
Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Wystarczy cofnąć się dwie strony:
tadziol napisał(a):Zapodane LPG podniesie temperaturę w komorze spalania przez co tłok rozszerzy się bardziej niż podczas jazdy na dotychczasowej etylinie.Pierścienie (zwłaszcza olejowe) zostaną bardziej "wciśnięte" w rowki tłoka,a po wystygnięciu już tak zostaną.Kolejny rozruch silnika powinien zaowocować dymkiem w kolorze oceanu u wybrzeży Australii.
To powinno tak być w każdym aucie, czyż nie?
Bo wiecie, np mam w rodzinie ecrorta z Zetec'em 1.6 16v. Auto od 15 lat lata na instalacji 2gen. Stechiometrycznej mieszanki to pewnie tam nigdy nie było, a pobór oleju wynosi od lat 100-200ml na 10 tys.
W mojej mazdzie również nie zauważyłem zwiekszonej ilości znikającego oleju od czasu montażu LPG, a nalatałem prawie 40 tys. Również w porównaniu do tego co mowil/pisal poprzedni właściciel.
Dlaczego teoria miałaby zastosowanie do jednych aut a do innych nie? Kwestia strojenia LPG? (za ubogo = wieksza temp spalania)
Bo wiecie, np mam w rodzinie ecrorta z Zetec'em 1.6 16v. Auto od 15 lat lata na instalacji 2gen. Stechiometrycznej mieszanki to pewnie tam nigdy nie było, a pobór oleju wynosi od lat 100-200ml na 10 tys.
W mojej mazdzie również nie zauważyłem zwiekszonej ilości znikającego oleju od czasu montażu LPG, a nalatałem prawie 40 tys. Również w porównaniu do tego co mowil/pisal poprzedni właściciel.
Dlaczego teoria miałaby zastosowanie do jednych aut a do innych nie? Kwestia strojenia LPG? (za ubogo = wieksza temp spalania)
Oczywiście,że nie. Bardzo wiele zależy od tego w jakiej kondycji jest silnik przed montażem LPG (czyt. ile spala oliwy). Tylko jak życie pisze,to są często jednostki "sprowadzone od dziadka z niekłamanym przebiegiem serwisowane do ostatniego dnia,na co jest książka przeglądów !"t34567 napisał(a):To powinno tak być w każdym aucie, czyż nie?
A to też ważny szczegół : rozpatrujemy silniki L8,LF,L3 MAZDY 6,escort jest z lat 2000 lub starszy....zapytaj kolegów w dziale GF czy mają identyczne problemy z silnikami FS jak wszyscy z tego wątku.t34567 napisał(a):Bo wiecie, np mam w rodzinie ecrorta z Zetec'em 1.6 16v. Auto od 15 lat lata na instalacji 2gen. Stechiometrycznej mieszanki to pewnie tam nigdy nie było, a pobór oleju wynosi od lat 100-200ml na 10 tys.
Konstrukcja silnika....L3 a L3VDT to nie to samo...t34567 napisał(a):Dlaczego teoria miałaby zastosowanie do jednych aut a do innych nie?
To są dywagacje typu wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi
Też mam instalację LPG której intensywnie używam i jakoś pierścienie mi się nie " wcisnęły ", co ma powodować pobór oleju – silnik też raczej z tych najgorszych. Poza tym LPG u Helmuta nie jest aż tak popularne, a M6 z Motorschaden jest sporo.

Też mam instalację LPG której intensywnie używam i jakoś pierścienie mi się nie " wcisnęły ", co ma powodować pobór oleju – silnik też raczej z tych najgorszych. Poza tym LPG u Helmuta nie jest aż tak popularne, a M6 z Motorschaden jest sporo.
rymko napisał(a):To są dywagacje
tylko czytaj ze zrozumieniem:
tadziol napisał(a):Bardzo wiele zależy od tego w jakiej kondycji jest silnik
widać ty masz w dobrej, więc jesteś w lepszej sytuacji.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Niektórzy kupują z przekonaniem ze jest tam 180tys przebiegu ,a jaka jest prawda ,spytaj silnika
, przy wyrzszej temp.pierscienie sie szybciej zurzyją,bo nie wierze ze sie nie ścierają .

