Świece zapłonowe. Gdzie się znajdują i jakie są najlepsze? pytania/porady
Może mały offtopic. Ale żeby nie było tak różowo i kolorowo wczoraj Mazda znowu zaczęła fiksować. To znaczy podczas jazdy na LPG podczas przyspieszania auto się dławi ewidentnie w górnej części obrotów powyżej 4tyś. obr. Podczas takiegio samego testu ale na Pb95 już tego nie ma i ładnie do końca zamyka szafę bez przymulania. Czyli jeżeli zalewa mi świece prawdopodobnie 3 od str. rozrządu i chyba czasami drugą to na 90% obstawiam uwalone wtryski LPG. W środę jadę do Wrocławia do mojego speca od podtlenku gazu☺ i wymieniam wszystkie 4szt. Teraz mam HANA2000 i już ich nie chcę bo nawet na gwarancji mi jeden padł.
Wybór padł na zakup 4szt. BARRACUDA z wtyczką VALTEK. Jak wymienię to dam znać czy będzie dalej zalewał mi świece. To auto ogólnie to kupa takie mam zdanie po 4 latach z M6. Głównie chodzi mi o silnik FORDOWSKI shit i tyle. Ogólnie jestem podirytowany.
Wybór padł na zakup 4szt. BARRACUDA z wtyczką VALTEK. Jak wymienię to dam znać czy będzie dalej zalewał mi świece. To auto ogólnie to kupa takie mam zdanie po 4 latach z M6. Głównie chodzi mi o silnik FORDOWSKI shit i tyle. Ogólnie jestem podirytowany.
Zalozyles LPG i sie dziwisz? Ja nie slyszalem jeszcze o samochodzie z LPG, w ktorym nic by sie nie dzialo. Predzej czy pozniej zawsze cos sie psuje i trzeba cos ustawiac, kalibrowac, wymieniac, podmieniac etc. Takie uroki LPG i jego zwolennicy chyba musza nauczyc sie z tym zyc.
Ostatnio edytowano 18 mar 2016, 20:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: wulgaryzmy
Powód: wulgaryzmy
CLAU napisał(a):Zalozyles LPG i sie dziwisz? Ja nie slyszalem jeszcze o samochodzie z LPG, w ktorym nic by sie nie dzialo. Predzej czy pozniej zawsze cos sie pier doli i trzeba cos ustawiac, kalibrowac, wymieniac, podmieniac etc. Takie uroki LPG i jego zwolennicy chyba musza nauczyc sie z tym zyc.
Masz rację kolego, że wybór LPG to jest coś za coś i nie ma nic za darmo, ale przyznasz, że silniki Fordowskie w Mazdach to kupa. Przebiegi nie są jakieś oszałamiające a bez poważniejszej interwencji w postaci remontu to chyba żaden się nie obędzie. Takie jest przynajmniej moje zdanie. Dla przykładu mam Fiata Bravo 1.9JTD z 99r. przebieg z MultiEcuScan pokazuje ponad 275 000 km. Wiem, że nie można benzyny z LPG porównać do diesla ale zobacz Fiat z silnikiem JTD nie bierze ani grama oleju lata na półsyntetyku 10W40 jest po modyfikacji mapy wtrysków ze seryjnych 105KM i 200Nm na 130KM i 270Nm więc lekko nie ma. Po 4 latach z Mazdą z czego 3 na LPG stwierdzam to co napisałem wcześniej. Dodam, że jak nie było instalacji gazowej przez pierwszy rok też robiłem dolewki oleju i to spore. Jednym słowem dla mnie te silniki to jedna wielka "kupa".
Witam Panowie. Krótkie pytanie: jakie bedą możliwie najlepsze świece do M6, silnik 1.8, polift, oraz przewody?
Przeglądałem forum, ale prawie wszystko dotyczy wersji z silnikiem 2.0
Z góry dzięki za pomoc.
Przeglądałem forum, ale prawie wszystko dotyczy wersji z silnikiem 2.0
Z góry dzięki za pomoc.
- Od: 19 sie 2014, 22:11
- Posty: 35 (1/0)
- Skąd: Londonabad, North Pakistan
- Auto: Mazda6 GJ SKYACTIV-G '16 2.0 165 KM Sport Nav 4dr
Mazda 6 GG, 1.8, 2007r
Podziekował. Już miałem zamawiać 6 szt
Niestety według instrukcji, czy tabeli nie idą te same...
