Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Podejrzewam że większych różnic między 5W30 a 5W40 nie będzie podczas eksploatacji, ale jak Ci silnik nie bierze to zalewaj dobrym 5W30. Mnie gdyby silnik nie przepalał oliwy, to nawet bym się skusił na jakiś olej z górnej półki. Raz w roku to mozna się szarpnąć na coś lepszego.
Tak na marginesie, to też nie wiem skąd te opinie że M6 to tylko 5W30, skoro w instrukcji (2005r) jest napisane 5W20, 5W30 i 10W40 dla benzyny, oraz 5W30 dla diesla. Natomiast w instrukcji PL w pdf (2002r) jest tylko dla benzyny 5W30 a dla diesla 5W30 i 10W40:)? Dla mnie bardziej wiarygodna jest ta nowsza instrukcja, bo mam z tego roku auto po lifcie. Pomijając olej 10W40, to czy coś złego się stanie gdybyśmy zalali 5W40, pewnie nie bo sporo osób na nim tez jeździ? Osobiście to dla mnie olej zawsze powinien mieć konsystencje oleju, bo jak w ciepły dzień dolewam Elf 5W30, to już w butelce jest rzadki a co dopiero w silniku w 100st. Czasami jak sprawdzam stan, to muszę szybko wyciągnąć bagnet, bo olej po nim spływa. O ile w nowym silniku jest ok, to nie wierzę że po przebiegu 200 tys/km nie lepszym wyjściem by był 5W40, skoro silnik już jakieś tam luzy ma. Ale to już takie dywagacje, bo trzeba by mieć dwa nowe silniki i rozebrać je po pewnym przebiegu, żeby się przekonać na jakiej oliwie jest lepiej.
Tak na marginesie, to też nie wiem skąd te opinie że M6 to tylko 5W30, skoro w instrukcji (2005r) jest napisane 5W20, 5W30 i 10W40 dla benzyny, oraz 5W30 dla diesla. Natomiast w instrukcji PL w pdf (2002r) jest tylko dla benzyny 5W30 a dla diesla 5W30 i 10W40:)? Dla mnie bardziej wiarygodna jest ta nowsza instrukcja, bo mam z tego roku auto po lifcie. Pomijając olej 10W40, to czy coś złego się stanie gdybyśmy zalali 5W40, pewnie nie bo sporo osób na nim tez jeździ? Osobiście to dla mnie olej zawsze powinien mieć konsystencje oleju, bo jak w ciepły dzień dolewam Elf 5W30, to już w butelce jest rzadki a co dopiero w silniku w 100st. Czasami jak sprawdzam stan, to muszę szybko wyciągnąć bagnet, bo olej po nim spływa. O ile w nowym silniku jest ok, to nie wierzę że po przebiegu 200 tys/km nie lepszym wyjściem by był 5W40, skoro silnik już jakieś tam luzy ma. Ale to już takie dywagacje, bo trzeba by mieć dwa nowe silniki i rozebrać je po pewnym przebiegu, żeby się przekonać na jakiej oliwie jest lepiej.
tego się nie da ogarnąć
a tak na poważnie, to nie widzę tu nic nadzwyczajnego – najwyżej kilka ostatnio dodanych postów, ale koledzy już zostali upomnieni.
Jeżeli ktoś się zastanawia, czy zmiana lepkości oleju doprowadzi do zmniejszenia zużycia oleju, to ma prawo się dopytywać właśnie w tym wątku..
Wszystkie "nadużycia" i mocne odbieganie od tematu wątku, proszę zgłaszać, poprzez kliknięcie przycisku "zgłoś post"

a tak na poważnie, to nie widzę tu nic nadzwyczajnego – najwyżej kilka ostatnio dodanych postów, ale koledzy już zostali upomnieni.
Jeżeli ktoś się zastanawia, czy zmiana lepkości oleju doprowadzi do zmniejszenia zużycia oleju, to ma prawo się dopytywać właśnie w tym wątku..
Wszystkie "nadużycia" i mocne odbieganie od tematu wątku, proszę zgłaszać, poprzez kliknięcie przycisku "zgłoś post"
Ale co tutaj jest do posprzątania? Jak dobrzyn22 sam zauwazył, to temat brania oleju a doboru innego w celu zminimalizowania tego poboru jest ściśle powiązany. Gdybysmy mieli byc tacy drobiazgowi, to by wystarczyło na pierwszej stronie napisać" Pobór oleju – winne pierścienie lub uszczelniacze= remont" i po wszystkiemu
Właśnie chyba o to chodzi, żeby pisać na jakim oleju i jakiej lepkości komuś spadło zużycie i wymieniac się sugestiami? Tu nie chodzi o temat jaki olej zalac do M6, bo taki juz istnieje, ale własnie o porady odnośnie mniejszego spalania.

Krzysiek1980 napisał(a): Właśnie chyba o to chodzi, żeby pisać na jakim oleju i jakiej lepkości komuś spadło zużycie i wymieniac się sugestiami? Tu nie chodzi o temat jaki olej zalac do M6, bo taki juz istnieje, ale własnie o porady odnośnie mniejszego spalania.
Najmniej to ci spali oleju , jak będzie stał w garażu
Jak chcesz coś konkretnego napisać, to zrób trasę 500km po autostradzie ze zbliżoną prędkością, na olejach różnej lepkości i podaj ubytki oleju.
Jak nie chcesz remontować silnika to lej rzepakowy, bo cała reszta to dywagacje i wymysły.
I posprzątać ....
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6