Wysokie spalanie – co może być przyczyną? – benz.
Zrobilem test przy okazji krotkiego wyjazdu na zakupy. Auto od wczoraj nie odpapane, temp 0C.
Wlaczony silnik przez 6min na czas odsniezania, klima auto w trybie na przednia szybe, temp 22C potem jazda i silnik osiagnal optymalna temperature po 2.9 km.
Wlaczony silnik przez 6min na czas odsniezania, klima auto w trybie na przednia szybe, temp 22C potem jazda i silnik osiagnal optymalna temperature po 2.9 km.
Deadzik patrzyłem na wskaźnik na desce nie musisz się czepiać
Wstawię auto do ziomka i zobaczy o co chodzi. No ale dochodzi do tego problem z odpalaniem.
Dobrze by było gdyby czujnik temp cieczy wyeliminował problem spalania i odpalania
Wstawię auto do ziomka i zobaczy o co chodzi. No ale dochodzi do tego problem z odpalaniem.
Dobrze by było gdyby czujnik temp cieczy wyeliminował problem spalania i odpalania
- Od: 7 wrz 2016, 22:25
- Posty: 28
- Auto: Mazda 6. Sedan. 2002r. 2.3
Ogólnie zamówiłem ten czujnik. I zobacze czy to coś da, bo nie dość, że czasem ciężko pali to spalanie mam 14 litrów bez butowania... Masakra jakaś...
Daj znać jak sytuacja po wymianie. Odpala ciężko na ciepłym czy zimnym?
Silnik bliźniaczy, spalanie 14 litrów benzyny bez butowania jest zbyt duże. Coś musi być na rzeczy. Zależy też na jakich dystansach jeździsz. U mnie obecnie w zimie pali tyle LPG po mieście, benzyny w okolicach 12L. Trasa tak w 8L Pb się mieszczę bez wariactw (rekord 6,5 przy dziadowaniu bez klimy), a podtlenku gazu 9,5-10L. Średnio liczę 10 Pb i 12 LPG.
OEM termostat dość drogi, bo z obudową, wisi na allegro z carspeedu za 225zł. Jeśli byś brał coś innego niż oryginał, to zwracaj uwagę na temperaturę otwarcia, bo z tego co pamiętam to te bywają różne...
Raczej częściej na ciepłym. Z rana ostatnio odpala od razu. Może nie na widok kluczyka ale nie trzeba chechłać długo. Na moje naprawdę za dużo. Od zawsze hamuje silnikiem itd i ogarniam raczej eco driving choć raczej gira ciężka ale na ostatnie potrzeby nie szaleje i poniżej 14 zejść nie mogę...
Zaczniemy od porządnego przejrzenia kompa a potem dalej...
Słuchajcie mam takie bezprzewodowe złącze do kompa i program na smartfona. Czekam aż kumpel weźmie mi auto i w międzyczasie się podłączyłem tym mając chwile.
Zrobiłem dwa zrzuty z tego co mogę podejrzeć na czujnikach. Czy coś tu wygląda nie tak jak trzeba? Auto wg. wskaźnika na desce osiągnęło temp 90 stopni. Mierzone podczas postoju.
Tutaj foty:
https://zapodaj.net/d45b65a9e7125.png.html
https://zapodaj.net/6285cc0cc8bda.png.html
Zaczniemy od porządnego przejrzenia kompa a potem dalej...
Słuchajcie mam takie bezprzewodowe złącze do kompa i program na smartfona. Czekam aż kumpel weźmie mi auto i w międzyczasie się podłączyłem tym mając chwile.
Zrobiłem dwa zrzuty z tego co mogę podejrzeć na czujnikach. Czy coś tu wygląda nie tak jak trzeba? Auto wg. wskaźnika na desce osiągnęło temp 90 stopni. Mierzone podczas postoju.