- Od: 19 sie 2014, 22:11
- Posty: 35 (1/0)
- Skąd: Londonabad, North Pakistan
- Auto: Mazda6 GJ SKYACTIV-G '16 2.0 165 KM Sport Nav 4dr
Mazda 6 GG, 1.8, 2007r
6Winkiel napisał(a):Już miałem zamawiać 6 szt
Z katalogu IC wychodzi że 1,8 czy 2,0 idą takie same świece.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Faktycznie tak jest. W takim razie kupuje NGK ITR6F13.
Dzięki
Dzięki
- Od: 19 sie 2014, 22:11
- Posty: 35 (1/0)
- Skąd: Londonabad, North Pakistan
- Auto: Mazda6 GJ SKYACTIV-G '16 2.0 165 KM Sport Nav 4dr
Mazda 6 GG, 1.8, 2007r
Winkiel napisał(a):W takim razie kupuje NGK ITR6F13.
A przypadkiem te swiece nie sa do Przedlifta (sa z krotszym gwintem). Ty masz polifta i gwint chyba u Ciebie powinien być dłuższy
Niech ktos sie wypowie kto ma polifta bo już nie pamietam
W 2,0 są inne świece, do przedlifta krótsze a do polfta z dłuższym gwintem. Ale tu jest 1,8 i od 2002 do 2007 roku praktycznie nic się nie zmieniło, więc chyba idą tu z krótszym gwintem.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Właśnie ta niepewność i rozbieżności typu przed lift- krótsze, lift dłuższe, ale nie wiadomo czy w wersji 1.8 też, skłoniły mnie do zadania pytania na Forum. Tym bardziej, że według IC świece pasują te same, co w wersji 2.0, ale według instrukcji Mazdy i innych tabel, np.: NGK, czy Denso już nie
Miały być NGK, ostatecznie zamówiłem wczoraj Denso, model: IT16TT, ze względu na podróbki NGK na wielką skalę (zwłaszcza w UK).
Świece, oraz full service chcę zrobić z powodu dosyć dużego wzrostu zapotrzebowania mojej Madzi na paliwo, który to zaobserwowałem ok.: 4 mc-e temu, po wymianie amorków z przodu. Mechanik wymieniał też przy okazji olej i filtr paliwa. Do tego czasu Mazda paliła przez półtora roku dokładnie 14,9 l. paliwa na 100 mil w jeździe 70/30 (miasto/trasa). Wydawało mi się to wtedy i tak dużo, gdy czytałem że innym palą 7,8 l. na 100, tylko że KM. U mnie w przeliczeniu na KM wychodziło niecałe 10l. A obecnie pali 18, 20 l. na 100 mil
Jeżdżę delikatnie, biegi zmieniam w przedziale 2000-2,500 tys. obr. Strach pomyśleć ile by paliła, gdybym kręcił wyżej! Dodam, iż silnik pracuje wzorowo, po odpaleniu wskazówka dochodzi do 1800 obr. na jałowym mam katalogowe 750 obr. nic nie drga, nie trzęsie, ani nie faluje. Gaz, przyspieszenie OK. Tylko to spalanie
Dlatego wymienię świece, olej na Dexelia ( nie wiem jaki mechanik zalał), coolant fl22, filtry Knecht, przeczyszczę przepływomierz, oraz przepustnicę i zobaczę co dalej...
Pozdrawiam

Świece, oraz full service chcę zrobić z powodu dosyć dużego wzrostu zapotrzebowania mojej Madzi na paliwo, który to zaobserwowałem ok.: 4 mc-e temu, po wymianie amorków z przodu. Mechanik wymieniał też przy okazji olej i filtr paliwa. Do tego czasu Mazda paliła przez półtora roku dokładnie 14,9 l. paliwa na 100 mil w jeździe 70/30 (miasto/trasa). Wydawało mi się to wtedy i tak dużo, gdy czytałem że innym palą 7,8 l. na 100, tylko że KM. U mnie w przeliczeniu na KM wychodziło niecałe 10l. A obecnie pali 18, 20 l. na 100 mil

Dlatego wymienię świece, olej na Dexelia ( nie wiem jaki mechanik zalał), coolant fl22, filtry Knecht, przeczyszczę przepływomierz, oraz przepustnicę i zobaczę co dalej...