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Ja raczej uważam,że wnioski i spostrzeżenia jakie wyciągam z warsztatowej praktyki.Dodam,że zajmuję się tylko MAZDĄ,więc mam do czynienia z wieloma modelami tej marki oraz różnymi w nich silnikami.Nie prowadzę statystyk,ale w poborze oleju prym wiedzie GG z silnikiem L8,LF,L3.rymko napisał(a):To są dywagacje
I to chyba jest powodem dla którego tak ironizujesz z tej dyskusji.Obawiam się (czego nie życzę),że gdyby Twoja zaczęła palić olej,to po cichaczu zrobisz remont i nie piśniesz słówkiem,że taka przypadłość dotknęła i Twoją "karetę".A z tego co pamiętam masz ją chyba od nowości,prawda? Całkiem inaczej sprawuje się wóz będący w posiadaniu jednego właściciela,inaczej ten,co miał ich kilku(nastu ?).rymko napisał(a):Też mam instalację LPG której intensywnie używam i jakoś pierścienie mi się nie " wcisnęły ", co ma powodować pobór oleju
Nie za bardzo rozumiem, dlaczego miałbym remont robić cichaczem
Skoro jeżdżę właściwie na gazie, to w przypadku remontu silnika można wyciągnąć mylny wniosek, że to z powodu gazu. Jak już pisałem wcześniej , silniki w Niemczech , które gazu nie widziały, też bardzo często wymagają remontu. Mam rzeczywiście M6 od nowości i po prostu wymieniam olej co 10 000 km, czyli w połowie przebiegu zalecanego przez Mazdę. Raz miałem przypadek, po jeździe w górach, że na bagnecie stan był na minimum. Nie wiem czym to było spowodowane, ale akurat wtedy założyłem filtr Filtrona, więc na wszelki wypadek wróciłem do Championa. Co ciekawe wszystko wróciło do normy i znów nie bierze mi oleju. Też mógłbym utwożyć w związku z tym teorię spalania oleju, ale daleki jestem od takich wniosków.
W ogóle to jakbym miał stałe kontrolować stan oleju i lać go litrami, to albo zrobiłbym remont , albo sprzedał Magdalenę. Przy kupnie używanego modelu GG w benzynie, trzeba od razu doliczyć do ceny koszty remontu silnika i wtedy nie będzie niemiłych niespodzianek.
Reasumując mój przypadek nie potwierdza teorii szybszego zużycia silnika prz eksploatacji gazu.
Nie łudzę się , że mnie nie dotknie problem spalania oleju, ale im później tym lepiej
Skoro jeżdżę właściwie na gazie, to w przypadku remontu silnika można wyciągnąć mylny wniosek, że to z powodu gazu. Jak już pisałem wcześniej , silniki w Niemczech , które gazu nie widziały, też bardzo często wymagają remontu. Mam rzeczywiście M6 od nowości i po prostu wymieniam olej co 10 000 km, czyli w połowie przebiegu zalecanego przez Mazdę. Raz miałem przypadek, po jeździe w górach, że na bagnecie stan był na minimum. Nie wiem czym to było spowodowane, ale akurat wtedy założyłem filtr Filtrona, więc na wszelki wypadek wróciłem do Championa. Co ciekawe wszystko wróciło do normy i znów nie bierze mi oleju. Też mógłbym utwożyć w związku z tym teorię spalania oleju, ale daleki jestem od takich wniosków.
W ogóle to jakbym miał stałe kontrolować stan oleju i lać go litrami, to albo zrobiłbym remont , albo sprzedał Magdalenę. Przy kupnie używanego modelu GG w benzynie, trzeba od razu doliczyć do ceny koszty remontu silnika i wtedy nie będzie niemiłych niespodzianek.
Reasumując mój przypadek nie potwierdza teorii szybszego zużycia silnika prz eksploatacji gazu.
Nie łudzę się , że mnie nie dotknie problem spalania oleju, ale im później tym lepiej