Tutaj foty:
https://zapodaj.net/d45b65a9e7125.png.html
https://zapodaj.net/6285cc0cc8bda.png.html
Ostatnio edytowano 5 sty 2017, 20:05 przez szpasol, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 7 wrz 2016, 22:25
- Posty: 28
- Auto: Mazda 6. Sedan. 2002r. 2.3
Cześć,
dwa dni mierzę już temperaturę i nie przekroczyła niezależnie od długości trasy 73 stopni.
LPG załącza się się przy +/– 52 stopniach.
Czyli jak wcześniej pisałem, nie tylko po 15 min, ale nigdy mój silnik nie dogrzewa się do 90st.
Dodatkowo dorzucam zrzut z aplikacji Piston jak poprzednik, po półgodzinnej trasie
Umówię się do mechanika na potwierdzenie i wymianę termostatu, jaki polecacie?
Dzięki, że założyliście ten wątek bo nigdy bym się nie dowiedział że coś nie gra.
Podsumowując: NIE WIERZCIE WSKAZÓWKOM NA DESCE ROZDZIELCZEJ!
dwa dni mierzę już temperaturę i nie przekroczyła niezależnie od długości trasy 73 stopni.
LPG załącza się się przy +/– 52 stopniach.
Czyli jak wcześniej pisałem, nie tylko po 15 min, ale nigdy mój silnik nie dogrzewa się do 90st.
Dodatkowo dorzucam zrzut z aplikacji Piston jak poprzednik, po półgodzinnej trasie
Umówię się do mechanika na potwierdzenie i wymianę termostatu, jaki polecacie?
Dzięki, że założyliście ten wątek bo nigdy bym się nie dowiedział że coś nie gra.
Podsumowując: NIE WIERZCIE WSKAZÓWKOM NA DESCE ROZDZIELCZEJ!
Zakupiłem nowy termostat. Używka z forum była kiepska. Kolejny nowy też i w końcu mam nówkę z temp otwarci 90 stopni. Założymy i zobaczymy co będzie.
Przy okazji wymiana czujnika temp nie poprawiła tematu odpalania auta. Nadal czasami trzeba dłużej kręcić. Ale z tego co zauważyłem z rana zawsze odpala od pierwszego tylko obrotomierz podskakuje do ok 2200obrotow i od razu schodzi do 1400 i coraz niżej i niżej.
Przy okazji wymiana czujnika temp nie poprawiła tematu odpalania auta. Nadal czasami trzeba dłużej kręcić. Ale z tego co zauważyłem z rana zawsze odpala od pierwszego tylko obrotomierz podskakuje do ok 2200obrotow i od razu schodzi do 1400 i coraz niżej i niżej.
- Od: 7 wrz 2016, 22:25
- Posty: 28
- Auto: Mazda 6. Sedan. 2002r. 2.3
szpasol napisał(a):Seryjnie jest 82. Ale my celowo chcemy założyć 90.
Kurna. Znowu sprawdzam. Temp na środku elegancko a na kompie po 5 km pokazuje 72 stopnie.
Po co kupujesz termostat, który jest nieodpowiedni do Twojego samochodu? Z firm aftermarketowych to tylko termostaty Wahlera są przyzwoite ale w dużej części przypadków to jest na tyle specyficzna część, że zwykle najlepiej kupić oryginał aby nie mieć później problemów. Ja moge tylko potwierdzić, że przy dużych mrozach silnik nagrzewa sięu mnie poprawnie, zaróno przy krótkiej trasie miejskiej jak i długiej poza miastem. ~230 000km przejechane, termostat fabryczny.
Nie ma mozliwości, abyś miał 72C. Musiałbyś bez gazu zjeżdżać na 4 lub 5 biegu z górki aby wychłodzić silnik w co raczej wątpie.
Wyjaśnij prosze po co zakladasz termostat z temp.otw.90 st. Nie możesz odpalić pod elema podlaczales ,maf 2w1 czysczony ,masa ,iskre ma etc. Odnośnie temp silnika to nie rosnie ci wcale czy co ?czujnik cieczy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6