Pozdrawiam
- Od: 19 sie 2014, 22:11
- Posty: 35 (1/0)
- Skąd: Londonabad, North Pakistan
- Auto: Mazda6 GJ SKYACTIV-G '16 2.0 165 KM Sport Nav 4dr
Mazda 6 GG, 1.8, 2007r
A ciśnienie w oponach ok? Zadne kolo sie nie grzeje? Moze zacisk nie odbija do końca i stad spalanie...
Sprawdzilbym też dzialanie sondy lambda, bo jak zly sklad mieszanki to może być właśnie taki efekt.
Sprawdzilbym też dzialanie sondy lambda, bo jak zly sklad mieszanki to może być właśnie taki efekt.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Opony OK. Zaciski również sprawdzone. O sondzie lambda myślałem i masz rację, ze trzeba ją sprawdzić. Zrobię to przy okazji serwisu. Jadę w Lipcu na urlop do Polski i nie chce mieć żadnych niespodzianek po drodze
Pozdrawiam
Edit.: Komputer wykazał nieprawidłowe działanie obydwu sond... szykuje się wymiana...
Pozdrawiam
Edit.: Komputer wykazał nieprawidłowe działanie obydwu sond... szykuje się wymiana...
- Od: 19 sie 2014, 22:11
- Posty: 35 (1/0)
- Skąd: Londonabad, North Pakistan
- Auto: Mazda6 GJ SKYACTIV-G '16 2.0 165 KM Sport Nav 4dr
Mazda 6 GG, 1.8, 2007r
Witam. Od dzisiaj zmagam się z problemem w Mojej Mazdzie 6 2,3 + Gaz, Problem polega na spadku mocy, przerywaniu w okresie od 1-2 tyś. obrotów, nierównomiernym przyśpieszaniu samochodu, czy to na benzynie czy gazie. Na tablicy zero błędów (czasami wyskakiwało mi wypadanie zapłonu na cylindrze 3, ale po chwili gasł), praca silnika równa na wolnych obrotach. Diagnostykę zacząłem od sprawdzenia przewodów oraz świec. Zdjęcie świec wysyłam pod spodem, wyglądają na moje oko nie ciekawie, lecz mam pytanie do was o określenie ich stanu, oraz wytłumaczenie dlaczego na jednej ze świec zrobił się brązowy pierścień. Pozdrawiam 
Przerywanie pewnie spowodowane zuzytymi przewodami WN. Swiece nie wygladaja ciekawie, niewiem czy dobrze widze, one sa tluste, zaolejone ? Moze gdzies uszczelka pokrywy zaworow przepuszcza ? A jak sa suche i takie ciemne to hmmm moze zly sklad mieszanki ? Sonda dobrze pracuje ? Ewentualnie gaz dobrze wyregulowany ? Lub tez moze jezdzisz na krotkich dystansach i silnik sie nie dogrzewa ?
Wiesz co ja je już drucianką przeleciłem i dlatego wygladaja na czarne, zolejone, wczesniej po wyciagnieciu zaraz był tak biały szron na nich, czytałem że to norma, jednak na gwintach świec widać olej co może oznaczać że świecą są już stare i zużyte..
. Sonda pracuje dobrze sprawdzałem wartości forscanem.. Radzisz wymienić komplet świec łącznie z kablami ? Martwi mnie trochę cena tych świec za komplet około 200zł trzeba zapłacić... 

A wiesz kiedy kable byly wymieniane i ile km maja przejechane ?
Jesli niewiadomo to mysle ze lepiej wymienic komplet. No tak niestety ceny sie ksztaltuja za czesci do naszych Mazd
Przewody tez ok 200zl 
Jutro zadzwonie do znajomego sklepu motoryzacyjnego ciekawe jaka cene wysolą za komplet
Póki co dziekuje za szybko odpowiedź, miejmy nadzieję że coś pomoże ta wymiana, i powróci odpowiednia moc
Nawiasem mówiąc poprzedni właściciel nie wymieniał ani świec ani kabli, kupiłem ją jak miała 160 tys teraz ma 201 tyś więc książkowo do wymiany 

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6