Co ma do tego filtr filtrona ,obecnie na takim jeżdzę i jak nie pilnuje silnika pod czerwone pole to olej nie znika , od poprzedniego wpisu nigdzie nie jeździłem w trasę ,tylko miasto minoł miesiąc prawie i stan oliwy w miejscu stoi i tak pewnie będzie do wtorku ,we wtorek rajd Łomża Warszawa 

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
brodaM6 napisał(a):Jak sie setką jeździ to co ma tam znikaći nie o trasę i odległość chodzi ,a o wysokie kręcenie silnika ,drogi panie
No nie bardzo wiem jak można dojechać z nad Bałtyku nad Adriatyk jadąc setką

CLAU napisał(a):Jezeli nie cieknie z filtra to jak moze z jego powodu ubywac oleju ? Jak w ogole dyskutowac z takim argumentem bo to jakas abstrakcja ?
Może dla ciebie to abstrakcja, bo dla mnie nie. Parę lat temu gówniana bibuła i niewydolność filtra, były powodem spalania oleju w motocyklu Kawasaki – opinia serwisu, nie moja.
No jak porownujesz filterek motocyklowy do filtra samochodowego, który ma zupełnie inną przepustowość to ja odpuszczam kontynuacje tego watku z Tobą bo to nie ma najmniejszego sensu i rzeczywiście będzie tak jak napisał PP89.
Już pomijam powoływanie się na serwis motocyklowy bo sam z dolnego śląska woziłem motocykl na serwis do Krakowa, Bydgoszczy i Poznania i też miałem papiery i co z tego jak w ponoć dobrych serwisach pracują wymieniacze a nie ludzie, którzy chca poświęcić czas na na rozwiązanie problemu i poprawną diagnostykę albo pracują partacze, którzy wymieniają jak leci i dalej nie działa.
Już pomijam powoływanie się na serwis motocyklowy bo sam z dolnego śląska woziłem motocykl na serwis do Krakowa, Bydgoszczy i Poznania i też miałem papiery i co z tego jak w ponoć dobrych serwisach pracują wymieniacze a nie ludzie, którzy chca poświęcić czas na na rozwiązanie problemu i poprawną diagnostykę albo pracują partacze, którzy wymieniają jak leci i dalej nie działa.
CLAU napisał(a):Jezeli nie cieknie z filtra to jak moze z jego powodu ubywac oleju ? Jak w ogole dyskutowac z takim argumentem bo to jakas abstrakcja ?
rymko napisał(a):Może dla ciebie to abstrakcja, bo dla mnie nie.
Kolega rymko widocznie nie dopuszcza takiego wytłumaczenia tej sytuacji
rymko napisał(a):Raz miałem przypadek, po jeździe w górach, że na bagnecie stan był na minimum.
Otóż podejrzewam,że nie spalił klocków w czasie zjeżdżania z tych gór,tylko hamował silnikiem.
Podciśnienie jakie zaczyna się wytwarzać w kolektorze ssącym a tym samym w cylindrach podczas pracy silnika przy zamkniętej przepustnicy i obrotach powiedzmy 1500-1700 skutecznie "wyssie" oliwę z komory korbowej.Pamiętajmy,że to nie zwalnianie w mieście,a długotrwały zjazd z gór.Dlatego obawiam się,że rodzaj filtra nie ma tu znaczenia.
Z takich dziwnych fobii tworzą się potem voodoo historyjki, że filtron zaciera silniki a filtrów Manna robionych w chinach sie nie kupuje, tylko poluje na robione w Belgii z holenderskiej dystrybucji a jak ktos ma lpg to powinien lać tylko Motul racing 15w60 a w zime jezdzić jakimś polówką lub fabią.
O dobrze poprzednik gada ,polać mu ,a ja dalej z uporem maniaka zaparkuje znowu filtrona 
Dopisano poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 15:58:
To tak jak z fobią ze 2.3 to kupa
Dopisano poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 15:58:
To tak jak z fobią ze 2.3 to kupa
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6