wolne obroty masz na ponad 4000
Nie wiem czy po włączeniu zapisu nie przegazowałem na luzie, teraz już nie pamiętam, ale faktycznie zdarzają się jakieś dziwne skoki np. w niektórych momentach (co prawda tylko jedna "ramka") zdarzają się jakieś dziwne przekłamania jak np. obroty do 10tys.

- Od: 8 sie 2012, 15:10
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6 2.0 benzyna+LPG
rok 2004 (GG)
Jeśli błąd zaczęło wywalać po montażu gazu to obstawiam, że gazownik się nie popisał albo się mapa gazowa rozjechała. Skasuj błąd pojeździj na benzynie jak błąd nie wróci to masz wtedy pewność. Druga sonda powinna wskazywać stałą wartość i akuratnie ona to na dawkę paliwa nie ma chyba wpływu bo diagnozuje kata, regulacyjna jest pierwsza i to ona miesza ze spalaniem jak jest walnięta.
- Od: 24 sty 2010, 16:08
- Posty: 52
- Skąd: mazowieckie
- Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM
prosze o opinie :
– http://zapodaj.net/images/5487cfdcc5e5b.jpg
– http://zapodaj.net/images/c9a37259a51c6.jpg
– http://zapodaj.net/images/5487cfdcc5e5b.jpg
– http://zapodaj.net/images/c9a37259a51c6.jpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
brodaM6 napisał(a):prosze o opinie :
– http://zapodaj.net/images/5487cfdcc5e5b.jpg
– http://zapodaj.net/images/c9a37259a51c6.jpg
Long Fuel Trim 20,3%

-
Grucha
tamte dane to robilem na gazie
,w załączniku masz nagranie na benzynie do odtworzenia w scanXl elm.
Dopisano niedziela, 10 marca 2013, 10:21:
wyczytałem że to cały czas problem dotyczy gazu i prawdopodobnie zła mapa.

Dopisano niedziela, 10 marca 2013, 10:21:
wyczytałem że to cały czas problem dotyczy gazu i prawdopodobnie zła mapa.
- Załączniki
-
zapis..rar
- (1.07 MiB) Pobrane 76 razy
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6