Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez matthies » 16 cze 2015, 21:21

wg mnie dobrze abyś poczytał sobie ten temat
viewtopic.php?f=411&t=181424&hilit=kompres*
a tutaj trzymajmy się spalania oleju
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 17 cze 2015, 06:07

70 stron z czego 15 na temat ,a reszta to dywagacje jaki olej kupić żeby nie spalal,albo spalała tylko 100ml mniej <lol> <spoko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Fred.X » 17 cze 2015, 08:16

Ja sie dziwię tym, którym spala olej i leją cuda za 300 zł za 5l <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Adisbdg » 17 cze 2015, 11:53

10k po remoncie silnika, Madzia nie wzieła grama oleju :)

Wcześniejsze spalanie było na poziomie 1l/1000km

Zalany obecnie Valvo Maxlife 10w40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 00:58
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.3 Top Sport 2006

Postprzez mnich » 17 cze 2015, 12:08

miesiąc przed wymianą na valvoline dolewkę zrobiłem Top Drivem z Tesco 16zł za litr i nadal śmigał jak ta lala :D
Początkujący
 
Od: 28 sie 2014, 17:19
Posty: 24
Auto: Mazda 6 2.0 L 2006 rok 147 KM

Postprzez matthies » 17 cze 2015, 18:34

po remoncie na pewno nie jeździł bym na 10W40 ...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Adisbdg » 18 cze 2015, 15:02

Mat czemu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 00:58
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.3 Top Sport 2006

Postprzez PP89 » 18 cze 2015, 15:25

Ze względu pewnie na lepkość o której wcześniej pisał Krzysiek1980
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez matthies » 18 cze 2015, 16:33

dokladnie, szkoda katować świeżo wyszlifowane elementy takim olejem. 5W30 jak książka każe, było by dużo lepszym wyborem.
10W40 to się zalewa jak ktoś nie chce robić remontu, a powinien.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Adisbdg » 18 cze 2015, 23:45

Dzięki za info będe robił wymiane w przyszłym miesiącu. To zaleje 5w30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 00:58
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.3 Top Sport 2006

Postprzez Krzysiek1980 » 19 cze 2015, 06:27

Podejrzewam że większych różnic między 5W30 a 5W40 nie będzie podczas eksploatacji, ale jak Ci silnik nie bierze to zalewaj dobrym 5W30. Mnie gdyby silnik nie przepalał oliwy, to nawet bym się skusił na jakiś olej z górnej półki. Raz w roku to mozna się szarpnąć na coś lepszego.
Tak na marginesie, to też nie wiem skąd te opinie że M6 to tylko 5W30, skoro w instrukcji (2005r) jest napisane 5W20, 5W30 i 10W40 dla benzyny, oraz 5W30 dla diesla. Natomiast w instrukcji PL w pdf (2002r) jest tylko dla benzyny 5W30 a dla diesla 5W30 i 10W40:)? Dla mnie bardziej wiarygodna jest ta nowsza instrukcja, bo mam z tego roku auto po lifcie. Pomijając olej 10W40, to czy coś złego się stanie gdybyśmy zalali 5W40, pewnie nie bo sporo osób na nim tez jeździ? Osobiście to dla mnie olej zawsze powinien mieć konsystencje oleju, bo jak w ciepły dzień dolewam Elf 5W30, to już w butelce jest rzadki a co dopiero w silniku w 100st. Czasami jak sprawdzam stan, to muszę szybko wyciągnąć bagnet, bo olej po nim spływa. O ile w nowym silniku jest ok, to nie wierzę że po przebiegu 200 tys/km nie lepszym wyjściem by był 5W40, skoro silnik już jakieś tam luzy ma. Ale to już takie dywagacje, bo trzeba by mieć dwa nowe silniki i rozebrać je po pewnym przebiegu, żeby się przekonać na jakiej oliwie jest lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Adisbdg » 19 cze 2015, 10:56

Co do 5w30 to gdzieś czytałem że powinien spełniać normy
ACEA: A3/A5
API: SL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 00:58
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.3 Top Sport 2006

Postprzez rymko » 19 cze 2015, 12:12

Może moderator posprząta te dywagacje na temat oleju i umieści w odpowiednim wątku <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez dobrzyn22 » 19 cze 2015, 20:17

tego się nie da ogarnąć hahaha ;)
a tak na poważnie, to nie widzę tu nic nadzwyczajnego – najwyżej kilka ostatnio dodanych postów, ale koledzy już zostali upomnieni.
Jeżeli ktoś się zastanawia, czy zmiana lepkości oleju doprowadzi do zmniejszenia zużycia oleju, to ma prawo się dopytywać właśnie w tym wątku..

Wszystkie "nadużycia" i mocne odbieganie od tematu wątku, proszę zgłaszać, poprzez kliknięcie przycisku "zgłoś post"
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5236 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brodaM6 » 20 cze 2015, 08:54

Wystarczy wszystko na pierwszej stronie napisać ,ze 5w40 nie zarżnie ci silnika ,OT i filozofia
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dobrzyn22 » 21 cze 2015, 09:01

uwierz mi, że to nie pomoże :P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5236 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rymko » 22 cze 2015, 17:51

To co Panie moderatorze, usuwamy te wpisy czy nie – bo nic nie wnoszą do tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Krzysiek1980 » 22 cze 2015, 18:40

Ale co tutaj jest do posprzątania? Jak dobrzyn22 sam zauwazył, to temat brania oleju a doboru innego w celu zminimalizowania tego poboru jest ściśle powiązany. Gdybysmy mieli byc tacy drobiazgowi, to by wystarczyło na pierwszej stronie napisać" Pobór oleju – winne pierścienie lub uszczelniacze= remont" i po wszystkiemu <lol> Właśnie chyba o to chodzi, żeby pisać na jakim oleju i jakiej lepkości komuś spadło zużycie i wymieniac się sugestiami? Tu nie chodzi o temat jaki olej zalac do M6, bo taki juz istnieje, ale własnie o porady odnośnie mniejszego spalania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez brodaM6 » 23 cze 2015, 05:33

Przez 70 stron <spoko> ,ciut nie szybkie pytania <lol>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rymko » 23 cze 2015, 12:20

Krzysiek1980 napisał(a): Właśnie chyba o to chodzi, żeby pisać na jakim oleju i jakiej lepkości komuś spadło zużycie i wymieniac się sugestiami? Tu nie chodzi o temat jaki olej zalac do M6, bo taki juz istnieje, ale własnie o porady odnośnie mniejszego spalania.


Najmniej to ci spali oleju , jak będzie stał w garażu <płacze>
Jak chcesz coś konkretnego napisać, to zrób trasę 500km po autostradzie ze zbliżoną prędkością, na olejach różnej lepkości i podaj ubytki oleju.
Jak nie chcesz remontować silnika to lej rzepakowy, bo cała reszta to dywagacje i wymysły.
I posprzątać ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6